English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Cristian Gamboa
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pingvin
Veteran

PostPosted: 08.04.2014 21:50    Post subject: Reply with quote

Med hans defensive posisjonering, og manglende bidrag offensivt tror jeg ikke det er så farlig at han får oppleve å spille VM gitt. To ting som bør skremme vekk langt bedre klubber enn RBK. Man kommer ikke langt i internasjonal fotball med kun fart.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.04.2014 21:59    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/news/ar...arsesongen

Quote:
Ferdigspilt for vårsesongen

- Det blir en kamp mot klokka, men vi skal gjøre alt vi kan for å få han klar til VM, sier Schwabe.

Som nevnt allerede, men nå bekreftet på rbk.no
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 09.04.2014 01:27    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Får håpe resultatene er positive, men det ser ikke bra ut mtp å spille for RBK før VM. Så resultatene i morgen går nok mer på om han får spille VM eller ikke, han spiller nok ikke for RBK før etter VM pausen uansett, da har de i hvert fall gjort en feilvurdering i hvor ille de trodde skade var.

Får håpe han rekker VM, vil være synd om han ikke får spille VM som han nok har sett frem til veldig lenge. Håper jo selvfølgelig at han kan spille for RBK ganske fort igjen men jeg må si jeg ikke har særlig tro på at han spiller for RBK før etter VM pausen, da er det i så fall kun et par kamper.

Det ble som forventet ja, det var synd. Typisk at de får en skade i forsvarsrekke når de har så god dekning på alle andre plasser enn der. Håper de kommer med en god løsning, hadde vært bra om Svensson feks hadde klart den posisjonen for tror det ikke blir noen suksess med Dorsin på høyreback.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2014 01:47    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
Med hans defensive posisjonering, og manglende bidrag offensivt tror jeg ikke det er så farlig at han får oppleve å spille VM gitt. To ting som bør skremme vekk langt bedre klubber enn RBK. Man kommer ikke langt i internasjonal fotball med kun fart.

Samtidig kan det hende at han har en langt mer definert og klar rolle med tydeligere oppgaver og forventninger på landslaget enn han har hos oss. For det skal jaggu ikke mye til. Jeg har selv ikke sett ham spille på landslaget, men jeg blir slett ikke overrasket om han spiller merkbart bedre for Costa Rica enn Rosenborg.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 09.04.2014 02:58    Post subject: Reply with quote

https://www.facebook.com/...6383080186

PÃ¥ fjesboka har RBK en side hvor det legges ut nyheter, med link til www.rbk.no

Nå skal ikke jeg være for konspiatorisk her, men i meldingene under nyheten om at Gamboa er ute hele vårsesongen, så finnes det ikke en eneste kritisk kommentar, kun hilsener om "god bedring".

Jeg ville forventet enkelte kommentarer som "hvem skal nå spille på back, Dorsin???" eller "Takk Hoftun! Faan, nå mangler vi høyreback!".

Men, det finnes ingen slik kritisk bemerkning.

SENSURERER ROSENBORG KOMMENTARENE PÃ… SIN FACEBOOK-SIDE?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.04.2014 08:47    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at klubben prøvde å sensurere andre lags spilleres(Jesper Mathiesen) innlegg på sosiale medier så blir jeg ikke det minste overrasket om de sensurerer på egen plattform ihvertfall.
Back to top
Diabolic
Rutinert

PostPosted: 09.04.2014 09:06    Post subject: Reply with quote

Hvordan er overgangsreglene fra bedriftslag da? Jeg har jo en viss karriere som høyreback bak meg og for litt kompensasjon kan det jo være at TT Fotball slipper meg for noen uker.

Vi får prøve å sette vår sportslige leder, Myren jr., i kontakt med Hoftun.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Diabolic
Rutinert

PostPosted: 09.04.2014 09:07    Post subject: Reply with quote

Det kan jo være jeg overlever i garderoben som bare spiller. Jeg veit ikke helt hvordan det der er jeg ...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
danielsk
Veteran

PostPosted: 09.04.2014 09:35    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig ikke at de sensurer Facebook-kommentarer, men var i overkant positivt der. Mistenker at det ikke er mange herfra som tar seg bryet med å skrive der.

Lurer på om Hoftun eller Perry har vært inne å kommentert selv, fant denne kommentaren:
Quote:
God bedring til Gamboa. Nå ser vi klokskapen i Perrys satsning på at mange får spille. Avisen skriver om skadeproblemer - vel nå har han en trent ellever uansett. See?
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 09.04.2014 10:20    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
...Nå skal ikke jeg være for konspiatorisk her, men i meldingene under nyheten om at Gamboa er ute hele vårsesongen, så finnes det ikke en eneste kritisk kommentar, kun hilsener om "god bedring".

Jeg ville forventet enkelte kommentarer som "hvem skal nå spille på back, Dorsin???" eller "Takk Hoftun! Faan, nå mangler vi høyreback!".

Men, det finnes ingen slik kritisk bemerkning.

Det må de ha gjort! Jeg var inne og leste kommentarene i går kveld, og da var det også mange hilsener om god bedring, selvsagt, men også en del kritiske kommentarer om at klubben ikke har sørget for å få backup i forsvarsrekka!
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 09.04.2014 10:36    Post subject: Reply with quote

Det er jo så enkelt som å skrive en saklig krass kommentar å se om den overlever dagen!
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 09.04.2014 11:01    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
nidaros997 wrote:

Det må de ha gjort! Jeg var inne og leste kommentarene i går kveld, og da var det også mange hilsener om god bedring, selvsagt, men også en del kritiske kommentarer om at klubben ikke har sørget for å få backup i forsvarsrekka!

Takk for bekreftelsen.

Tja, hva skal man si?

Greit nok at man kan luke bort bannskap eller personangrep, men å ta bort for eksempel kritiske bemerkninger om spillerstallens sammensetning og at vi nå mangler en god høyre back halve sesongen?

Denne typen sensur synes jeg er å gå alt for langt. Da forhindrer man enhver form for dialog med fans som har saklig kritikk å komme med, og som ønsker å formidle dette gjennom en kanal som facebook. Jeg skulle likt å vite hvem som står ansvarlig for sensuren, og om dette er en ønsket strategi fra styrets side. Pinlig og udemokratisk!

Det er bra vi har et forum som rbkweb. Lenge leve demokratiet! Smile
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 09.04.2014 15:04    Post subject: Reply with quote

Diabolic wrote:
Det kan jo være jeg overlever i garderoben som bare spiller. Jeg veit ikke helt hvordan det der er jeg ...

Hvis du vil vite hvordan det er blitt i garderobene nu for tiden så bidrar Adressa med følgende opplysning:
Adressa wrote:
– Spillerne kan godt ha sex, men mobiltelefonbruk begrenses. Det blir ikke lov til å benytte mobiltelefoner i garderoben i forkant av kampene. Etter kampene er det greit, sier Pinto til radiokanalen RCN
Telefonsex må altså vente til etter kampen, men mer tradisjonell ... Ja, det fremgår jo av sitatet. Razz
Jørgen Stenseth
Junior

PostPosted: 09.04.2014 15:25    Post subject: Reply with quote

Hei!

Vi har ikke fjernet noen kritiske kommentarer under det innlegget. Og det gjør vi heller ikke ellers.

Personsjikane, rasisme, spam osv fjerner vi selvsagt.

Det er - og har alltid vært - høyt under taket der.

Til info.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
nidaros997
Veteran

PostPosted: 09.04.2014 15:39    Post subject: Reply with quote

Det var betryggende å vite. Smile
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2014 16:02    Post subject: Reply with quote

For øvrig flott at dere kommer inn og kommenterer og klarer opp i slike saker. Fåglarna vet at det er nok etablerte sannheter i fotballen, kanskje rundt RBK spesielt, som i beste fall har syltynt grunnlag.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 09.04.2014 16:32    Post subject: Reply with quote

Godt å høre at RBK ikke sensurerer innlegg på FB. Antar at det er de som skrev innleggene som selv har fjernet dem...
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 09.04.2014 17:15    Post subject: Reply with quote

Forøvrig synes jeg at det er latterlig at noen kritiserer den defensive innsatsen til Gamboa her inne.
Han har kanskje ikke vært vår beste bidragsgyter offensivt fra forsvarsleddet, men gud bedre så mange ganger han har tettet igjen høyresiden helt alene det siste året.
Tidvise posisjoneringsfeil aside, med Mikkelsen, som er vår klart dårligste defensive spiller, har han vært glimrende til å alene støte mot angripende back og løpe opp ving, som er en 2mannsjobb - samt løpe opp mesteparten i bakrom.

Tenk dere Dorsin som høyreback i fjor i stedet for Gamboa. Dorsin måtte ha jobbet for 2 på defensiven - i og med - at han først måtte gå på backen som rykket fra Mikkelsen - for så å forstyrre vingen. Ville vært katastrofe.
Samtidig har han et utall antall ganger løpt opp baller over midtforsvaret.

Uten tvil beste HB i TL. Linnes? Bedre offensivt enn Gamboa - i vår spillestil i forhold til Molde, men haugevis av mil bak Gamboa defensivt - null konkurranse.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 09.04.2014 17:28    Post subject: Reply with quote

Hvis målestokken er Dorsin som høyreback, har jeg full forståelse for at han har gjort en knallgod jobb.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 09.04.2014 17:37    Post subject: Reply with quote

MÃ¥lestokken er alle andre alternativer vi har - og TL.
Med P. Ankersen hadde vi hatt tippeligaens beste offensive back gjennom tidene - uten at det hindret mesteparten i å klage på de defensive bidragene han hadde de få kampene han spilte.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.05.2014 16:02    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/news/ar...for-gamboa

Ser ut som han rekker VM ihvertfall, det er positivt Smile
Back to top
sunnhetsmannen
Senior

PostPosted: 05.05.2014 21:33    Post subject: Reply with quote

Glad på hans vegne. Savnet han mye på kampen i går. Trengte noen med litt driv framover...

Usikker på om jeg vil at han skal ha et kjempe VM eller bare helt OK med tanke på om storklubbene snapper ham opp.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 23:20    Post subject: Reply with quote

Et potensielt gamboa-salg kan kanskje frigjøre nok midler til å skaffe ny trener, så det er ikke meg imot.

Last edited by Bananskrue on 05.05.2014 23:58; edited 1 time in total
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 23:26    Post subject: Reply with quote

Selv om Gamboa er blant ligaens bedre backer er han ikke bedre enn at han godt kan selges til litt overpris etter et par gode VM-kamper. Personlig synes jeg han fortsatt bidrar for lite offensivt. Han blir litt for ofte feig og stopper opp, fremfor å fullføre offensivt, og han mangler innleggskvalitet.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2014 00:45    Post subject: Reply with quote

Gamboa trenger først og fremst klarhet i rolle, oppgaver, og forventninger som RBK-back. Han har, i likhet med så og si alle andre, ikke utviklet seg en millimeter individuelt eller kollektivt siden han kom. Jeg tror Gamboa er en god back etter Tippeligamålestokk, han må bare vises hvordan.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 57, 58, 59  Next
Page 32 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb