English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
U21-EM 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Spartacus
Veteran

PostPosted: 16.06.2013 10:52    Post subject: Reply with quote

U-21 gutta er for oppatt med å drikke og slåss. Ellers, U-21 er juniornivå sammenlignet med A-lags nivået. De fleste vet at dette er to forskjellige verdener.

Grunnen for at King blir tatt ut til a-laget er er pågrunn av ekstremferdigheter, og ikke nødvendigvis at han er en bedre fotballspiller. 2+2=5. U-21 laget hadde fått stryk 9 av 10 ganger av A-laget.

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert

PostPosted: 16.06.2013 11:57    Post subject: Reply with quote

Enig i at landslagene våre lever i to forskjellige verdener. Motstandere som Isco og De Gea finner du ikke på A-landslagene til Albania og Island.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2013 12:03    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
U-21 gutta er for oppatt med å drikke og slåss. Ellers, U-21 er juniornivå sammenlignet med A-lags nivået. De fleste vet at dette er to forskjellige verdener.

Tja. Tror nok U21-landslaget til Spania hadde banket de fleste a-landslag. Tror også de hadde vunnet vår gruppe i EM-kvalifiseringen forholdsvis enkelt. De har ganske enkelt jævla mange gode spillere, og det blir i overkant merkelig å stemple 21/22-åringer som "juniorer".

Tror vårt A-landslag hadde slått U21-laget, men det skulle blitt forholdsvis jevnt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 16.06.2013 13:56    Post subject: Reply with quote

Enig med Hedon her. Jeg tror ikke U21 lagene til hverken Spania, Italia eller Frankrike står særlig tilbake for A-lagene til storheter som Island, Kypros og Albania. Spania sitt U21 lag hadde nok glatt kvalifisert seg til VM.

Og om du begynner å se på spiller for spiller, så er ikke nivåforskjellen så voldsom heller. Se f.eks på midtbanespillerne. De siste par årene har f.eks Stefan Johansen og Wolf Eikrem gått langt utenpå folk som Grindheim, Riise og Yttergård Jensen. De spiller også i samme liga, så det er ikke så veldig vanskelig å dra sammenlikninger. (Det samme mener jeg forøvrig Skjelbred og Tettey gjør, men de får jo ikke være med selv om de spiller fast i 2 av verdens beste ligaer).

I tillegg har A-laget en del offensive spillere som ikke passer veldig godt til langballfetisjen til Drillo. Jeg tenker da kanskje spesielt på Moa og Tarik, som nok begge ville kommet langt bedre til sin rett slik som U21 spiller (altså mer langs bakken og gjennom midtbanen, i stedet for å konsekvent lempe over den. Moa funker dessuten bedre i et spisspar enn alene). U21 laget er et mer komplimentært kollektiv i forhold til hvordan de spiller.

Der A-landslaget er klart bedre er i det defensive. På stopperplass går Hangeland, Reginiussen, Demidov osv utenpå Strandberg/Berge/Rogne (Dog er Bartra og Martinez soleklart bedre enn samtlige av dem Razz). På backplass er det litt vanskeligere å sammenlikne. Høgli/Ruud er kanskje hakket bedre defensivt, mens jeg holder en knapp på Elabdellaoui/Hedenstad offensivt. Men det er jo til dels også en konsekvens av at de 2 sistnevnte faktisk får gå over midtstreken.

Totalt sett tror jeg ikke det ville blitt overkjørsel noen av veiene, men jeg ser i allefall ikke bort fra at U21 laget kunne slått A-laget slik lagene fremstår pr. 16.06.2013.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 16.06.2013 15:12    Post subject: Reply with quote

Hva er grunnen til at akkurat Pedersen blir angrepet?
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 16.06.2013 16:32    Post subject: Reply with quote

Si det?
Spartacus
Veteran

PostPosted: 16.06.2013 17:10    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Spartacus wrote:

Tja. Tror nok U21-landslaget til Spania hadde banket de fleste a-landslag. Tror også de hadde vunnet vår gruppe i EM-kvalifiseringen forholdsvis enkelt. De har ganske enkelt jævla mange gode spillere, og det blir i overkant merkelig å stemple 21/22-åringer som "juniorer".

Tror vårt A-landslag hadde slått U21-laget, men det skulle blitt forholdsvis jevnt.

Jeg bruker de ordene for å fremheve det faktiske skillet i kvalitet. Det er et par knepp opp. Hadde U-21 laget til Spania hatt sjans mot A-laget deres?

Zeman
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2013 17:29    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig ikke, men det betyr ikke at motstanden vårt U21 har møtt i dette mesterskapet er "juniornivå" i forhold til det A-laget pleier å møte. Dette spanske laget hadde feid gulvet med A-landslagets gruppe. Og de hadde slått vårt A-landslag like lett som de vant i går. Som du selv sier så opererer de i en helt annen verden. Det er lysår i kvalitetsforskjell mellom Isco og Ruben.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 16.06.2013 17:45    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Hedon wrote:
Spartacus wrote:

Jeg bruker de ordene for å fremheve det faktiske skillet i kvalitet. Det er et par knepp opp. Hadde U-21 laget til Spania hatt sjans mot A-laget deres?

Det blir jo en helt feil sammenlikning. Spania har verdens beste A-lag og europas og kanskje verdens beste U21 lag. Norge har pr. dato bronse i U21 EM, men et A-landslag som vel knapt er blandt de 20-25 beste i Europa. Altså er A-landslaget vårt betydelig svakere enn U21 laget relativt til verdenstoppen.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 16.06.2013 17:51    Post subject: Reply with quote

Vel, jeg er slettes ikke sikker på at dette spanske laget hadde slått Sveits. Jeg tror de også hadde slitt med å slå lag som Albania og Island borte.

Når det gjelder motstanden Norge har møtt i dette mesterskapet har ikke det vært all verden. Vi møtte israel, og de var ikke veldig imponerende. England var på ferie, og manglet en del viktige spillere. Vi var også ekstremt effektive i denne kampen, og hadde marginene på vår side. Italia kampen var en kamp som begge parter ville hvile mest mulig, men vi så at Italia hadde mer å gå på enn Norge. Kampen mot Spania ble vi slaktet spillemessig, men vi ble reddet av å bli totalt ydmyket av en god keeper, og at Spania satte på bremsen i andre omgang.

En fint eksempel på hvordan vi har spilt dette mesterskapet er at MP blir hyllet for all løpingen han har gjort på topp. Prestasjonen har vært vannvittig bra, men det kan være lurt å være litt mer edruelig.

Zeman
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 16.06.2013 17:52    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Spartacus wrote:
Hedon wrote:
Spartacus wrote:

Det var for å fremheve nivå forskjellene fra U-21 til A-laget.

Det blir jo en helt feil sammenlikning. Spania har verdens beste A-lag og europas og kanskje verdens beste U21 lag. Norge har pr. dato bronse i U21 EM, men et A-landslag som vel knapt er blandt de 20-25 beste i Europa. Altså er A-landslaget vårt betydelig svakere enn U21 laget relativt til verdenstoppen.

Zeman
Back to top
Lloyd
Senior

PostPosted: 16.06.2013 21:12    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt premisset med å sammenligne vårt U21 opp mot vårt eget a-lag (hvis jeg har forstått spartacus riktig). U21 skal vel primært sammenlignes med tilsvarende generasjoner fra andre land, og da opplever vi at U21 har bitt veldig godt i fra seg mot land vi tradisjonelt har pleid å ligge et lite hav etter, Frankrike, England (ehrm.... Embarassed kanskje ikke det beste eksempel på en europeisk topp-nasjon lenger, men har allikevel pleid å slå Norge regelmessig) og Italia, selv om Spania ble "a bridge too far". Det må jo være lov til å glede seg en smule over det, i en rimelig grå norsk fotballhverdag?

Vi har vært her før med tidligere utgaver av U21 lag som har hevdet seg bra internasjonalt. Etter bronsen i 98 var jeg selv sikker på at fremtiden så lys ut for det norske a-landslaget, men mange av spillerne som hadde utgjort grunnstammen i det laget fikk karierrene sine fullstendig ødelagt av skader og andre nådde aldri det nivået vi hadde håpet på. Nedturen kom rimelig kjapt etter 98. U21 laget fra tidlig på 90-tallet var vel aldri i noe mesterskap (?) men spilte en hel rekke bra matcher (6-0 seier over Italia) og gav meg dengang forhåpninger om at internasjonale sluttspill for norske landslag var mulig. 90-tallet var et gyllent tiår, men det er for lenge siden tilat jeg husker om det var grunnstammen i det U-21 laget som bidro til at 90-tallet ble et veldig godt tiår for a-landslaget.

Det er nesten umulig å si om dette antyder en ny vår for norsk fotball, men jeg tror vi kan ta et lite steg videre allerede ved å bruke flere av disse spillerne på a-landslaget under en ny landslagstrener. Og så håper jeg, på tross av at jeg sikkert er av de mer anglofile her inne, at disse spillerne og andre norske spillere får lov til å utvikle seg i fransk, tysk og nederlanske liga (gjerne også spansk eller italiensk, men det sitter vel litt lenger inne) og gjerne også på et Rosenborg som hvert år spiller mange kamper i Europa (jeg håper det er ambisjonen, skulle gjerne ogå sett et annet norsk lag regelmessig i f.eks Europa League, men lurer litt på hvem det evt skulle kunne bli), men for guds skyld; ikke i Engelsk PL (hvor det aner meg at det fleste blir benka uansett) eller i The Championship. Regelmessig matching på et høyt nivå er en forutsetning for videre utvikling, og der har mange av de nasjonene vi konkurrerer mot en avgjort fordel.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.06.2013 20:06    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/f...69653.html

Harmeet Singh har vært ute i kulden i nederlandske Feyenoord, men avviser at det kan være aktuelt å restarte klubbkarrieren med et utlån til Norge.

Quote:
– Nei, nei. Det er helt uaktuelt. Jeg ser fremover og ikke bakover. Jeg er ferdig med norsk fotball, sier Harmeet Singh.

Det er sikkert ikke riktig karrieremove å dra til Norge, men gud bedre som en dritt uten selvinnsikt Singh har vist seg frem i media på under mesterskapet. Virkelig et kjøtthuet jeg håper aldri noensinne havner hos oss.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 20:09    Post subject: Reply with quote

Jeg reagerte på akkurat samme måte! Holdningene til de andre spillerne syns jeg var positive, helt til jeg leste slutten av saken, og det Singh uttalte.

Singh er heller ikke, etter min mening, blant de spillerne som markerte seg mest positivt under EM. Bortsett fra målet mot Israel syns jeg han var borte.

Fyttegrisen, for ei kleime! Mad
Back to top
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 17.06.2013 20:11    Post subject: Reply with quote

Som jeg hater Harmeet Singh. En spiller som har litt for høye tanker om seg selv!
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 20:26    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
http://www.tv2.no/sport/f...69653.html

Harmeet Singh har vært ute i kulden i nederlandske Feyenoord, men avviser at det kan være aktuelt å restarte klubbkarrieren med et utlån til Norge.

Quote:
– Nei, nei. Det er helt uaktuelt. Jeg ser fremover og ikke bakover. Jeg er ferdig med norsk fotball, sier Harmeet Singh.

Det er sikkert ikke riktig karrieremove å dra til Norge, men gud bedre som en dritt uten selvinnsikt Singh har vist seg frem i media på under mesterskapet. Virkelig et kjøtthuet jeg håper aldri noensinne havner hos oss.

Snakk om å brenne alle(?) bruer tilbake til tippeligaen når floppeventyret ender! Og snakk om å tråkke på, om ikke pisse på, alle lagkompisene som faktisk spiller i tippeligaen. De som forsåvidt presterer bedre enn singh også. Denne gutten håper jeg ikke å se i bilettkø på Lerkendal en gang.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2013 01:36    Post subject: Reply with quote

Nå skal man ikke dømme Singh for hardt. Han var jo rimelig sympatisk ute og meldte at han nok tross alt ikke kunne ta hele æren for at Norge nådde semifinalen, selv om målet hans ble ganske viktig til slutt.

Man skal jo heller ikke glemme at han var Tippeligaens klart beste spiller i mange sesonger før han ble hentet til Nederland som en framtidig stjernespiller. At han henvises til benken, tribunen eller tv-kroken på klubbhuset nå skyldes nok at Feyenoord ikke har opplevd en viktig nok kamp til at de kan ta risikoen med å svinge det kvasseste sverdet sitt. Man må jo beskytte kronjuvelene sine litt, ikke dra dem fram i tide og utide - du ser ikke krompen med krona på snei på byen natt til søndag.

Det tar nok ikke mange årene før vi ser denne karen iført rød- og blåstripet drakt i en Gillette-reklame - i Katalonia har de nok ham på blokka allerede etter at han lærte dem å spille fotball for noen år siden, og han kan nok kanskje lære Sergio å balansere midtbanen, Xavi å treffe medspillerne, og Messi (...) alt annet, antar jeg. Spørsmålet er bare om de klarer å betale det nederlenderne forlanger for stjernen sin, men det må jo løse seg; Singh ser jo tross alt bare framover.

[/ironi]

Kort sagt ser jeg mer enn gjerne Singh på Lerkendal. Aller helst 1-2 ganger i året, og gjerne i en blå drakt - han hadde passet godt inn hos fiskerne, tror jeg. Så hadde jeg håpet på en fin og hard (og sannsynligvis totalt uventet) takling bakfra i løpet av kampen Smile
gisp!
Legende

PostPosted: 18.06.2013 08:49    Post subject: Reply with quote

Med en stjerne som Harmeet Singh i dette bildet hadde nok kyllingsalget tatt av, ikke bare i India, men worldwide. Bare å ringe Venky's.

joakleis
Veteran

PostPosted: 18.06.2013 09:48    Post subject: Reply with quote

Haha. De kunne vel like greit photoshoppet inn Singh i stedet for denne Pedersen. Han derre finnmarkingen passer bedre til å selge deodoranter og shampoflasker enn kylling.
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 18.06.2013 10:00    Post subject: Reply with quote

Husker han krangla med Martin A for at han fikk for lite spilletid. Mener å huske at det var flere på forumet her som ønsket å hente den passningssikre og teknisk begavede Singh.

Hadde det skjedd, så hadde jeg lagt opp supporter karrieren min!Smile
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 18.06.2013 12:17    Post subject: Reply with quote

Tipper forumpipa hadde fått en annen låt om Singh faktisk kom til oss, spilte to gode kamper på rad og lirte av seg noe om "største klubb" og "beste supportere".
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 18.06.2013 18:37    Post subject: Reply with quote

Er bare å ta av seg hatten for kvaliteten i det U21-laget til Spania. Fullstendig overlegen samtlige andre lag i EM.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 18.06.2013 19:00    Post subject: Reply with quote

De er overlegne på U21 nivå nå ja. De eneste som kunne vært i nærheten er Tyskland hvis de hadde stilt med sine beste. De kunne jo stilt med spillere som Götze, Gündogan, Shürrle, Kroos, Draxler osv..
Back to top
Lloyd
Senior

PostPosted: 28.06.2013 22:04    Post subject: Reply with quote

Noen dager gammel, men som jeg tidligere har antydet i en annen tråd later det til at Thor-Kristian Karlsen har fått et lite klippekort hos the Guardian. Her har han tatt ut turneringens lag for avisen;

http://www.guardian.co.uk...tournament

Som vanlig er for hans blogger, avstedkommer artikkelen en haug av leserkommentarer.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Page 17 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb