English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hansur
Junior

PostPosted: 16.09.2014 21:34    Post subject: Reply with quote

Jeg har vel ikke helt bestemt meg for om.jeg ønsker at Kåre skal fortsette eller ikke. Da det ble offentliggjort tenkte jeg at han kunne være en grei vikar - det viktigste var tross alt at Perry hadde fått sparken. Etter et par kamper begynte jeg bli mer optimistisk for laget fremstod mer som det Rosenborg jeg er oppvokst med. Artig og angrepsvillig fotball. Jeg merker at for meg betyr dette mer enn både gull og grønne skoger. Jeg forstår at ikke mange vil være enige med meg i dette, men jeg vil heller ha en trener som fører oss til sølv med morsom fotball enn gull med rævvafotball. Og sånn føles det med Kåre akkurat nå, han er villig til å gamble litt bakover for å kunne fylle motstanderboksen med troll, og jeg elsker å se det.

Bredt grunnlag og grundig prosess vil jeg gjerne ha. Men å diskvalifisere Kåre fordi han ikke har prestert så mye før? Nei, det syns jeg faktisk blir litt feil. Han må jo vurderes opp mot andre kandidater, og da må jo hans prestasjon denne høsten telle med, uten at god høst skal gi uendelig mange poeng.

Men spørsmål til dere som husker godt.. Alle disse andre assistenttrenerne som tok over, de hadde vel et bedre utgangspunkt da de tok over? Jeg er rett og slett imponert over laget de siste kampene, og syns Kåre har snudd en vond periode. Sånn var det ikke med noen av Tørum, Ola, Perry (første gang)? De tok vel over da det gikk relativt greit?

Og forresten, jeg syns vel ikke vi hadde så godt hell med å ansette mer meritterte trenere heller. De får jo alltid landslagstrenerjovben rett etterpå. Jan i alle fall ikke ansette en norsk trener nå, for Høgmo sitter nok ikke kjempelenge... Wink
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 22:06    Post subject: Reply with quote

nin wrote:
Vi kan godt drite i å ha "må være trivelig og jovial i motgang" som et krav til hovedtrener. Det virker rimelig meningsløst.
I hvert fall i denne tråden, her er mye motgang men lite jovialitet.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 22:10    Post subject: Reply with quote

En fin første post hansur,velkommen blandt ulvene:)
Har heller ikke bestemt meg.
Men om Sollied er uaktuell,heller det mot Kåre på 1-års basis i første omgang.
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.09.2014 22:21    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Syns vel personlig det verste er at de fleste innleggene hører mer hjemme under Fremtidig Trener-tråden...

Vanskelig å drive og flytte sidevis med kilometerlange innlegg til rett tråd når en ikke gidder å lese dem. Og ja, det tar av her. Jeg har lest flere hundre tusen innlegg på forumet, men dette blir for mye selv for meg. Smile
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 23:12    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Tok de mest profilerte og inkluderte således landslagstrenere.

Gerhardsson er selvsagt forholdsvis spennende, men har en kort karriere som hovedtrener med tanke på at han allerede er 55 år gammel. Merker meg også at han har hatt svært varierende resultater. At han gjør det ok i en klubb er ikke det samme som at det gir suksess andre steder - se på Deila som også skiftet jobb for første gang på 5-6 sesonger i Godset feks!

Har ikke satt meg veldig godt inn i Gerhardsson selv, så poengene du nevner nå kan godt være gode. Er selv skeptisk til Deila av nettopp den grunnen der.

Men det var mer at du kom med "Dette er det vi kan velge mellom" og så nevne Drillo, men ikke en mer realistisk en jeg reagerte på. Det stemmer bare ikke overens. Men du har for så vidt svart på hvordan du tenkte, så greit nok.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 16.09.2014 23:31    Post subject: Reply with quote

Hansur wrote:
Alle disse andre assistenttrenerne som tok over, de hadde vel et bedre utgangspunkt da de tok over?

Ola tok over geriatrisk avdeling. Mange meritterte, gode spillere, men et hanglende offensivt kollektiv og årgangssirup bak. Mens Brattbakk og Storflor leverte tilsammen 25 mål på 25+16 seriekamper i 2003, presterte de totalt kun 6 scoringer på 25+24 seriekamper sesongen etter.
Da Ola ble sparket, fordi Hoftun og co ikke ville ha en foryngelse som samtidig innebar at noen av de eldste risikerte å bli andrevalg, overtok hans assistent geriatrisk + 1 år.
Foruten Arason og Saarinen var det vel kun Knutsen og Ludvigsen som forlot troppen i 2004, men lyset i tunnelen viste seg å være den diffuse hodelykta på en ridende rytter til hest.

Selv om alle i stallen var blitt et år eldre da PJHesten kom i førsteposisjon, veies vel det omtrent opp med at Odd Inge Olsen forlot stallen. (Han ser dog like gammel ut i dag som da.)

Om de hadde det lettere? De hadde jo spillere som hadde bevist noe, men noen hadde kanskje mistet av syne hva som egentlig gjorde gull av gråstein? Dessuten hadde de jo forventninger den gangen. Det ble liksom som å hoppe etter Wirkola.

Å ta over etter PJH i 2014 blir vel i samme bilde som å hoppe etter Eddie the Eagle.

PS: Og velkommen til forumet forresten.
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 17.09.2014 09:05    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg sagt hele tiden at Kåre fikk være en løsning nå i høst og ikke noe mer enn det.

Men nå har jeg registrert flere spiller som sier at de gjerne ser at Kåre fortsetter som trener.

Jævlig mye som ligger mellom ørene når det gjelder å prestere på et høy nivå, både i fotball og ellers. Og hvis da spillerne er fornøyd med hvordan det drives nå, bør man kanskje lytte til dem.

Mulig de også var strålende fornøyde når Tørum tok over, og at man nå må ta i betraktning at de muligens bare er glade for at Perry og Wiggen er borte.

Tror uansett dette er en ''tapt'' sak, og at det ikke er den store prosessen for å finne ny trener, jeg regner egentlig med at det blir KI.

Har forøvrig ikke lest de siste sidene i tråden her så mulig alt er skrevet før.
ambiguous
Senior

PostPosted: 21.09.2014 22:09    Post subject: Reply with quote

Da har jeg bestemt meg.

Har vært i tvil i hele sommer og høsten til nå, men nå ser jeg at Kåre har ikke autoritet til å styre dette laget videre.

Alle store lag trenger en vennlig halvpsykopat a la Ferguson, Eggen, Mourinho osv osv.

Det er ikke Kåre. Vi må finne noen andre.
Back to top
Bukowski
Proff

PostPosted: 21.09.2014 22:16    Post subject: Reply with quote

Enig med forrige taler. Selv om Kåre har hatt et opphold nordpå, ser det ikke ut til at han har evnen til å stå hainn av når det blåser opp. Det er vel det eneste positive med møkkakampen mot Haugesund: man får et innblikk i hva som kan skje med den joviale sjarmen når han blir presset etter motgang.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 21.09.2014 22:23    Post subject: Reply with quote

Våre 2 dårligste prestasjoner i år kommer under Kåres ledelse, nå var ikke Sarpsborg langt unna, men Fkh og Stabæk var grusome. Vi må se lengre enn Kåre. Vær så snill RBK, ikke gjør nok en feil!
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 21.09.2014 22:26    Post subject: Reply with quote

Synes nesten han 'snøvler' litt i intervjuer også. Hver helg så ser han ut som en ungdomsskoleelev som er opp til muntlig eksamen.
Back to top
Old
Junior

PostPosted: 21.09.2014 22:40    Post subject: Reply with quote

Ser en del kritiserer Kåre for å være tverr i TV2-intervjuet etter dagens kamp. Altså. Prøv selv å trene det største fotballaget i Norge, tape mot en flokk drittunger fra Haugalandet, og få kamera, mikrofon og en motstandertrener trykt oppi trynet rett etter kamp. Jeg hadde iallefall ikke slått vitser og ledd.

Liker Kåre godt, og tror litt på det han gjør. At vi har spillere i stallen som gjør grove enkeltfeil (Les: Strandberg) er ikke hans feil, men makker Hoftun. Regner med laguttaket blir noglet annerledes mot Aafk.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 21.09.2014 22:45    Post subject: Reply with quote

Kan ikke skjønne at du kan ha tro på Kåre utfra annet enn at han er en hyggelig fyr.
Back to top
Keyser Soze
Senior

PostPosted: 21.09.2014 23:45    Post subject: Reply with quote

Som endel andre har påpekt tidligere, så var Allfaderen Eggen heller ikke noe hyggelig intervjuobjekt etter tap. Han kunne være direkte usaklig og benyttet mer enn gjerne ufine hærsketeknikker mot reportern.

Vi kan vel mye heller kritisere Ingebrigtsen for laguttaket og for å utsette innbyttene til seint i kampen. Det siste, heller ikke ulikt Eggen forresten.
jadda
Veteran

PostPosted: 21.09.2014 23:54    Post subject: Reply with quote

Kåre minner meg om Solskjær.

Der "Sunny" (forgjeves) prøver å kopiere alt SAF gjorde fra benken, virker det ikke som om Kåre har noe særlig med egne tanker om hvordan livet som fotballtrener skal arte seg heller, ut over å herme etter Eggen.

Vi får ingen "Ny Eggen" om vi ansetter slike, vi får bleke kopier á la Perry eller der omkring.

Tror ikke jeg kommer til å sove godt om natta før jeg vet at de går for noe mer spennende og fremtidsrettet på trenersiden enn "Brutter'n".
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 22.09.2014 00:15    Post subject: Reply with quote

Jeg ei iallefall fornøyd med det som har skjedd etter at Perry gikk ut døra.

Om det er bra nok for å tilby KI en lengere kontrakt som hovedtrener får andre ta stilling til, men jeg velger å være positive til det som skjer i klubben for tida. Så må man selvfølgelig ikke glemme drittkamper som det vi ser i dag, men den stallen vi har og de skadene så er det jaggu ikke rart.

Slik jeg ser det så må enten Skjelvik være fast inventar på wingback fra neste år, hvis ikke må det handles.

Forsvaret generelt er på bærtur, men det aller meste skyldes feilposisjonering og ballwatching som det heter.

Det med at vi ikke vinner duellene å går i krigen er mere en mental enn en fysisk greier så det kan enkelt fikses vil jeg tro.

Det eneste minuset jeg så langt har å trekke fra på KI (med tanke på at han sa opp i Viking og kom hit for å hjelpe oss i en situasjon som var uholdbar), er at han velger å starte og fullføre med Gamst på banen når samtlige supportere vil se Hou Sæter iallefall byttet inn.

Men satser på at Koteng ikek atter en gang stikker kniven i hjerterota mi, og denne gangen får gjort skikkelig grunnarbeid før han tar noe valg som heldst.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 22.09.2014 00:22    Post subject: Reply with quote

Er nok en del som tyder på at KI er en ok trener, men kanskje ikke av det kaliberet Rosenborg trenger, eller at en hovedtrenerjobb kommer litt for tidlig.

Det blir litt JJ over Kåre når han sier at den dårlige innstillingen til spillerne overasket ham. Da har han for lite autoritet. Det mangler noe når spillerne både enkeltvis og som lag ikke har den "frykten" de burde ha for konsekvensen å ikke yte på det nivået man burde forvente av profesjonelle utøvere.

KI kan være NAEs assistent (kanskje i tospann med EH) om NAE vil tilbake som trener. Eggen trenger noen som forstår hans måte å spille på og som kan avlaste ham når det trengs. Det kan vel virke som om KI også har posisjonert seg slik at hans sjanser til å få fortsette er som del av et team hvor NAE er førstefiolinisten.

Hvis ikke NAE kan eller vil tilbake som hovedtrener i 2015 så bør nok Rosenborg gå for en trener som har en bedre CV enn KI.

Enten Sollied, eller en annen utenlandsk trener, om ikke Deila er en ok løsning når han snart får fyken av Celtic. KI kunne kanskje fungert som assistenten til Deila, men Rosenborg burde la ny trener selv bestemme hvem han ønsker som sin assistent, selv om KI har kontrakt ut 2016.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 22.09.2014 00:57    Post subject: Reply with quote

Har vel egentlig håp om at vi får en litt mere robust trener enn KI til neste år, men om Eggen skulle være hovedtrener og være mentor/trene opp KI på sikt så er det kanskje perfekt?

Ja vi spiller ikke så fantastisk bra fotball om dagen, men vi prøver å kjøre på framover og det gjør meg glad.
Eggen sleit vel selv også med å få det defansive til å sitte når han terpet som det verste på 4-3-3Wink
Nei KI får prøve seg ut sesongen og så får vi se hva som skjer.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 22.09.2014 10:15    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Bruttern får mye gratis rett og slett på grunn av at sammenligningsgrunnlaget er Per Joar Hansen, og tilskuere som er sulteforet på offensiv samhandling. Om Moyes hoppet etter Wirkola hopper Ingebrigtsen etter Eddie the Eagle. Det er egentlig vanskelig å si nøyaktig hvor bra det som leveres er ut fra spillermateriell, men jeg har en snikende følelse av at vi sitter med noe av en lettvekter her.
Back to top
nastynick
Rutinert

PostPosted: 22.09.2014 10:26    Post subject: Reply with quote

Jeg heller fortsatt i retning av at Kåre kan være rett mann. Selv om gårsdagen var miserabel så er det flere faktorer enn hans trenergjerning som kan bidra til å forklare prestasjonen; først og fremst blir vi skadelidende for at vi har karantetne på vår beste og mest gjennombruddshissige midtbanespiller, Mike Jensen (betydelig svekkelse av lag). Deretter at Jonas S er ute med karantene (svekkelse av lag). Dette, samt Sørloth fra start (Ingebrigtsens ansvar) og Strandbergs gjenintreden i midtforsvaret (ny rullering, ingebrigtsens ansvar) gjør at vi fremstår som usikre, temposvake og frustrerte.

Inngangen til kampen i går var litt 50-50 med tanke på karantener og nødvendigheten av å rullere, og så får det være at Kåre bommet på noen av uttakene i går. Jeg synes fortsatt ikke at man kan klandre han mer enn nødvendig, sannheten er at troppen vår/laget vårt har klare mangler når vi har Helland, Mike, Jonas ute og vi må bruke temposvake spillere som konstant spiller tvers og bakover (gamst, strandberg, mikkelsen).
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.09.2014 10:30    Post subject: Reply with quote

Endrer ikke mening om KI i det hele tatt av dette resultatet. Å ansette KI som hovedtrener er akkurat like feil idag som det var på lørdag.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 26.09.2014 20:03    Post subject: Reply with quote

Hvis klubben er så nepe i hodet at de ansetter Kåre selv med den begredelige cven og etter å høytidelig proklamert at de har lært og skal foreta en grundig prosess før de ansetter ny trener, da er det bare å se frem til maksimalt to nye år med elendige resultater før Kåre får sparken og prosessen er i gang igjen. At noe i det hele tatt synes det er en god ide å gå for Kåre som ny hovedtrener er for meg sjokkerende på grensen til søk hjelp stadiet. Det er lov å mene noe annet, men det er feil.
Back to top
Stallone
Senior

PostPosted: 26.09.2014 22:16    Post subject: Reply with quote

Har styret den riktige kompetansen som skal til for å finne den riktige treneren? Jeg mener, RBK må ha oversikt over markedet, og ikke minst ha de riktige kontaktene for å finne en kvalifisert kandidat.
Jeg tror de siste årenes lettvinte løsninger hvor hjelpetreneren tar over for assistenten igjen osv er et tegn på at det ikke finnes kompetanse på brakka til å hente gode trenere. Som en følge av dette er kontaktnettverket dårlig. Jeg tror KI er hovedtrener for RBK 1. jan 15. Men jeg håper noe annet.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 28.09.2014 21:58    Post subject: Reply with quote

I dag forsvant mine siste tvil angående bruttern, definitivt ikke mannen vi leter etter. Etter halvannet år med Perry vil jo alt tilløp til angrepsspill bli sett på som en sensasjon, men laget generelt virker desverre veldig shaky.

Håper for all del klubben ikke går i den samme fella de har gått i gjentatte ganger de siste 10 åra.
sidney
Veteran

PostPosted: 29.09.2014 13:47    Post subject: Reply with quote

Jeg er heller ikke noen stor tilhenger av at Kåre blir neste hovedtrener, men sammenliknet med en del av kandidatene Adressa lanserte er han høyt på lista mi. Håper det kommer noen større og tyngre på banen - men mye heller Kåre ett år til enn Fagermo.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 271, 272, 273  Next
Page 35 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb