English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KR Reykjavík - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var BB mot KR
Hansen
6%
 6%  [ 3 ]
Svensson
13%
 13%  [ 6 ]
Eyjolfsson
2%
 2%  [ 1 ]
Skjelvik
2%
 2%  [ 1 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Midtsjø
33%
 33%  [ 15 ]
Selnæs
35%
 35%  [ 16 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Mikkelsen
6%
 6%  [ 3 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 45

Author Message
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 05:58    Post subject: Reply with quote

Moroa stopper her.
Back to top
View user's profile Send private message
SondrMan
Rutinert

PostPosted: 16.07.2015 09:15    Post subject: Reply with quote

Noen som har TV2 Sumo her? Er litt forvirra, for her: https://sumo.tv2.no/about står det at man kan få TV2 Sumo for 49,- pr. uke med norsk fotball inkl... men her https://sumo.tv2.no/kjoep står det jo at man må ha Premium (299,- pr måned!!) for å se norsk fotball. Gidder ikke å betale 299,- for å se én kamp. Det kan jeg ikke ta meg råd til Razz Noen som har TV2 Sumo her, som vet hva som er sant?
"Everyone thinks that in order to do South Park we must be wild, crazy, rock and roll stars. But the truth is we're just wholesome middle-American guys. We enjoy soda pop, baseball and beating up old people just as much as anybody. " - Trey Parker

Last edited by SondrMan on 16.07.2015 09:21; edited 2 times in total
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 09:17    Post subject: Reply with quote

Tror det skal holde med den til 49,-

Det er vertfall den jeg har brukt på slike kamper før!
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 09:20    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om Sumo tillater at jeg ser den fra utlandet?

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
SondrMan
Rutinert

PostPosted: 16.07.2015 09:22    Post subject: Reply with quote

Fant denne kommentaren på Facebook:
Quote:
krise at man ikke kan se på tb2sumo i utlandet på ferie...

"Everyone thinks that in order to do South Park we must be wild, crazy, rock and roll stars. But the truth is we're just wholesome middle-American guys. We enjoy soda pop, baseball and beating up old people just as much as anybody. " - Trey Parker
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 09:27    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det gitt. Det er sperre på Sumo grunnet at de har endel serier som man kan se. I og med at du ikke bare får kjøpt selve kampen men tilgang til alt innhold så tror jeg ikke det går.

Ikke verre enn å høre med tv2 da Smile
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 09:33    Post subject: Reply with quote

Hehe sant nok, men det bruker å være mer enn nok kunnskap på dette forum for å få svar Smile

Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 16.07.2015 09:51    Post subject: Reply with quote

Last ned Hola plugin til nettleser eller app til ipad/iphone. Du kan bruke proxy eller vpn med Hola. Tror du må bruke vpn for at du skal få sett kamp. Det er gratis de første 7 dagene eller noe også koster det en liten sum pr måned etter det.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 10:39    Post subject: Reply with quote

For flere år siden erfarte jeg at TV2 Sumo oppdaget Proxy IP-adresse når jeg var i utlandet og forsøkte å få sett en kamp som kun skulle vises i Norge. Ettersom dette er en kamp som går i Island (dvs. utenfor Norge) så kan det godt tenkes at de er strenge på at man må ha norsk IP-adresse for å kunne se kampen. Dette fordi TV2 har kjøpt rettighetene til å vise kampen eksklusivt i Norge men ikke utenfor Norge. Min erfaring i tidligere år var at den beste måten å få sett slike internasjonale (borte-) kamper, var å finne en utenlandsk aktør som viser kampen på nettet, eller en pirat side (se under).

Min erfaring generelt er at TV2 og de andre selskapene som har rettighetene til norske serie- eller cupkamper har blitt flinkere til å fikse at man kan se norske kamper i utlandet. En periode når også VG og 100% fotball hadde de norske seriekampene, så måtte man lage en konto som krevde norsk mobilnummer første gangen, for å vise at man var "norsk". Deretter kunne man se kampene fra denne kontoen også i utlandet.

Rosenborg har også streamet en del norske kamper, for eksempel treningskamper og cup-kamper, og ved en feiltagelse blokkert kampene for de som har utenlandsk IP-adresse. Dette har som oftest blitt rettet opp etter klage, men så har det gjerne skjedd igjen ved neste kamp. Det kunne virke som det var nødvendig å tipse de på forhåmd for å unngå at man mistet hele første omgangen eller kampen på grunn av blokkering til utenlandsk IP-adresse, selv når Rosenborg selv satt på egne rettigheter.

Så regelen er at norsk serie, cup, treningskamper etc. i utgangspunktet skal være mulig å få tilgang til fra utlandet, bare selskapet husker å gjøre kampene tilgjengelig fra utlandet, mens internasjonale kamper, og da særlig bortekampene, ikke gis tilgang til om du ikke har norsk IP-adresse, og selskapene kan ha et system som oppdager bruk av proxy IP-adresse. Jeg vil derfor ikke anbefale at du tar risken på å betale til TV2 for deretter å forsøke å se kampen med en Proxy IP-adresse.

Da er det nesten bedre å sjekke om kampene streames på pirat-stream.

Om du går nedover disse listene så ser du dagens kamp med Rosenborg:

http://www.hahasport.com/c-1.html

http://goatd.net/

I "gamle dager" var det enkelt å se Rosenborgs seriekamper med TV2 Sumo, men etter at rettighetene ble delt mellom ulike selskaper, og det ble mye mer uoversiktlig, så synes jeg disse pirat-sidene er et ok alternativ. Da støtter man ikke klubbene, men her mener jeg de har seg selv å takke. Det er grådighet (tv-avtalen) som har medført dette rotet. En periode betalte jeg dobbelt hos flere selskaper for å være sikker på at jeg fikk sett kampene, blant annet fordi de nye aktørene hadde ingen erfaring med streaming, og mange av kampenes streaming ble overbelastet når mange logget seg på samtidig. Eneste minuset som jeg ser med å se kamper med pirat-stream er at du må da alltid se kampene direkte og ikke har noen mulighet til å se hele kampene i opptak.

Husk å installere Ad-block før du benytter disse pirat-sidene. De har gjerne mye reklame som du ikke ønsker å se.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 10:54    Post subject: Reply with quote

Tusen hjertelig nidaros - skal i allefall få sett kampen i kveld da:)

Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 16.07.2015 11:56    Post subject: Reply with quote

Se min kommentar lengre opp StranderGUD. Jeg har nettopp vært 3 uker i portugal og Hola funker som snus. Så slipper du dårlige gratis streams....
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 12:00    Post subject: Reply with quote

Skal teste det, men har hatt lugging med Hola i senere tid. Har en teori om at noen luringer har funnet ut hvordan feks tv2 kan blokkere også de som bruker det. Men jeg skal se litt på det, kanskje jeg kjører sumo - ingen tvil om at bildekvaliteten er bedre der

Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 12:22    Post subject: Reply with quote

Bruk en annen VPN-tjeneste enn HOLA, husker ikke helt hva det var, men jeg leste mange advarsler om at det ikke var trygt å bruke akkurat den tjenesten. Det var noe med at utnyttet pc'ene som innstallerte det til et eller annet uten at man visste om det.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 12:33    Post subject: Reply with quote

Med andre ord det KAN være et problem at jeg har det installert på min jobb-pc? Razz

Uansett, praten her bør vel fortrinnsvis handle om kampen fra nå av Smile

Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 16.07.2015 13:31    Post subject: Reply with quote

Noe småplukk fra islandske artikler:

Visir: "Loksins kominn í lið sem vinnur fleiri leiki en það tapar"
Holmar: Vi har et veldig godt lag, men vi undervurderer ikke KR. Vi har sett dem spille og vet hva de kan.
[ ... ] Endelig er jeg kommet til et lag som vinner flere kamper enn de taper. Det er virkelig morsomt å være en del av dette laget og [oppleve] alt det positive rundt det.

På spørsmål om landslagsplass, svarer islendingen at det er en av hovedmålsettingene hans å komme inn i troppen. Jeg har vært i troppen flere ganger og ønsker å bli fast. Jeg må bare fortsette å gjøre det jeg har gjort for å komme dit.

André Hansen er en stor Islandsvenn. Han har vært regelmessig i landet siden han spilte ni kamper for KR i Pepsiligaen i 2009.

"Jeg hadde en veldig fin vennekrets som tok godt vare på meg, og jeg kommer hit nesten hvert år. Dette er et godt land og det er godt å komme hit", sier André Hansen til avisen.

Morg­un­blaðið: "Ekki langt frá Rosen­borg"
Pal­mi Rafn Pálma­son returnerte til Island i vinter etter å ha spilt i Norge i sju år. Han er kaptein på KR og uttaler:
Jeg skjønner selvsagt at dette vil være en veldig vanskelig kamp, men det er absolutt muligheter for oss. For eksempel tror jeg at KR ikke er noe dårligere lag enn Lillestrøm som jeg spilte med, og etter mitt syn er vi ikke så langt fra Rosenborg.
Her er det to kamper og alt kan skje.
Vi fortsetter å utvikle spillet vårt bedre og får god selvtillit i spillet, sier Palmi Rafn.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 13:45    Post subject: Reply with quote

Midten av juli, da er det på tide å dra fram e-cupnavnene våre igjen.
Får vi dette laget i kveld?

Andrea Anzeni

Ignacio Sevenzoni
Omar Orlando Eiellavanozetti
Jorginho Scellevecchi
Michelangelo Dorisini

Michelangelo Fissolini
Osvaldo Cristiano Pirlo Barista Selenezi
Federico Micholini

Paolo Andrea Ellando
Alessandro Soderlondi
Tobilezzi Miccelocci

Tror faktisk vi må ha et så sterkt lag for å slå Reykjavik.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 14:10    Post subject: Reply with quote

Tror vi skal få god kamp fra Knattspyrnufelaget. Hvis de gjør som jeg tror, altså legger seg lavt, så er det bare å gjøre som mot Odd, men forsøke å dra av en mann og komme til skudd fra 20-30 litt oftere. Mye kan skje etter langskudd. Det trenger ikke å være direkte mål.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 14:18    Post subject: Reply with quote

Nei, gud vet hvordan Odd-kampen ville endt om vi ikke fikk en styring på skuddet til Selnæs. Men jeg vil si vi har minst tre spillere på laget som gjerne må prøve seg fra 25 meter og inn, spesielt i kamper der det er trangt og motstanderen er baktung, som du sier.

Likevel er det Reykjavik som har hjemmekamp nå, og skal de greie noe sammenlagt er det vel helst i kveld det må skje - selv om de sikkert er skumle nok til at en skrell på Lerkendal også kan forekomme. Tror nok de er et knepp eller to bedre enn f.eks Sligo i hvert fall.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 14:18    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Osvaldo Cristiano Pirlo Barista Selenezi

Ha-ha, han skal jeg ha på ryggen av min neste RBK-drakt!

Oppmannen wrote:
Tror faktisk vi må ha et så sterkt lag for å slå Reykjavik.

Real Kyavik, mener du vel.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 14:21    Post subject: Reply with quote

Naturligvis blir det det... Smile
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 14:23    Post subject: Reply with quote

kevinpieter wrote:

Ha-ha, han skal jeg ha på ryggen av min neste RBK-drakt!

Da har du bred ryggtavle og tjukk lommebok!
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 16.07.2015 15:08    Post subject: Reply with quote

KR har fire seire og en uavgjort på sine fem siste hjemmekamper i Pepsiligaen.

KR har for øvrig bortekamp mot serieleder FH søndag kveld. Kampstart klokken 20 islandsk tid.
Ikke lange turen dog til Kaplakrikavöllur der det er både utendørs fotballbaner og flere haller.
olings
Junior

PostPosted: 16.07.2015 16:20    Post subject: Reply with quote

Hei, har vært ivrig leser av dette forumet over flere år. Tok til fornuft og lagde bruker nå.

Mitt første bidrag vil være et svar jeg fikk fra TV2 ang. kampen i kveld, hvor jeg spurte om den var åpen fra utlandet på TV2 Sumo, her er svaret:

Quote:
Hei!

Den er tilgjengelig i utlandet, ja.

Ønsker deg en fin dag videre, og ta gjerne kontakt igjen ved flere spørsmål.

Vennlig hilsen

Aleksander

TV 2 Sumo brukerstøtte
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 16.07.2015 16:23    Post subject: Reply with quote

Konge, takk for at du dekker opp min latskap og spørr for meg. Velkommen til forummet skal du også være, i min bok en pangstart!

Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 16.07.2015 16:41    Post subject: Reply with quote

Bruker Sumo til å se norsk fotball fra USA uten at det byr på noen problemer. Får melding om at det er regionsperre på Premier League, men norsk fotball har ikke vært noe problem. Litt usikker på Europacup, siden jeg ikke har fått prøvd det enda.

Edit: Ser svaret kom over. Flott.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Next
Page 4 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb