| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RBKdesi Proff
|
Posted: 27.03.2013 23:25 Post subject: |
|
|
| Veien inn er vel ikke kortere enn en liten skade på Svennson og en bra kamp i hans fravær for å bli fast på laget. Han har allerede en fot innenfor den største klubben i Norge, og han er bare 19 år. Jeg ser heller ingen andre toppklubber med trenere hvor han vil være fast på laget ved å dunke ut en spiller som er derfra fra før. Altså vil han være på samme sted på et annet lag, om ikke lengre bak køen for han må overbevise at han er verdt overgangen. Det beste for han er å brette opp ermene og være tålmodig, så kommer sjansen. Rosenborg har lyktes bra med juniorer de siste sesongene. Det har vel vært mange talenter som har forsvunnet fra RBK for å håpe på mer spilletid og endt som flopper. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 27.03.2013 23:47 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Du sier det jo selv. Folk som hadde vist like lite eller mindre fikk masser av sjanser. Midtsjø har ikke fått sjansen ennå. Når han da ikke ser ut til å få den i år heller, er det ikke rart at han -tilsynelatende- er litt frustrert. |
Vi er ikke uenige i at folk før han har vist like lite og tatt steget inn i første 11-ern.
Man kan si det er urettferdig for Midtsjø's del, slik er fotballen av og til. Tilfeldigheter gjør noen ganger veien kortere for enkelte enn for andre, men både Svensson og Henriksen viste jo seg tilliten verdig.
Skjønner ikke hvordan du kan fastslå at han ikke ser ut til å få sjansen i år etter en kamp. Ting snur seg utrolig fort i fotball. Hans konkurrenter på de 2 indreløper plassene kan få formsvikt/skader/bli solgt og plutselig er han i første 11ern. Per dags dato er han utfordrer, men han vil allikevel få innhopp og cup kamper.
Det er hvordan han takler å være i utfordrer posisjon som vil avgjøre hvor langt Fredrik Midtsjø når. Talentet er der jo, men jeg blir nå usikker på om det mentale er på plass etter å ha lest dine beskrivelser om hans kroppsspråk i kamp og på trening. Det finnes massevis av spillere som har vert store talenter i 19 års alderen for så å falle av fordi de ikke var sterk nok i viljen til å ta det siste steget. Midtsjø må ta seg sammen og kjempe seg inn på laget,(om dine antagelser stemmer) selv om han har vert uheldig med en noe lengre vei inn i 11ern enn andre før han. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.03.2013 23:52 Post subject: |
|
|
Skjønner godt hvis Midtsjø er frustrert. Det virker nesten som om det er bestemt at han ikke skal spille indreløper i år, men være ving. Da må det være litt rart å sitte på benken mot Odd og se at trenerne setter inn spillere som har blitt siktet inn før sesongen som indreløpere til å spille på vingen fra start.
Dockal ble altså vraket på midtbanen (til fordel for blant andre Jonas Svensson), men fikk spille ving fordi Tarik ikke var 100%. Den plassen skulle jo Midtsjø hatt. Jeg ser ikke bort fra at tankene hans går slik at ved neste korsvei der Dockal har spilt seg inn som indreløper og en ving blir skadet, så blir Berntsen eller Svensson valgt som erstatter og Docal flyttet frem på banen. Jeg tror også at Chibuike står foran i køen.
Det skal bli vanskelig for Midtsjø å få mye spilletid i år, så fremt han ikke skulle gjøre noe ekstraordinært i de få minuttene han får, slik som i fjor. Men tilliten fra Jönsson varte ikke lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 27.03.2013 23:58 Post subject: |
|
|
Tror Knerten må ta seg en kaffetur innom Perry og satt skapet på plass. Tror uansett Perry er en mer fornuftig kar enn Jönsson, og håper Midtsjø også ser dette, og får litt ekstra tålmodighet på grunn av det. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.03.2013 00:05 Post subject: |
|
|
Midtsjø kan velge å takle situasjonen med å være frustrert, en vei mange før han har valgt - uten suksess. Eller han kan brette opp ermene, kjempe og innse realitetene - han er velsignet i ung alder med å kunne leve av det han liker aller best, å spille fotball, attpåtil gjør han det i Norges største klubb.
Hvilken løsning tror du er best? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.03.2013 00:10 Post subject: |
|
|
Montana: om du kjemper i to-tre år og ikke føler at det fører til noen fremgang, så blir du frustrert. Jeg fatter ikke at du ikke skjønner dette At han fikk så få sjanser i fjor tross at han beviste bra når han fikk spille, er egentlig helt utrolig. Og som sagt av Brady: alt ligger an til lite spilletid også i år - dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.03.2013 00:14 Post subject: |
|
|
Men les hva jeg sier da, så fatter du kanskje det.
Det er måten han takler frustrasjonen som vil avgjøre hans fremtid! Å vise det i kroppsråket på kamp og trening er feil vei. Å kjempe ENDA hardere er riktig vei.
Og det at også Brady tror at det ligger ann til lite spilletid, gjør det ikke mer til fakta. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.03.2013 00:44 Post subject: |
|
|
| Men hvis en merker at å kjempe hardt ikke fungerer for en, og samtidig ser at det fungerer for andre, hvordan skal han da klare å ignorere dette og fortsette å kjempe? Da kan han jo ødelegge karrieren sin, ved at han blir her på benken for alltid. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.03.2013 00:53 Post subject: |
|
|
Alt er selvsagt relativt. Jeg mener på ingen måte at han skal akseptere benken for altid. Har jeg gitt utrykk for det!?
Han blir 20 i år. Ser han ingen fremgang i år og det meste tyder på at han befinner seg i samme situasjon neste sesong bør han vurdere å dra som bosman.
Idag, skal fokuset være å gjøre seg selv så vanskelig å vrake som mulig ved å jobbe bittelitt hardere enn konkurrentene hver eneste dag. Da har han ikke tid til å gå rundt å være frustrert.
Om han må forlate oss neste år som bosman, og samtidig har gjort sitt aller, aller beste. Da er klubben som får han heldig. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.03.2013 01:15 Post subject: |
|
|
| Det virker jo som om veien som indreløper er enormt lang. Svensson og Mix er førstevalg, Dockal og Berntsen er første backup... Midtsjø har aldri fått sjansene han tilsynelatende har fortjent, og vil muligens aldri få dem. Håper virkelig jeg tar feil, men trist om han blir brukt som ving når han først får sjansen. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.03.2013 01:27 Post subject: |
|
|
Både Per Ciljan og Jonas Svensson spilte seg inn på laget via spill på vingen.
Roar Strand gjorde vell også det i sin tid?
Vil tro Midtsjø er relativt likestilt med Berntsen i dagens situasjon, begge bak Dockal. Både Mix, Dockal og Svensson ser jeg på som salgsobjekt i nær fremtid, hvertfall Dockal og Mix. Skal ikke veldig mye til før situasjonen er snudd på hodet. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 28.03.2013 01:28 Post subject: |
|
|
Man kan jo ta Phil Jones som et eksempel i Manchester United. Han ser seg selv som midtstopper og er kun 19 år. Der har han sterk konkurranse fra Vidic, Rio, Evans og Smalling. For å utvikle seg til å bli en god midtstopper, bruker Ferguson han både som høyreback, indreløper og sentral midtbanespiller for å utvikle flere aspekter av spillet hans, slik han på sikt kan bli en god midtstopper når tiden er inne.
At Midtsjø er en kandidat på vingen viser at han kan bekle flere roller. Dersom han viser god figur der og dette utvikler han til å bli en enda bedre indreløper på sikt når Dockal og Mix selges slik han er klar for å ta over. At han ikke har fått sjansen så langt er bare tilfeldigheter. Det er små tilfeldigheter i fotball, man må bare være på rett sted til rett tid. Et eksempel er vel at Heggem var på vei til å bli utleid til Godset mener jeg å huske, før han satte inn det berømte målet på San Siro. Det endte med fast plass på Rosenborg og han ble solgt videre til Liverpool. Børge Hernes derimot... |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.03.2013 01:34 Post subject: |
|
|
Midtsjø skal jobbe hardt for å danke ut Diskerud fra laget per i dag, men om han vil være foran Svensson og Berntsen, det er helt opp til ham selv. Presterer han på trening og for andrelaget, så vil han få muligheter på førstelaget - bedre enn det er ikke utfordrerne - og da må han benytte seg av de mulighetene.
Jeg tror jo Dockal også kommer til å ta en av plassene på midtbanen etter hvert, og det er klart det er tøff konkurranse for en nittenåring uten den helt store erfaringen, men sånn er jo hverdagen dersom man skal slå igjennom i en ordentlig klubb. Dersom han skal nå det nivået du mener han har kapasitet til, så må han være i stand til å utkonkurrere spillere av det kaliberet, og han får ikke bedre sjanser til det noe annet sted enn i RBK. Folk i klubben har jo lenge uttrykt stor tro på Midtsjø, og det tror jeg også kommer til å gjenspeile seg i tillit og muligheter når sesongen kommer i gang. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.03.2013 01:41 Post subject: |
|
|
Bare en faktaopplysning: på årets 9 første kamper, har Midtsjø fått 65 minutter som indreløper (like mye som Daniel Fredheim Holm), og alle de minuttene kom i årets første kamp, treningskampen mot CSKA Moskva. Berntsen har til sammenligning fått over 3 hele kamper som indreløper.
Synes dere at man med dette har gitt Midtsjø sjansen til å spille seg inn på laget som indreløper? Ikke jeg heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.03.2013 01:50 Post subject: |
|
|
Fordi man allerede vet at han behersker den rollen. Og man ser per dags dato at han kan utfylle laget (som jo er det viktigste) bedre på kanten.
Man kan snu på det å si at Berntsen IKKE får sjansen på vingen fordi Midtsjø har i motsetning til han ferdigheter som passer i flere roller. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 28.03.2013 02:14 Post subject: |
|
|
Midtsjø burde gå på utlån NÅ til en TL-klubb som garanterer ham spilletid.
Han er for god til å varme benken til Rosenborg, eller å spille for andre-laget eller gå på utlån til Ranheim.
Hvis man ikke planlegger å gi ham godt med spilletid under våren, f.eks. som innhopper, så la ham gå på utlån nå. Til beste for begge parter. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.03.2013 02:15 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Fordi man allerede vet at han behersker den rollen. |
Ok, unødvendig å sjekke om han behersker den bedre enn de som prioriteres foran? |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.03.2013 02:19 Post subject: |
|
|
Viss du quoter hele innlegget, ikke 1 setning av den, gir det mer mening  |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.03.2013 02:24 Post subject: |
|
|
Vi blir nok aldri enige her uansett Jeg mener man burde gitt Midtsjø en skikkelig sjanse (i kamp) i sin beste posisjon, rett og slett. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.03.2013 02:30 Post subject: |
|
|
Helt ærlig tror jeg vi i bunn og grunn er enige.
Men, der jeg mener at sjansen kommer om han smører seg med litt tålmodighet. Mener du at sjansen allerede burde kommet.
Uansett er dette et gigantisk talent som jeg håper vi beholder.  |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.03.2013 02:34 Post subject: |
|
|
| Bra vi er enig om det siste hvertfall. Ja, er nok der uenigheten ligger, jeg mener han burde fått (flere) sjanser allerede, og jeg synes det ser ut som om han ikke får en fair sjanse nå heller |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 29.03.2013 03:23 Post subject: |
|
|
Ok. Midtsjø. En spiller som fansen potensielt kan elske og som de har skikkelig tro på.
Får litt sånn Balotelli feel her.
Tror midtsj er en spiller som trenger å dyrkes. Han besitter uortodokse kvaliteter, og pga vår grunnbefestede spillestil der laget som kollektiv skal gjøre det sammen så vil han lide.
altså hvo vanskelig vil det være å spille slik at vi har en fri rolle med en tier bak spissene som et utall lag i sør amerika gjør?
DER er både Chibbe og Midtsjø best!
Det første en trener skal gjøre er å se på helheten i troppen og jeg mener at vi bør se på motstander og bestemme om vi skal ha 4-3-3 med fremskutt playmaker eller dyptliggende anker.
er motstanderen i så lag at vi trenger et anker har vi valgene mellom flere. Sælnes, Jensen, Mix.
er det sånn at vi kan benytte en OMS eller fremskutt playmaker om dere vil er det naturlig åå benytte seg av chibbe eller midtsjø som er uforutsigbare og kan bidra kreativt.
I anker rollen i henhold til motstander vil vi kunne velge Sælnes for mere kreativitet, jensen for mere defensivt oppsett eller mix for en blanding.
Skal vi snu V'en for å dominere motstanderen er Chibuike et naturlig førstevalg med sitt rykk i bakromm (fyller på i boks) om planen er at bille skal vandre så mye. Skal Bille bli mere boks spiller kan vell midtsjø ta rollen som en mere kreativ og uselvisk spiller i forhold til Chibbe.
Det jeg sier er at det er plass til alle i dagens tropp. Berntsen er en fantastisk alternativ som indreløper også om vi behøver å passere pressledd.
Hvor fastlåst er egentlig dagens RBK?
jeg tror og mener vi har den mest komplette troppen i TL (-venstre back ofc)m og jeg tror at om Perry virkelig vil ta klubben videre og sette fotavtrykk i historien så må og bør han se til Mourinho og de store og tørre å sette laget opp mot motstander og lære dem å takle de rollene han er trygg på at de kan utføre. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Senior
|
Posted: 29.03.2013 11:35 Post subject: |
|
|
Ny kontrakt ut 2015. Ikke tidenes mest overbevisende intervju men det går kanskje litt på at han ikke er så vant med media enda.
http://www.rbk.no/news/ar...y-kontrakt |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 29.03.2013 11:41 Post subject: |
|
|
Dette er en god påskenyhet for alle som elsker Rbk. Det spilles så fryktelig mange kamper og dermed er det plass til alle spillerne i troppen vår.
Tydelig masse go på at han skal spille fast og det er bra. Jeg vil rangere Fredrik på linje med de fleste han konkurrerer mot må midt elle på ving. Så stå på Fredrik og kudos til Hoftun  |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.03.2013 12:47 Post subject: |
|
|
| Sjelden tatt mer feil -og sjelden vært mer glad for det. Veldig gode nyheter, selv om jeg fortsatt er skeptisk på om han kommer til å få sjansene han bør få. |
|
| Back to top |
|
 |
|