English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 582, 583, 584  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
NR1
Junior

PostPosted: 05.06.2014 00:47    Post subject: Reply with quote

Jeg ha kunne tengt meg Hamrén,sollied eller Aalborg trener Kent Nielsen....og Rune bratseth som sportsdirektør igjen..kansje mini også har greid rollen som sportsdirektør ...han elsker klubben....Roar Stokke har også fotballkunskaber så det holder etter..hadde ikke vært så dårlig til sportsdirektør jobben....
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Legende

PostPosted: 05.06.2014 00:59    Post subject: Reply with quote

Mini ved forhandlingsbordet høres ut som en svært dårlig ide.

Jeg skjønner egentlig ikke helt alle disse som ønsker Bratseth tilbake som SD. Var han virkelig så god? Hvor mye gjorde han som ikke Eggen fortalte ham?

Nei, jeg synes vi bør flere hakk opp. Nordlie og Bratseth er ikke det paret som bør stå øverst på lista, i alle fall.
HeXX
Rutinert

PostPosted: 05.06.2014 01:57    Post subject: Reply with quote

Det virker som de fleste tenker for snevert i denne tråden, dog ikke alle. Skal RBK komme seg opp på et nivå som er akseptabelt med tanke på spillestil, ferdigheter individuelt og som lag etc, så finnes det per i dag ingen trener i Norge som er god nok. Enkelt og greit. Greit nok å hente inn en reserve for å lede treningene fram til sesongslutt, men deretter må klubben se utover. Langt utover. Gjerne forbi Sverige og Danmark også, til Tyskland, Belgia, Nederland mfl.

Det er to grunner til at RBK må tenke i de baner. Det ene er at klubben trenger nye impulser for å vokse. Ny kunnskap om trening, større fokus på å bygge et fungerende lag, fjerne allergien mot individuelle ferdigheter mv. For det andre er RBK fortsatt lokomotivet i norsk fotball, og med tanke på hvor "godt" landslaget gjør det for tiden med traust, norsk fotball, må noen gå foran og hente inn kompetanse som kan bidra til å snu trender utover RBK.

Uten å ha oversikt over tilgjengelige trenere, vil det være ønskelig med en relativt ung, moderne trener, gjerne med spillererfaring på høyt nivå og resultater å vise til som trener. Vedkommende vil maks være her i 3 år, og deretter må prosjektet gjentas. I dette må det også ligge en tanke om å utvikle egne trenerkrefter. Stensaas og Bruttern er i dag de to av tidligere spillere som trolig har størst muligheter til å lykkes som topptrenere. En av disse skulle vært ansatt som reservetrener med tanke på en dag å ha opparbeidet nok kompetanse til å kunne fungere som hovedtrener for RBK (etter en periode som hovedtrener i annen klubb).

Det vil koste å hente kompetanse, men heller 10 mill på en trener som får et lag til å fungere, enn 10 mill på en spiller eller to..

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 06:16    Post subject: Reply with quote

Perry har jo kontrakt ut neste sesong. Dvs at RBK med temmelig stor sikkehet starter 2016-sesongen i Adecco. Så etterfølgeren må nesten bli en med kompetanse til å ta laget opp i Tippeligaen igjen på første forsøk. Eggen har jo gjort dette før (1978), men det var det med helsa hans da... Nordlie kunne muligens klart det, men...
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 05.06.2014 06:55    Post subject: Reply with quote

Jørgen Lennartsson er fri på markedet.
Back to top
Troillanpåtopp
Proff

PostPosted: 05.06.2014 07:34    Post subject: Reply with quote

Nei, drit og dra. Perry må finne seg noe annet å gjøre nå. Drit i livsførsel, dameforbruk, alkoholkonsumering og alt det der!

Ivar Koteng: hent Trond Sollied nå!!
Back to top
frank
Senior

PostPosted: 05.06.2014 07:51    Post subject: Reply with quote

I halvdrømme i natt fikk jeg det for meg at Trond Sollied hadde blitt presentert som den nye treneren for Godset.

DET hadde vært å sette prikken over i'en på hele denne tragedien.
media
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 07:53    Post subject: Reply with quote

Bradley fra Stabæk. Merittert og sulten. Heller ham enn Sollied.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 08:11    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Mini ved forhandlingsbordet høres ut som en svært dårlig ide.

Jeg skjønner egentlig ikke helt alle disse som ønsker Bratseth tilbake som SD. Var han virkelig så god? Hvor mye gjorde han som ikke Eggen fortalte ham?

Nei, jeg synes vi bør flere hakk opp. Nordlie og Bratseth er ikke det paret som bør stå øverst på lista, i alle fall.

Bratseth og Nordli har nødvendig kompetanse, den rette arven og er oppnåelig for RBK. Håper de får en god kjemi mellom seg viss de blir ansatt i RBK.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 08:32    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:
Greit nok å hente inn en reserve for å lede treningene fram til sesongslutt, men deretter må klubben se utover. Langt utover. Gjerne forbi Sverige og Danmark også, til Tyskland, Belgia, Nederland mfl.

HeXX wrote:
Det vil koste å hente kompetanse, men heller 10 mill på en trener som får et lag til å fungere, enn 10 mill på en spiller eller to..

FCK har allerede været i Belgia og prøvet at hente en trener til 10 mill i året. Det gik utrolig dårligt. Nu har de en norsk til 10 mill i året, og det går mye, mye bedre.

Du kommer meget længere for de samme penge ved at se mod Norge, Sverige og Danmark. Dette er ikke overraskende med tanke på, at der findes klubber i 3. bundesligaen med stærkere økonomi end os.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 08:38    Post subject: Reply with quote

Svaret er og blir Trond S, på godt og vondt.
Men det kommer til å gjøre mest godt for oss da!

For han er en sterk nok lederfigur til å få skuta på rett kjøl igjen.

Om ikke noen fa Spania eller der omkring. Der må det jo yngle med gode trenere, og de har alle hørt om Rosenborg der nede, gjennom alle årene i CL.
Back to top
Tordenknott
Junior

PostPosted: 05.06.2014 08:42    Post subject: Reply with quote

Ser at mange ser for seg en reserveløsning ut sesongen. Noen har nevnt Ola By Rise og Trond Henriksen. Disse har i likhet med andre vært prøvd før.

Hva tenker folk om Nordlie på korttidskontrakt ut sesongen? Da vil man kanskje få det berømte Nordlie-løftet, samtidig som man på et halvår ikke rekker å få den mentale slitasjen som Nordlie også er kjent for.

Etter at sesongen er over, kan man vurdere om kjemien mellom tropp og trener stemmer, og finne ut om det er mulig å gi Nordlie en lenger kontrakt uten at spillere og støtteapparat går på veggen.
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 08:42    Post subject: Reply with quote

frank wrote:
I halvdrømme i natt fikk jeg det for meg at Trond Sollied hadde blitt presentert som den nye treneren for Godset.

DET hadde vært å sette prikken over i'en på hele denne tragedien.

Svarte faen i helvete mann, prøver du å påføre hele forumet her nervesammenbrudd??? Mad Crying or Very sad
josinho
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 08:51    Post subject: Reply with quote

Ikke mange ledige trenere pdd som er gode nok. Håper NAE og B Hansen blir tatt med på råd!!! Kotengstyret er svake på sport og må ha hjelp i denne trene-r og SD-saken, inkl omorganisering av sportslig styre og stell.
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 08:59    Post subject: Reply with quote

Nils Arne Eggen og Bjørn Hansen har ingen god oversikt over aktuelle trenere.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 09:00    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Håper NAE og B Hansen blir tatt med på råd!!!

Det er de samme som iflg. adressa, så på Perry som den naturlige arvtageren til JJ, da de skjønte at det bar mot oppsigelse av JJ. Dvs. før Hoftun fikk oppdraget med å finne trener. Kanskje var det deres mening som ga klubben Perry...
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 10:04    Post subject: Reply with quote

Nå virker det som Tom Nordlie blir presentert for en 2. divisjonsklubb, så da er han ute av bildet regner jeg med.

EDIT: Det var visst bare en rolle i teamet.
Back to top
krysstvælla
Proff

PostPosted: 05.06.2014 10:37    Post subject: Reply with quote

Noen her som kunne fortalt litt om Trond Sollied? Er litt av den yngre garden blant supporterne så vet veldig lite om han. Hvilke resultater har han å vise til? Hva gjør han til en god kandidat til å ta jobben etc?
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 11:13    Post subject: Reply with quote

En gang mannen som hedda inn 1-0 målet mot Fugla i siste serierunde i 1985, som var starten på Rbks eventyrlige suksess. Ellers er han en meget god 4-3-3 trener, men som tydligvis Kong Erik er redd. Sikkert på grunn av maktkamp dette og. Og da er det lett og lytte til sine egne sannheter, som om at Trond S skal ha et rusproblem f.eks.

Han har hatt stor suksess både i Belgisk og i andre land som trener, men har en tendens til å havne i trøbbel pga. rus, sies det. Ikke vet jeg. Tror ikke det er dette som er hovedgrunnen til at mannen ikke er trener på Lerkendal nå. Den grunnene er nok vår SD, som er livredd for mannfolk med hår på brystet!
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 11:18    Post subject: Reply with quote

Fra VGs sak om norske trenere i utlandet i 2012.
VG wrote:
Det er Trond Sollied, som har trent seks ulike utenlandske klubber, som er nordmannen med høyest poengsnitt på 2,01. I flere sesonger har han et poengsnitt på over to. I 2006-sesongen, som trener for Olympiakos, hadde han et poengsnitt så høyt som 2,6.

Sikkert andre som kan forklare mer enn meg Smile
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 11:19    Post subject: Reply with quote

Føler meg helt sikker på at disse rusproblemene til Sollied er blåst ut av proposjonene. Jeg sier ikke bastant at det ikke er noe der. Men jeg nekter å tro at han er en vandrende katastrofe som det fremstilles enkelte plasser. Fyren hadde nok fått litt skikk på ting her, det er jeg sikker på.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 11:29    Post subject: Reply with quote

Dette sa han selv i 2009:

Quote:
Jeg har en familie, og det er stort sett fotball hver dag. Jeg har faktisk en kjedelig livsførsel, jeg er stort sett alltid hjemme, sier Sollied til VG.

Trond Sollied: - Mini har ikke peiling
Back to top
Oddsking
Proff

PostPosted: 05.06.2014 11:53    Post subject: Reply with quote

Nei takk til trond sollied, det passer uansett aldri for han. Har han vist så veldig mye? han tok gull i eggens sabbatsår med laget eggen hadde gjort til et maskineri.... Vel han er en 4-3-3 mann men det holder liksom ikke spør du meg!
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 11:57    Post subject: Reply with quote

Han har en langt mer meritert CV en annet rask vi kan finne i tippeligaen.

3 ligagull og 7 cupgull de siste 13 årene i ligaer som er langt tøffere en tippeligaen.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 12:06    Post subject: Reply with quote

Ja, det er da vel ingen annen nordmann som kan vise til bedre resultater. Jeg er ikke nødvendigvis så sikker på at han er riktig mann heller, men av nordmennene er han absolutt beste valg. Hvis ikke må vi se sørover.. Nederland, Belgia eller Tyskland..

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 582, 583, 584  Next
Page 74 of 584

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb