English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Supporterpub
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 23.12.2012 14:37    Post subject: Reply with quote

Leste for noen uker siden en notis i Papir-Adressa ang. ny politisk behandling av sjenkestopp én time før avspark.

Hva er status for dette? Makter ikke å finne noe i møtearkivet til formannskapet. Behandlinga rett og slett utsatt?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Magnus L
Junior

PostPosted: 31.03.2013 19:44    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om man kan komme inn på kjernen-puben før kamp, hvis man har billett på en annen tribune?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 31.03.2013 20:15    Post subject: Reply with quote

Ja, alle med kampbillett har adgang på puben - som i morra framstår i nyoppusset stand. Beer

Og for min egen regning kan jeg legge til at det på de fleste hjemmekampene er så mange ledige plasser, at man godt kan bli igjen på tribunen også under kampen.
Back to top
obri
Proff

PostPosted: 01.04.2013 03:30    Post subject: Reply with quote

Huff å lell så forståelig hva du mener. Det var en gang pub.
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 01.04.2013 21:47    Post subject: Reply with quote

pøbben gikk tom for dahls før kampen i dag. 10 fat borte. virka som om folk likte endringene
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 23.08.2013 16:42    Post subject: Reply with quote

Usikker på om det er riktig tråd:

http://www.vg.no/sport/fo...d=10100390

Viking kan få lov til å selge øl på arenaen. Kan dette være en døråpner for resten av fotball-Norge?
Back to top
25
Proff

PostPosted: 23.08.2013 18:05    Post subject: Reply with quote

Quote:
(...) Viking skal ha 18 års aldersgrense i lokalene hvor det skjenkes alkohol, det vil ikke bli mulighet til å ta med øl eller vin ut på stadion og skjenkingen vil bare finne sted før kampen, i pausen og etter kampslutt

Hva er egentlig forskjellen mellom det vi har hatt på Øvre øst i flere år og det Viking har fått tillatelse til nå? At de får skjenke helt til dommeren blåser i gang kampen samt i pausen?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.08.2013 20:17    Post subject: Reply with quote

Tror mange ikke har fått med seg at alle med kampbillett kan besøke supporterpuben før kamp. Fritt fram for hele verden etter kamp.

Dessuten er det bar også i 4. etasje på hovedtribunen.

Nyheten i år er at "Bratseth-regelen" om sjenkestopp én time før avspark nå er redusert til en halvtime før. Tommel'n opp!
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 11.04.2014 01:37    Post subject: Ølservering pÃ¥ stadion Reply with quote

Jeg er usikker på om det allerede finnes en tråd, men føler dette temaet kan bli mer og mer aktuelt rundt om i det ganske land. Spesielt med den nye regjeringens mer liberale holdning til alkohol, samtidig som klubbene stadig jobber med å vinne tilbake publikum i konkurranse med godstolen.

Viking stadion blir den første toppfotballarenaen med øl-servering for alle

Quote:
- Per i dag er det kun lov å ha åpent i pauser og før og etter kamp. Det er naturlig start å begynne med, og hvis det går bra, så kan man diskutere om man skal gå lenger sier Simonsen, som påpeker at sjenkingen til nå foregår på egne avskjermete områder med alderskontroll.
(...)
Vil servere øl på alle arenaer
FpU-formannen håper nå at ølkranene blir å finne på alle arenaer i Tippeligaen og andre toppidretter framover, men mener klubbene selv må få bestemme om de ønsker dette.

Er dette noe folk ønsker på lerkendal?

Kjenner jeg har et litt delt syn i denne saken. Må man altså nå ty til dette som en slags innrømmelse på at produktet som leveres rundt omkring ikke er bra nok? Det sagt så kommer aldri tippeligaen til å nå de største ligaene opp til anklene i kvalitet. Det er noe man først som sist må erkjenne. Sånn sett er det bare bra at man nå prøver å gi en bedre totalpakke rundt arrengementet. Allikevel husker jeg fra mine yngre dager at det titt og ofte dukket opp drita folk rundt omkring på stadion som ikke gjorde kampopplevelsen bedre for noen rundt seg. Tvert om.

Jeg frykter at antallet av disse kan komme til å øke, og dermed forringe kampopplevelsen. Spesielt for barn, som gjerne også er pådriveren og "grunnen" til at en hel familie faktisk drar på kamp. Ergo kan man risikere å miste ekstra mange ved å gjøre arrangementet mer "voksent".

I tyskland fylles stadionene i takt med halvliterne, og det virker å fungere utmerket. Men det er få land i Europa som har det samme forholdet til alkohol som oss nordmenn. Det virker å være mer kultur for å drikke noen kosepils i land, mens Norge er flatfyllens hjemland. Slike blir det iallefall ofte fremstilt.

Nå er allikevel mine erfaringer fra puben på ØØ gode, og det er sjelden jeg opplever utagerende folk. Nå vil jo ikke disse stikke seg like mye ut i en slik bråkete gjeng som man kanskje vil oppleve andre plasser på stadion.

Alt til side så vil vel ikke et tilsvarende vedtak på Lerkendal påvirke ØØ i større grad enn at man får styrta en halvliter også i pausen. Skulle man hatt noe lignende ellers på stadion, kunne man kanskje hatt en prøveordning på en av tribunene. Vi kan jo i første omgang se hvordan det går med de tørste styrmennene i Stavanger og ta lærdom av det.

Eller hva mener folk?
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 11.04.2014 07:52    Post subject: Reply with quote

Danmark og Sverige klarer det utmerket godt, ingen grunn til at Norge skal fortsette med å innskrene og "oppdra" sine borgerne strengere. Argumentet med at nordmenn ikke har et godt forhold til alkohol kjøper jeg ikke all den tid det nesten bare er islendingene som drikker mindre enn oss. Ta en tur på lørdagskveld i hvilken som helst storby i Storbritannia, Sverige eller sentral Europa og du ser at folk er akkurat like "drita" som folk i nordre gate på en lørdag - jeg ser liten forskjell.

Videre ville jeg finne det rart om folk skulle plutselig finne ut at de skal bli drita full på lerkendal på en søndag fordi at man kan kjøpe øl der. De som er sterkt beruset på Lerkendal drikker vel mest sannsynlig før de kommer dit.

Behandle voksne som voksne . Tommel'n opp!
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 11.04.2014 08:57    Post subject: Reply with quote

Øl bong på billetten hadde kanskje vært noe. 2 bonger pr. kamp burde hindre de fleste fra å drikke seg full på stadion. I tillegg kan man da selge billigere avholds billetter uten mulighet for å kunne kjøpe øl på stadion, sånn for å hundre den "jeg har drukket opp min kvote, kan vi bytte billett så jeg får mer" greia fordi Ola som står ved siden av ikke har kjøpt sine to enda.

Deretter setter opp drikkeforbud på ei strekke hvor barnefamiliene fikk plass. Dette litt for å holde idretten rein for barna.

Angående det med dårlig drikkekultur så er det faktisk et reelt problem. Det er ikke kun snakk om det å ta seg en tur ut på byen og drikke seg drita, men det at en del nordmenn, og da spesielt ungdom (meg selv inkludert), knapt kan ta seg en øl til maten uten at det ender i at man drikker alt for mye. Dette kan være fordi alkohol fortsatt er veldig stigmatisert her i landet, men jeg bruker som regel heller unnskyldningen "Alkohol er så dyrt her i landet at når jeg først drikker så vil jeg drikke mye"

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 11.04.2014 09:46    Post subject: Reply with quote

Man har et hysterisk forhold til alkohol i Norge. Vet ikke om det ser like tåpelig fra innsiden som utenfra. Selvfølgelig skal man kunne kjøpe seg en øl på kamp.

99% av folk takler å ha mulighet til å kjøpe seg en øl. Hvorfor er det laveste fellesnevner som skal sette standarden?
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.04.2014 10:00    Post subject: Reply with quote

De som ønsker drikker seg kanakas før kamp uansett (og fortsetter gjerne etter kampen), da de fleste stadioner i Norge ligger i umiddelbar nærhet til en pub. De to timene eller så på tribunen utgjør ikke den store forskjellen.

Men her er det nok signaleffekten staten/motstanderne henger seg opp i. Må tenke på barna, må vite. Om lille Ole ser pappa ta en øl på match, kan han komme til å forbinde alkohol med idrett, og barn skal jo helst ikke se alkohol i det hele tatt da de blir preget av det. Eller noe i den dur.
JanneB
Veteran

PostPosted: 11.04.2014 10:18    Post subject: Reply with quote

Etter min mening bør en ikke sette restriksjoner på borgere fordi en minoriteter ikke klarer å ta ansvar for seg selv. Hvis en skal iverksette tiltak som ølsalg på stadion bør det være fritt frem, og ikke noe bong ordningen. De som har problemer med alkohol for stå for det selv og skaffe hjelp, mitt liv burde vel ikke påvirkes av dem? Hvis en ikke kan stole på folk over noe så trivielt som alkohol, ja hva kan en da stole på?.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.04.2014 10:21    Post subject: Reply with quote

Quote:
Etter min mening bør en ikke sette restriksjoner på borgere fordi en minoriteter ikke klarer å ta ansvar for seg selv.

Mener du dette gjelder "alt", eller øl/alkoholservering? Litt offtopic-spørsmål fordi jeg ble interessert Smile
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.04.2014 10:24    Post subject: Reply with quote

Det går også an å lage en litt smidig inndeling, slik at man har enkelte områder (f. eks. familietribunen) som alkoholfri.

Det er selvsagt vanskelig å gjøre alle til lags, men det går i hvertfall an å prøve. Synd om overbeskyttende politikere og et lite mindretall av "samfunnet" på stadion skal få diktere dette.
JanneB
Veteran

PostPosted: 11.04.2014 10:33    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Quote:
Etter min mening bør en ikke sette restriksjoner på borgere fordi en minoriteter ikke klarer å ta ansvar for seg selv.

Mener du dette gjelder "alt", eller øl/alkoholservering? Litt offtopic-spørsmål fordi jeg ble interessert Smile

Alt som allerede er tillatt iht. norsk lovgivning - mao. alkohol bør det ikke foreligge restriksjoner på. Det er kun det som diskuteres. Spør du meg om jeg ønsker å legalisere andre rusmidler? I så fall er svaret nei, det ønsker jeg ikke.

Last edited by JanneB on 11.04.2014 10:46; edited 1 time in total
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 11.04.2014 10:46    Post subject: Reply with quote

Trist om det er ølservering som skal få folk tilbake til stadion.

Jeg klarer meg utmerket fint med 1-2 pils på pubben før kamp, men jeg ser ikke noen store probøemer om man skulle fått kjøpt seg øl på samme måte som man kjøper seg brus i kioskene. Kanskje hadde enkelte livnet til med et par dahls innabords.
Brego
Veteran

PostPosted: 11.04.2014 11:28    Post subject: Reply with quote

Når 65% av sesongen spilles i vær hvor det byr meg i mot å kose meg med en kald pils så ser jeg ikke på dette som et "ekstra" trekkplaster.

Lue, ullvotter, superundertøy og raggsokker skriker ikke akkurat "Gi meg en kald dahls".
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 11.04.2014 11:43    Post subject: Reply with quote

karsk da Very Happy
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.04.2014 11:50    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:

Alt som allerede er tillatt iht. norsk lovgivning - mao. alkohol bør det ikke foreligge restriksjoner på. Det er kun det som diskuteres. Spør du meg om jeg ønsker å legalisere andre rusmidler? I så fall er svaret nei, det ønsker jeg ikke.

Skjønner, da er vi på linje Smile
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 11.04.2014 12:04    Post subject: Reply with quote

Et annet element i denne diskusjonen er økte inntekter for RBK. Øl er dyrt. Trøndere er glade i øl.
Megafritz
Veteran

PostPosted: 11.04.2014 12:15    Post subject: Reply with quote

Mens ølservering på et slikt arrangement ikke akkurat kan drives på dugnadsbasis. Økte utgifter gjør at helt sikkert må selges mange hundre halvlitere for at dette skal være lønnsomt.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.04.2014 12:50    Post subject: Reply with quote

Ja det letteste ville vel være å innarbeide øl før og etter kamp som en fast og selvsagt ting å være med på. Med servering helt frem til kampstart og så lenge det er trykk etter kamp. Og bygge barområdet slik at det med enkelthet kan utvides når populariteten øker.

Jobber man knallbra med løsningen så har man plutselig tusen + mann på øldrikking før kamp, da snakker vi store penger. Smile
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 11.04.2014 12:53    Post subject: Reply with quote

Ja takk. Burde være en selvfølge å få inn dette, selv om jeg ikke hadde benytta meg av det selv (ennå).
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next
Page 4 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb