English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vajebah Sakor
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 24.01.2013 15:01    Post subject: Reply with quote

Haha, du er ikke lite bitter da Stano? Smile

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.01.2013 15:06    Post subject: Reply with quote

Skjønner Sakor meget godt. Han får sikkert en god lønsslipp og er såpass ung at om det skulle skjære seg i løpet av et par-tre år, er han ikke mer enn 18-19. Da er han fortsatt ung nok til å "begynne på nytt" som talent i Norge eller andre steder.
Oddsking
Proff

PostPosted: 24.01.2013 15:14    Post subject: Reply with quote

Kom vel ikke som noe sjokk dette, spørsmålet er vel om han hadde fått spille a lagsfotball hos oss om han hadde blitt? Mange norske talenter som stikker utenlands som ikke slår an. Siden han ikke havner i city så blir det ikke godset for denne karen med det første Wink
Back to top
1917
Proff

PostPosted: 24.01.2013 16:03    Post subject: Reply with quote

dette var vell ingen stor bombe! rbk v. milan. jeg vet hva jeg hadde valgt òg
Back to top
hhem
Proff

PostPosted: 24.01.2013 16:08    Post subject: Reply with quote

Lykke til i Juventus!

Velkommen tilbake til oss på utlån hvis du vil spille i CL i 2014/15.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 24.01.2013 16:11    Post subject: Reply with quote

Enda godt det ikke ble FCK!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 24.01.2013 16:14    Post subject: Reply with quote

1917 wrote:
dette var vell ingen stor bombe! rbk v. milan. jeg vet hva jeg hadde valgt òg

SÃ¥ synd for han at han ikke fikk velge mellom RBK og Milan da. Smile

- Torgeir Børven
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 24.01.2013 16:24    Post subject: Reply with quote

Nei er ikke bitter, bare så frustrert over at slike spillere har så dårlige rådgivere slik at de tar gale valg.
Vi kan jo ta alle de norsk ungguttene som har gått til utenlandske klubber som 16-18 åringer og se hvordan det har gått med de. Ikke mange som har slått igjennom. Samme vil skje her.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 24.01.2013 16:35    Post subject: Reply with quote

Ja, dette er et godt bevis på den tragiske utviklingen av fotballen. Sakor har ingen verdens ting å gjøre i Milan på nåværende tidspunkt. Italita er en kynisk fotballverden som tenker kun på seg selv.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 24.01.2013 16:39    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Vi kan jo ta alle de norsk ungguttene som har gått til utenlandske klubber som 16-18 åringer og se hvordan det har gått med de. Ikke mange som har slått igjennom. Samme vil skje her.

Setter du samtidig opp en oversikt over norske unggutter som har gått til norske klubber i samme alder, slik at det blir mulig å sammenligne?
Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 24.01.2013 16:40    Post subject: Reply with quote

Synd både for RBK og gutten han har dratt til Italia.

Er omtrent det siste landet i Europa jeg ville dratt om jeg var i hans posisjon....
Back to top
hhem
Proff

PostPosted: 24.01.2013 16:42    Post subject: Reply with quote

Tja, tror ikke vi skal undervurdere Juventus og deres evne til å ta seg av talenter. Han skal nok ikke trene med A-laget.
Back to top
oddarild
Proff

PostPosted: 24.01.2013 16:45    Post subject: Reply with quote

Han er et stort talent ingen tvil om det, men karrieren hans kan være over på et blunk, hvis han blir alvorlig skadet el. og da vil man angre på om man ikke valgte de kontraktene med mest penger så lenge det varte. Er kanskje litt rart å tenke sånn, fremfor trygghet og trivsel, men money talks.
Så skjønner valget hans, han er jo sikkert ikke veldig stor fan av RBK uansett, når han kommer fra Oslo, men veldig kjipt at han ikke valgte oss.. Er ikke i tvil om hva jeg som Rosenborgsupporter ville valgt, hadde jeg vært god så hadde jeg blitt hele karrieren i RBK! Ingen som trenger mer enn 2 mill i året, kan til og med gi bort mesteparten til folk som trenger det mer og fortsatt leve i overflod:)
Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 24.01.2013 16:46    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg feier alle under en kam her ja....

men flere utrivelige historier om talenter som har blitt ødelagt nedi der.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 24.01.2013 17:19    Post subject: Reply with quote

Og serie A har jo blitt en liga med så mye snusk at man bør holde seg langt unna. Trenere og spillere i skjønn forening er innblandet i kampfiksing. Og klubbeiere (Berlusconi) som er spinna gærne. På toppen så har de stadionfasiliteter som får stadioner i albansk 2. divisjon til å fremstå som Alianz arena...
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 24.01.2013 17:20    Post subject: Reply with quote

MIXMASTERTOT wrote:

Er omtrent det siste landet i Europa jeg ville dratt om jeg var i hans posisjon....

Hvorfor det?

Italia har kanskje verdens beste trenerutdannelse. Er en grunn til at ca 80 % av den stabelen (fysio, trener etc.) TKK hentet til Monaco var italienere. Det er et hardt miljø der nede, ingen tvil om det, men alt bør ligge til rette for å få en fantastisk fotballutdannelse. Om han så kommer hjem til Tippeligaen som 20-åring har han opplevd noe få forunt. Jeg ville tatt den sjansen. Oppfatter Juventus som en moderne klubb enn for noen år siden, med ny stadion og et svært spennende lag på gang.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 24.01.2013 17:22    Post subject: Reply with quote

Det blir litt som å si at Rosenborg er en snuskete klubb pga. VPG-saken. I Italia slås det faktisk hardt ned på snusk, mens i andre land antar man at det ikke finnes ulovligheter innenfor fotballen. Bare se på hvor lite som skulle til før Conte ble utestengt.
Back to top
Baguette
Junior

PostPosted: 24.01.2013 17:24    Post subject: Reply with quote

oddarild wrote:
Er ikke i tvil om hva jeg som Rosenborgsupporter ville valgt, hadde jeg vært god så hadde jeg blitt hele karrieren i RBK! Ingen som trenger mer enn 2 mill i året, kan til og med gi bort mesteparten til folk som trenger det mer og fortsatt leve i overflod:)

Idrettsutøvere tenker ikke slik. De tenker i langt større grad på hvordan de kan oppnå best mulig resultater. Klart er sjansen for å oppnå solide resultater i Juventus enn i Rosenborg, og det blir av den grunn langt lettere å velge Juventus. Hvorvidt det er for tidlig for Sakor å dra ut allerede nå, er det naturligvis vanskelig å svare på. Det eneste som er sikkert, er at dette er en sabla stor nedtur for RBK. Jeg hadde faktisk trua på at vi kunne nyte denne karens tjenester et par år før han dro videre til større utfordringer. Håper for hans del at han utvikler seg godt i utlandet, og så får han heller vurdere å komme tilbake til RBK hvis han opplever tøffe tider i det store utland.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.01.2013 18:50    Post subject: Reply with quote

JA Riise dro jo tidlig, gikk bra med ham såfremt som med personlighet :p
H Nordtveit har jo klart seg greit nok.
Wolf Eikrem ble jo en bra spiller av å være i United.
I tillegg så har de jo han nye norske kometen Dæhli..

må ikke bare tenke negativt. TENK å få lære av Pirlo!!! vært god nok grunn for meg!
Montana
Veteran

PostPosted: 24.01.2013 18:53    Post subject: Reply with quote

Velger han RBK er han omtrent sikkret å bli minst en tippeligaprofil og han kan fortsette i trygge omgivelser i Norge. I Juventus er han i utrygge omgivelser for en norsk 16 åring, men gevinsten av å gjøre det bra der kan være å bli en internasjonal stjerne. Litt gambling og tro på seg selv gjør at han velger Juventus med andre ord.
I de fleste tilfeller der unggutter/barn velger utlandet synes jeg de hadde hatt mye bedre utvikling av å velge Tippeligaen til de er minst 20 før de drar ut, men tror kanskje i Sakors tilfelle at han er god nok for utlandet allerede.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 24.01.2013 18:57    Post subject: Reply with quote

Sola wrote:
Av og til er det lurt å satse. Tror også italiensk fotball kan passe han bra, der man ikke er så avhengig av stort tempo som i andre ligaer. Veien frem er lang, men i Juve kan det åpne seg muligheter for nokså lukrative utleieavtaler til visse europeiske halvstore klubber på kontinentet. Vår svenske venn Albin Ekdal gikk jo til Juve, slo aldri helt igjennom, men er nå en fast A-lagsspiller på et brukbart lag i Serie A etter en rekke utleieavtaler.

Akkurat det samme tenkte jeg.
Når han først ikke skulle gå til en norsk klubb, så er Italia et godt valg med tanke på at han faktisk mangler litt toppfart.
vingback
Veteran

PostPosted: 24.01.2013 18:59    Post subject: Reply with quote

Sakhor og Pogba dominere på Juves midtbane det neste tiåret?
Back to top
sveishente
Junior

PostPosted: 24.01.2013 19:47    Post subject: Reply with quote

Like greit at han ikke kommer. Så han live flere ganger. imponerte meg ikke. Treg som en snegle og OK teknikk. Brukbar styrke, men når farten er halvparten av Henriksen blir ikke han noen storspiller.

NO har Rosenborg skikkelig UTUR!

- Inter gjester Lerkendal-
Back to top
apresthus
Proff

PostPosted: 24.01.2013 20:05    Post subject: Reply with quote

Angående det med Italia så tror jeg det kan gå to veier, enten integreres han inn bra, og drar virkelig nytte av juve sin historie og erfaring som europeisk toppklubb, eller så kommer han seg ikke inn døra og kan få en veldig problematisk tilværelse. Det baserer jeg på tidligere historier fra andre proffer, men også mine egne erfaringer med den italienske kulturen generellt. Jeg tilbringer en del måneder i løpet av året der nede, og sikter på å flytte permanent der seinere i år. Italienere KAN være veldig inkluderende og veldig varme mennesker, men de forventer absolutt at du gjør ditt for å tilpasse deg deres kultur og språk, og hvis du ikke gjør det, kan det bli ganske ensomt som utlending. Når det er sagt, så tror jeg han gjør klokt å velge Juve, jeg ville ikke dratt sør for Roma iallefall hadde jeg vært han, siden de vanligvis er litt mer internasjonale i nord.
Back to top
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 24.01.2013 20:16    Post subject: Reply with quote

Kan jo hende han slår igjennom iløpet av ett par år også. Bare å se på Paul Pogba som kom fra reservelagsfotball i Man.Utd til fast på midtbanen i Juventus. Så det er nok ikke umulig!
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb