View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 16.09.2013 00:39 Post subject: |
|
|
Søder er grei han, men spørsmålet er vel mer om det var den type spiller vi trengte. Vi hadde vel strengt tatt hatt vel så mye bruk for en hurtig bakromsspiller. Det finnes jo ikke gjennombruddskraft i laget. Jeg synes spillerlogistikken er preget av samme planløshet som det offensive spillet. Hvor er den klare filosofien som gjennomsyrer alt ? Spillerlogistikken virker jo ikke å samsvare med det som uttales om ønsket spillemåte.
Det hjelper liksom ikke at Søder er god i boksen når vi ikke kommer til innlegg  |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.09.2013 00:57 Post subject: |
|
|
Vel, i dag så man flere innlegg fra Helland. Gode innlegg også. Men hvor vi før har manglet akkurat den presise innleggsfoten, manglet vi i dag «hodespilleren» inne i boksen. Initiativene og løpskraften foran var jo på sedvanlig vis også fraværende.
Når hele kollektivet svikter, blir det vanskelig for både den ene og den andre til å blomstre. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 16.09.2013 20:05 Post subject: |
|
|
Lurt med både Søder og Bille viss Helland spiller, ja. Sitter og ser på Glimt-Kamma nå på TV2 Zebra. Kamma har en 16åring i mål! Badou på Glimt har fint driv og en god pasningsfot. Skåret nettopp. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 16.09.2013 20:56 Post subject: |
|
|
Forrige runde spilte ikke Papa Alioune Ndiaye "Badou" for BG - og de ryker på sitt første tap på svært lenge. Det bør ikke si at han er den viktigste spilleren deres, men jeg tror det etter å ha sett ham spille. For noen runder siden slet BG seg til en 1-0 seier over tabelljumboen - da også manglet de Badou.
Nå mot Ham-kam virker BG på vinnersporet igjen (2-0). Igjen scorer Badou fra sin midtbane-posisjon i BG. Ni mål på tyve kamper - og gudene vet hvor mange assists, returer på skudd han har fremprovosert og baller han har vunnet. Herlig og uredd spiller som stormer inn i boksen. Akkurat en midtbanespiller vi trenger. 22 år gammel og er alt for god for adecco og tippeliga.
Vi har tradisjonelt sett hatt mange øyne oppe i Bodø: jeg håper vi følger godt med på han her før en større klubb enn vår plukker ham opp. |
|
Back to top |
|
 |
guda Junior
|
Posted: 16.09.2013 21:26 Post subject: |
|
|
Enig i mye her. 15 min med Bodø Glimt i 2.omg. var mosommere å se på enn Rbk siden hjemmekampen mot Strømsgodset. Har spillertyper som utfyller hverandre godt i 4-3-3. Ser ihvertfall 2-3 som bør vært interessante for Rbk. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 16.09.2013 21:56 Post subject: |
|
|
Papa Alioune Ndiaye spilte en middels kamp i dag, jeg vil nesten si han spilte uvanlig dårlig for ham å være. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.09.2013 22:00 Post subject: |
|
|
Sané gjorde også en meget god figur. Han var jo på prøvespill hos oss for litt tilbake. Dekker store rom, god fysikk og hodestyrke, og trygg i pasningsspillet. Ble om jeg hørte rett kåret til BB av lokal jury.
Noen som har sett ham nok i år til å gi en bredere vurdering? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
olegje03 Junior
|
Posted: 16.09.2013 22:42 Post subject: |
|
|
Mener at verken Mix eller Selnæs er god nok til ankerrollen i Rosenborg.. Ingen av de klarer og fylle den rollen like bra som f.eks Annan gjorde. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 16.09.2013 22:52 Post subject: |
|
|
Synes ikke Mix passer inn i en 4-3-3. Siden han ikke mestrer ankerrollen og ikke er en typisk indreløper, så tror jeg han kommer til å lide av det ved neste overgangsvindu.
Synd, for han er egentlig en god spiller.
Tror å få inn en spiller a'la Skammelsrud eller Ørjan Berg (etter omskolleringa) hadde betydd utrolig mye for flyten i spillet vårt.
Derfor håper jeg vi selger Mix og kjøper det ankeret vi mangler. |
|
Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 16.09.2013 22:56 Post subject: |
|
|
dæffen : 3 rivjern på midten BADOU - JENSEN - SVENSSON |
|
Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 16.09.2013 23:00 Post subject: |
|
|
synes nesten det bli stygt gjort mot Glimt å alltid være på pletten for å hente deres beste spillere... |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 16.09.2013 23:04 Post subject: |
|
|
Det er som tidligere nevnt ikke så lett "å selge Mix". Mix får vi bare ha i stallen så lenge vi ser større fordeler med å ha han enn at han svanser videre til en annen klubb.
Når det gjelder anker, så får vi håpet at vi har et godt anker i Selnæs på sikt, og at vi kan spille en del snudd V på midten (når vi ser det fordelaktig) med Svensson og Jensen i mellomtiden, og forhåpentligvis en sprudlende Berntsen (eller kanskje Mix eller Chibbe) foran.....
Last edited by larsarus on 17.09.2013 00:03; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 16.09.2013 23:18 Post subject: |
|
|
Noe som kunne vært interessant er å prøve Mikkelsen og Helland på hver sin side av Søderlund, for å få flere innlegg i boks. Evt. med Chibuike foran Jensen/Svensson på midten. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 16.09.2013 23:39 Post subject: |
|
|
Jeg kunne også tenkt meg å sett både mikkelsen og helland på hver sin side. Vi spiller fryktelig mye med spillere som egentlig ikke passer inn i systemet. |
|
Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 16.09.2013 23:44 Post subject: |
|
|
Mange gode ideer til startoppstilling her, men får vi se de i kamp? NEI  |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 17.09.2013 00:04 Post subject: |
|
|
Spartacus wrote: | Papa Alioune Ndiaye spilte en middels kamp i dag, jeg vil nesten si han spilte uvanlig dårlig for ham å være. |
Enig i det du sier. Min uttalelse er basert på flere kamper og han har virkelig vært langt bedre enn det han viste i dag. Selv om vi i dag også så prov på at han igjen viser seg å være målfarlig og har noen utrolig fine stikkere. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 20.09.2013 11:59 Post subject: |
|
|
Trenger vi egentlig nye spillere (hvis ingen drar)? Synes stallen vi har er nokså komplett som den er. Litt svak på sentral midtbane, men eller mener jeg vi har norges desidert beste stall..
Prøv heller å behold spillerne mer enn 1 år, så kanskje vi får se litt samhandling til slutt.. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.09.2013 12:01 Post subject: |
|
|
Ja, vi trenger en midtbanegeneral. Vi har en haug midtbanespillere som er "passe gode offensive midtbanespillere, i norsk målestokk", men ingen som dirigerer spillet. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 20.09.2013 12:45 Post subject: |
|
|
Ja enig at vi mangler en skikkelig general på midten, men sett bort i fra det mener jeg vi har god nok dekning. Hvis vi fortsetter å kjøpe 2-5 potensielle førstelagsspillere hvert år, tror jeg ikke vi får sett mye til samhandling fremover.. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 20.09.2013 13:00 Post subject: |
|
|
Spillerstallen er det i utgangspunktet ingenting i veien med, med unntak av en solid midtbanegeneral, som jo mange har vært inne på.
Det beste er jo om vi kunne fått beholde dagens tropp 2-3 år framover, men det er dessverre vanskelig for en klubb som Rosenborg i dagens marked. De beste spillerne våre blir raskt interessante for bedre klubber. Samtidig virker det å skulle forlenge en kontrakt nå for tiden som veldig vanskelig.
Når det er sagt tror jeg faktisk vi kan forvente å starte neste sesong med tilnærmet den stallen vi har i dag, eneste som jeg tror forsvinner i vinter er Strandberg. Så fremst ingen har en kanonavslutning på sesongen. _________________ Alfredbørs 1-10: 8 |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 20.09.2013 13:05 Post subject: |
|
|
Rosenborg har i lighed med eksempelvis FCK manglet en midtbanegeneral over en længere periode. Alligevel er der ikke sket noget. Som jeg har argumenteret for tidligere er forklaringen enkel.
Jeg undrer mig dog over at Magnus Lekven ikke bliver nevnt. Jeg tror han vil kunne udvikle sig til en skikkelig midtbanegeneral, selvom det vil blive en længere proces. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 20.09.2013 21:18 Post subject: |
|
|
ETTERLYST!
Midtbanesjef og Målfarlig spiss!!!
Ved observasjon eller informasjon kontakt brakka på lerkendal ASAP.
Finnerlønn.... _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 20.09.2013 21:26 Post subject: |
|
|
BAKENGA |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 20.09.2013 22:18 Post subject: |
|
|
Spiss/målgarantist!!! |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 20.09.2013 23:20 Post subject: |
|
|
Babe Djiby Fall som dro til Randers...Mushaga Bakenga som dro til Esbjerg...Bjørn Bergman Siguardsson som spiller i ligaen under championship. Disse alle er realistiske å hente og disse alle er målgarantiser. Erik Hoftun, skal du gjøre noe snart? Hva er emailen hans? |
|
Back to top |
|
 |
|