English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 218, 219, 220 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Goran
Proff

PostPosted: 04.05.2014 23:28    Post subject: Reply with quote

bongo wrote:
Kroken kunne vært hardere, men en plass må man starte. Ihvertfall når man har vært veldig positiv til ansettelsen.

Jeg skrev en epost til Kroken da vi slet med JJ hvor jeg etterlyste kritikk av treneren, da svarte noe sånt som at skoen trykket et annet sted. Så snudde han vel den gangen.

Helt åpenbart at Perry sliter, han mangler den naturlige autoriteten man trenger som RBK trener. Hareide og Hamren hadde det, JJ var i samme båt som Perry.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 04.05.2014 23:32    Post subject: Reply with quote

Legg merke til at han starter med å be om en "realitetsorientering" og at laget bør kunne "slå nedenfra". Mild kritikk fordelt utover trenere og spillere, som om det er en formdupp i noen få kamper.

Cue adresseavisen i morgen eller overmorgen, der en "befriende ærlig" 'Perry' innrømmer at utviklingen ikke har vært så god som ønsket (skader etc), men garanterer at "gjengen skal stå samlet og jobbe hver dag på treningsfeltet", og lover at "spillerne vet godt hva de må gjøre bedre".

Tilbake til Kroksæther, som maner til "tålmodighet med en ærlig sliter, en ekte Rosenborger", og minner om at "selv ikke Eggen fikk gå fri fra kritikk, og vi vet jo hvordan det gikk". Vi avslutter med et underdanig gladintervju med Erik Hoftun i rollen som den tilgivende far, som "vet godt hva Perry står for, og er sikker på at laget vil vise seg fra en bedre side allerede neste hjemmekamp".

Så slår vi et tafatt, nyopprykket Stabæk-lag programmessig 2-0 i 16. mai-kampen etter to dødballmål, adressa erklærer Rosenborg-laget "under tvil ute av sykesenga", laget får høflig applaus i borgertoget, ingen skriver mer om trenerens avgang, mens laget humper videre mot det som stadig ser ut som det kanskje kan bli medalje.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 23:35    Post subject: Reply with quote

Autoritet må en som trener en klubb som RBK ha, ellers er det fånyttes.
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 00:04    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
KitWalker wrote:

Bedre virkemiddel må være at medlemmene tar ansvar.

Er enig i det, men realistisk sett vil det aldri skje. Dessuten kan ikke medlemmene ta noe ansvar før tidligst neste årsmøte.

Valgkomiteens innstillinger vil uansett bli klappet inn.

Medlemmene kan selvfølgelig innkalle til ekstraordinært årsmøte. Der kan man selvfølgelig IKKE kaste treneren. Man kan diskutere om at treneren er altfor dårlig, men da vil mest sannsynligvis ordstyrer messe noe sånt om at man "ikke skal ta mannen, men ballen" i diskusjoner. Det pleier egentlig å være en temmelig hyggelig tone på årsmøte, og sjeldent de store diskusjoner. Jeg sitter med et inntrykk av at medlemmer ikke ønsker å spille ut sin posisjon blant medlemmene ved å fyre opp ut under et Perrybål. Det kan jo egentlig være forståelig.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 05.05.2014 00:23    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Komisk at perry skylder på spillerne...

Tragisk at Per Joar Hansen stadig slipper så lett unna når han rent faktisk peker på, og mer enn antyder, at spillerne ikke var gode nok, men i samme setning gjerne fletter inn et utsagn som liksom, rent semantisk, kan brukes til hans forsvar for å si at han jo "frikjente spillerne".

Dette er en verbalt meget oppegående og veltalende trener. Noen kan kanskje til og med gå så langt som å si utspekulert, men det holder med å si at han faktisk har ordet i sin makt. Slik dobbeltkommunikasjon blir da virkemiddel som er godt egnet til å skjerme ham selv og gjødsle en oppfatning av at det eneste som stadig trengs er mer tid og at spillerne selvfølgelig må ha hovedansvaret for at de fremstår på banen som offensivt ganske planløse, i alle fall langt unna de røttene han er ansatt for å gi vekstgrunnlag.

Per Joar Hansen i Byavisa 29. april 2014:
Quote:
– Man skal aldri skylde på spillerne, uansett hvordan kampene ender. Både når det gjelder resultat og prestasjon. De prøver alltid sitt beste for å følge de kommentarene de får før kamp. Det er alltid treneren som har ansvaret for både resultat og prestasjon. Så enkelt er det, i min verden.

Per Joar Hansen til RBKweb 4. mai 2014:
Quote:
- 1. omgang syns jeg bærer preg av at vi ikke tør spille. Vi stoler ikke på oss sjøl i spill mot etablert, og vi mister ballen fryktelig mye. Vi gjør veldig mye feil, og det er ikke framdrift. Det er ikke én målsjanse i hele 1. omgang. Det virker veldig nervøst og engstelig, innrømmer Per Joar Hansen etter 0-2-tapet i toppoppgjøret.

Her betyr "vi" ikke vi (jeg og spillerne), men de (bare spillerne).
Hans analyse er kun på utførelsen til spillerne, ikke på planen hans og hva han har fått krav om å skape på banen og eventuelt klart å skape på drøyt 16 måneder i sin andre periode som trener på Rosenborgnivå.

Alle feilene skyldtes de, selv om han strategisk flinkt sier vi, slik at en som er like krokete med ord som Askeladden alltids kan dra frem noe som målbinder den man er i dialog med.

Dette med at vi utelukkende er spillerne endrer seg når han (i neste setning) vil ha frem sin egen fortreffelighet.
Quote:
- Vi følte vi måtte gjøre klare endringer i andreomgangen for å få større trykk framover på banen. Vi måtte få opp entusiasmen i laget og skape sjanser. Jeg syns vi lyktes bra med grepene vi gjorde.

Her betyr vi meg og assistenten min, ikke spillerne. Og som man ser: "Vi lyktes bra med grepene vi (jeg) gjorde."
Det er noe Per Joar Hansen faktisk kan underbygge med ... sin egen synsing.

Hvis man skal bortforklare sitt eget ansvar på en måte som er helt etter konsulentlæreboka virker Per Joar Hansen, for tiden fotballtrener et nivå over sin standard, å være en læremester av ypperlig standard:
TV2 wrote:
– Først må jeg jo si at Molde gjør en veldig god kamp. Så synes jeg at førsteomgangen, uten å skulle bortforklare noe, bærer preg av både Tore Reginiussen og Jonas Svensson måtte kaste inn håndkleet like før kampstart. De som kommer inn gjør en god jobb, men i første omgang så det ikke ut til at vi turte å spille, sa Rosenborg-sjefen til CMore.

I første omgang, som så mange ganger tidligere under denne treneren, så det ut til at Per Joar Hansen ikke har maktet å levere det han er ansatt for å få frem, ville jeg heller ha sagt.

nidaros997 wrote:
Har Perry - på noe som helst tidspunkt i 2013 og 2014 - sagt at lagets prestasjoner er helt og holdent hans ansvar?

Det kan gå an å fremstille det som at han tar ansvar, men reelt sett skylder han, helt eller delvis, på noen andre og dveler for lite ved hva som faktisk er hans ansvar.
Stor framtid
Junior

PostPosted: 05.05.2014 00:39    Post subject: Reply with quote

http://www.underskrift.no...panje=5128
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 00:47    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
KitWalker:

Å trekke seg betyr null penger i lommeboken. Å bli sparket betyr lønn ut kontraktstiden. Det er snakk om flere millioner kroner, tviler sterkt på at han er villig til å gjøre noe som helst selv dessverre. :S

Når RBK ikke har råd til å sparke han så får vi virkelig håpe at han gjør det eneste riktige.

Den gang da:

Harald wrote:
Copy+paster bare noget af mit indlæg fra en anden tråd og tilføjer lidt:

Men tak for din tid hos os Perry, synd det ikke fungerede. Jeg respekterer måden du siger op på, du viser at du kun vil det bedste for spillerne og klubben. Håber du bliver succesfuld i en anden klub, hvis altså du fortsætter som træner.

Vi kan jo håpe at han trekker seg, siden historien viser at han har gjort det før...men han har vel noe millioner grunner til ikke å gjøre det. Idiotledelse!! Ansette en sånn lettvekter, har de ikke lært noen ting!?
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 01:37    Post subject: Reply with quote

Det store spørsmålet nå er hvordan vi blir kvitt han så fort som mulig. Frykter han sitter trygt ut denne sesongen og fortsetter å sitte (om enn utrygt) neste sesong. Faens til problem. Dette kommer til å bli vår Martin.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 06:13    Post subject: Reply with quote

Voodoo? Razz
Kent
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 08:38    Post subject: Reply with quote

Noen som har lest Strandbergs uttalelser i dagens Adressa?

Nærmeste man kommer en verbal avsettelse av egen trener slik jeg ser det.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 08:51    Post subject: Reply with quote

Hva sier han?
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 08:56    Post subject: Reply with quote

Stefan Strandberg i Adresseavisen 05.05.2014 wrote:
– Hvordan vi spiller er det ikke jeg som bestemmer, og hva jeg mener holder jeg for meg selv. Men det jeg kan si er at det er lett å se hva Molde prøver å få til, i hvert fall, og hva de trener på hver dag. De har et system som fungerer veldig godt, og all ære til dem for den fotballen de spiller i dag. De er gode, synes jeg, men vi gir dem ikke så mye motstand til tider, sier midtstopperen.
– Det er ikke like lett å se hva Rosenborg prøver på?
– Nei, i dag er det ikke det.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.05.2014 08:59    Post subject: Reply with quote

Jeg digger Strandberg. En vinnerskall som tar ansvar på banen, en god stopper og en mann som sier det som det er.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 09:02    Post subject: Reply with quote

Oi! Dersom han ikke er på banen neste kamp så vet vi hvorfor!

Tøft sagt!
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 09:10    Post subject: Reply with quote

For øyeblikket er det 3 lag i landet som fremstår som klart bedre enn oss, og en liten håndfull lag som greit kan slå oss dersom de har en god dag og ballen triller deres vei. Jeg tror mitt tidligere tips om en 5te plass i serien står seg ganske godt. I så fall tror jeg ikke styret ut fra tidligere uttalelser om ambisjonsnivå har annet alternativ enn å terminere PJH, særlig ikke om vi ryker ut i cupen før semien.

Men problemet stikker åpenbart langt dypere enn EH og PJH. Bla har vi en spillerstall kjøpt litt hulter til bulter uten tanker om spillestil, og til dels uten særlig relasjoner seg i mellom. Det må ryddes opp oppover i systemet på bred basis (har vi penger til det?) og en ny trener, uansett hvem, vil få litt av en jobb med å få denne forsamlingen til å opptre som et lag.

Det (eneste) positive ligger i at spillerstallen synes å innse dette selv. Problemet kan fort bli at mange velger å forlate skuta, vi er langt fra landets mest attraktive og interessante lag å spille på lenger og alternativene som betaler nesten like godt er mange.

Vi er tilbake til 1987, men med romsligere lommebok. Men vi trenger fortsatt en Messias.
Back to top
£irik
Proff

PostPosted: 05.05.2014 09:22    Post subject: Reply with quote

Etter lang tids passiv bruk av forumet, ser jeg nå mitt snitt til å forsøke å bidra litt mer aktivt.

SÃ¥ fortell meg hvor jeg skriver under!

Hei forresten.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.05.2014 09:23    Post subject: Reply with quote

http://www.underskrift.no...panje=5128
media
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 09:32    Post subject: Reply with quote

Hvis det er riktig at spillergruppa saboterte prosjekt JJ mot slutten, og at den samme gruppa nå har vendt seg mot Perry, så er det ikke bare treneren som sitter med svarteper her.

Hvis vi har sutrete spillere med oppblåste egoer som syns det er lettere å skylde på treneren enn å prestere selv så har denne saken mer enn en side.

Det er vanskelig å tro at to erfarne trenere på rad tar så grundig feil, og at spillerstallen har så veldig rett. Enkeltspillere var som kjent også svært kritisk til Eggen sist han trente laget. Og i 1991 var det millimetre unna at Eggen fikk fyken av sine egne spillere.

Det er først når spillerne går helhjertet inn for å følge trenerens plan at man finner ut om treneren har rett eller feil. Et halvhjertet forsøk gjør at ingen treners plan vil fungere.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 09:33    Post subject: Reply with quote

Late Barter, sitter dere på mer perryleaks?
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 09:37    Post subject: Reply with quote

NÃ¥erdetnok wrote:
For øyeblikket er det 3 lag i landet som fremstår som klart bedre enn oss, og en liten håndfull lag som greit kan slå oss dersom de har en god dag og ballen triller deres vei. Jeg tror mitt tidligere tips om en 5te plass i serien står seg ganske godt. I så fall tror jeg ikke styret ut fra tidligere uttalelser om ambisjonsnivå har annet alternativ enn å terminere PJH, særlig ikke om vi ryker ut i cupen før semien.

Men problemet stikker åpenbart langt dypere enn EH og PJH. Bla har vi en spillerstall kjøpt litt hulter til bulter uten tanker om spillestil, og til dels uten særlig relasjoner seg i mellom. Det må ryddes opp oppover i systemet på bred basis (har vi penger til det?) og en ny trener, uansett hvem, vil få litt av en jobb med å få denne forsamlingen til å opptre som et lag.

Det (eneste) positive ligger i at spillerstallen synes å innse dette selv. Problemet kan fort bli at mange velger å forlate skuta, vi er langt fra landets mest attraktive og interessante lag å spille på lenger og alternativene som betaler nesten like godt er mange.

Vi er tilbake til 1987, men med romsligere lommebok. Men vi trenger fortsatt en Messias.

Vi må med andre ord begynne på scratch?
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 09:44    Post subject: Reply with quote

Helt åpenbart at dette laget ikke er eller blir en gullkandidat i år. Det eneste som kan gi meg troen på gull nå er Perry ut og f.eks. Eggen inn resten av sesongen. Man må ta grep tidlig, og ikke la hele sesongen gå i dass.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 09:45    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Hvis det er riktig at spillergruppa saboterte prosjekt JJ mot slutten, og at den samme gruppa nå har vendt seg mot Perry, så er det ikke bare treneren som sitter med svarteper her.

Hvis vi har sutrete spillere med oppblåste egoer som syns det er lettere å skylde på treneren enn å prestere selv så har denne saken mer enn en side.

Det er vanskelig å tro at to erfarne trenere på rad tar så grundig feil, og at spillerstallen har så veldig rett. Enkeltspillere var som kjent også svært kritisk til Eggen sist han trente laget. Og i 1991 var det millimetre unna at Eggen fikk fyken av sine egne spillere.

Det er først når spillerne går helhjertet inn for å følge trenerens plan at man finner ut om treneren har rett eller feil. Et halvhjertet forsøk gjør at ingen treners plan vil fungere.

Jeg er i prinsippet enig med deg, men sånn fungerer nå engang fotballen. Det er billigere å skifte ut en trener enn 15 spillere. Spillerne har reell makt, men det er nå engang en forholdsvis stor del av jobben til en trener å lede en spillergruppe. Det er trenerens jobb å få spillerne til å prestere for ham.

Sammenligningen med Eggen er ikke helt presis etter min mening, det er klart klubben er mer villig til å stå imot spillerne når de har en trener som hadde gitt klubben to "The double" på tre år.
Back to top
HOFFA
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 09:47    Post subject: Reply with quote

Fulstendig mistet trua på PJH og verst av alt er at jeg kjenner jeg holder på å miste engasjemanget til klubben Rolling Eyes
AndreasR
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 09:56    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Helt åpenbart at dette laget ikke er eller blir en gullkandidat i år. Det eneste som kan gi meg troen på gull nå er Perry ut og f.eks. Eggen inn resten av sesongen. Man må ta grep tidlig, og ikke la hele sesongen gå i dass.

Ja vi har jo sparket trenere omtrendt hvert år i ti år nå. Se så bra det går.
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 05.05.2014 10:05    Post subject: Reply with quote

Altså: Enormt enig med medias uttalelse. Vi som følger RBK tett, men tross alt fra utsiden, ser nok ikke hele bildet. Derfor må jeg, på et generelt grunnlag, si at jeg sett veldig pris på de bidragsyterne her inne som presenterer sine meninger på en balansert måte, uten å være bombastisk eller å framstå som de sitter på fasiten. (Prøver å følge dette selv, men kan godt være jeg bommer noen ganger selv også)

Engasjement er bra og viktig, tross alt det som gjør at RBK faktisk er RBK. interesse = publikum = inntekt = økt interesse = god sirkel osv osv osv...
Men la oss forsøke å holde oss til de vi vet eller tror vi vet, og ikke det vi spekulerer i, selv ville gjort osv som sannheter.

Videre må jeg si at personlig er jeg veldig mye mer for en Perry-avskjedigelse enn en Hoftun avskjedigelse. Og derfor signerer jeg ikke på underskiftskampanjen det ble linket til tidligere.

Føler at mange av RBKs supportere i dag henger mye frustrasjon og sinne på Hoftun, men fordeler oppturene på alle andre. Hoftun er sportslig leder og har følgelig ansvaret for de sportslige vurderingene, men man må også vurdere helhetsbildet. Hva overganger angår f.eks, må jeg si jeg personlig er meget tilfreds med jobben Hoftun har gjort de siste tre-fire overgangsvinduene. Han balanserer jobben med å tvinge lønnsbudsjettet ned, kjøpe kvalitet (dette er seff åpent for diskusjon, men Dockal, Gamst, Tarik, Tore Reg, Chibuke, Strandberg osv er kvalitet), og samtidig forholde seg til forskjellige spillestils- og type ønsker fra forskjellige trenere. Hoftun ansetter ikke trenere alene. Han kjøper ikke spillere alene. Dette er et apperat som gjør, og stort sett har det foregått veldig mye bra arbeid på RBK de siste årene, selv om det sportslig ikke har innfridd våre (og klubbens) mål. Jeg tror verken Hoftun eller Perry er fornøyd med forsvarsdekningen slik den er i dag, men at de måtte vurdere denne riskioen for tynn bemanning bak opp mot f.eks signering av Gamst.

Tipper Mix & Chibbe (+ kanskje Selnæs) forsvinner i sommervinduet og at Midtsjø + forsvarspiller kommer inn.

men tilbake til topic: Det som gjør at jeg har snudd fra å forsvare Perry, til å henge meg på de som roper om ny trener er at vi ser ut som Lillestrøm. LILLESTRØM. Gode dødballer. Fightervilje. Kontringer. Jeg tror han har en idé om at vi skal spille annerledes fotball, det er i alle fall det han har kommunisert, men jeg kan ikke se at han klarer å implementere ideene sine i troppen. - og om det stemmer at spillerne har snudd seg i mot ham er det nok ingen vei tilbake. men vi må finne løsningen. Ikke bare peke på problemet. Og akkurat nå er det veldig, veldig dyrt både å kjøpe ut en annen trener i sesong og å sparke en ansatt en. tror ikke Koteng har lyst til å møte Perry på samme arena som han har møtt Janne tidligere i år....

Spørsmålet er: Hva skal til for at Perry trekker seg selv? Han framstår som standhaftig og tro til sine egne ferdigheter. Og OM han trekker seg: Hvem er nestemann som skal legge hodet under RBKbøddelens øks?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 218, 219, 220 ... 326, 327, 328  Next
Page 219 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb