| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Riversen Proff
|
Posted: 20.01.2014 23:12 Post subject: |
|
|
| MariusV wrote: | Etter mye frem og tilbake med meg selv, ble saken med Hodnemyr den ørlille dråpen som fikk begeret til å renne over.
Jeg mener ikke å si at Hoftun er så dårlig som mange her spyr ut. Jeg bare tror ikke han er god nok. Han er ikke visjonæren som kan ta Rosenborg opp og frem. Han kan formidle og bevare Rosenborg, men vi skal vel aller helst til Champions League? |
For et lavt nivå det leveres her inne for tiden. Ærlig talt?
Er det NOEN som i det hele tatt har sett Hodnemyr på trening?
Det er da tydelig at man heller vil bruke pengene på noen som kan erstatte Gamboa. Da er det dumt å bruke de få kronene som er på et tredjevalg på backplass. Det er mange bedrevitere her inne, men det får være grenser. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 20.01.2014 23:53 Post subject: |
|
|
| Hvis talentet er der så ville nå jeg prøvd å plukke ham opp for så å sende på utlån. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 21.01.2014 00:03 Post subject: |
|
|
Vet ikke hvor jeg så det forleden,kanskje i økonomitråden.
Men er det så at SD,trenere og andre ansatte betales betydelig mere i RBK enn i de andre toppklubbene i TL?
Når det gjelder spillere,skvises de nå maksimalt i forhold til hvor attraktive de er for andre klubber og hvor viktige de er.
Vi kan sikkert skvise noen av de nevnte herrer betydelig i forhold til de nevnte kriterier.
Problemet er som ellers i arbeidslivet; Toppene regulerer sin egen lønn mens røkla reguleres av toppene.
Faktisk er det bare et knallsterkt styre som kan ta tak i slike ting. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 21.01.2014 01:20 Post subject: |
|
|
Lavt nivå?
At vi er på et sted hvor vi økonomisk ikke kan ta med oss et stortalent videre. Et stortalent som spiller på en plass vi trenger en rimelig erstatter som kan gå inn på sikt. Et stortalent som allerede har et kontraktstilbud liggende fra en annen tippeligaklubb.
Og nå skal vi da, i en presset økonomisk situasjon, investere i en spiller som kan gå rett inn i førsteelveren fordi Gamboa er borte i seks kamper på sommeren.
Hodnemyr ble funnet for lett. Javel. Det ble Peter Ankersen også. Han er nå muligens nordens beste back, halvannet år etterpå.
Sier ikke at det er feil å slippe Hodnemyr. Jeg sier bare at det virker helt corny å kaste et stortalent på dør på grunn av økonomiske rammer. Vi evner jo ikke tjene penger på spillerinvesteringene våre likevel da. Og vi selger jo hver jævla gang noen banker på, fordi økonomien er dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
festil Junior
|
Posted: 21.01.2014 01:33 Post subject: |
|
|
| Peter Ankersen ble vell aldri funnet for lett, men han fikk hjemlengsel og trivdes ikke i Trondheim! |
|
| Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 21.01.2014 01:51 Post subject: |
|
|
| MariusV wrote: | Lavt nivå?
At vi er på et sted hvor vi økonomisk ikke kan ta med oss et stortalent videre. Et stortalent som spiller på en plass vi trenger en rimelig erstatter som kan gå inn på sikt. Et stortalent som allerede har et kontraktstilbud liggende fra en annen tippeligaklubb.
Og nå skal vi da, i en presset økonomisk situasjon, investere i en spiller som kan gå rett inn i førsteelveren fordi Gamboa er borte i seks kamper på sommeren.
Hodnemyr ble funnet for lett. Javel. Det ble Peter Ankersen også. Han er nå muligens nordens beste back, halvannet år etterpå.
Sier ikke at det er feil å slippe Hodnemyr. Jeg sier bare at det virker helt corny å kaste et stortalent på dør på grunn av økonomiske rammer. Vi evner jo ikke tjene penger på spillerinvesteringene våre likevel da. Og vi selger jo hver jævla gang noen banker på, fordi økonomien er dårlig. |
For det første: Ankersen dro pga mistrivsel, ikke fordi han ble funnet for lett.
For det andre, Rosenborg er faktisk avhenige av å selge spillere. Vi er relativt små i europeisk sammenheng, og spillere som presterer og har ambisjoner drar videre. Ergo, klubben må som regel selge for også å være attraktiv for nye spillere. Gamboa kan dessuten forsvinne om han presterer i VM.
Poenget mitt er at man, i denne sammenhengen du, benytter enhver anledning til å kritisere Hoftun. Selv når det dreier seg om en eventuell kontrakt for en 18-åring fra 2-divisjon som ingen på forumet i det hele tatt har et grunnlag for å vurdere. Det faller bare på sin egen urimelighet. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 21.01.2014 02:34 Post subject: |
|
|
Peter Ankersen dro med hjemlengsel fordi tiden i Rosenborg ikke ble som forespeilet. Han dro herfra som en flopp fordi han fikk noen enkle minutter her og der og en førsterunde-kvalikkamp i EL. JJ nektet å bruke ham, det er det jeg mener med at han ble funnet for lett. Det står som en vanvittig dårlig sportslig vurdering å bruke Høiland over Ankersen, og det er grunnen til at han ikke er i klubben.
Poenget mitt er uansett at jeg finner det merkelig at et stortalent som har kontraktstilbud fra en annen tippeligaklubb og flere u-lagskamper, blir veid for lett til å kunne bidra i 6 til 8 kamper som back-up-spiller i Rosenborg. Og når det da begrunnes med at økonomien setter grenser, så sier man i samme vending at man skal ha en mer erfaren og bedre (les: dyrere) back inn.
Men ja, jeg leser nok for mye inn i det. Jeg har stort sett stor tillit til gutta i sportslig avdeling. Eksempelet mitt med Ankersen tok jeg opp for å illustrere at de likevel ikke har fasit - for denne Hodnemyr-saken snurrer det litt av. Alt tilsier at han er god nok, men han er ikke god nok, og han er for dyr, men billigere enn alternativet.
Ankepunktet i saken min blir vel at jeg FORVENTER at han er god nok. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 21.01.2014 10:30 Post subject: |
|
|
| MariusV wrote: | Peter Ankersen dro med hjemlengsel fordi tiden i Rosenborg ikke ble som forespeilet. Han dro herfra som en flopp fordi han fikk noen enkle minutter her og der og en førsterunde-kvalikkamp i EL. JJ nektet å bruke ham, det er det jeg mener med at han ble funnet for lett. Det står som en vanvittig dårlig sportslig vurdering å bruke Høiland over Ankersen, og det er grunnen til at han ikke er i klubben.
|
Jeg tror du spekulerer litt her. Jeg har i alle fall ikke lest noe sted at Ankersen dro fordi han fikk for lite spilletid. Har du lest det noe sted?
Jeg er heller ikke noen tilhenger av JJ og Hoftun, men det blir for dumt å gi dem skylda for alt som har gått galt de siste sesongene. Hovedsakelig tror jeg RBKs dårlige resultater på hjemmebane skyldes mer Deila og Solskjær (Røkke) enn Hoftun. At vi ikke har klart noe særlig i Europa de siste årene, tilskriver jeg at vi er et lag som opererer i en bakgårdsliga, og at selv ukrainske lag har en helt annen økonomisk situasjon enn norske. Dette er nå bare min mening.
Uansett - vi må slutte å idiotforklare Hoftun uansett hva som skjer i klubben, og heller ta han når han opplagt har gjort dårlig håndverk. Det er som jeg skrev tidligere ikke slik at å signere en unggutt fra andredivisjon nødvendigvis får oss til CL. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 21.01.2014 10:58 Post subject: |
|
|
Litt spekulasjon om Ankersen er det nok, men det er ingen tvil om at manglende tillit og det å bli benket til fordel for en spiller a'la Høiland hadde tæret på enhver back med ambisjoner. Han ble jo heller ikke forespeilet særlig mye mer spilletid utover sesongen.
På alle andre områder virker Ankersen veldig offensiv og sterk mentalt, så at det er ren mamma-savn som fikk ham til å flykte tilbake til Danmark ser jeg på som lite sannsynlig.
JJ gikk inn i kamper for å ikke tape - da passet det ikke veldig bra med en back med hovedstyrken offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
mondorosenborgbk Junior

|
Posted: 13.02.2014 17:59 Post subject: Erik Hoftun |
|
|
Jeg vil gjerne ha en liste over alle feilene gjort av Hoftun. Minst nyeste! _________________ --Vennligst svar meg på norsk--
See the blog!
www.mondorosenborgbk.blogspot.it |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 13.02.2014 18:27 Post subject: |
|
|
Hoftun har egen tråd i sportslig avdeling forumet, så dette skal vell flyttes, men her har du en artikkel fra 2012 http://www.dagbladet.no/2.../21509489/
Skal du ha konkrete punkt blir det en lang liste men jeg kan begynne med:
1. Jarstein og netto/brutto fadesen som endte med at vi tapte enormt både i retten og på salget.
2. Annan fadesen der man ikke var klar over at han lå an til karantene i den viktige kvallik kampen mot FCK.
3. Takket nei til og fikk Eggen til å føle seg uønsket i 2010.
4. Merkelige treneransettelser, uten klar rød tråd i filosofi.
5. Lansering av kvalitetssenkende Trønder, Nordmann, Skandinav filosofi.
6. Horible kjøp, der Boti Goa kanskje seiler opp som en favoritt.
7. Blande oss inn i Veigar Pall Gunnarson svindel-skandalen.
And the list goes on.
8. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 13.02.2014 18:35 Post subject: |
|
|
8. Kjøp av Riski
9. Kjøp av Søderlund
10. Ansettelsen av Per Joar Hansen (styret også innblandet selvfølgelig)
11. Mange ganger ikke klart å resignere spillere i stallen (eks: Prica, Konan Ya, Sapara, Annan, Stadsgaard for å nevne noen)
Har ikke tid nå til å sette opp flere. Er på tur ut døra... |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 13.02.2014 19:56 Post subject: |
|
|
12. hip-hop på brakka
13. ikke være fotogen på alle bilder pressen tar
14. utvise en arrogant holdning til kritikk fra fansen
15. [noe med Kjeldsberg] |
|
| Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 14.02.2014 10:01 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | 11. Mange ganger ikke klart å resignere spillere i stallen (eks: Prica, Konan Ya, Sapara, Annan, Stadsgaard for å nevne noen) |
Har du resignert? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.02.2014 12:10 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | 12. hip-hop på brakka |
Hehe, denne tar kaka. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.02.2014 17:57 Post subject: |
|
|
Punkt 6 blir et eget kapittel.
"Trond Olsen. Morten Moldskred. Roy Miller. John Pelu.
Det er smått utrolig å tenke på at Rosenborg brukte 21 millioner kroner på denne kvartetten av middelmådige fotballspillere. Erik Hoftun tok over som Rosenborgs sportsdirektør i 2008, og har hatt blandet suksess. Fra starten av fikk han mye kritikk for å ikke ha det nødvendige nettverket for en slik jobb. Olsen og Miller hadde han spilt sammen med i Bodø/Glimt, og Pelu hadde snurret rundt med Hoftun i hans siste sesong som aktiv."
Mer til punkt 11:
"Anthony Annan, Per Ciljan Skjelbred, Didier Konan Ya og Marek Sapara forlot alle Rosenborg under ett år før kontrakten deres gikk ut. Salgene av Skjelbred og Konan Ya ga Rosenborg kun 8 millioner kroner."
Fotballsonen.
PS: Jeg hadde en formening om at Hoftun hadde uttalt seg om John Pelus kvalitet og søkte på navnene deres samt ordet kvalitet. Google ga meg flere treff, men påpekte under første treff: "Mangler kvalitet."
Og ordene "mangler kvalitet" kan også betegne sportslig leder Erik Hoftun. En grei fyr som hadde for dårlig kompetanse/referanserammer/dømmekraft da han tiltrådte og som ennå mangler å overbevise om at han er best mulige person til å omsette Rosenborgs dominerende ressurser i et solid sportslig grunnlag for hjemlig dominans og jevnlig gruppespill i Europa. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 14.02.2014 19:05 Post subject: |
|
|
Ting og tang jeg komme på i farta:
- Overlater til treneren vi til enhver tid måtte ha om det er behov for mental trener, kostholdsekspert etc.
- Gikk bort fra å ha egen scout, til å hente tilbake scouten Torbjørnsen.
- Mulig forsøk på svindel ifht. VPG-saken.
- Lot Trond Henriksen være hovedtrener og satte inn seg selv som assistent-trener våren 2008 samtidig som han var fersk i jobben som sportslig leder. Burde kanskje ha hentet inn noen annen med bedre trener-kvalifikasjoner, i det minste som assistent?
- Unnlatende første årene ifht. å sette grenser når det gjaldt fyll blant spillere i sesong, når han ble konfrontert med diverse episoder av Adressa, men til slutt måtte Steffen Iversen stå skolerett.
- Drøying av tid ifht. kontraktsforlengelse, f.eks. Iversen før han etter ørten utsettelser bestemte seg for å dra til Crystal Palace i jula 2010 i stedet for å fortsette i Rosenborg. I siste liten før årsmøtet kort tid etter, så var erstatteren på plass: Boti Goa. En flopp hentet fra Armensk 1-divisjon. Andre spillere har også fått flere sjanser til å forlenge, inntil de har bestemt seg for å forlate klubben som Bosman, f.eks. Lustig. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 15.02.2014 14:34 Post subject: |
|
|
Mange av disse punktene er grove nok i seg selv til at det skulle vært skifte eller avvikling av Hoftun som SD. Men hans hovedproblem har vært og er at han ikke greier å levere en tropp som evner å utføre ting som er vedtak i klubben, samt at han stort sett ligger i etterkant med troppen.
Og han får alt for lite ut av pengene kontra alle andre tippeligalag. Det er et pengeforbruk hinsidis alt annet i tippeligaen. Vi hadde skulle vært milevis forran de neste. Og jeg har registrert at de forventer et underskudd på 12 mi. Men jeg skulle nær sagt "bare vent og se" Tenk på de foregående år! Her tror jeg nok vi kan vente det dobbelte desverre og det med en klubb som knapt er i favorittsikte i egen liga samt bare kan drømme om å kvalle inn til e-cup-
Nei, syns ikke Hoftun har gjort en god nok jobb. Slipp til nye krefter, for det hadde skjedd hvor som helst, med de glippene. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 15.02.2014 15:31 Post subject: |
|
|
Blir jo negativt, men hvor lenge skal han få sitte i sin stilling (samme hvilke stilling) og ikke greie å gjøre jobben optimalt over så mange år. Det er vel snakk om 6-7 år, og noe må han jo ha lært? Men det er jo ikke sikkert det hadde blitt rosenrødt med andre i jobben. Men gjerne avvikle hele SD ordninga, så lenge vi ikke finner en SD som er optimal i jobben han gjør. Jo mere kokker jo mere søl.
Tenker på f.eks skismørerne under OL som liksom gjør noe så enkelt som å smøre ski nesten til romforskning. Og det er farlig, å tro ting er mer komplisert enn det er.
Men for å avslutte, så har faktisk Hoftun gjort masse bra også, men menere jo etter så mange år i stillingen, at han faktisk må te seg så og si feilfritt og snøre inn et gull i år. ellers må han ta sin hatt og gå. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 15.02.2014 15:35 Post subject: |
|
|
Humøret mitt er egentlig i vater akkurat nå. Derfor unngår jeg å begynne og grave i hodet etter Hoftun-minuser. Tror fort dette blir en mørk helg dersom jeg hiver meg inn i denne diskusjonen..  _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 15.02.2014 17:49 Post subject: |
|
|
Hoftun ta din hatt å gå,
Vi trenger ikke flere bommer nå.
Alt du tar i blir til Gråstein,
Verdighet ei fra dit ståsted.
Bruker penger på ting vi trenger,
iallefall om Erik bestemmer.
Det som er kjøpt er stort sett helt bak mål,
skal vi fortsette slik i flere år?
Nei nå er tiden inne,
ta din hatt å gå.
Kjære Erik Hoftun,
vi trenger ikke flere bommer nå.
Slik har jeg følt det alt for lenge og den følelsen forsvinner ikke...
Noen som kan hjelpe med en kur? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
mondorosenborgbk Junior

|
Posted: 15.02.2014 18:39 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | Hoftun har egen tråd i sportslig avdeling forumet, så dette skal vell flyttes, men her har du en artikkel fra 2012 http://www.dagbladet.no/2.../21509489/
Skal du ha konkrete punkt blir det en lang liste men jeg kan begynne med:
2. Annan fadesen der man ikke var klar over at han lå an til karantene i den viktige kvallik kampen mot FCK.
7. Blande oss inn i Veigar Pall Gunnarson svindel-skandalen.
And the list goes on.
8. |
To ting jeg må spørre deg
1) Hva Hoftun hadde å gjøre med det faktum at Annan tok hans andre gule kort? Seriøst, jeg leser på internett, men det er klart jeg ikke forstod så mye
2) Når det gjelder Gunnarson: Rosenborg (og derfor Hoftun) hadde ingenting å gjøre med at skandalen, skandalen bekymret Vålerenga og Stabæk. Eller er det noe annet jeg bør vite? _________________ --Vennligst svar meg på norsk--
See the blog!
www.mondorosenborgbk.blogspot.it |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 15.02.2014 18:59 Post subject: |
|
|
Spesielt interesserte kan bla seg gjennom de 313 sidene i tråden og skrive ned det de har på hjertet om det ikke er nevnt minst 5 ganger allerede. ZZZ. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 15.02.2014 19:53 Post subject: |
|
|
1. Ingen i RBK skjønte noe da det ble klart at Annan måtte stå over det viktige returoppgjøret - dermed hadde ingen advart Annan på forhånd. Det viste seg å stå veldig klart i regelverket at gule kort først strykes i gruppespillet, som sportslig leder mener jeg at slike ting som regelverk vedrørende karantene skal kunnes.
2. Det finnes mye info om RBK's involvering i Pall Gunnarson saken på nett, men kort oppsummert så la Hoftun inn et bud som - viss det hadde gått gjennom hadde gjort oss og Stabæk til de skyldige. At vi i det hele tatt er innblandet i slikt er ikke akkurat optimalt for omdømmet vårt. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 16.02.2014 08:27 Post subject: |
|
|
Dette med Gunnarson-saken har blitt en liten forumsannhet på at Hoftun har gjort seg skyldig i svindel. Dersom budet vårt hadde gått gjennom, så hadde vi vel kanskje blitt saksøkt sammen med Stabæk av Nancy. Men fakta i saken forholder seg fortsatt til at alle parter ble frikjent.
Frikjent. Smak på det ordet. For her på forumet rager det en eller annen sannhet om at alle SKULLE HA BLITT dømt. Selvfølgelig basert på synsing og en magefølelse av at aktoratet gjorde en dårlig jobb. Disse ideene bærer selvfølgelig ikke rot i virkeligheten.
Så nå må vi snart slutte å kaste beskyldninger i den saken. Ja, det er ikke positivt for omdømmet å være involvert i en slik sak, men vi må huske at politiet fant ingen grunn til å sikte Hoftun/Rosenborg og de ble således kalt inn som vitner. Hvis vi likevel skal synse om at de burde ha blitt siktet, så ser jeg ingen grunn til at det ikke skulle bli en frikjennelse. |
|
| Back to top |
|
 |
|