English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 369, 370, 371 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran

PostPosted: 14.09.2014 23:55    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
PerO wrote:
Hvis SD uttaler seg en gang på en annen måte, er det sparken umiddelbart.

Dette kan du ikke vite 100% sikkert. Her bruker du din tro som om det skulle være en absolutt og den eneste sannhet.
Uredelig igjen fra deg, PerO. Din debatteknikk, der du også tidligere er tatt for å direkte lyve for å diskreditere andre debattanter, er det dessverre ikke alle som klarer å gjennomskue.

Kan virke som du aldri har sittet i et styre, eller jobbet tett opp mot et styre, med den uttalelsen. Eller du mener at det i RBK er helt anderledes enn med andre styrer.

Diskusjoner tas i/med styret. Når et vedtak er gjort, så følges dette, eller personen fjernes.

Så enkelt er det faktisk, så det er jeg faktisk 100% sikker på.

Den SD eller annen leder i RBK som direkte uttaler seg mot den treneren styret har valgt, og hans spillestil, blir ikke lenge leder i klubben. Uansett hva verdigrunnlaget sier.

gisp! wrote:

For øvrig ble nok ikke Hoftun ansatt på sin overlegne kompetanse som sportsdirektør i en klubb med ambisjoner om å være blant de 30 beste i Europa, men på navnet sitt og et følt behov av daværende styre for å signalisere kontinuitet i en tid med stor gjennomtrekk.
Hadde det ikke vært for navnet og følelsene som er knyttet til det (legende) hadde han nok fått sparken umiddelbart nå, og ikke fått en annen rolle.

Men vent nå litt, hvordan kan jeg ...

Du har nok helt rett angående ansettelsen.

Jeg tror du tar feil angående situasjonen nå. Av alle beskrives Hoftun som en meget hardtarbeidende person med hjertet i klubben. Så jeg tror at det er årsaken til at han får en annen rolle. Slike personer er ekstremt nyttige, når de er i en rolle de behersker.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 15.09.2014 17:11    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
gisp! wrote:
PerO wrote:

Dette kan du ikke vite 100% sikkert. Her bruker du din tro som om det skulle være en absolutt og den eneste sannhet.
Uredelig igjen fra deg, PerO. Din debatteknikk, der du også tidligere er tatt for å direkte lyve for å diskreditere andre debattanter, er det dessverre ikke alle som klarer å gjennomskue.

Kan virke som du aldri har sittet i et styre, eller jobbet tett opp mot et styre, med den uttalelsen.

Registrerer at du tar feil igjen, eventuelt at du bevisst lyver. Jeg har avslørt deg i å lyve i debatt mot meg tidligere, men jeg har ingen holdepunkter for å konkludere på om din bruk av løgn skyldes at du har en karakterbrist eller om det er de kognitive evnene som ikke strekker til. Din stadig observerte trang til å verbalt desavuere eller fremstille debattanter du er uenig med som mindre kunnskapsrike enn deg selv, eventuelt ved løgn eller forvrenging, er imidlertid ikke trivelig å ha på dette ellers gode forumet. Jeg må dessverre gjenta: Skjerp deg!

Til andre debattanter/lesere: Et annet debattriks (som samtidig er en tankefeil) som PerO stadig gjør, er at han argumenterer som om korrelasjon medfører kausalitet og omvendt.
"Det hender at folk som gjør en dårlig jobb får sparken. Siden Hoftun ikke har fått sparken må han ha gjort en god jobb." Det er et eksempel på en slik tankefeil jeg håper dere andre gjennomskuer og er redelige nok til å ikke fremstille som en sannhet i debatter.

PerO wrote:
gisp! wrote:

For øvrig ble nok ikke Hoftun ansatt på sin overlegne kompetanse som sportsdirektør i en klubb med ambisjoner om å være blant de 30 beste i Europa, men på navnet sitt og et følt behov av daværende styre for å signalisere kontinuitet i en tid med stor gjennomtrekk.
Hadde det ikke vært for navnet og følelsene som er knyttet til det (legende) hadde han nok fått sparken umiddelbart nå, og ikke fått en annen rolle.

Registrerer at det som andre måtte tro om Hoftun er lov til å tro, ja faktisk blir autorisert som en slags sannhet, korrekt, når det sammenfaller med hva du selv tror. Til andre debattanter: Vær obs på dette PerO-trikset som særlig brukes i debatter om Hoftun.

PerO wrote:
Jeg tror du tar feil angående situasjonen nå. Av alle beskrives Hoftun som en meget hardtarbeidende person med hjertet i klubben. Så jeg tror at det er årsaken til at han får en annen rolle. Slike personer er ekstremt nyttige, når de er i en rolle de behersker.

Det må du gjerne tro.
Til øvrige debattanter: Legg merke til at siste setning: [Hardtarbeidende] personer er ekstremt nyttige, når de er i en rolle de behersker, henger ikke nødvendigvis sammen med argumentasjonen.
Dog betinger siste setning, hvis den skal gjelde for Hoftuns omplassering, at han nødvendigvis må ha vært i en rolle han faktisk ikke behersker for at en slik omplassering skal fremstå som nyttig.

Jeg stoler på at de aller fleste selv klarer å avgjøre om de finner det mest logisk at en eventuelt underpresterende Hoftun ikke avskjediges, men omplasseres til mer passende oppgaver, fordi det er følelser/legendestatus heftet til navnet, eller om hans navn ikke spiller noen rolle.
Legg merke til at til og med debattanten, som med så mange slags uredelige triks har forsvart Hoftun, faktisk også har innrømmet at ansettelsen skjedde på grunn av navnet.
At det dermed også nødvendigvis må hefte omtrent tilsvarende tunge problemer med å avskjedige samme person, regner jeg med de fleste klarer å tolke seg til på egen hånd, uten å bli fortalt at de tror feil eller riktig.
PerO
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 18:45    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
PerO wrote:
gisp! wrote:
PerO wrote:

Kan virke som du aldri har sittet i et styre, eller jobbet tett opp mot et styre, med den uttalelsen.

Registrerer at du tar feil igjen, eventuelt at du bevisst lyver. Jeg har avslørt deg i å lyve i debatt mot meg tidligere, men jeg har ingen holdepunkter for å konkludere på om din bruk av løgn skyldes at du har en karakterbrist eller om det er de kognitive evnene som ikke strekker til. Din stadig observerte trang til å verbalt desavuere eller fremstille debattanter du er uenig med som mindre kunnskapsrike enn deg selv, eventuelt ved løgn eller forvrenging, er imidlertid ikke trivelig å ha på dette ellers gode forumet. Jeg må dessverre gjenta: Skjerp deg!

Hvis du skal påstå at jeg tar feil, så kanskje du kan komme med et eksempel på at ledere går mot sitt eget styre, og får lov til å sitte i ledelsen videre. De eneste tilfellene jeg kan komme på, fra organisasjoner og næringsliv på dette, er tilfeller hvor styret i stedet har blitt byttet ut. Ellers, så skal og må diskusjoner foregå internt, og når en beslutning er tatt, skal alle stå bak den beslutningen. Uansett om man personlig var for eller imot beslutningen.

Er man som leder så imot beslutninger at man ikke kan stå bak dem, må man trekke seg og finne en annen jobb.

Slik fungerer det i alle organisasjoner jeg har hatt befatning med. Men kom gjerne med eksempler på at jeg tar feil, i stedet for å beskylde meg for å lyve.

gisp! wrote:
Til andre debattanter/lesere: Et annet debattriks (som samtidig er en tankefeil) som PerO stadig gjør, er at han argumenterer som om korrelasjon medfører kausalitet og omvendt.
"Det hender at folk som gjør en dårlig jobb får sparken. Siden Hoftun ikke har fått sparken må han ha gjort en god jobb." Det er et eksempel på en slik tankefeil jeg håper dere andre gjennomskuer og er redelige nok til å ikke fremstille som en sannhet i debatter.

Du bruker her selv et velkjent debattriks. Har man ikke gode nok argumenter, så lag en utredning med fien fremmedord, så virker den veldig bra.

Jeg oppfordrer deg til å finne et innlegg hvor jeg har påstått at Hoftun generelt har gjort en god jobb som SD.

Jeg har sagt at enkeltavgjørelser har vært gode, og jeg har sagt at jeg synes han har gjort en del ting bedre etter at ledelsen i klubben ble skiftet ut.

Men såvidt jeg kan huske har jeg aldri sagt at han har gjort en god jobb, hvis jeg ikke har vært ironisk i et innlegg.

Jeg har derimot sagt, at siden han har hatt tillit fra såpass mange styrer og etterhvert flere daglige ledere, så kan ikke jobben ha vært så dårlig som man fremstiller det som her inne.

Jeg har også sagt at jeg stoler på at Koteng, faktisk fjerner Hoftun hvis han ikke er fornøyd, og iflg kilder skjer det nå, og det har jeg ingen problemer med å akseptere.

gisp! wrote:
PerO wrote:
gisp! wrote:

Registrerer at det som andre måtte tro om Hoftun er lov til å tro, ja faktisk blir autorisert som en slags sannhet, korrekt, når det sammenfaller med hva du selv tror. Til andre debattanter: Vær obs på dette PerO-trikset som særlig brukes i debatter om Hoftun.

Jeg burde vel skrevet at jeg tror du har rett. Håper du er 100% presis selv i dine innlegg, hvis du angriper slike småfeil som triks.

gisp! wrote:
PerO wrote:

Det må du gjerne tro.
Til øvrige debattanter: Legg merke til at siste setning: [Hardtarbeidende] personer er ekstremt nyttige, når de er i en rolle de behersker, henger ikke nødvendigvis sammen med argumentasjonen.
Dog betinger siste setning, hvis den skal gjelde for Hoftuns omplassering, at han nødvendigvis må ha vært i en rolle han faktisk ikke behersker for at en slik omplassering skal fremstå som nyttig.

Kilder sier at han skal omplasseres, og da har han jo åpenbart vært i en rolle hvor han etter dagens sittende ledelse ikke gjør en god nok jobb. Hva er da feil med å forutsette at det er slik?

gisp! wrote:
Jeg stoler på at de aller fleste selv klarer å avgjøre om de finner det mest logisk at en eventuelt underpresterende Hoftun ikke avskjediges, men omplasseres til mer passende oppgaver, fordi det er følelser/legendestatus heftet til navnet, eller om hans navn ikke spiller noen rolle.
Legg merke til at til og med debattanten, som med så mange slags uredelige triks har forsvart Hoftun, faktisk også har innrømmet at ansettelsen skjedde på grunn av navnet.
At det dermed også nødvendigvis må hefte omtrent tilsvarende tunge problemer med å avskjedige samme person, regner jeg med de fleste klarer å tolke seg til på egen hånd, uten å bli fortalt at de tror feil eller riktig.

I alle saker i alle tråder på forumet, tror jeg at alle klarer å avgjøre sin egen mening om saken. Hvis ingen da skal fortelle noe om dette, eller ytre en mening, så blir det et kjedelig forum. Så hvis du ønsker at man på dett eforumet ikke skal ha innlegg om en mening hvis andre er i stand til å ha sin egen mening, da blir det dødt her. Forskjellige meninger om saker er jo drivkraften bak et forum.

Jeg tror for å være ærlig, ikke at Koteng et sekund gidder å bry seg om Hoftun er en legende som spiller, hvis han mener at fyren ikke kan gjøre nytte for seg i klubben. Slik har jeg oppfattet Koteng.

Så bruker jeg forumet til å hevde hva jeg tror akkurat som du gjør, og så kan andre lesere tro hva de vil etter å ha lest begges innlegg.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 19:16    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Hvis SD uttaler seg en gang på en annen måte, er det sparken umiddelbart. Enhver uenighet, skal tas internt, ikke eksternt.

Dette skrev du på forrige side angående det at Hoftun ikke nødvendigvis uttaler sin egen mening når han uttaler seg som SD.

PerO wrote:
Er man som leder så imot beslutninger at man ikke kan stå bak dem, må man trekke seg og finne en annen jobb.

Her har pipen fått en annen lyd. Kan du mene begge disse setningene og samtidig ikke mene at Hoftun burde trekt seg?

Forøvrig synes jeg at Hoftun er en eminent SL.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 15.09.2014 19:27    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
gisp! wrote:
PerO wrote:

Hvis du skal påstå at jeg tar feil, så kanskje du kan komme med et eksempel på at ledere går mot sitt eget styre, og får lov til å sitte i ledelsen videre.

Det er en forvrenging av debatten å hevde at jeg må komme med eksempler du kjenner til for å fastslå at du tar feil når du hevder jeg ikke har erfaring fra styrearbeid eller å jobbe opp mot et styre.

Om vi allikevel skal spore over på det sidesporet. Her er et eksempel fra Trøndelag tidligere i år. Er jo ikke sikkert du kjenner til det, men det er altså ikke noe poeng i denne avsporingen. Fiffig debattriks igjen fra deg, dog:
"(Styret i Helse Nord-Trøndelag er uenige i vedtak administrasjonen i Ambulanse Midt-Norge har gjort. Adm. dir ble imidlertid sittende.)"
PerO wrote:
gisp! wrote:

PerO wrote:
Jeg har ... sagt, at siden han har hatt tillit fra såpass mange styrer og etterhvert flere daglige ledere, så kan ikke jobben ha vært så dårlig som man fremstiller det som her inne.

Det var omtrent det jeg også mente du hadde sagt, så å veve dette inn i et angrep på min argumentasjon var et fiffig selvmål. Smile

PerO wrote:
gisp! wrote:
PerO wrote:
gisp! wrote:

Jeg burde vel skrevet at jeg tror du har rett. Håper du er 100% presis selv i dine innlegg, hvis du angriper slike småfeil som triks.

Uhh. "Det var rætt ræva som feis."

PerO wrote:
gisp! wrote:
PerO wrote:

Det må du gjerne tro.

Kilder sier at han skal omplasseres, og da har han jo åpenbart vært i en rolle hvor han etter dagens sittende ledelse ikke gjør en god nok jobb. Hva er da feil med å forutsette at det er slik?

Du bommet på poenget, som var at dette innebærer at Hoftun nødvendigvis ikke har vært slik du tidligere har brukt hundrevis av innlegg på å argumentere for og undergrave de som har ment det du selv slår fast som åpenbart nå. Ser ikke noe stort behov for å vise eksempler fra dine innlegg. Du må da selv klare å erkjenne dette. Om jeg derimot nødes ...

PerO wrote:

Så bruker jeg forumet til å hevde hva jeg tror akkurat som du gjør, og så kan andre lesere tro hva de vil etter å ha lest begges innlegg.

Du har i lang tid opptrådt som om du forvaltet nærmest en slags sannhet / riktig tolkning om Hoftun og har, tildels med løgn og uredelige triks, fremstilt andre debattanter som om de ikke forstår like mye.
Etter at Hoftuns rolle ble satt i spill har du dog tilsynelatende endret taktikk. Det tror jeg andre lesere også klarer å se. Smile

Erkjenner at jeg ikke trives nede på ditt debattnivå og trekker meg ut fra denne metadebatten.
PolarCo
Junior

PostPosted: 15.09.2014 21:16    Post subject: Reply with quote

Vetta søren om man skal ta sjansen på å blande seg i en meta-meta-diskusjon, men skit la gå.

Jeg har riktignok aldri sittet i et fotballstyre, men jeg har litt styreerfaring fra politiske organisasjoner og mindre bedrifter, og PerO har et lite poeng: En daglig leder eller lignende som tar offentlige "omkamper" på styrevedtak han/hun er uenig i, blir fort vist døra. Om du ikke kan svelge tapet og fremstå som lojalt bak styrets vedtak utad så må du heller trekke deg.

Når det er sagt så er det et element som lett oversees. Styret kan ha valgt å omplassere Hoftun fordi det for det første er mye enklere organisatorisk (man risikerer ikke en arbeidsrettssak eller mye bråk i pressen), samtidig som det gir styret mulighet til å distansere seg fra avgjørelsen. (Det hadde virket veldig rart å korsfeste en leder man få måneder tidligere stilte seg bak.)

Personlig tror jeg Hoftun til tider har følt seg noe "lett" faglig sett, og derfor ikke vært tydelig nok ovenfor Styret. Når en arbeidstager føler seg er på tynn is så setter han/hun gjerne ikke hardt mot hardt i veivalg, men forsøker å gjøre det beste av de vilkårene som ligger til grunn. (Påstanden underbygges av nær sagt all litteratur på fagfeltet arbeidsledelse og organisasjonspsykologi, sånn i tilfelle flisespikkerne skjerper knivene nå. Wink )

Når det er sagt har jeg ingen tru på at Hoftun ikke oppriktig har forsøkt å gjøre en så god jobb som overhode mulig, og at han har hjertet i klubben. Når man da omplassere ham til ei stilling der han både presterer bedre og kanskje trives bedre, så er det vinn-vinn for klubben.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 21:46    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Du har i lang tid opptrådt som om du forvaltet nærmest en slags sannhet / riktig tolkning om Hoftun og har, tildels med løgn og uredelige triks, fremstilt andre debattanter som om de ikke forstår like mye.
Etter at Hoftuns rolle ble satt i spill har du dog tilsynelatende endret taktikk. Det tror jeg andre lesere også klarer å se. Smile

Erkjenner at jeg ikke trives nede på ditt debattnivå og trekker meg ut fra denne metadebatten.

Skal ikke argumentere på hele innlegget, siden du ønsker å avslutte.

Men ser du den manglende logikken i at du beskylder en annen debbatant for løgn og uredelige triks, samtidig som du hevder at du ikke vil være på det lave nivået til din motdebbatant?

Jeg har aldri sunket så lavt at jeg har beskyldt andre på den måten.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 15.09.2014 22:12    Post subject: Reply with quote

At du har løyet er et faktum. Derfor trives jeg ikke nede på ditt nivå.
PerO
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 22:20    Post subject: Reply with quote

jeg går ut i fra at du da mener den gangen jeg husket helt feil på hva jeg hadde skrevet, og når det ble påpekt, så sjekket jeg, og beklaget at jeg husket helt feil. Hvis en slik feil er utilgivelig, da får du bare la være å diskutere med meg.

Men det er jo synd at vi skal få en slik lang rekke av personangrep, bare fordi jeg kritiserte ett av dine innlegg. Faktisk kanskje det eneste dårlige innlegget jeg kan huske av dine ellers omfattende og gode innlegg.
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 15.09.2014 22:20    Post subject: Reply with quote

Når alle innlegg handler mer om debattantene enn debatten er det kanskje på tide å gi seg.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 22:24    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
du beskylder en annen debbatant for løgn og uredelige triks

Det der er en påstand. Her er en annen påstand: en annen debbatant tok deg med buksa nede.

Tilbake til ass.trener Hoftun. Kan bli en god assistent, får se om neste trener vil ha han eller velge egen.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 06:03    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
PerO wrote:
du beskylder en annen debbatant for løgn og uredelige triks

Det der er en påstand. Her er en annen påstand: en annen debbatant tok deg med buksa nede.

Tilbake til ass.trener Hoftun. Kan bli en god assistent, får se om neste trener vil ha han eller velge egen.

Jeg har driti meg ut og blitt tatt med buksa nede flere ganger jeg. Det samme har vel du blitt.

Jeg hevder aldri at jeg er feilfri, og sjekker ikke alltid faktaopplysninger, men bruker hukommelsen, som de fleste andre. Da oppstår det innimellom feil når man skriver mange innlegg.

Når det skjer, og blir påpekt, så har jeg ikke noe imot å trekke påstanden og beklage.

Det er vel ikke mange, som skriver innlegg regelmessig, som ikke opplever det. De fleste, inklusive meg selv, tar ofte standpunkter og skriver innlegg som er ganske på viddene innimellom også.

Jeg har ikke problemer med å innrømme slike ting, og både skifte mening når jeg møter gode argumenter, og beklage når jeg har gjort en feil.

Hvis alle gjør det, så trenger vi ikke å lage masse personangrep.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 10:33    Post subject: Reply with quote

Ok.., men tilbake til tema:

PerO wrote:
Hvis SD uttaler seg en gang på en annen måte, er det sparken umiddelbart. Enhver uenighet, skal tas internt, ikke eksternt.

Dette skrev du på forrige side angående det at Hoftun ikke nødvendigvis uttaler sin egen mening når han uttaler seg som SD.

PerO wrote:

Her har pipen fått en annen lyd. Mener du nå at Hoftun skulle trekt seg?
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 10:44    Post subject: Reply with quote

Legg nå litt godvilje til da folkens, dette er et fotballforum, ikke et juridisk dokument. Vi kan da ikke kreve at vi er 100 % konsistente gjennom en lang debatt(over flere år i noen tråder). Dessuten er disse metadebattene gørr kjedelige for andre enn de som er direkte involvert.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 10:53    Post subject: Reply with quote

RBKweb retorikkforum
Prinsen fra Os
Senior

PostPosted: 16.09.2014 13:52    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Dessuten er disse metadebattene gørr kjedelige for andre enn de som er direkte involvert.

Slett ikke. De er jo kjempegøy! (dette er altså en påstand, og ikke ytret som et objektivt faktum) Razz
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 17:17    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Ok.., men tilbake til tema:

PerO wrote:

PerO wrote:

Her har pipen fått en annen lyd. Mener du nå at Hoftun skulle trekt seg?

jeg har alltid vært av den oppfatning at en leder, som er uenig i avgjørelser som kommer ovenfra, må tenke gjennom om han/hun skal fortsette.

Om det ville vært riktig for Hoftun, det kan jeg vanskelig svare på. Det kommer jo an på hva han mente var best for han selv, og klubben.

Ser vi på tiden under den forrige ledelsen, så var det jo rimelig klart, at de ikke ville være med særlig mye lenger, pga alder, så hvis han var uenig i f.eks stilskiftet som kom med Hamren, eller ville skifte tilbake i stedet for JJ, så kanskje mpe slikt kan være et argument for ikke å gå av. Bare spekulasjoner, selvfølgelig, men et fullt mulig scenario.

Men poenget med uttalelsen, er egentlig ikke hva Hoftun skulle eller burde ha gjort, men at man ikke kan dømme ledere ut fra offentlige uttalelser. For de skal uansett være på linje med klubbens til enhver tid valgte linje.

En SD, skal f.eks støtte sin trener, helt frem til den dagen treneren får sparken. Bekymringer ang spillestil eller andre ting, tas med styret, ikke i media. Dermed fremstår lett en SD som komiske Ali i en periode, frem til en beslutning om endring tas.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 18:05    Post subject: Reply with quote

Om du titter på spørsmålet en gang til så spurte jeg om din mening, ikke hva som ville vert riktig for Hoftun.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 18:08    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Om du titter på spørsmålet en gang til så spurte jeg om din mening, ikke hva som ville vert riktig for Hoftun.

Jeg vet ikke, hva Hoftun har vært enig, eller uenig i av de avgjørelsene som er tatt, og kan dermed ikke ha noen mening om det. Hoftun har vel sagt sin mening til styre og ledergruppen. Der er ikke jeg.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 18:14    Post subject: Reply with quote

Var sikkert etter Hoftuns anbefaling at han selv ble degradert.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 19:01    Post subject: Reply with quote

Høres lite trolig ut at det er hans ide å bli degradert.

Men det er ikke utenkelig at han er en av de som ser at organisasjonsmodellen slik den er i dag, kun fungerer i medgang, ikke i motgang. Det er dermed ikke sikkert at han er uanig i den gjennomgangen som foregår. Tror den siste tiden med Perry virkelig var vanskelig, både for Perry og Hoftun.

Men man må jo anta at han ønsker å komme ut av omorganiseringen med en jobb han vil trives i.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 19:16    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hva det er du skriver/vil frem til her jeg..

Men, til siste setningen: nei, vi må ikke anta det. Personlig antar jeg at om det var opp til Erik Hoftun så hadde han fortsatt vert SD og noen omorganisering hadde ikke engang vert påtenkt. Jeg antar at han er i en posisjon der han må ta det han kan få.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 20:43    Post subject: Reply with quote

Det er jo den enkle konklusjonen du drar. Ut i fra de beskrivelsene av Hoftun, og konklusjonene dratt her inne er vel det den eneste.

Ut fra andres beskrivelser, av Hoftun som en hardtarbeidende mann, med hjertet i klubben, som vil bare klubbens beste, så kunne han vært den som forslo løsningen.

Jeg ser vel på noe midt i mellom som det mest realistiske. At han gjerne skulle styrt selv naturligvis, men kanskje ser at omorganiseringen er nødvendig, og dermed ikke nødvendigvis er motstander av det.

Edit: Et poeng jeg vil frem til, er at vi faktisk ikke vet noe om hvordan Hoftun tenker i en slik sak, og det er dermed umulig å dra noen konklusjon.
Back to top
PolarCo
Junior

PostPosted: 16.09.2014 21:08    Post subject: Reply with quote

Altså, det er ofte greit å anta at den gyldne middelvei i et scenario er den mest sannsynlige forklaringen. Det virker (heldigvis) ikke som noen tror Hoftun er en altruistisk engel som selv drev frem en omorganisering. Men jeg klarer ikke helt å se at det er sannsynliggjort at han er en manipulatorisk mesterhjerne i spissen for et langvarig frimurerkomplott for å senke RBK-skuta heller.

Enten er han en drivende dyktig skuespiller, eller så er han såre fornøyd med å kunne jobbe mer "hands on" med gutta på treningsfeltet. Kjemien med Kåre I. er tilsynelatende bra også.

Man skulle tro at en av Norgeshistoriens beste midtstopper har noe med å bidra med i forhold til trening og drilling, og da er det dumt å forsøke å fryse ham ut bare fordi han var under pari i en litt ullen SD-stilling i en organisasjon med store svakheter.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 17.09.2014 00:06    Post subject: Reply with quote

Kan ikke huske å ha sett noen beskylde Hoftun for å ønske klubben vondt.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 369, 370, 371 ... 405, 406, 407  Next
Page 370 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb