| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
larse65 Veteran
|
Posted: 08.12.2012 00:15 Post subject: |
|
|
"Vi vant e-cup under Hamren"?? Nå blir dette så dumt at det bare er å le av. Hehe. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 08.12.2012 00:21 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | | Slike kalles narsisster. Slå det opp du. |
Kremt. Det skrives faktisk narsissist(er). Man kan slå det opp her. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.12.2012 00:21 Post subject: |
|
|
| Troillongen wrote: | Bakklandia: Det handler ikke bare om at vi mener Eggen er en fantastisk god trener som skaper engasjement rundt klubben. Det handler, i alle fall for egen del, også om at jeg føler han ikke er behandlet så godt som han burde vært av RBK-ledelsen. Det er tross alt han alene som har gjort at Rosenborg har den statusen laget har i norsk fotball. Så lenge Eggen er villig til å gi av sin tid til RBK, synes jeg han skal få den rollen Ferguson har i United.
|
Forskjellen er at Eggen ga seg selv - han satte ett tidspunkt hvor han opprinnelige selv mente at nok var nok. Det gjorde Ferguson også, men så ombestemte han seg:
Eggen avsluttet altså egentlig karrieren sin, og da gjorde vel egentlig kubben alt det den skulle gjøre. At han stilte opp på ett tidspunkt da klubben trengte hjelp for å få kabalen til å gå opp (og at han ble spurt) viser egentlig storhet både fra han og klubben, og alle parter var fullt klar over hvilken rolle og tidsramme han jobbet innenfor.
Et av hans viktigste postulater er jo forøvrig at "I Rosenborg er ingen større enn klubben" - det inkludere da selvsagt også han selv.
Med det med i betraktningen syns jeg faktisk klubben har gjort all den æren på han som han fortjener, og vel så det.
Jeg ser ikke helt hva mer klubben skulle gjort for han, uten å bryte hans eget postulat i prosessen - og gjøres det gjør man plutselig skam på han.
Det er jo ikke det at jeg syns Eggen er en dårlig trener, for all del. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.12.2012 00:22 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | | "Vi vant e-cup under Hamren"?? Nå blir dette så dumt at det bare er å le av. Hehe. |
Intertoto-cup 2008. Slå det opp. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 08.12.2012 00:32 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | larse65 wrote: | | "Vi vant e-cup under Hamren"?? Nå blir dette så dumt at det bare er å le av. Hehe. |
Intertoto-cup 2008. Slå det opp. |
Det var cupen sin det! Det slår alt i CL.
På tide å lalle nå, Bakklandia. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.12.2012 00:37 Post subject: |
|
|
Neida, det er (var) en mindre cup enn CL, det er det ikke tvil om. Men den står uansett i oppført blant merittene våre under turnerings-seiere, så den kan ikke bare oversees. Den er en del av den stolte e-cuphistorien vr, den også.
og forresten: Den rekka med 13. seriegull på rad - den er det fire trenere som står bak, ikke to, som du sannsynlgivis tror. Tross alt, Eggen ga seg 2002, gullrekka stoppa ikke før i 2005... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 08.12.2012 00:48 Post subject: |
|
|
| Larse65. På tide å roe seg ned nå. |
|
| Back to top |
|
 |
MP Junior
|
Posted: 08.12.2012 01:10 Post subject: |
|
|
Bakklandia, så det er Eggen som står i gjeld til styret for at han var så heldig at han fikk trene laget i 2010?
Og hva mener du med dette?
"Jeg ser ikke helt hva mer klubben skulle gjort for han, uten å bryte hans eget postulat i prosessen - og gjøres det gjør man plutselig skam på han. "
Hvis styret og Hoftun hadde satt klubben høyere enn seg selv, hadde de innstilt Eggen som trener i 2010 og ikke Jönsson. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 08.12.2012 01:11 Post subject: |
|
|
| MP wrote: | Bakklandia, så det er Eggen som står i gjeld til styret for at han var så heldig at han fikk trene laget i 2010?
"Jeg ser ikke helt hva mer klubben skulle gjort for han, uten å bryte hans eget postulat i prosessen - og gjøres det gjør man plutselig skam på han. "
Hvis styret og Hoftun hadde satt klubben høyere enn seg selv, hadde de innstilt Eggen som trener i 2010 og ikke Jönsson. |
Amen! _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 08.12.2012 01:22 Post subject: |
|
|
| Ledere og trenere de kommer og går. Hoftun og rævspillet består. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 08.12.2012 01:35 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: |
I tillegg kan du ta med at det var EGGEN som var trener da vi var involvert i kanskje tidens største cup-bombe, en kamp hvor vi aldri hadde ledelsen gjennom 120 minutter fotball mot ett konkurs og "så-godt-som-nedrykket"-førstedivisjonlag... |
Nope, Hamrens RBK som tapte for Kristiansund i 2.runde var en større bombe.
Lenge til du ønsker at NAE får hjerteinfarkt igjen? Hvis du undrer på hvorfor det er så mange "Eggen-fanboys" her, så er det pga haters som deg selv. Aldri opplevd makan til gjennomført jævlig fyr som deg på et forum. Du kverner og kverner om den samme gamle historien, og innbiller deg at det er sant. Så kommer du med et eller annet sinnsykt argument som kun du i hele verden anser som sannhet, før du så bruker dette som et sannhetsvitne på at du har "bevist" at Eggen var dum og alle andre var smarte.
Kan du ikke bare legge fra deg Eggen-hatet? Så skal du se at alle "Eggen-fanboys" også roer seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 08.12.2012 01:47 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: |
Det er jo ikke det at jeg syns Eggen er en dårlig trener, for all del. | Jeg skal avstå fra å kommentere deler av det du skriver, men nøyer meg med å ta med sitatet over. Hvis du synes Eggen er en god trener, skjønner jeg ikke hvorfor det plager deg sånn at vi liker ham? For min del kan jeg gjerne ofre noen poeng i Europa eller serien, bare vi spiller underholdende fotball. Og der er Eggen flinkest i Norge.  |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 08.12.2012 01:55 Post subject: |
|
|
| Ingeman wrote: | | Larse65. På tide å roe seg ned nå. |
Nei. På ingen måte! bakklandia er en pompøs tosk, og fortjenër intet annet en stryk _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.12.2012 01:56 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | | Bakklandia wrote: |
I tillegg kan du ta med at det var EGGEN som var trener da vi var involvert i kanskje tidens største cup-bombe, en kamp hvor vi aldri hadde ledelsen gjennom 120 minutter fotball mot ett konkurs og "så-godt-som-nedrykket"-førstedivisjonlag... |
Nope, Hamrens RBK som tapte for Kristiansund i 2.runde var en større bombe. |
Nja, ekspertene ser det ikke sånn. Scheie mener den semi-skrellen er den klat største cupskrellen i norsk historie, med ett mulig unntak for at Hødd vant i år. Det har mye med at det skjedde så sen og at RBK kjørte toppet lag - det gjorde vi vel ikke mot KFK.
Og, jeg ar aldri, noen gang i hele mitt liv, påstått at Eggen er dum. Det faller jo på sin egen urimelighet. Men jeg vil gjerne se dette "sinnsyke argumentet" du mener jeg konstruerer. Jeg argumenterer med fakta, verken mer eller mindre.
Både du og jeg vet for øvrig meget godt at jeg ikke hater Eggen . og at jeg aldri har gitt uttrykk for noe i nærheten av noe slikt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 08.12.2012 02:07; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.12.2012 02:02 Post subject: |
|
|
| MP wrote: | Bakklandia, så det er Eggen som står i gjeld til styret for at han var så heldig at han fikk trene laget i 2010?
Nei, ingen står i gjeld til den ande parten slik det er nå. Hadde de ansatt Eggen som fast trener etter vikarperioden (for vi skal huske på at Jönsson allerede var ansatt på det tidspunktet Eggen var vikar - det var jo hele grunnen til at han kom inn som vikar i det hele tatt, for å fylle rommet mellom Hamrens avgang og Jönssons ankomst), ville de derimot satt han over klubben (iform av at de da i praksis ville sagt at "denne klubben er intigntign uten deg. Gjør hva du vil, sitt så lenge du vil. Klubben er uansett ferdig når du ikke vil mer"), og Eggen ville stått i gjeld i klubben. I tillegg ville de måttet ha betalt seg ut av avtalen med Jönsson for kontraktsbrudd, og det ville blitt dyrere enn å sparke han nå. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 08.12.2012 02:02; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 08.12.2012 02:02 Post subject: |
|
|
| Larse65, er det gøy å bedrive mobbing på nett? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.12.2012 02:03 Post subject: |
|
|
| Troillongen wrote: | | Bakklandia wrote: |
Det er jo ikke det at jeg syns Eggen er en dårlig trener, for all del. | Jeg skal avstå fra å kommentere deler av det du skriver, men nøyer meg med å ta med sitatet over. Hvis du synes Eggen er en god trener, skjønner jeg ikke hvorfor det plager deg sånn at vi liker ham? For min del kan jeg gjerne ofre noen poeng i Europa eller serien, bare vi spiller underholdende fotball. Og der er Eggen flinkest i Norge.  |
Fordi dere ser ut til å være fullstendig ukritisk til han og stregt tatt egentlig ikke være villig til å verken se at Eggen har sone mangler eller at det kan finnes andre kandidater.
jeg har ikke noe imot at dere liker han, jeg liker han også, men det er måten dere gjør det på.
På mange måter har dere brutt postulatet hans, og hevet han over klubben.
For øvrig syns jeg både godset og Molde har spilt svært underholdene fotball i år, i hvert fall tidvis. Nordlies beste lag er også morsomme å se på. Jeg ser ikke helt hvordan man skal kunne måle hvem som er best på "underholdende fotball", fir øvrig, da "underholdende" er ett subjektivt begrep. Jeg mener, jeg kan jo også si at jeg er best landet på "underholdende ett-eller-annet" uten at noen egentlig kan ta meg på det- samtidig som det også er umulig for meg å bevise at jeg faktisk er det.
Men, du er i det minste ikke den verste av dere, siden du tross alt ikke krever alt på en gang. Det er jo en sunn holdning. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 08.12.2012 02:15; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.12.2012 02:10 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | | Ingeman wrote: | | Larse65. På tide å roe seg ned nå. |
Nei. På ingen måte! bakklandia er en pompøs tosk, og fortjenër intet annet en stryk |
På hvilket grunnlag mener du deg berettiget til å kunne hevde noe slikt? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Mynthon Senior

|
Posted: 08.12.2012 02:35 Post subject: |
|
|
| BBQsaus wrote: | | Bakklandia wrote: | | Jeg er møkklei av folk som gir faen i klubben så lenge Eggen ikke sitter på banken - vær ekte supportere! |
This  |
second that  _________________ Gama tous tin mana, Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
MP Junior
|
Posted: 08.12.2012 02:41 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | MP wrote: | Bakklandia, så det er Eggen som står i gjeld til styret for at han var så heldig at han fikk trene laget i 2010?
Nei, ingen står i gjeld til den ande parten slik det er nå. Hadde de ansatt Eggen som fast trener etter vikarperioden (for vi skal huske på at Jönsson allerede var ansatt på det tidspunktet Eggen var vikar - det var jo hele grunnen til at han kom inn som vikar i det hele tatt, for å fylle rommet mellom Hamrens avgang og Jönssons ankomst), ville de derimot satt han over klubben (iform av at de da i praksis ville sagt at "denne klubben er intigntign uten deg. Gjør hva du vil, sitt så lenge du vil. Klubben er uansett ferdig når du ikke vil mer"), og Eggen ville stått i gjeld i klubben. I tillegg ville de måttet ha betalt seg ut av avtalen med Jönsson for kontraktsbrudd, og det ville blitt dyrere enn å sparke han nå. |
Eggen gikk ut før Jönsson ble ansatt og sa han ville trene RBK i flere år fremover. Og historien viser, enten du liker det eller ikke, at det var en tabbe å ansette Jönsson. De fleste jeg snakker med husker spillet og resultatene fra da Eggen trente oss sist, i 2010, som langt bedre enn de to siste åra med janne. Eggen valgte å ta jobben selv om styret og hoftun ikke hadde tillit til han som en permanent løsning (les: jönsson fikk jobben eggen ønsket).
Poenget mitt er at historien forteller at det var FEIL å ansatte Jönsson, og det burde få følger de som gjorde denne feilen. Og ikke nok med at de ansatte feil trener, de skaffet han elendige betingelser gjennom å selge de mest toneangivende spillerne i klubben. Da de fikk tak i nye spillere gjorde de det fortrinnsvis midt i sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.12.2012 02:45 Post subject: |
|
|
| De som ansatte JJ gjorde en stor feil, som kostet klubben en svært stor sluttpakke, og muligens også millioner i tapt CL-inntekt (naturligvis hypotetisk). De skulle vært fornuftige og ansatt en av klodens beste fotballtrenere da, men gjorde feil valg. Det burde de sparkes for nå. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 08.12.2012 02:47 Post subject: |
|
|
| Sttttes! |
|
| Back to top |
|
 |
MP Junior
|
Posted: 08.12.2012 02:47 Post subject: |
|
|
| Mynthon wrote: | | BBQsaus wrote: | | Bakklandia wrote: | | Jeg er møkklei av folk som gir faen i klubben så lenge Eggen ikke sitter på banken - vær ekte supportere! |
This  |
second that  |
Det er vel ikke å gi faen i klubben å argumentere imot meninger en er uenig i?
Hvis det er sånn at du er fan av å sensurere, foreslår jeg at du flytter til Kina først som sist |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 08.12.2012 04:46 Post subject: |
|
|
| Sola wrote: | | Larse65, er det gøy å bedrive mobbing på nett? |
Ikke mat trollet.  _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.12.2012 11:16 Post subject: |
|
|
| MP wrote: | | Poenget mitt er at historien forteller at det var FEIL å ansatte Jönsson, og det burde få følger de som gjorde denne feilen. Og ikke nok med at de ansatte feil trener, de skaffet han elendige betingelser gjennom å selge de mest toneangivende spillerne i klubben. Da de fikk tak i nye spillere gjorde de det fortrinnsvis midt i sesongen. |
Det er jo en helt annen diskusjon, men at Hoftun sitter langt på overtid etter som både Skutle og Svendsen også er er borte fra klubben er det i det minste vanskelig å være uenig i. For det er bare han igjen nå. Man han burde ikke vært her, han heller.
Og det er jo også fint å se at du, i motsetning til visse andre, ogå er med på at Jönsson fikk helt andre betingelser og jobbe med enn det han ble forespeilet, og at han dermed fikk en langt vanskeligere jobb enn han burde ha fått. Det kan jo tross alt også forklare litt av hvorfor laget har fremstått slik det har gjort.
Jan Jönsson ble for øvrig offisielt ansatt som ny hovedtrener i RBK den siste agen av VM-pausen i 2010, hvilket betyr 4. juli 2010. Joda, Eggen hadde da vært på treningsfeltet siden 1. Juni, altså en drøy måned, men Jönsson var ansatt før Eggen hadde rukket å lede laget i kamp.
I praksis blir det dermed at Jönsson var ansatt før Eggen hadde fått vist noe, og dermed før han ble tatt med i vurderingen - spesielt siden det bare var den skriftlige kontrakten som ble undertegnet den dagen, fordi de måtte vente så lenge grunne bosmanregler og slikt. De var nok muntlig enig i lang tid før det igjen.
Da er det faktisk ikke så rart at de gjorde som de gjorde - å gå tilbake på den kontrakten med Janne ville sannsynligvis blitt svindyrt, og det ville ikke akkurat hjulpet på omdømme til klubben. Samt at det jo ville ha sendt ut visse signaler om Eggens status.
Med andre ord, jeg ser ikke at klubben gjorde noe feil i den prosessen, når hendelsesforløpet var slik det var.
Historien viser i ettertid at Jönsson-signeringen ikke ble helt slik alle håpet, og det burde få konsekvenser for den siste av de som ansatte han og så ga han helt andre forutsettinger å jobbe med, ja. Men det kan ikke gjøres på grunnlag av at han ikke ansatte Eggen, prosessen tatt i betraktning. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|