English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 249, 250, 251 ... 405, 406, 407  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 13.12.2012 03:20    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:


Det er styret, og ingen andre som bestemmer hvem som blir trener. Heller ikke Hoftun, som automatisk får skylda for alt som er galt, kan bestemme det.


Imponerende at du orker å argumentere med alle "spark Hoftun, spark styre, spark ..." PerO. Tommel'n opp!

RBK organiseringen med SD som er overordnet treneren, er noe jeg stiller spørsmål ved. Kommer Sollied inn så har jeg min tvil om han vil innordne seg en SD, uansett hvem det er. Han må i iallfall få bestemme hvilke spillere han vil ha og hvordan de skal brukes.

Hoftun har gjort en meget god jobb i høst. Kan den toppes med å ansette Sollied er det imponerende. Ansettes Perry - fortsatt OK.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 13.12.2012 03:26    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Men de følger jo ikke hans anbefaling, slik ansettelsen av Jönsson er et bevis på. Utsagnet ditt faller derfor på steingrunn, PerO.


Jeg kan ikke huske å ha sett at Eggen ikke ville ha Jønsson. Alle uttalelser jeg kan huske så ble Jønsson av Eggen omtalt som et godt valg for fremtiden.

Brady wrote:

Styret ansetter, men Hoftun, Stjernen og Alstad er delaktig i prosessen. Og slik Koteng sa i forbindelse med avskjedigelsen av Jönsson, så er det Hoftun som står i spissen for søket etter ny trener.

Hoftun har selvsagt ikke skylda for alt som er galt, og det er det heller ingen noenlunde seriøse personer her inne som påstår. Det betyr ikke at man ikke kan mene at han er feil mann i en viktig stilling, og derfor ønske hans avgang til klubbens beste.

PerO, du unnskylder veldig mye av det Hoftun kritiseres for med at vi ikke vet hva styret har gitt ham av retningslinjer. Om det hadde vært et lite fnugg av yrkesstolthet ville Hoftun satt hardt mot hardt og turt å ofret stillingen sin om han hadde vært veldig uenig i noe av det som har kommet som en 'ordre' fra styrehold. Ettersom han fremdeles er i klubben, regner jeg med at han lever godt med de valgene som er gjort.


Det er alltid 2 måter å håndtere dette. Kjempe videre for det man tror på, eller gi opp og gå av.

Alstad gikk vel av under det forrige styret, mens Hoftun ble. Og anbefalte Stjernen å kreve Alstad tilbake igjen.

Det er vel ganske klare signaler om at Hoftun ikke var enig i alt som skjedde tidligere, men har kjempet for sitt syn.

Og du tar feil når du sier at ikke mange her inne gir Hoftun skylda for alt. Hoftun får skylda for alt han er involvert i. Bare les tråden.

Dårlig spiller kjøpt = solokjøp av Hoftun
God spiller : Torbjørnsen eller treneren
Speider ut = Vedtatt av Hoftun
Speider inn = Hoftun innså at han gjorde feil

sånn går det an å fortsette i det uendelige.

Når det gjelder Hoftun er det svært mange her inne som ikke ser lenger enn til sin egen nesetipp, og fremviser absolutt mangel på forståelse for sammenhenger i en organisasjon, hans plassering som mellomleder, og økonomiske rammer som påvirker jobben.

Hadde 25% av de manglene Hoftun tillegges hes inne vært reelle, ville han aldri kunne ha tillitt fra flere uavhengige ledere i klubben. Da ville han iallefall blitt sparket nå når det kom inn ny styreformann og ny daglig leder.

Koteng har iallefall fått mailer som "beviser" hvor udugelig Hoftun er, men har likevel fortsatt tillitt til mannen,
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2012 03:43    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Jeg kan ikke huske å ha sett at Eggen ikke ville ha Jønsson. Alle uttalelser jeg kan huske så ble Jønsson av Eggen omtalt som et godt valg for fremtiden.


Hva har det med saken å gjøre?

Eggens anbefaling etter Hamréns avgang var selvsagt å ansette ham selv. Derfor fulgte ikke RBK Eggens anbefaling. Stikk i strid mot det du har påstått, PerO.

PerO wrote:

Det er vel ganske klare signaler om at Hoftun ikke var enig i alt som skjedde tidligere, men har kjempet for sitt syn.


Er sikker på at han kjempet knallhardt for ikke å bli gjort til skurk av Svendsen når han sendte den mailen om å kjøpe Gunnarsson.

Og hvem var det som gikk ut med uforbeholden støtte til Terje Svendsen på årsmøtet, når han skulle snakke om noe helt annet? Høres det ut som en mann som er uenig i veldig mye som skjer i klubben, men blir i stillingen allikevel, eller høres det kanskje mer ut som en som sleiker de over seg oppetter ryggen for å konsolidere sin egen stilling.

PerO wrote:

Og du tar feil når du sier at ikke mange her inne gir Hoftun skylda for alt. Hoftun får skylda for alt han er involvert i. Bare les tråden.


Her skal jeg gi deg rett, men det er jo ikke noe å bry seg med, ettersom de seriøse har valide årsaker til at Hoftun bør gå.

PerO wrote:

Hans plassering som mellomleder, og økonomiske rammer som påvirker jobben.


Hoftun er ingen mellomleder. Han er toppleder, og svarer derfor til styret.

PerO wrote:

Koteng har iallefall fått mailer som "beviser" hvor udugelig Hoftun er, men har likevel fortsatt tillitt til mannen,


Å si at han gjør så godt han kan og at ingenting mer kan forlanges er vel ikke all verdens tillit å uttrykke. Hoftun er helt sikkert både arbeidssom og trivelig ovenfor de som bestemmer skjebnen hans. Så spørs det hva styret egentlig krever i forhold til en sportslig leder. Hoster det hele ned til kjøp og salg, slik Hroar Stjernen kan tolkes, så fins det selvsagt både positive og negative ting, og jeg ser lett at de positive kan veie tyngst. Men dette er en stilling der man bør ha en med visjoner og tanker om utvikling. Det er det fint lite å høre fra Hoftun om.
Back to top
View user's profile Send private message
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 13.12.2012 09:27    Post subject: Reply with quote

[quote="PerO
Hadde 25% av de manglene Hoftun tillegges hes inne vært reelle, ville han aldri kunne ha tillitt fra flere uavhengige ledere i klubben. Da ville han iallefall blitt sparket nå når det kom inn ny styreformann og ny daglig leder.

[/quote]

SÃ¥ du benekter at det kan utvikles kulturer i en organisasjon som er destruktive?
Hoftun er øverste sportslige ansvarlige (inkl. adm. oppgaver) og har ansvar for at det som er innenfor hans ansvarsområde fungerer. Selv om han ikke gjør feilen, er han en viktig premissleverandør, og i et lederperspektiv blir det hans feil/problem.

På mange måter er diskusjonen om mannen/personen Hoftun en skivebom. Det blir mer et spørsmål om hvilket ansvar en leder i organisasjonen RBK reelt har, i og med at man har såpass høy toleranse for dårlig fungering over tid, les: store budsjetterte økonomisk tap, alvorlige lovbrudd som kan føre til politianmeldelse, rot i kontrakter, manlende signering av kontrakter, dårlig mediehåndtering, forfekting av sentrale verdier i organisasjonen etc.

Hva blir lederens ansvar da?
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2012 10:12    Post subject: Reply with quote

Var i utgangspunktet likegyldig til om bannerne denne gangen var fortjent, men godeste Hoftun beviser i sine uttalelser til media at det faktisk var helt på plass at han nok en gang ble påmint at han er uønsket.

Kong Erik er på vei til å bli Knekt-Erik.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10650

PostPosted: 13.12.2012 11:25    Post subject: Reply with quote

Hoftun om Nils Arne Eggen i Dagbladet: "Han blir ikke å se som hovedansvarlig på treningsfeltet på Lerkendal igjen, fastslår Hoftun."

Hvis dette er fordi Hoftun har bestemt seg for det, blir det helt feil. Dersom han kun forsøker å gjengi i denne uttalelsen at han ikke tror Eggen selv har lyst eller ork til å komme tilbake, lyktes han ikke helt å overbevise om det.

Med forbehold om at journalisten ikke gjengir meningsinnholdet fra Hoftun korrekt gir jeg ham
Tommel'n ned fordi Hoftun ikke har (ikke skal ha) mandat til å ta slike avgjørelser, men plikter å adlyde når/om styret sier hopp.
(Jeg har forstått at å be Hoftun gå er mobbing, men å be ham hoppe kan vel ikke være galt?)
Razz
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2012 11:39    Post subject: Reply with quote

Det gir iallfall ingen mening at Koteng skal forholde seg til noe et annet styre har bestemt gjaldt der og da for to år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3258

PostPosted: 13.12.2012 11:40    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Det gir iallfall ingen mening at Koteng skal forholde seg til noe et annet styre har bestemt gjaldt der og da for to år siden.


Slik jeg forstår det så er ikke styreleder eneveldig. Klart at dersom han har hele administrasjonen mot seg og store deler av styret så har han ingen mulighet til å trumpe gjennom en ansettelse av Eggen - dessverre.

Blir nok Perry og senkede ambisjoner. Det viktigste er jo at han er trivelig å jobbe sammen med.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8318

PostPosted: 13.12.2012 11:41    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer på hvor langt tidsperspektiv Hoftun har på sin jobb som SD i RBK.....?
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 13.12.2012 11:43    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Jeg lurer på hvor langt tidsperspektiv Hoftun har på sin jobb som SD i RBK.....?


AFP er 62 år vel?
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 13.12.2012 11:49    Post subject: Reply with quote

Men hvordan er det mulig å få bort Hoftun?
Han er jo dessverre ikke ansatt over en periode slik som trener og styreleder f.eks. Er det naturlig at det finnes noen punkter i kontrakten som man kan bruke mot ham? Eller må han presses ut av klubben gjennom litt mindre redelig spill (noe jeg er helt for, hvis det er nødvendig for å få han bort).
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 13.12.2012 12:06    Post subject: Reply with quote

nastynick wrote:
PerO wrote:

Hadde 25% av de manglene Hoftun tillegges hes inne vært reelle, ville han aldri kunne ha tillitt fra flere uavhengige ledere i klubben. Da ville han iallefall blitt sparket nå når det kom inn ny styreformann og ny daglig leder.



SÃ¥ du benekter at det kan utvikles kulturer i en organisasjon som er destruktive?
Hoftun er øverste sportslige ansvarlige (inkl. adm. oppgaver) og har ansvar for at det som er innenfor hans ansvarsområde fungerer. Selv om han ikke gjør feilen, er han en viktig premissleverandør, og i et lederperspektiv blir det hans feil/problem.

På mange måter er diskusjonen om mannen/personen Hoftun en skivebom. Det blir mer et spørsmål om hvilket ansvar en leder i organisasjonen RBK reelt har, i og med at man har såpass høy toleranse for dårlig fungering over tid, les: store budsjetterte økonomisk tap, alvorlige lovbrudd som kan føre til politianmeldelse, rot i kontrakter, manlende signering av kontrakter, dårlig mediehåndtering, forfekting av sentrale verdier i organisasjonen etc.

Hva blir lederens ansvar da?


Det kan selvfølgelig utvikles destruktive kulturer i en klubb. Jeg føler vel at det er en destruktiv kultur som er i ferd med å bli fjernet, med skifte av styreformann og daglig leder. Ting virker mye mer kontrollert i dag, enn for f.eks 2 år siden.

en leder som Hoftun, har ansvar for det som skjer i sin avdeling, men ikke uten unntak.

Det er f.eks umulig å si at Hoftun er ansvarlig for overgangssaken. Der innså tydeligvis Hoftun at det som kom opp, ikke var noe han kunne avgjøre, og løftet saken til daglig leder og styreformann. Når Hoftun gjør det, forsvinner ansvaret opp, og styreformann/daglig leder må ta støyten hvis det går galt.

Tilsvarende gjelder alle avgjørelser som klubbens styre, og klubbens ledergruppe tar som omfatter sportslig avdeling. I saker avgjort av et høyere nivå, er Hoftuns jobb å gjennomføre vedtaket.

I fotball, er det i tilleggg et annet moment, som man sjeldent ser i andre organisasjoner. Hovedtrener er ansatt av, og ansvarlig overfor styret. Han blir dermed ikke en vanlig underordnet, men vil ha langt større inflytelse på hva som skjer med stallen/laget. Hvordan den fordelingen fungerer, vil antagelig være personavhengig. Men det må fungere hvis hovedtrener skal bli sittende.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2012 12:10    Post subject: Reply with quote

Du kan ikke unnskylde Hoftun for Gunnarsson-mailen ved å vise til at han var underlagt styreleders ønsker. Han har ansvar for det han gjør i sin stilling, og om styreleder ønsker at han skal bryte med moralske og etiske regler, og samtidig gjøre noe som kan være brudd på norsk lov. Da kan han være med på det eller si ifra at han ikke er med på det. Så enkelt er det.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10650

PostPosted: 13.12.2012 12:15    Post subject: Reply with quote

(Edit: @1r9b1k7.)

Hoftun blir sittende så lenge han selv vil. Han er så hardhudet at han kan gå oppreist uten ryggrad og derfor er det ikke mulig å "plage ham bort" om det er det du mener.

Medlemmene må kanskje ta initiativ til å organisere klubben på en slik måte at det blir bedre kompetanse i posisjonen som sportslig leder og slik at den ellers trivelige eksspilleren får drive med noe som passer bedre til hans egne evner og om nødvendig ikke kun i så stor grad hans ønsker.

Dette med Hoftun som SL virker dessverre litt for mye på et NAV-arbeidstreningsprosjekt med støttekontakter, men uten å kjenne slike saker i detalj er det vel slik at de er tidsbegrensede og etter en tid må ha nytt vedtak? I RBKs tilfelle må vel styret ha satt en dato for at Hoftun skal stå på egne ben. Hvis ikke har de all mulighet til å fatte nye vedtak.
Uansett vil de årsmøtevalgte måtte stå til ansvar for hva de gjør og hva de unnlater. Det holder ikke å skylde på at det forrige styret (herunder de som sitter igjen fra den tiden) har bestemt slik og sånn.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."


Last edited by gisp! on 13.12.2012 12:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18403
Location: Oslo

PostPosted: 13.12.2012 12:16    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
[Det er f.eks umulig å si at Hoftun er ansvarlig for overgangssaken. Der innså tydeligvis Hoftun at det som kom opp, ikke var noe han kunne avgjøre, og løftet saken til daglig leder og styreformann. Når Hoftun gjør det, forsvinner ansvaret opp, og styreformann/daglig leder må ta støyten hvis det går galt.


Forsøk på kriminell handling kan ikke avfeies slik. Om sjefen min sier at jeg skal gå å rane en bank så går ikke jeg ustraffet etterpå.

Det har vel også kommet frem opplysninger som sier at Hoftun konfererer med klubbens advokat 7 dager før han blir med på dette, og han har fått tommel ned av advokaten.

Det kan godt hende styreleder "tvinger " Hoftun til å gjøre dette, men ingenting unnskylder handlingene hans.

Forsøk på kriminelle handlinger i klubbens navn er automatisk lik sparken. At han i mange andre deler av jobben sin også er for dårlig og at han pisser på legender, sportslige ambisjoner og setter seg selv foran klubben på en arrogant måte gjør det bare lettere å kreve hans avgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.12.2012 12:24    Post subject: Reply with quote

1r9b1k7 wrote:
Men hvordan er det mulig å få bort Hoftun?
Han er jo dessverre ikke ansatt over en periode slik som trener og styreleder f.eks. Er det naturlig at det finnes noen punkter i kontrakten som man kan bruke mot ham? Eller må han presses ut av klubben gjennom litt mindre redelig spill (noe jeg er helt for, hvis det er nødvendig for å få han bort).


Hyr inn NAE til å trene Ranheim. Når de tar gullet i 2014 må Hoftun innse at hans utspill om at "Nils Arnes metoder er utdaterte" er feil, og gå av som SD.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 13.12.2012 12:27    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Forsøk på kriminell handling kan ikke avfeies slik. Om sjefen min sier at jeg skal gå å rane en bank så går ikke jeg ustraffet etterpå.

Det har vel også kommet frem opplysninger som sier at Hoftun konfererer med klubbens advokat 7 dager før han blir med på dette, og han har fått tommel ned av advokaten.



Ã… sammenligne med bankran, er nok litt overdrevent.

Men du har selvfølgelig rett i at man ikke blir helt ansvarsløs hvis man gjør noe ulovlig. Men når en sak blir løftet i organisasjonen, sitter hovedansvaret på det øverste leddet.

Da må konsekvensene starte på det øverste leddet, og så vil innholdet i saken avgjøre hvor langt ned i organisasjonen det skal få konsekvenser.

Man kan ikke la de øverste slippe unna, og ta en underordnet, som faktisk har løftet saken oppover i organisasjonen.

Ideelt burde alle 3 som var innblandet fått sparken umiddelbart, men når styreformann og daglig leder slapp unna, må også Hoftun slippe unna.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2012 12:39    Post subject: Reply with quote

Styreformann og daglig leder er ikke i klubben lengre. Det er kun Hoftun som kan tas på dette av de som er involvert i klubben i dag. Da snakker jeg ikke rettslige skritt, men hva som moralsk forventes av en som er høyt ansatt i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 13.12.2012 12:39    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:


Men du har selvfølgelig rett i at man ikke blir helt ansvarsløs hvis man gjør noe ulovlig. Men når en sak blir løftet i organisasjonen, sitter hovedansvaret på det øverste leddet.


Sandt nok det, men Hoftun er delagtiggjort i ulovlighederne og er derfor en medskyldig i processen. Man kan ikke undskylde sig ved inkompetence når man begår en kriminel handling.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1193

PostPosted: 13.12.2012 12:47    Post subject: Reply with quote

Nå kunne man vel tatt en ekstra prat med politiet her i stedet for å beskytte klubben og Hoftun, og da hadde Hoftun vært arbeidsledig.

Hoftun er bare FLAKS fra å ikke være anklaget her. Hadde VPG valgt RBK over VIF hadde Hoftun vært ute av RBK for lengst samt at han hadde hatt en politisak på seg.

SÃ¥ til dere som forsvarer Hoftun, dere oppfordrer vel ikke til kriminalitet, elendige hodninger og juks?

Akkurat nå kjenner jeg en viss resignasjon over at man ikke tok rotta på SD-Erik da han lå der med hodet på skafottet. Han hadde klart seg fint som lærer etter at politisaken mot han hadde vært avsluttet.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 13.12.2012 12:55    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
SÃ¥ til dere som forsvarer Hoftun, dere oppfordrer vel ikke til kriminalitet, elendige hodninger og juks?

Akkurat nå kjenner jeg en viss resignasjon over at man ikke tok rotta på SD-Erik da han lå der med hodet på skafottet. Han hadde klart seg fint som lærer etter at politisaken mot han hadde vært avsluttet.


Jeg oppfordrer ikke til juks. Jeg skriver at alle 3 burde fått sparken. Den er helt klar.

Men ansvaret forskyver seg når en sak blir løftet i organisasjonen. Så når styreformannen får sitte til neste valg, og daglig leder får gå av med etterlønn ihht. avtale, da kan man ikke etterpå sparke SD med grunnlag i samme sak.

Da må det nye opplysninger til, som enten innbærer at SD har gjort mer ulovligheter eller holdt ting skjult for sine overordnede, eller det må komme en tiltale som omfatter alle 3.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 13.12.2012 12:58    Post subject: Reply with quote

Klart man kan sparke 1 av 3, selv om de to andre ikke lar seg 'sparke' lengre, av den enkle grunn at de ikke har noen funksjoner i klubben. Jeg kan ikke skjønne og begripe hvorfor ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10650

PostPosted: 13.12.2012 13:16    Post subject: Reply with quote

Klubben kan selvfølgelig reagere mot Hoftun. En begrunnelse for å reagere mot ham kan for eksempel være at klubben ikke vil assosieres med slike ulovligheter og en slik sviktende dømmekraft.

Dette kan klubben gjøre helt uavhengig av om de tidligere har latt andre medskyldige få gå "frivillig" og "med æren i behold".
Selv om klubben nå i ettertid eventuelt kan klandres for å ha gjort feil ved å ikke "straffe" Svendsen og Skutle så innebærer selvfølgelig ikke det at man er nødt til å gjøre samme feil en gang til - ved å heller ikke straffe Hoftun.

Og dette trenger selvfølgelig heller ikke nødvendigvis ha sammenheng med utfallet i en eventuell straffesak mot andre i Gunnarssonsaken. Klubben står selvfølgelig helt fritt til å forvalte sitt eget omdømme og egen praksis strengere enn hva som eventuelt kan føres som bevis i en rettssal.

Ønsker klubben å ikke lenger sitte med en sportslig leder som gang på gang viser for lav kompetanse eller for høy ignoranse overfor både norsk lov og diverse NFF regelverk så er det klubben som har makt til å gjøre noe med det. Som arbeidstaker har Hoftun en lovbestemt beskyttelse, og den beskyttelsen er lik for alle arbeidstakere i Rosenborg, uansett om de er sportslig leder eller materialforvalter. Hoftun kan kanskje frivillig og med æren i behold omorganiseres over til noe som passer klubben og ham bedre?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Balleklorin
Junior


Joined: 13 Dec 2012
Posts: 7

PostPosted: 13.12.2012 13:56    Post subject: Reply with quote

Det som skjer med Hoftun og resten av administrasjonen i RBK, er dessverre det man ser i de fleste andre bedrifter av en viss størrelse : Når man trer inn i de administrative rekker vil man, etter en stund, ikle seg en administrativ frakk som strammer mer og mer rundt kroppen, inntil man når et punkt hvor den er så stram at den ikke er mulig å få av. Det er uhørt at ledelsen kan kalle siste dagers utspill og påfunn som hærverk og lavmål. Klubben lever av engasjement på godt og vondt, og det må da være mulig selv for administrasjonen og se at det som nå skrives og sies er et uttrykk for at folk er glad i klubben sin ?? Men nei, istedet strammer man frakken ytterligere inn og antar en hårsår stilling til engasjementet og diskrediterer mennesker som (ihvertfall fram til nå) nærmest lever og ånder for fotballklubben "sin".
Jeg synes også at PJH (selv om han pr i dag ikke er ansatt i RBK) burde holde seg for god til å harselere med folk når han sier at "den tiden der pasningene kom inn i førti meters bakrom og to med hockeysveis kommer alene med keeper er forbi". Humor brukt for å latterliggjøre meningsmotstandere har i mine øyne aldri vært spesielt god humor. [/quote]
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3837
Location: Malvik

PostPosted: 13.12.2012 14:37    Post subject: Reply with quote

Er litt redd for at "storfamilien" undervurderer grasrota i disse dager.
Mange har et poeng,men det blir for dumt å tøffe seg på supportere og grasrota sin bekostning.
Blir som å jobbe i butikk og si at det er en fin arbeidsplass,bare det ikke hadde vært for disse kundene.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 249, 250, 251 ... 405, 406, 407  Next
Page 250 of 407

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb