English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidige SL-kandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 66, 67, 68  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.09.2014 15:13    Post subject: Reply with quote

TKK / Sollied er en våt drøm, men utenkelig. To sjefer, som begge vil ha mye makt ift spillerlogistikk. TKK er såpass tro mot sine prinsipper at han sluttet i FFK da en tafatt svenske fikk for mange tilhengere i styret, og han ikke fikk styrt klubben slik han ønsket. Samme med Sollied. Han vil aldri finne seg i å bli overkjørt i spørsmålet om spillere inn og ut. Han skal ha siste ord, alltid og uansett.

TKK og et trenerteam som aksepterer sine roller er derimot en mulighet. Vanskelig å se hvilke kandidater vi kan se på der, men naturlig om Ingebrigtsen tar den ene rollen. Fagermo er kanskje ikke helt borti natta i en slik variant, selv om det garantert finnes bedre løsninger der ute. Han er beintøff, men aksepterer samtidig å jobbe under kjipe betingelser der han har lite påvirkningskraft på spillerlogistikk. I Odd har alt handlet om å overleve, de har solgt når de har fått bud og hentet spillere gratis om de har dukket opp på treningsfeltet og tilbudt seg å spille for dem.

Med Sollied er en SL-stilling historie. Da går han inn som manager og lagleder, mens for eksempel Ingebrigtsen gjennomfører de fleste oppgavene på treningsfeltet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 10.09.2014 16:00    Post subject: Reply with quote

SÃ¥, hva velger man om man er i posisjon til det?

Den ene løsningen gir en SD med enormt nettverk og kapasitet til å hente spillere godt over norsk standard jevnlig og kan internasjonal spillerhandel, mens den andre løsningen gir en manager som er enormt god på å sette sammen og forme lag, dyrke roller, og få til samhandling.

Best på spillerlogistikk eller treningsfeltet, altså. Jeg heller nok mest mot Sollied, men om vi "bare" ender opp med en av disse kandidatene, har vi tatt enorme steg fra hvor prosessen begynte.
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 10.09.2014 19:17    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Med Sollied er en SL-stilling historie. Da går han inn som manager og lagleder, mens for eksempel Ingebrigtsen gjennomfører de fleste oppgavene på treningsfeltet.

Jeg ser det er flere som hevder dette. Hvorfor tror du det? Har Sollied hatt en slik rolle i noen klubb tidligere? Det har vel aldri vært slik i Rosenborg (unntatt selvsagt de siste ukene til Hansen) at spillere blir hentet om trener ikke ønsker det, og Sollied uttalte at han gjerne jobber med folk som kommer med gode innspill. Er ikke det slik dynamikken mellom SL og trener pleier å være?
Back to top
View user's profile Send private message
germain
Proff

PostPosted: 10.09.2014 19:55    Post subject: Reply with quote

Jeg tviler ikke på at TK Karlsen er en dyktig fyr, men han virker ikke veldig stabil. Fredrikstad-saken er én ting, men han ble heller ikke sittende så lenge i Monaco før han måtte gi seg "av personlige årsaker". På Twitter synes jeg ofte at han framstår som ganske umoden.

Det gjør at jeg er litt skeptisk, men det kan selvfølgelig hende at jeg sitter med et feilaktig inntrykk.

Så hva er egentlig årsaken til at så mange virker unisont positive til Karlsen som sportslig leder i RBK? Det er et ærlig spørsmål.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 10.09.2014 20:42    Post subject: Reply with quote

Bare for å oppklare litt rundt de såkalte sakene hans. I FFK var han og styret enig om at Grönhagen ikke kunne fortsette som trener pga av de problemene han slet med og manglende tillit i spillergruppa. Styret dolket Karlsen i ryggen da de ikke turde å fronte dette i media og gikk for Grönhagen i stedet. Naturlig nok tok Karlsen sin hatt og gikk.
I Monaco så ble han visstnok syk og kunne ikke fungere i stillingen og trakk seg derfor slik at klubben kunne finne hans erstatter rimelig raskt.

Det som jeg synes gjør ham såpass attraktiv er at han har en utrolig oversikt over spillermarkedet, har et fantastisk nettverk som han kan spille på. Og ikke minst han vet hvilke tråder han skal trekke i rundt omkring for å få tak i de spillerne vi trenger. Og han kan mekanismene i hvordan en klubb bør drives med tanke på spillerlogistikk og utvikling. Tror ikke det finnes noen annen med norsk pass med denne kompetansen.

Last edited by ace on 11.09.2014 12:35; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.09.2014 11:56    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
Jeg ser det er flere som hevder dette. Hvorfor tror du det?

Jeg innbiller meg bare at Sollied har kommet til en fase i sin karriere der noe sånt er mer aktuelt enn å gå rundt og flytte kjegler på treningsfeltet. Jeg tror ikke han vil holde seg borte fra feltet, men at mange oppgaver vil være delegert bort. Samme rollen som Solskjær hadde i Molde, Høgmo i Tromsø, og "alle" sjefer har i England. Tror dette vil bli mer og mer vanlig også i Norge. Sollied er kanskje den mest naturlige "manageren" som finnes med norsk pass.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 11.09.2014 13:16    Post subject: Reply with quote

Jeg har vanskelig for å forstå hva som er så utrolig fantastisk med TKK som sportsdirektør. I trener-/managersammenheng trekkes det alltid frem som et must at kandidaten må ha vunnet noe. TKK har ikke en særlig lang merittliste som SD, noen måneder i hhv Fredrikstad og Monaco.

Man bør ha litt sunn skepsis til en kandidat som ikke har hatt fast jobb i ett år engang i en slik rolle, og jeg skulle gjerne visst mer om de personlige årsakene til at han gikk fra Monaco for å danne meg en oppfatning om han kan være en SD-kandidat for RBK - på sikt, vel og merke.

Når det gjelder speiding, så kan det godt hende han er topp, men da er det i så fall som speider han bør vurderes. Torbjørnsen har jo en track record i Rosenborg med noen veldig gode og noen ganske dårlige kjøp, og jeg ville ikke grått om vi hadde fått inn TKK i stedet, dersom han virkelig er så bra. Fint om noen her kan dele innsikt i kjøp- og salgshistorikk på spillere TKK har funnet og signert for de respektive klubbene han har arbeidet for.

Mitt inntrykk er at han både vet og mener mye om fotball, men det er det mange som gjør, og jeg har til gode å se hva i hans karriere som gjør ham til en god SD for Rosenborg.

Det er da ingen som på ramme alvor foreslår Stig Torbjørnsen som ny SD heller, selv om han har truffet godt på noen spillere?

Zorac skriver at TKK har "kapasitet til å hente spillere godt over norsk standard jevnlig og kan internasjonal spillerhandel". Det er godt mulig, men i en slik setting kan jeg også godt se for meg en SD som fort kan komme på kant med styret om han ikke får carte blanche til å kjøpe de spillerne han vil ha, koste hva det koste vil. Er det en ting klubben ikke trenger de neste årene, så er økonomisk overforbruk og sluttpakker til ledende ansatte.

Så for meg virker TKK som et usikkert kort som SD, men hvis kjernekompetansen hans er scouting, ville det sikkert ikke være dumt å forsøke å bruke ham for å komplementere Torbjørnsen.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 11.09.2014 13:35    Post subject: Reply with quote

Hvis du ser på f eks Wikipedia hvilke klubber han har arbeidet som speider eller speidersjef i, tviler jeg sterkt på om han er interessert i en jobb i Rosenborg for å "komplementere Torbjørnsen"
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.09.2014 13:47    Post subject: Reply with quote

TKK er ferdig med sin speiderkarriere. Man går ikke fra spordsdirektør i Monaco til speider i Rosenborg, det tror jeg alle forstår. Han har jobbet i en rekke europeiske klubber, og kjenner internasjonal fotball og fotballorganisasjoner bedre enn noen annen nordmann, muligens. Han har et kontaktnettverk som antakeligvis er enestående i norsk sammenheng. I FFK sluttet han pga at han ikke fikk kjøre på med planen som i utgangspunktet ble avtalt, mens han i Monaco sluttet av personlige årsaker - uten at jeg vet hva som ligger bak. Sportslig suksess hadde han iallefall, så det sto ikke på det.

Det som er besnærende med TKK er kombinasjonen av den internasjonale erfaringen og det store nettverket han vil ta med seg inn i vår klubb. Naturligvis i tillegg til at han beviselig har god teft for store talenter og gode spillere. Input utenfra, rett og slett.
Back to top
TheKaep
Junior

PostPosted: 11.09.2014 13:59    Post subject: Reply with quote

Fra mine "kilder" i Monaco, dvs at jeg har bekjentskaper der som har litt inside i ASM, så har TKK veldig godt ettermæle i klubben for jobben han gjorde der. Han sa opp selv, etter nærmest å ha jobbet "ihjæl" seg i 2,5 år, i oppbyggingen og rekonstrueringen, med ny eier, nyinvestert kapital, og målsettingen om å spille seg tilbake til Ligue1 på en sesong. Utfordingen var å forvalte inevsteringsviljen til en spillerlogistikk som ivaretok både investeringen og en utålmoding ambisjon om å være tilbake i toppdivisjonen, og konkurrere med PSG i løpet av 1-2 år. Det vil si at kjøpene måtte gi sportslig avkasting på kort sikt, og økonomisk avkastning på litt lengre sikt, ift spillersalg. Derfor var salget av Falcao og James Hernandez i år forventet allerede på det tidspunktet når de ble kjøpt og signert. TKK var sentral i forhandlingene med disse innkjøpene og strategien bak det.
Ryktene sier at han hadde rundt 200 dager i året på reise, og var i stor grad scout selv også. Eller 2 år var han så kjørt, og ASM hadde spilt seg opp, og han ønsket selv å gå ut av klubben, for å overlate den videre utviklingen til andre.
Det var ikke et ønske fra klubben, som beklaget dette. Han hadde stor respekt hos eieren Rybolovlev.
TKK har en mann med ekstremt godt nettverk, både fra tiden i tysk og fransk fotball, og har veldig stor arbeidskapasitet. Men han har sikkert også sine grenser..
Mulig at mine "kilder" har i overlag godt inntrykk av mannen, men jeg tror han ville være en spennede kapasitet for RBK.
Ta det for hva det er verdt...
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 11.09.2014 14:21    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Jeg har vanskelig for å forstå hva som er så utrolig fantastisk med TKK som sportsdirektør. I trener-/managersammenheng trekkes det alltid frem som et must at kandidaten må ha vunnet noe.

Hva hadde Klopp, Rodgers, Conte, Luis Enrique, Villas Boas etc. oppnådd før de ble hentet til div. storklubber? Hvorfor MÅ vi ha en merittert vinner, når Juventus og Barcelona ikke må ha det?

Ta Diego Simeone f.eks. Hadde en seiersprosent i mange av sine forhenværende klubber som minner mer om PJH anno 2005 enn en aktuell trenerkandidat for et av verdens beste klubblag.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 11.09.2014 14:23    Post subject: Reply with quote

Skeptix og Hedon: Jeg vet lite mer om TKK enn det som står på Wikipedia, som du refererer til. Derfor vet jeg heller ikke om hvilken status han hadde i de ulike klubbene han speidet for, om det var som fast ansatt, på konsulentbasis/frilans, eller annet. Derfor hadde det vært fint om de som kjenner bedre til karrieren hans i detalj deler kunnskapen - da er det lettere å gjøre seg opp en mening.

Fra mitt ståsted virker det som at han ikke har fast jobb for tida, og da lurer jeg på om noen vet grunnen til dette, hvis han er så ettertraktet. En arbeidsledig speider vil sikkert synes det er bedre å jobbe for Rosenborg med faget sitt enn ikke å jobbe i det hele tatt, tenker jeg, litt enkelt, men det er fordi jeg ikke kjenner ham, som sagt.

På samme måte er det jo tilsynelatende med Trond Sollied: det er også en arbeidsledig herremann som mange ønsker seg til klubben. Med tanke på hvilke klubber han har oppnådd resultater i, er det rart om han skulle være interessert i å komme til RBK. Men likevel er han jo aktuell, fordi karrieren har vært litt på nedadgående de siste sesongene.

Nå vet jeg ikke hva annet TKK har gjort enn å være frilans fotballekspert i diverse medier og på twitter de siste 20 månedene, men om han er så enestående, så burde han vel vært plukket opp allerede av større klubber enn Rosenborg?

Det blir mange påstander i positive ordelag om TKK, og det hadde vært fint å få litt mer konkret info om merittlista hans utover Wikipedia-artikkelen. Kan ikke de som kjenner ham mer inngående bidra til å få mer info opp på bordet, slik at det går an å diskutere ham på samme måte som vi diskuterer trenerkandidater?

Godt gjort at han klarte å bli direktør i Monaco, til tross for at klubben lå nede i Ligue 2. Hva han konkret oppnådde der, annet enn å være et nummer i den lange rekka av trenere og ledere som ble hyret og sparket i rekordtempo i årene 2009-2014, er jeg usikker på.

Ellers er jeg enig med Hedon i at input utenfra er særdeles viktig, på generelt grunnlag.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 11.09.2014 14:34    Post subject: Reply with quote

I forlengelsen av TKK-diskusjonen, et spørsmål til de har som kjenner til ham godt:
- Hvilke er de ti beste spillerne han har skaffet til klubber han har jobbet for, mht prislapp, kvalitet/verdi og evt prislapp ved videresalg?
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 11.09.2014 15:12    Post subject: Reply with quote

Sveininge:
Jeg sier ikke at det nødvendigvis er riktig at vi MÅ ha en merittert vinner, hverken som SD, manager eller trener. Jeg bare påpeker at det er et kriterium mange setter som default for vår kommende trener, og sånn sett er det ikke unaturlig at man hyrer inn vinnere for å bygge vinnerlag.

Det jeg etterlyser er mer fakta omkring hvordan TKK har skjøttet oppgavene sine i de arbeidsforholdene han har vært i, slik at det går an å ha en kvalifisert mening også for oss som ikke følger med så mye på annen fotball, men mest Rosenborg.

Det vi vet fra Fredrikstad er at han overtok som SD etter at klubben hadde gjort sin sterkeste serieprestasjon på år og dag med sølvet i 2008. Måtte gå etter bare to måneder etter en konflikt med styret, grunnet i at TKK bl.a. ville profesjonalisere klubben, inkludert å fjerne hovedtreneren. Men fikk signert Celso Borges, blant annet, før han forsvant.

TheKaep: Du skriver at TKK var 2,5 år i AS Monaco, men ifølge avisene ble han ansatt i mars 2012 og gikk av i januar 2013 - det er ti måneder. Du skriver også at han sa opp etter at Monaco hadde spilt seg opp til Ligue 1, men det blir jo også feil. Lurer litt på de kildene dine...
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.09.2014 17:06    Post subject: Reply with quote

Har ingen svar, men synes oxbailla stiller veldige gode og relevante spørsmål! Tommel'n opp!
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 11.09.2014 17:45    Post subject: Reply with quote

Oxbailla: OK. Jeg er jo forsåvidt enig i at en ny trener bør være merittert, med tanke på situasjonen klubben er i. Vi har ikke råd til å gamble. Men samtidig ser vi jo at flere av de største klubbene i Europa, i alle de fem største ligaene, har suksess med å ansette relativt unge managere/trenere/ledere. Disse har ikke den lengste og beste CV-en, men har som regel gjort noen gode sesonger i en mindre klubb.

Dette kunne vært en god løsning for RBK i 2013 (Deila), istedenfor å ansette PJH. Nå er jeg mer skeptisk til å ansette f.eks. en Fagermo, da det er umulig å si om han vil mestre jobben i Rosenborg.

TKK har jo for så vidt en lang og imponerende CV, men hovedsaklig som speider. Speiderbakgrunn trenger jo imidlertid ikke å være dummeste grunnlaget for å bli en god sportsdirektør. Rosenborg trenger absolutt å heve kompetansen på spillerlogistikk, og integrering av spillere som ikke forstår norsk. Der kunne nok TKK gjort en svært god jobb for oss som SD.

Nå har ikke jeg så god oversikt over FFKs nedtur, men det blir litt håpløst å vurdere den delen av CV-en hans, når han var der så kort tid. Det virker merkelig at han havnet i konflikt med styret, og man kan jo spørre seg hva slags ansettelsesprosess som ble gjennomført der. Når man ansetter en SD bør man jo være 110 % enig om kursen, og ansette riktig person på bakgrunn av dette. Det var tilsynelatende ikke tilfellet med TKK, noe som gjør en konflikt uungåelig, og da synes jeg det blir urimelig å klandre ham.

TKK tror jeg uansett er drømmetenkning.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 11.09.2014 19:19    Post subject: Reply with quote

Kan si litt om konflikten i FFK, da jeg bodde i byen på den tiden og fikk litt drypp fra insiden av bekjente.

Da TKK kom FFK fant han fort ut at klubben hadde levd over evne, de hadde en spillerstall med lønninger hinsides all fornuft. De hadde en trener som var upopulær blant spillerne, hadde et alkoholproblem og en meget alvorlig sykdom som gjorde at han overhodet ikke fungerte.

Klubbens økonomiske situasjon var allerede da på bristepunktet. Den brast jo så det holdt et par ganger etter det og. TKK ville rense opp i spillerstallen, dvs. fjerne de med høyest lønn og hente inn unge sultne spillere fra egen juniorstall og fra utlandet. Disse skulle så foredles i FFK systemet før de skulle selges til utlandet etter noen år med fortjeneste.

Det var dette FFK skulle være bærebjelken i FFKs økonomi i fremtiden iflg TKKs plan for klubben. For å få dette til måtte det som nevnt ryddes opp i spillerstallen og Grønhagen måtte fjernes.

Klubben innså at de hadde en utfordring med Grönhagen etter flere episoder på La Manga den vinteren. Og ga dermed sin tilslutning til TKKs plan. Imidlertid var det andre krefter innad i klubben som var livredde for omdømmet til klubben om de sparket Grönhagen og fjernet noen av de best betalte spillerne. De skulle jo ta gull det året. Så startet intrigene og alt snudde i løpet av en kveld. TKK fikk beskjed om at de ikke ville sparke Grönhagen og selge de best betalte spillerne, men at de gjerne så at han fortsatte i klubben. TKK tok sin hatt og gikk. Vi vet alle hvordan det gikk med FFK. Tror de hadde vært et helt annet sted i dag om de hadde hørt på TKK.
TheKaep
Junior

PostPosted: 11.09.2014 20:39    Post subject: Reply with quote

oxbailla: når jeg går litt etter i sømmene, finner jeg det samme som deg.
Han ble ansatt i ASM 16.01.12, og sa opp ganske nøyaktig et år etterpå.
Men var i klubben både som sportdirketør og CEO over (nesten) to sesonger...
http://www.vg.no/sport/fo.../10074218/
I januar/februar var de selvfølgelig ikke klar for Ligue1, men ledet Ligue2.

Litt om CV'n:
http://www.trenerforening...mp;id=1498

Han har tidligere vært speidersjef i Bundesliga-klubben Hannover 96 (2004-2006), talentspeider for Bayer 04 Leverkusen (2000-2004), Watford FC (1998-2000) og Grasshopper-Club Zurich (1996-1998). I tillegg har han vært sportsdirektør i Fredrikstad FK. Han har også en del ekspert- og analyse-opptredener for blant annet BBC Radio Five Live og Norsk TV 2. Foruten om det er han artikkelforfatter, har drevet med analyser og journalistisk samarbeid med blant annet BBC Radio, FIFA Magazine, SportBild, Neue Zürcher Zeitung, The Independent, The Times, Josimar, Four Four Two og hans egen blogg på TV 2 Sporten. Tor-Kristian har også drevet eget konsulentselskap som ga råd til fotballklubber.

(...) speider i FC Zenit Saint Petersburg i Russland og har ansvaret for store områder; derav mye reising og med god oversikt over hva som rører seg rundt omkring.

[/url]

Last edited by TheKaep on 11.09.2014 21:43; edited 1 time in total
Back to top
TheKaep
Junior

PostPosted: 11.09.2014 21:18    Post subject: Reply with quote

[quote]oxbailla:
Quote:
- Hvilke er de ti beste spillerne han har skaffet til klubber han har jobbet for, mht prislapp, kvalitet/verdi og evt prislapp ved videresalg

Jeg har ikke noen god liste på dette, unntatt noen kjøp/salg i Monaco.
Moutiho og James Rodriguez ble kjøpt som "pakke" fra Sporting for 70m euro, og James ble solgt til Real for 60m euro. Radamel Falcao ble kjøpt til ASM fra Atlético for 45m euro, og franske medier har operert med en leiesum til Man Utd på 10m euro ut året, og en opsjon på kjøp neste år på 55m euro.
Emmanuel Rivière blé kjøpt fra Toulouse for 4m euro, og solgt til Newcastle for 6m euro.

Dealer fra de andre klubbene han har scoutet for har jeg ikke.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.09.2014 22:20    Post subject: Reply with quote

Han "fant" vel Lucio og Berbatov i sin tid. Fine spillere, det.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 12.09.2014 11:12    Post subject: Reply with quote

Var det ikke også han som henta Milito-brødrene over til europa i sin tid?

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 12.09.2014 12:42    Post subject: Reply with quote

Det var nok ikke det, men ikke langt unna, ifølge TKKs egen blogg:
http://blogg.tv2.no/tkkar...-andungen/
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 16:42    Post subject: Reply with quote

Denne personen er ikke nevnt som SD-kandidat like ofte som TKK, men kan ikke se at han har dårligere CV - tvert imot.

Kan være en god ballast å vinne søksmål mot Staten også.

http://www.nettavisen.no/...86938.html
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 16:54    Post subject: Reply with quote

Kun min mening :

Aldri i verden. Jeg ser heller RBK ned i Adecco enn med Soler som SL
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.09.2014 17:10    Post subject: Reply with quote

Solér har jeg sett mye i fotballrelaterte program på TV, og en større posør skal man lete lenge etter. Start var en gedigen fiasko fra A til Å, mens jeg er mer usikker på hans rolle i USA. Jeg innbiller meg, slik jeg opplever han, at han overdriver sin egen rolle en smule når det gjelder hentingen av alle disse utdaterte superstjernene.

TKK er 100% fotball. Han lever og ånder for fotball og har gjort det hele sitt liv. Solér er vel først og fremst en kjendis og en showmann, slik jeg oppfatter det.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 66, 67, 68  Next
Page 6 of 68

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb