English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 147, 148, 149  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 16.09.2013 00:39    Post subject: Reply with quote

Søder er grei han, men spørsmålet er vel mer om det var den type spiller vi trengte. Vi hadde vel strengt tatt hatt vel så mye bruk for en hurtig bakromsspiller. Det finnes jo ikke gjennombruddskraft i laget. Jeg synes spillerlogistikken er preget av samme planløshet som det offensive spillet. Hvor er den klare filosofien som gjennomsyrer alt ? Spillerlogistikken virker jo ikke å samsvare med det som uttales om ønsket spillemåte.

Det hjelper liksom ikke at Søder er god i boksen når vi ikke kommer til innlegg Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran

PostPosted: 16.09.2013 00:57    Post subject: Reply with quote

Vel, i dag så man flere innlegg fra Helland. Gode innlegg også. Men hvor vi før har manglet akkurat den presise innleggsfoten, manglet vi i dag «hodespilleren» inne i boksen. Initiativene og løpskraften foran var jo på sedvanlig vis også fraværende.

Når hele kollektivet svikter, blir det vanskelig for både den ene og den andre til å blomstre.
josinho
Veteran

PostPosted: 16.09.2013 20:05    Post subject: Reply with quote

Lurt med både Søder og Bille viss Helland spiller, ja. Sitter og ser på Glimt-Kamma nå på TV2 Zebra. Kamma har en 16åring i mål! Badou på Glimt har fint driv og en god pasningsfot. Skåret nettopp.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 16.09.2013 20:56    Post subject: Reply with quote

Forrige runde spilte ikke Papa Alioune Ndiaye "Badou" for BG - og de ryker på sitt første tap på svært lenge. Det bør ikke si at han er den viktigste spilleren deres, men jeg tror det etter å ha sett ham spille. For noen runder siden slet BG seg til en 1-0 seier over tabelljumboen - da også manglet de Badou.

Nå mot Ham-kam virker BG på vinnersporet igjen (2-0). Igjen scorer Badou fra sin midtbane-posisjon i BG. Ni mål på tyve kamper - og gudene vet hvor mange assists, returer på skudd han har fremprovosert og baller han har vunnet. Herlig og uredd spiller som stormer inn i boksen. Akkurat en midtbanespiller vi trenger. 22 år gammel og er alt for god for adecco og tippeliga.

Vi har tradisjonelt sett hatt mange øyne oppe i Bodø: jeg håper vi følger godt med på han her før en større klubb enn vår plukker ham opp.
Back to top
guda
Junior

PostPosted: 16.09.2013 21:26    Post subject: Reply with quote

Enig i mye her. 15 min med Bodø Glimt i 2.omg. var mosommere å se på enn Rbk siden hjemmekampen mot Strømsgodset. Har spillertyper som utfyller hverandre godt i 4-3-3. Ser ihvertfall 2-3 som bør vært interessante for Rbk.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 16.09.2013 21:56    Post subject: Reply with quote

Papa Alioune Ndiaye spilte en middels kamp i dag, jeg vil nesten si han spilte uvanlig dårlig for ham å være.

Zeman
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.09.2013 22:00    Post subject: Reply with quote

Sané gjorde også en meget god figur. Han var jo på prøvespill hos oss for litt tilbake. Dekker store rom, god fysikk og hodestyrke, og trygg i pasningsspillet. Ble om jeg hørte rett kåret til BB av lokal jury.

Noen som har sett ham nok i år til å gi en bredere vurdering?
olegje03
Junior

PostPosted: 16.09.2013 22:42    Post subject: Reply with quote

Mener at verken Mix eller Selnæs er god nok til ankerrollen i Rosenborg.. Ingen av de klarer og fylle den rollen like bra som f.eks Annan gjorde.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 16.09.2013 22:52    Post subject: Reply with quote

Synes ikke Mix passer inn i en 4-3-3. Siden han ikke mestrer ankerrollen og ikke er en typisk indreløper, så tror jeg han kommer til å lide av det ved neste overgangsvindu.

Synd, for han er egentlig en god spiller.

Tror å få inn en spiller a'la Skammelsrud eller Ørjan Berg (etter omskolleringa) hadde betydd utrolig mye for flyten i spillet vårt.

Derfor håper jeg vi selger Mix og kjøper det ankeret vi mangler.
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 16.09.2013 22:56    Post subject: Reply with quote

dæffen : 3 rivjern på midten BADOU - JENSEN - SVENSSON
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 16.09.2013 23:00    Post subject: Reply with quote

synes nesten det bli stygt gjort mot Glimt å alltid være på pletten for å hente deres beste spillere...
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 16.09.2013 23:04    Post subject: Reply with quote

Det er som tidligere nevnt ikke så lett "å selge Mix". Mix får vi bare ha i stallen så lenge vi ser større fordeler med å ha han enn at han svanser videre til en annen klubb.

Når det gjelder anker, så får vi håpet at vi har et godt anker i Selnæs på sikt, og at vi kan spille en del snudd V på midten (når vi ser det fordelaktig) med Svensson og Jensen i mellomtiden, og forhåpentligvis en sprudlende Berntsen (eller kanskje Mix eller Chibbe) foran.....

Last edited by larsarus on 17.09.2013 00:03; edited 1 time in total
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 16.09.2013 23:18    Post subject: Reply with quote

Noe som kunne vært interessant er å prøve Mikkelsen og Helland på hver sin side av Søderlund, for å få flere innlegg i boks. Evt. med Chibuike foran Jensen/Svensson på midten.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 16.09.2013 23:39    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne også tenkt meg å sett både mikkelsen og helland på hver sin side. Vi spiller fryktelig mye med spillere som egentlig ikke passer inn i systemet.
Back to top
krysstvælla
Rutinert

PostPosted: 16.09.2013 23:44    Post subject: Reply with quote

Mange gode ideer til startoppstilling her, men får vi se de i kamp? NEI Rolling Eyes
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 17.09.2013 00:04    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Papa Alioune Ndiaye spilte en middels kamp i dag, jeg vil nesten si han spilte uvanlig dårlig for ham å være.

Enig i det du sier. Min uttalelse er basert på flere kamper og han har virkelig vært langt bedre enn det han viste i dag. Selv om vi i dag også så prov på at han igjen viser seg å være målfarlig og har noen utrolig fine stikkere.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 20.09.2013 11:59    Post subject: Reply with quote

Trenger vi egentlig nye spillere (hvis ingen drar)? Synes stallen vi har er nokså komplett som den er. Litt svak på sentral midtbane, men eller mener jeg vi har norges desidert beste stall..

Prøv heller å behold spillerne mer enn 1 år, så kanskje vi får se litt samhandling til slutt..
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 20.09.2013 12:01    Post subject: Reply with quote

Ja, vi trenger en midtbanegeneral. Vi har en haug midtbanespillere som er "passe gode offensive midtbanespillere, i norsk målestokk", men ingen som dirigerer spillet.
Troillongan
Veteran

PostPosted: 20.09.2013 12:45    Post subject: Reply with quote

Ja enig at vi mangler en skikkelig general på midten, men sett bort i fra det mener jeg vi har god nok dekning. Hvis vi fortsetter å kjøpe 2-5 potensielle førstelagsspillere hvert år, tror jeg ikke vi får sett mye til samhandling fremover..
bongo
Veteran

PostPosted: 20.09.2013 13:00    Post subject: Reply with quote

Spillerstallen er det i utgangspunktet ingenting i veien med, med unntak av en solid midtbanegeneral, som jo mange har vært inne på.
Det beste er jo om vi kunne fått beholde dagens tropp 2-3 år framover, men det er dessverre vanskelig for en klubb som Rosenborg i dagens marked. De beste spillerne våre blir raskt interessante for bedre klubber. Samtidig virker det å skulle forlenge en kontrakt nå for tiden som veldig vanskelig.

Når det er sagt tror jeg faktisk vi kan forvente å starte neste sesong med tilnærmet den stallen vi har i dag, eneste som jeg tror forsvinner i vinter er Strandberg. Så fremst ingen har en kanonavslutning på sesongen.
iconbit
Veteran

PostPosted: 20.09.2013 13:05    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har i lighed med eksempelvis FCK manglet en midtbanegeneral over en længere periode. Alligevel er der ikke sket noget. Som jeg har argumenteret for tidligere er forklaringen enkel.

Jeg undrer mig dog over at Magnus Lekven ikke bliver nevnt. Jeg tror han vil kunne udvikle sig til en skikkelig midtbanegeneral, selvom det vil blive en længere proces.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 20.09.2013 21:18    Post subject: Reply with quote

ETTERLYST!

Midtbanesjef og Målfarlig spiss!!!

Ved observasjon eller informasjon kontakt brakka på lerkendal ASAP.

Finnerlønn....
puckno
Veteran

PostPosted: 20.09.2013 21:26    Post subject: Reply with quote

BAKENGA
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 20.09.2013 22:18    Post subject: Reply with quote

Spiss/målgarantist!!!
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 20.09.2013 23:20    Post subject: Reply with quote

Babe Djiby Fall som dro til Randers...Mushaga Bakenga som dro til Esbjerg...Bjørn Bergman Siguardsson som spiller i ligaen under championship. Disse alle er realistiske å hente og disse alle er målgarantiser. Erik Hoftun, skal du gjøre noe snart? Hva er emailen hans?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 147, 148, 149  Next
Page 11 of 149

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb