| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
jadda Veteran
|
Posted: 15.11.2012 20:58 Post subject: |
|
|
Ser ikke den helt store dramatikken i dette. Enten har de tillit til han eller så har de det ikke.
Evneveik ledelse hadde det ihvertfall vært dersom Koteng hadde kommet ut av møtet og sagt "njeeeeee, mjaaaa, mjoooo", vi får se hvordan det går etter neste kamp.
Kan ikke få meg til å tro at denne foreløpige konklusjonen har all verden å si for hvordan trenersituasjonen er om en måned. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 15.11.2012 20:59 Post subject: |
|
|
| det store tiltaket er at Janne Udugelig skal få prøve seg på å spille mere Rosenborgsk fotball. dette finner de ut etter TO sesonger. FAEN |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 15.11.2012 21:01 Post subject: |
|
|
Link: http://www.tv2.no/sport/f...25690.html
Koteng sa at et av punktene fra spillernes evaluering var at de etterlyste et tydeligere spillemønster. Dette skal det nå jobbes med, blant annet med hjelp fra nyansatt hjelpetrener Bård Wiggen.
Sparke en død hest eller sette på støttehjul? Gampen traver neppe likevel.
Last edited by vingback on 15.11.2012 21:02; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 15.11.2012 21:01 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...257640.ece
På spørsmål om det nå vil bli lagt lokk på trenerdebatten, repeterer han at det vil komme en tiltaksliste etter kampen mot Leverkusen.
- Betyr det at trenerspørsmålet blir satt på vent i tre-fire uker, og at Jönsson skal diskuteres på nytt i desember?
- Nei, det er ikke det jeg sier. Det vil være snakk om flere tiltak, og treneren er med i den vurderingen. Men akkurat nå er situasjonen til treneren akkurat den samme som den var for to måneder eller åtte uker siden, sier Koteng.
En får tolke det dit en vil. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 15.11.2012 21:05 Post subject: |
|
|
Akkurat som jeg forutsa tidligere i dag, og en klok avgjørelse å ikke sparke JJ nå. Det hadde ikke ført noe bra med seg. Endelig har de lært noe, sier jeg.
Nå får de jobbe i ro en måneds tid med å gjøre dette skikkelig, ikke minst med valg og ansettelse av ny hovedtrener/manager.
Enig med ace, vi sitter ikke med JJ som trener 01.01.2013. Sann mine ord. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 15.11.2012 21:05 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Pøh. Sparken av hvem da, liksom? De samme som skulle sparke Svendsen i sin tid?
Dersom Koteng nå står i spissen for et styre som verner om den mest negative treneren som noen gang har hatt på seg Rosenborg-jakke, så er han i så fall forberedt på å gå av etter to år med sannsynligvis heftig lønn for ingenting annet enn å bidra til å kjøre klubben i grøfta.
Det er ikke spesielt imponerende, i mine øyne. |
Styrehonoraret til Koteng er nok lite i forhold til tiden han bruker på RBK, og presset han utsettes for.
Koteng og Svendsen kan ikke sammenlignes. RBK 'trenger' Koteng (i mangel av bedre eller like gode alternativer ved forrige årsmøte) mye mer enn Koteng trenger RBK. Føler ikke at det var tilfellet under Svendsen, og Koteng er neppe typen som må overtales til ikke å ta gjenvalg, selv om han også sikkert synes det er festlig å være styreleder for RBK dersom det skulle snu og gå bedre.
Hadde blitt sjokkert om JJ fikk sparken i dag. Derimot så sier signalene "et forsøk til", og det liker jeg ikke, men det er vanskelig å tolke. I slike situasjoner snus det alltid 180 grader idet treneren får sparken. Dersom avgjørelsen ikke er endelig tatt, har de jo ikke noe annet valg. Sålenge det er et bittelite vindu for å beholde JJ, må de gi full støtte utad og se fremover OSV. Det eneste som betyr noe, er om han er trener også to uker etter at sesongen er over.
Dersom han er det, skriver jeg det på kontoen for et styre (og en styreleder) med sviktende dømmekraft når det gjelder det sportslige. Når det gjelder Koteng, har jeg mye større tiltro til hans gode intensjoner på RBKs vegne, enn jeg har til hans sportslige klartenkthet. Der er heller inntrykket at man famler videre i blinde, enn så lenge.
(Flott med høyt hotell istedenfor parkeringsplass, og synes ikke det har noen sammenheng med RBKs sportslige identitet). |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.11.2012 21:06 Post subject: |
|
|
| zaphod81: 13.11 wrote: | Nope. Fortsatt for dyrt å sparke Janne, noe antydningen om økonomi også peker på (foruten at det neppe går så bra som de forrige prognosene - mistenker at det egentlige temaet er dårlig økonomi).
Det kommer til å bli en løsning ala Vålerenga/Andresen, med styreinitierte endringer i spillet, i håp om at det skal løse noe, og mandat til å kjøpe en islandsk klubbnomade ved navn Traustason e.l. |
Nedtellingsklokke før islendingen kommer?
Jeg er enig i at hotell-sparket var litt flåsete, men poenget var hvilket fokus klubben har i det daglige. Det er ingen som tenker sportslig utvikling over virkelig lang sikt, mens det har blitt brukt mange årsverk bare på å planlegge dette prosjektet.
Jeg ser det totale styrehonoraret i RBK er på 535000, så det er mulig du har rett i det (jeg trodde ærlig talt det var mye mer). Likevel står jeg på at det foreløpig er 535000 rett i dass. _________________ Sitat slutt.
Last edited by zaphod81 on 15.11.2012 21:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.11.2012 21:08 Post subject: |
|
|
Får håpe du har rett Ode, men jeg kan helt ærlig ikke se hva som er så dritlurt med å ikke sparke han idag. Det blir like mye mas om han sparkes idag, imorra eller om 4 uker. Men om 4 uker kommer alle til å spørre en haug spm om hvorfor det ikke skjedde tidligere, hva som har skjedd på de 4 ukene, etc.
Om det stemmer at spillerne er misfornøyde me Jönsson så er det meget mulig det hadde frigjort energi i spillergruppa å sparke, og det hadde igjen gitt større mulighet for en livsviktig seier mot Rapid.
Edit @ zaphod81:
Jeg tror fortsatt ikke dette har noe som helst med økonomi å gjøre, "behold Janne" koster nok klubben langt mer enn "spark Janne". |
|
| Back to top |
|
 |
Chuck Junior

|
Posted: 15.11.2012 21:10 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | zaphod81: 13.11 wrote: | Nope. Fortsatt for dyrt å sparke Janne, noe antydningen om økonomi også peker på (foruten at det neppe går så bra som de forrige prognosene - mistenker at det egentlige temaet er dårlig økonomi).
Det kommer til å bli en løsning ala Vålerenga/Andresen, med styreinitierte endringer i spillet, i håp om at det skal løse noe, og mandat til å kjøpe en islandsk klubbnomade ved navn Traustason e.l. |
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 15.11.2012 21:11 Post subject: |
|
|
Ingen vits i å gå ned i en dyp depresjon av at JJ fikk fortsette, vanskelig å vente noe annet. Hadde det vært Svendsen som hadde vært styreleder hadde situasjonen vært en annen,men har trua på Koteng fremdeles.
Det som har skjedd nå er at JJ/EH har fått en lapp i votten med meget tydelige instrukser om hvordan styret ser for seg arbeidet videre og utfallet av dette.
Vil tro at oppfølgingen av dette blir rimelig tett, og at de ikke har veldig mye slakke før en eller begge ryker. Mitt tips er at ser man ikke tydelige forbedringer i treningskampene i vinter så er dette nok til at det blir skifte (NAE inn og redder skuta igjen).
Lykkes de så bør vi være fornøyd med det. Å lykkes er selvsagt å spille god og underholdende fotball + seriemesterskap.
Jeg fornyer iallefall sesongkortet i en (kanskje naiv) tro på at vi har sett bunnen nå og det bare kan gå oppover enten treneren i vår heter JJ eller NAE. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 15.11.2012 21:12 Post subject: |
|
|
Så lenge Jan Jönsson ikke er Rosenborgtrener i 2013 så er jeg fornøyd. Hadde ikke forventet noe annet av møtet i dag.
Skjer det ikke noe etter sesongen, er det bare å kaste styret. Da er de åpenbart ikke rette personer til å lede klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 15.11.2012 21:19 Post subject: |
|
|
Ka ska n sei... J E SKUFFET!! _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 15.11.2012 21:19 Post subject: |
|
|
Hmm, man krever altså gull 2013 fra en trener som ikke har vist noe tegn til at han skal klare å innfri det kravet...
ikke at jeg forventet å se Jönsson bli sparket i dag, dog. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 15.11.2012 21:20 Post subject: |
|
|
@Miami
Rapid kampen er et poeng, men jeg tror ikke at det gjør så mye fra eller til om det er Henriksen eller Janne som leder den kampen.
Jeg tror kanskje at det utskjelte styret vårt har tanker om å gjøre flere strukturelle endringer i sportslig ledelse som nødvendigvis vil ta litt tid å iverksette, men som vil berede grunnen for en god start på 2013. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 15.11.2012 21:26 Post subject: |
|
|
Hvis styret tror entusiasmen rundt klubben kommer tilbake med gull i 2013 tror jeg de undervurderer supporterne. For min egen del driter jeg i plasseringen i år, så lenge vi spiller som vi gjør. De fleste påpekte dette tidlig i sesongen da vi nesten ikke hadde tapt. Husker med gru Brann-kampen. Vi vant 3-1 men hadde nesten ikke ballen, lå fra 25 meter og bakover. Skulle tro det var Barcelona som var på besøk, og vi skulle kontre de i senk. Dette er den typiske feigheten vi nå må leve med.
Skjønner ikke hvorfor Koteng uttaler seg slik han gjør hvis ikke styret pr. idag er 100% innstilt på at han forsetter. Jeg hadde virkelig håpet på en "Janne har 100% tillit i RBK" i dag. De har i alle fall gjort det veldig vanskelig å sparke han før nyttår med de uttalelsene der  |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 15.11.2012 21:28 Post subject: |
|
|
Forstår ikke hvordan JJ skal klare å snu dette, om Wiggen skal skaffe oss et spillemønster, hva skal da JJ bidra med? Gledje och energi?
For meg handler det ikke om fem tap på rad, mer om hvordan vi framstår som lag. Jeg forstår bare ikke hvordan JJ skal snu skuta. De skal gjøre en god jobb på brakka for å selge inn dette produktet foran neste sesong. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 15.11.2012 21:28 Post subject: |
|
|
| desto mer jeg leser av uttalelser i media etter møtet, desto sikrere blir jeg på at janne skal voldta sjela mi også neste år! |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 15.11.2012 21:35 Post subject: |
|
|
| Jeg gir opp. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 15.11.2012 21:36 Post subject: |
|
|
| Skjønner ikke at folk forventet at JJ skulle få sparken i kveld. Synes også at Koteng svarer godt for seg, jeg har tillit til han. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 15.11.2012 21:37 Post subject: |
|
|
Ikke jeg heller skjønner hvorfor jønsson får fortsette og hva han kan tillføre oss mer...
Skjønner ikke hvordan han skal klare og snu det så fort igjen,taper vi 2 siste kampene blir det oppslag i avisene igjen.
Mente jeg hørte i fjor at bare gull var godt nok også? selv om det ikke var koteng som var styreleder. |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
Posted: 15.11.2012 21:39 Post subject: |
|
|
| Forventer at JJ ikke er trener for RBK, etter at vi har gått på et 10 - 0 tap mot leverkusen i desember. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 15.11.2012 21:45 Post subject: |
|
|
Lurer på hva som er med på å øke dramatikken for styret?
- Tannløs og planløs fotball
- Tomme tribuner
- Elendig spillelogistikk med hensyn til sessongoppkjøring, altid på etterskudd.
- Snart null gehør til sponsor, næringsliv pga. overnevnte
- Total handlingslammelse fra Sd og nedover i systemet m/trenerteam (for
ingenting har blitt gjort mens Rosenborg har fått holdt på med sin
destruktive rævafotball).
- og ikke minst likegyldigheten som brer om seg og som de driter i.
- At indevidene hele tiden blir satt foran klubben.
- Blir akterutseilt på alt det sportslige i mange år
Og det er masse mer for den som gidder. Det er trist å se et styre som er like svake og handlingslammet som trenerapperat og Sd. Dette er kroken på døren for min del, for jeg orker ikke se Jannes antifotball og det til og med av vårt kjære Rosenborg
 |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 15.11.2012 21:50 Post subject: |
|
|
| OzzeyH wrote: | | Forventer at JJ ikke er trener for RBK, etter at vi har gått på et 10 - 0 tap mot leverkusen i desember. |
De resterende kampene har vel ingenting å si. Gutta er slitne og umotiverte, for de har ingenting å spille for lenger. Like greit å tenke på neste år allerede nå. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 15.11.2012 21:50 Post subject: |
|
|
Nei,jeg også takker for meg etter denne sesongen,følger premier league istedet..
Når styret må lære sportslig trenere om hvordan man skal spille fotball,da er det ikke håp lenger.
Det blir GARANTERT tomme tribuner neste år,alle er møkkleie av prosjekt jønsson.
Han klarer ikke og tryller over natta han heller.
Håper vi taper søndag og torsdag. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 15.11.2012 21:54 Post subject: |
|
|
| Sitter her med veldig blandede følelser. Skulle gjerne hatt Jønsson ut med en gang, men likevel hadde det kanskje vært for mye forlangt. Sjansen for at han er borte innen en måned er likevel til stede. Intervjuet med Koteng i adressa viser i alle fall at han setter krav til prestasjoner og ikke garanterer at JJ er trener 1.1.2013. Meget spent på de tiltakene de skal komme med. Hvordan skal JJ plutselig endre sin filosofi til å være med systemorientert? Hva skal man med en trener som ikke klarer det han er satt til - å få det beste ut av spillergruppa ute på banen? |
|
| Back to top |
|
 |
|