English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Aalesund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var Banens Beste?
Daniel Örlund
1%
 1%  [ 2 ]
Cristian Gamboa
30%
 30%  [ 36 ]
Stefan Strandberg
26%
 26%  [ 32 ]
Tore Reginiussen
6%
 6%  [ 8 ]
Mikael Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
0%
 0%  [ 1 ]
Mikkel Diskerud
2%
 2%  [ 3 ]
Mike Jensen
1%
 1%  [ 2 ]
Tobias Mikkelsen
21%
 21%  [ 26 ]
Nicki Bille
5%
 5%  [ 7 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
John Chibuike
2%
 2%  [ 3 ]
Total Votes : 120

Author Message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 09:33    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Jannesbart
Back to top
View user's profile Send private message
EinarH
Junior

PostPosted: 01.09.2013 09:55    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:
"STORM I ETT VANNGLASS
Tommel'n opp!
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 09:59    Post subject: Reply with quote

Kunstformen internetdebattering er i 2013 redusert til bilder og tomler ser jeg.

Jeg fronter en generell mening og hvordan å drive en klubb på lang sikt. Akkurat denne episoden driter jeg i, det er helheten jeg tenker på.
Da synes jeg det er nødvendig at spillere respekterer treners valg. Alex Ferguson er et godt eksempel på en som ikke har for vane å ta imot drit fra spillere.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 10:26    Post subject: Reply with quote

HofnerBass wrote:
Trodde ikke Bille var typen til å sutre etter å ha blitt benket. Skuffende. Han bør uansett starte i stedet før Søder neste kamp.

Du trodde ikke oppmerksomhets-magneten Bille ville være misfornøyd med å ikke få starte kamper?... dette var ihvertfall et av mine argumenter mot å hente Søderlund for seks millioner norske kroner. Med Chibuike, klippekortet, Helland og tidligere Dockal som alternativer på kant var jo dette dømt til å skje.

Man kan helt enkelt ikke ha to dyre, gjennomsnittlige spillere på en og samme posisjon. Og nei, Bille er ingen kantspiller - selv om Perry gjør alt han kan for å holde de to danskene inne i laget samtidig.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 10:32    Post subject: Reply with quote

Hva er det enkelte reagerer så fælt på.

Bille er en konkurransemann, og var skuffet og sint for at han ikke fikk starte en kamp med mor og søster på banen.

Han tok det ut med flott innsats på banen, men viste det ved å gå i garderoben.

15 minutter etter kommer han i TV studio blid som ei lerke, og innrømmer smilende at jeg var sur.

Helt i Eggens ånd. Det er lov å være sur i ett minutt etterhverandre.

Ingen ting å bry seg om, med mindre han gjør det til en vane å ikke takke supporterne.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.09.2013 10:37    Post subject: Reply with quote

Ekstra skuffende var det visstnok fordi de andre gangene familien har vært her for å se på så har han vært karantene-utestengt, skadd etc. Så nå som han var skadefri og klar så ble han sikkert enda mer skuffet over at det aldri blir fotballspill med familien på tribunen.

Vinnervilje er bra det så lenge han er i strålende humør 10 minutter etterpå.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 10:49    Post subject: Reply with quote

Syns også det er helt greit å være sur "der og da". Når Dockal var sur hadde det ikke gjort med en døyt hadde han ikke vært så vrang i media senere.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 10:55    Post subject: Reply with quote

At det er sirkus rundt Bille er bare som det skal være. Jeg blir mer bekymret den dagen det ikke er det.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 11:00    Post subject: Reply with quote

Om det er meg du spør PerO så synes jeg ikke denne episoden isolert var noe ille. Men, jeg stiller spørsmålstegnet på forrige side i tråden her om det finnes et respekt problem i gruppa på generell basis.

Det med at familien var der har ingenting å si for om han skal spille eller ikke. Man starter om trener synes det er best for laget at man starter enkelt og greit.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 11:03    Post subject: Reply with quote

Det er herlig å se energien og oppofrelsen til Gamboa. Men både han og laget har et godt stykke å gå for å klare å bruke ham som en klassisk RBK-back. Gamboa har nå spilt 21 seriekamper i år, hvorav 20 fra start. På disse kampene har han 0 - NULL - målpoeng. Ingen assists, ingen mål. På motsatt side befinner Dorsin seg, med 6 målpoeng - 2 mål og 4 assists. Med de basisferdighetene Gamboa har så må det da være mulig å utvikle Gamboa og spillet rundt ham slik at han i større grad kan være delaktig i det offensive spillet. Jeg synes det er herlig å se Gamboas energi og fart, men BB fra meg får han først den dagen han også bidrar med noe produktivt offensivt.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 11:23    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Om det er meg du spør PerO så synes jeg ikke denne episoden isolert var noe ille. Men, jeg stiller spørsmålstegnet på forrige side i tråden her om det finnes et respekt problem i gruppa på generell basis.

Det med at familien var der har ingenting å si for om han skal spille eller ikke. Man starter om trener synes det er best for laget at man starter enkelt og greit.

Det var ikke deg spesielt, men mer alle kommentarene.

Når det gjelder spørsmålet ditt, så har jeg ikke inntrykk av at det er noe problem. Dockal var et problem, for han var sur både på banen, og i media (og etter ryktene også i garderoben). Chibuike hadde en downperiode, men det har tydeligvis blitt ryddet opp i, og han fremstår nå som meget blid.

Resten ser jeg på som enkelttilfeller, som er naturlig i en konkurransegruppe. Når man har 16/17 spillere som mener de er gode nok for laget, og har vinnerinstinkt, kommer slike episoder.

Etter min mening er de helt ufarlige, så lenge gruppa fremstå som samlet og med godt miljø mellom utbruddene. Årets gruppe fremstår meget samlet, som gode venner og med stor vinnervilje.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 01.09.2013 12:09    Post subject: Reply with quote

Flott med 3 poeng ! Men prestasjonen er dårlig, vi klarer ikke å vinne midtbanen, og vinner fordi Aalesund er elendig i forsvar. Dette holder ikke mot middels dårlige e-cup lag, slik at hvis ikke samspillet utvikler seg mer enn dette, så blir det aldri mer e-cup på Lerkendal. Trist å se at per Joar kaller dette for en hverdagskamp, er det slik at så dårlig prestasjon som dette skal være normalen???
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 12:14    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Det er herlig å se energien og oppofrelsen til Gamboa. ....Med de basisferdighetene Gamboa har så må det da være mulig å utvikle Gamboa og spillet rundt ham slik at han i større grad kan være delaktig i det offensive spillet. Jeg synes det er herlig å se Gamboas energi og fart, men BB fra meg får han først den dagen han også bidrar med noe produktivt offensivt.
Helt enig. Gamboas fart og humør er gull verdt i mange sammenhenger - farten hans har reddet oss mange ganger - men med en høyreback som har begrenset å bidra med offensivt går vi glipp av noe vesentlig i det offensive spillet. Jeg håper man jobber med den offensive delen av spillet hans, den dagen det sitter ar vi fått en dimensjon til.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 12:20    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Zzyzx wrote:
Veldig enig med karakteristikken av Mix forresten. Mye ute av posisjon. Jeg nevnte presset til Søderlund tidligere i tråden, men Mix er også veldig glad i å presse ballfører høyt. Når han da som sentral midt går i press så åpner han veldig opp bak seg, og da er det lett å spille seg igjennom midten vår.
Godt å se at folk presser motstanderen, men når presset ikke er kollektivt taper vi bare energi selv og vi åpner rom ved å presse slikt.

Når han spiller offensiv midtbane som i dag så er det vel en av oppgavene hans å gå i press høyt i banen?

Jo, men hvis man presser helt alene så oppnår man sjelden å vinne ballen, kun å bruke energi og havne ute av posisjon. Jeg har reagert på det i hele sesongen at Mix presser høyt imens resten av laget ser på. Da funker det ikke. I går presset Søderlund vettet av seg, men laget presset ikke etter og ballfører hadde mange alternativ.

Når det gjelder Mix så er han litt sånn overralt slik at jeg mener han mangler litt i posisjoneringen sin. Han jobber hardt og gjør til tider en god forsvarsjobb med presset sitt, men ofte kunne det å være plassert rett gjort oss mer kompakte. Slik kunne vi ha forsvart oss bedre kun ved at han var i posisjon.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 12:36    Post subject: Reply with quote

Er delvis enig PerO,. For min del var det et lite sjokk når Lunna, selve symbolet på lojal "klaget" offentlig. Jeg synes de alltid skal ta slikt mann til mann.
Det har vert for mange episoder i år, og på generel langsiktig basis bør trener aldri motsies av underståtte offentlig. Det skaper en primadonna, jeg er viktigere enn laget kultur- om det sklir ut altså.

Ikke umulig at jeg er litt gammeldags av meg på dette tema.

