View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.07.2013 23:52 Post subject: |
|
|
Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: jeg er overbevist om at stallen vi har i dag er god nok til å vinne ligaen relativt komfortabelt, og også komme seg til EL. Vi har kvalitet og/eller potensiale i så og si alle ledd, og benken inneholder mange som ikke står mye tilbake for de de er benket for.
Vi har en tropp som overgår alt i ligaen, og stiller sannsynligvis det laget med jevnest og høyest kvalitet individuelt sett. Om Perry skulle få laget til å spille oppimot potensialet og det viste seg at det da ikke var nok - da kunne jeg vært med på å diskutere spillerkjøp. Det er på papiret lite feil med spillerne i dag. Det er laget det er noe galt med. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 25.07.2013 23:53; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 25.07.2013 23:52 Post subject: |
|
|
4-4-2
Mix
Dockal - Jensen
Berntsen
Chibuike - Søderlund
eller:4-3-3
Bernsen - Mix - Jensen
Dockal/Helland - Søderlund - Chibuike |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 25.07.2013 23:55 Post subject: |
|
|
"Scandinavian powerhouse Rosenborg beaten by St Johnstone out of season."
"St Johnstone, they overcame a side with a much greater European pedigree - and a vastly superior budget - to record one of the best results for a Scottish club in recent seasons."
"St Johnstone pulled off one of the biggest shocks in the club's 128-year history by completing a remarkable 2-1 aggregate win over Rosenborg to send the Norwegian spinning out of the Europa League."
"Famous night for St Johnstone
St Johnstone produced one of the best results in their history by completing a 2-1 aggregate win over Rosenborg."
Pinlig.. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 25.07.2013 23:57 Post subject: |
|
|
Dorsin er helt tragisk på målet i mot. Den skal feies unna. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 25.07.2013 23:58 Post subject: |
|
|
Øystein Iversen wrote: | 12 av 40 kvalikmatcher endte med borteseier idag. Det er ikke sånn at det nesten er umulig å vinne på bortebane i europa som mange mener. |
Jorda, men så var det vel også usedvanlig mange bortekamper denne runden, det må vi ikke glemme!  |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 25.07.2013 23:59 Post subject: |
|
|
Montana.
Var det ikke du som pratet om gofot.
Dockal sentralt på midtbanen og som ving kaller jeg ikke godfotfotball. Dockal er verken sentral midtbanespiller i en diamant på midten eller en ving i 4-3-3.
Chibiuke er ingen spiss i tospann med en annen spiss, han er heller ingen ving i 4-3-3.
Last edited by KitWalker on 26.07.2013 00:00; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 25.07.2013 23:59 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: | Øystein Iversen wrote: | 12 av 40 kvalikmatcher endte med borteseier idag. Det er ikke sånn at det nesten er umulig å vinne på bortebane i europa som mange mener. |
Jorda, men så var det vel også usedvanlig mange bortekamper denne runden, det må vi ikke glemme!  |
Like mange som forrige kampdag  |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 26.07.2013 00:02 Post subject: |
|
|
Vi leder serien og har tidvis spilt fin fotball i år. Det er naturligvis kun tidvis, men det er ufattelig mye bedre enn i fjor. Da var det alltid sørgelig dårlig. Stallen er også bedre sammensatt i år enn tidligere. Vi er ikke der vi skal være enda, men vi ser av og til ut til å være på vei dit Det er ikke bare å cruise seg inn i europaligaen. Hvis det hadde vært det hadde ikke rbks tidligere prestasjoner vært så imponerende som de faktisk er. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 26.07.2013 00:02 Post subject: |
|
|
Batigol wrote: | Dorsin er helt tragisk på målet i mot. Den skal feies unna. |
Enig, det er en gigatabbe av Dorsin!
Adressa babla noe om at målet kom som et resultat av at Dorsin opphevet offsidefella, og nå står det på de fleste nettavisene  |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 26.07.2013 00:03 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Zorac wrote: | KitWalker wrote: | Montana wrote: | Krever at det stilles kritiske spørsmål til Perry angående start 11er nå. |
Jeg henger meg på deg. Mikkelsen bør starte på benken sammen med Bille mot Brann og inn med Chibiuke og Dockal. |
Fiksa den for deg, jeg Kit.
På hvilken planet er å bytte ut en ving som tydeligvis ikke leverer/passer inn i nåværende stil og en lite produktiv midtspiss på vingplass med hhv Dockal og Chibuike et steg tilbake til kjedelig svensk 4-4-2?
Formasjonen kan vi gjerne holde på, men det er jo åpenbart at enkelte av spillerne ikke fungerer i systemet slik det er i dag? |
Hvorfor fikse den.
Skal vi spille med Dockal og Chibiuke så passer jo 4-4-2/4-4-1-1 best. Dockal har sin godfot som høyre midtbanespiller og Chibiuke har sin godfot som offensiv midtbanespiller.
En annen ting er at det ikke nytter å lære Chibiuke og Dockal god gammel samhandling som mange av oss ønsker å se. |
Men Bille og Mikkelsen lærer?? Jeg ler meg skakk  |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.07.2013 00:07 Post subject: |
|
|
@KitWalker
Borek Dockal kan fint spille som den lengst til høyre i en smal 4-4-2 (diamant)
Da fungerer han som breddeholder, men kan også gå innover i banen, som skapt for han.
Ving i 4-3-3 er han ikke, enig der - derfor jeg satte opp Helland ved siden. Dockal er uavhengig av å ikke være en 4-3-3 ving, en bedre 4-3-3 ving enn Mikkelsen, fordi han er en bedre spiller en Mikkelsen.
Chibuike har briljert som innoverkant til venstre i Sverige så der tar du direkte feil.
Om han er opptimal som 1 av 2 spisser kan det stilles spørsmålstegn ved, men da kan han altids bekle rollen jeg ga Berntsen som offensiv midtbane. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.07.2013 00:07 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner heller ikke hva Õrlund gjorde der heller, det var en duell om ballen mellom to spillere, da bør keeper stå. Når han først går ut der så må han da være bestemt og ta ballen.
Gir også Örlund noe skyld her også, juniorfeil. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.07.2013 00:10 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | @KitWalker
Borek Dockal kan fint spille som den lengst til høyre i en smal 4-4-2 (diamant)
Da fungerer han som breddeholder, men kan også gå innover i banen, som skapt for han.
Ving i 4-3-3 er han ikke, enig der - derfor jeg satte opp Helland ved siden. Dockal er uavhengig av å ikke være en 4-3-3 ving, en bedre 4-3-3 ving enn Mikkelsen, fordi han er en bedre spiller en Mikkelsen.
Chibuike har briljert som innoverkant til venstre i Sverige så der tar du direkte feil.
Om han er opptimal som 1 av 2 spisser kan det stilles spørsmålstegn ved, men da kan han altids bekle rollen jeg ga Berntsen som offensiv midtbane. |
Vel. Det er nå din mening, jeg er overbevist om at RBK ville blitt overkjørt på midten om Dockal hadde spilt der. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.07.2013 00:13 Post subject: |
|
|
Jangusk wrote: |
Men Bille og Mikkelsen lærer?? Jeg ler meg skakk  |
Mikkelsen har jeg sett gjort det før, Bille har jeg ikke sett noe til før han kom til RBK.
Så du ler deg skakk på en sådan kveld, er meg en bra supporter du ... |
|
Back to top |
|
 |
Scottish Football Junior
|
Posted: 26.07.2013 00:29 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.07.2013 00:31 Post subject: |
|
|
To tankser + en ekstremt light versjon av Storflor som angrepsrekke? Lykke til og good bye. |
|
Back to top |
|
 |
festil Junior
|
Posted: 26.07.2013 00:32 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Jeg skjønner heller ikke hva Õrlund gjorde der heller, det var en duell om ballen mellom to spillere, da bør keeper stå. Når han først går ut der så må han da være bestemt og ta ballen.
Gir også Örlund noe skyld her også, juniorfeil. |
Endelig noen som ser at Ørlund kan klandres for 1-1 målet.
Sagt det før, sier det igjen, bort med skjeggapa fra Sverige. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 26.07.2013 00:33 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke at dere orker å diskutere hvem som burde spilt hvor i ulike formasjoner.
Laget var ikke godt nok med de spillerne treneren valgte, i den formasjonen vi øver å bli best i.
I den grad man kan stille spørsmål ved lagoppstillingen, så er det å bruke en spiller som NB i en posisjon han ikke har spilt i tidligere, attpåtil etter at han er tilbake etter skade. Treneren burde velge ut spillere som er i form, har vist målteft, og har spilt tidligere i sesongen i den posisjonen de skal spille i. Idiotisk å begynne å eksperimentere med ny formasjon (skjev 4-3-3) i en såpass viktig kamp! Man kunne beholdt samme spillere som i de siste kampene, eller latt Søderlund starte, slik han gjorde, med NB på benken, og så kunne NB eventuelt kommet inn i 2. omgang.
Rosenborgs problemer er strategiske, både sportslig og økonomisk-administrativt, og laget og situasjonen klubben er i i dag er resultatet av en langvarig prosess grunnet et styre og en administrasjon som ikke evnet å bruke klubbens midler på en bedre måte, samt at ansettelsen av sentale personer sannsynligvis har vært feil ifht. kompetanse og hvordan disse personene har prestert i sine stillinger over tid.
Rett kritikken til styret, om man ønsker bedre resultater. Punkt èn er å be om en evaluering om de personen som styrer klubben og trener laget er de mest kompetente, gitt styrets strategi ("tilbake til røttene") og sportslige ambisjoner, i forhold til den lønnen som tilbys og de trenerne og sportsdirektører som er interessert i å jobbe for en klubb som RBK.
Først når denne evalueringen er gjennomført og nye personer er tilsatt i sentrale posisjoner i klubben, vil vi over tid få bedre avkastning for pengene klubben disponerer og se bedre resultater over tid.
Jeg håper vi får en slik evaluering mot slutten av sesongen, eller når det er klart om laget har tatt eller ikke lengre har mulighet til å ta gullet i TL, og at denne evalueringen går lengre enn i at Hoftun snekrer sammen en egenevaluering.
Be en ekstern gruppe av kompetente folk, gjerne utlendinger som er helt uten kontakter til Rosenborgmiljøet, evaluere hele sportslig avdeling og den sportlige driften av klubben.
Deretter må styret vise handlekraft!
 |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.07.2013 00:37 Post subject: |
|
|
Haha! Så han er en dårlig supporter for at han "ler seg skakk" av utsagnet ditt, Kit?
Spøk til revolver - jeg sier ikke at hverken Dockal eller Chibuike er optimale i et 4-3-3 system, men det er jaggu ikke Mikkelsen eller ving-Bille heller. Faktum er at Mikkelsen er underlegen begge de to andre når det gjelder produksjonstall, til tross for vesentlig mer spilletid, som vi var inne på i går. Chibuike har sågar måttet spille en del spiss, noe som i hvertfall ikke er godfot.
Det som irriterer meg så grønnjævlig er at Mikkelsen får blankofullmakt på høyre kant så lenge han er skadefri uansett hvordan han leverer, mens Chibuike kun får starte neste kamp om han egenhendig vinner kampen for oss, eller andre alternativer er skadd. Da er han også som regel første mann ut i byttekøa, om han ikke da også skulle levere så godt at det er "uforsvarlig" å ta ham av.
Noen enkle spørsmål (og hold potensiale utenfor, der ser vi forskjellige ting, ser tydeligvis etter forskjellige kvaliteter, og, quite possibly, overvurderer noe på hver vår kant): om vi tar årets sesong, form og tall som utgangspunkt, hva mister vi ved å bruke Chibuike i stedet for Mikkelsen? Hva har Mikkelsen bevist som gjør at han konstant skal vurderes foran en som har bedre tall på målpoeng til tross for rundt regnet 1/3 av spilletida? Hvilke "game -vinning skills" tilfører Mikkelsen som ikke Chibuike gjør? Hva tilfører Mikkelsen laget per i dag (og forsåvidt hele denne sesongen) som gjør at han til stadighet skal få tillit? (De samme spørsmålene kan forsåvidt godt brukes i forhold til Dockal også.) _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.07.2013 00:47 Post subject: |
|
|
Spørsmålene dine Zorak er jo enkle å svare på. Dockal ønsker seg bort og drar så fort muligheten er der, det samme gjelder Chibiuke. Han har til og med solgt leiligheten.
Hvorfor skal vi satse på spillere som ikke ønsker å være her? |
|
Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 26.07.2013 00:55 Post subject: |
|
|
^Mirth wrote: | Pokie wrote: |
Den innleggsfoten har vært nest sist på 15 Rosenborg-mål sålangt i årets sesong. Og det uten å få spille spesielt mye. Rosenborg har vært bedre med Dockal på banen enn uten. Er helt forferdelig å se hvordan vi ikke bruker den spilleren på laget som har klart høyest potensial. Dockal har en meget god innleggsfot, godt overblikk, og er i tillegg blant våre beste kombinasjonsspillere. Han setter i tillegg en stor del av sjansene han får, og gir oss en ny dimensjon i spillet med sin meget bra skuddfot.
Den store svakheten er at han ikke jobber hjemover. Men han er til tider svært aggressiv i presset - noe som passer godt for en ving. Laget hevet seg KRAFTIG etter at Dockal kom inn sist, noe laget også vil i dag, når enten Mikkelsen eller Bille spiller så forferdelig dårlig i første omgang at Perry ikke kan gjøre annet enn å sette inn Dockal. Vi må for Guds skyld bruke Dockal, slik at han ikke drar til en annen klubb for en slikk og ingenting - hvor han i tillegg kommer til å briljere. |
Du høres jo faktisk ut som en større fan av Dockal enn Rosenborg. Sitter du og håper på at andre på RBK skal spille dårlig så din favorittspiller kan komme inn? Makan! |
Hvor i all verden tar du det fra? Selv om han forutser at Mikkelsen kommer til å være svak antyder han ikke i det hele tatt at han ønsker det.
KitWalker wrote: | ^Mirth wrote: | Du høres jo faktisk ut som en større fan av Dockal enn Rosenborg. Sitter du og håper på at andre på RBK skal spille dårlig så din favorittspiller kan komme inn? Makan! |
Helt utrolig at noen her inne bryr seg mer om favorittspillerne sine enn RBK.
Oppfører seg som om de er på 12 års-stadiet ennå. |
Troll.
Last edited by Robert81 on 26.07.2013 00:56; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.07.2013 00:55 Post subject: |
|
|
Begge ønsker seg jo bort nettopp fordi de ikke har blitt satset på. Dette blir jo en form for sirkulær argumentasjon - de bør ikke satses på fordi de vil bort fordi de ikke blir satset på. Dockal er nok en tapt sak okke som, da han virker sur og uinspirert, men Chibuike virker ikke å være like bombastisk. Han sa tilogmed til adressa at han var åpen for å forlenge for ikke lenge siden, så han er nok i overkant følelsesmenneske basert på hva som skjer på banen. Om han hadde fått tillit skal du ikke se bort ifra at han hadde blitt, og han har uansett halvannet år igjen av kontrakten. Vi kan selge ham nå for kanskje fem millioner, eller satse på ham i et år og ha muligheten for å forlenge eller selge ham for en sum som trolig ikke er veldig mye dårligere.
Uansett svarte du ikke på noen av spørsmålene mine, du trakk bare inn et liksom-trumfkort som forsøker å pense diskusjonen over i et annet spor. Jeg mener å huske at du før stort sett bare har sagt at han bør bort fordi han er "fotballdum", "klønete" og generelt ræva. Kontraktslengde/trivsel har jeg hørt lite om før. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 26.07.2013 00:57; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 26.07.2013 00:56 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: |
Hvorfor skal vi satse på spillere som ikke ønsker å være her? |
Fordi treneren til enhver tid skal stille med det beste laget, og spillerne har å være profesjonelle så lenge de er under kontrakt, og det bør de også være ifht. å være ettertraktet overfor en eventuell annen arbeidsgiver. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 26.07.2013 00:57 Post subject: |
|
|
Det er en grunn til at f.eks Chibuike vil/ville vekk, og det er jo håndteringen av lagoppstillingene.
Når han nå først fikk sjansen til å spille et par kamper på rad fra start, på grunn av NBN's skade, leverte han bedre enn både Bille Nielsen og Mikkelsen til sammen har gjort etter ferien. Da er det merkelig at han blir droppet ved første og beste anledning til fordel for spillere i dårligere form og som har prestert langt mindre, særlig når den anledningen er årets hittil viktigste kamp.
Når man -vet- at man blir droppet ut av første11'eren ved første og beste anledning uansett hva man leverer, og uansett hva konkurrenten leverer, går det utover både moral og selvtillit. Denne kampen bekrefter nok langt på vei hva Dockal og Chibuike har følt lenge denne sesongen.
Det er dårlig håndtering av personale. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 26.07.2013 01:00 Post subject: |
|
|
Rettspraksis er vel all skyld til Dorsin.
Men en keeper som møter må da kunne ha annet enn krabbegir. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
|