Last edited by Montana on 01.09.2013 12:38; edited 1 time in total
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 12:37    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Mix hadde vært bedre dersom han hadde blitt rendyrket som indreløper. Han spiller mye midtbanesentral fordi vi ikke har gode nok alternativer i den posisjonen. Men han kan ikke denne rollen godt nok og er mer godfot i en indreløper-rolle. Håper vi kan få inn et mer naturlig 4-3-3 anker i vintervinduet, med høy løpskapasitet og kreative egenskaper. Jeg synes det burde være høyt prioritert. Perry forsøkte iallefall på Stefan Johansen i forrige vintervindu, det skal han ha.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 12:57    Post subject: Reply with quote

torerik wrote:
Mulig det er nevnt, men Svensson står to ganger i avstemminga mens Jensen mangler.

Legger meg flat og unnskylder meg med at jeg var trøtt etter turen til Lerkendal. Håper en av forumsjefene kan rette opp i feilen, og at alt for stor skade ikke er blitt gjort. Embarassed
PerO
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 13:18    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Er delvis enig PerO,. For min del var det et lite sjokk når Lunna, selve symbolet på lojal "klaget" offentlig. Jeg synes de alltid skal ta slikt mann til mann.
Det har vert for mange episoder i år, og på generel langsiktig basis bør trener aldri motsies av underståtte offentlig. Det skaper en primadonna, jeg er viktigere enn laget kultur- om det sklir ut altså.

Ikke umulig at jeg er litt gammeldags av meg på dette tema.

Akkurat når det gjelder keeperplassen, er jeg enig med deg. Hvis trenerapparatet har lovt rullering, og går bort fra det, så må det være intern kommunikasjon, slik at vi slipper klaging i avisene.

Når det er sagt, så trenger heller ikke vrakede spillere la være å være ærlige om det, så lenge det er tatt opp og diskutert internt, før det kommer i avisa.

Når det gjelder autoritet, så har vel de mest autoritære ofte lettest for å aksptere utblåsninger. Men det de ikke aksepterer, er surhet over tid eller illojalitet. At spillere blåste ut var aldri noe problem for NAE, så lenge de stillte på trening dagen etter, blid og beklaget hvis de gikk for langt. Da snus utblåsningen heller til noe positivt, og godt samhold, med frihet under ansvar.
Back to top
pfff
Senior

PostPosted: 01.09.2013 13:41    Post subject: Reply with quote

Har vi vært gode i noen kamper der vi har starta med snudd V i år? Ikke at midtbanen funker særlig bra med anker heller, men det virker på meg som vi mister all dynamikk i midtbaneleddet når vi spiller med OMS?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 13:50    Post subject: Reply with quote

Synes ikke vi trenger sammenligne med Eggen, men jeg tørr påstå at ingen hadde turt å slå til benken hans.
Jeg tar ingen konklusjon, men lufter tanken. Wink
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2013 14:31    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
torerik wrote:
Svensson står to ganger i avstemminga mens Jensen mangler.

HÃ¥per en av forumsjefene kan rette opp i feilen, og at alt for stor skade ikke er blitt gjort. Embarassed

Rettet. Spilte neppe noen rolle.
PerO
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 14:54    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Synes ikke vi trenger sammenligne med Eggen, men jeg tørr påstå at ingen hadde turt å slå til benken hans.
Jeg tar ingen konklusjon, men lufter tanken. Wink

Nå hadde Eggen både spillere som nektet i hilse når de ble tatt av, som kaste/sparket vannflasker og som marsjerte rett i garderoben. Hans svar:

Det er lov å være sint i RBK, ett minutt etterhverandre...
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2013 15:24    Post subject: Reply with quote

Hold da kæft, en lækker kasse. Har ellers aldrig rigtig kunne døje snøfte-prinsen, men det der mål er sgu lækkert. Et par rigtige gode træk og så ellers drejet op i trekanten.

Kommentar på bold.dk om Billes mål. Jeg elsker virkelig det danske språket. By far det morsomste vi har i Norden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Montana
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 15:29    Post subject: Reply with quote

Vi har sikkert like mange "protester" i år som Eggen har hatt over en 10 års periode. Episoden du nevner var vell under vikarhalvåret? Det var ikke hverdagskost at spillere offentlig klagde på Eggens besluttninger. Men , nok om Eggen. De er 2 vidt forskjellige personer.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 15:38    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Gamboa BB for meg i dag. Lykkes ikke med alt, men gjorde mange viktige og gode taklinger. Innsatsen er som alltid på topp.

Yepp, Gamboa fikk min stemme òg.

Ellers er det, i skrivende stund, så og si dødt løp mellom Gamboa, Strandberg og Mikkelsen! Razz

Edit: Takk for at du ordnet opp i avstemningen, haavarl! Very Happy

Last edited by Attaboy on 01.09.2013 15:49; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
Page 17 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb