| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.08.2012 10:06 Post subject: |
|
|
Fantastisk for Ciljan, han fortjener virkelig det! Den kampen skal ses  |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 25.08.2012 11:33 Post subject: |
|
|
Veldig morsomt for PCS! _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 25.08.2012 11:47 Post subject: |
|
|
| Om han ikke overbeviser idag er det nok rett ut igjen.. en-to midtbanespillere som kommer tilbake fra skade neste helg, samt at den kroatiske midtbanespilleren Badelj og skadede Paul Scharner er kommet inn nylig. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 25.08.2012 14:02 Post subject: |
|
|
Synd eurosport 2 har valgt Bayern nå kl 15:30. Hadde vært morsomt å se PCS igjen.
Baye Djiby Fall starter for Fürth. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 25.08.2012 15:19 Post subject: |
|
|
Veldig synd at man ikke får med seg PCS, ja. Men, er det noen som ser kampen og kan fortelle oss hvordan han klarer seg? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 25.08.2012 15:26 Post subject: |
|
|
| Veldig anonym som resten av laget. I grunn en ganske kjedelig førsteomgang. Jeg syns Skjelbred er litt for opptatt å hele tiden være i nærheten av ballfører i håp om å få ballen, istedet for å gå på løp og åpne opp for andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 25.08.2012 15:27 Post subject: |
|
|
Enig med Kjello.
God når han slår seg løs, men ellers veldig statisk slik som med resten av laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 25.08.2012 15:32 Post subject: |
|
|
Takk for oppdateringen, gutter. Får håpe det løsner i 2. omgangen, da.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.08.2012 15:45 Post subject: |
|
|
| Shaquiri lever så langt opp til forventingene, strålende spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 25.08.2012 15:55 Post subject: |
|
|
| Nürnberg tar ledelsen i Hamburg på corner. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 25.08.2012 16:02 Post subject: |
|
|
Og Skjelbred ble nettopp bytta ut.
Ingen imponerende kamp av Skjelbred. Men Hamburg-laget generelt har heller ikke imponert. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 25.08.2012 17:28 Post subject: |
|
|
| Hamburg imponerer jo aldri noen. Samme som med Lillestrøm, jada, jada, vi vet dere har vært lengst i toppserien uten nedrykk, men når var sist dere vant noe av betydning? |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 25.08.2012 19:09 Post subject: |
|
|
| Fantastisk morsom kamp mellom Eintracht Frankfurt og Leverkusen, 2-1 til de førstenevnte nå med 9 min igjen. Bra trøkk på tribunen til de nyopprykkede! |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 26.08.2012 11:04 Post subject: |
|
|
Til tross for at DFB hadde bestemt seg for å stenge tribunen til hjemmesupporterne pga hendelser i forsesongen, dvs pyrobruk etc. Fullstendig latterlig avgjørelse! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Tysker'n Senior

|
Posted: 27.08.2012 20:25 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | Tror jammen meg, at jeg skal følge litt mere med på tysk fotball i år. Dog har jeg ingen spesielle lag jeg «holder» med. Kanskje Hannover med Moa i spissen og HSV med Ciljan er lag å følge litt ekstra med på? Noen som har en liste/link som viser hvilke klubber norske og eks. Rosenborgere spiller i? Òg, er det sånn at alle kampene vises på Eurosport? |
Ta Werder Samme trener siden 99 og Bratseth som stor norsk suksess Og dessuten min klubb  |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.08.2012 20:35 Post subject: |
|
|
det er bare ett lag det går ann å holde med i Tyskland - og det er Werder. Jeg var "Utro" en liten peridoe da Wolfburg ble trent av Wolfgang Wolf (hallo, liksom W-W-W), men det er egenltig bare Werder Bremen det går ann å holde med over tid i Tyskland. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Tysker'n Senior

|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 27.08.2012 22:41 Post subject: |
|
|
| Tysker'n wrote: | | Attaboy wrote: | | Tror jammen meg, at jeg skal følge litt mere med på tysk fotball i år. Dog har jeg ingen spesielle lag jeg «holder» med. Kanskje Hannover med Moa i spissen og HSV med Ciljan er lag å følge litt ekstra med på? Noen som har en liste/link som viser hvilke klubber norske og eks. Rosenborgere spiller i? Òg, er det sånn at alle kampene vises på Eurosport? |
Ta Werder Samme trener siden 99 og Bratseth som stor norsk suksess Og dessuten min klubb  |
Hehehe... Faktisk det eneste laget jeg i alle år har holdt et ekstra øye med sånn resultatmessig i kamper og plassering på tabell. Selvfølgelig pga Bratseth. Aner dog ikke hvem som spiller på laget og hvilken type fotball de spiller. Jeg får se om jeg ikke får sett meg en kamp med Werder, etterhvert.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Tysker'n Senior

|
Posted: 28.08.2012 00:06 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | [quote=Hehehe... Faktisk det eneste laget jeg i alle år har holdt et ekstra øye med sånn resultatmessig i kamper og plassering på tabell. Selvfølgelig pga Bratseth. Aner dog ikke hvem som spiller på laget og hvilken type fotball de spiller. Jeg får se om jeg ikke får sett meg en kamp med Werder, etterhvert.  |
Bare gjør det. Werder spiller som vanlig veldig offensivt. Ikke se på om du hater baklengsmål. Men om du liker målrike kamper er du helt riktig med Werder Kan nok analysere laget litt mer. Men vil ikke gjøre en Werder-Thread ut av "tysk fotball". Kanskje finnes det HSVere her, de vil sikkert ikke det  |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 28.08.2012 00:12 Post subject: |
|
|
Vel, jeg hadde faktisk satt pris på en "statusrapport" ang Werder. Kjør igang og fortell meg hvilken type fotball de spiller, hvilke profiler de har, trener, historie, osv.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.08.2012 10:36 Post subject: |
|
|
Mange spiller med "RBK-tilknytning" i Bremen (Hvis vi ser litt stort på det); Bremen er klubben til Sebastian Prödl, f.eks. Dockal-kompis Theodor Gebre Selassie havnet også der. Mannen mange på forumet har ønsket seg, Denni Avdic spiller også hjemmekampene sine på Weserstadion.
Andre profiler på laget er den nederlandske lynvingen Eljero Elia, og Toni Kroos' lillebror Felix - det å kalle han en profil er kanskje å ta i, men han er definitvit en av de mest talentfulle spillerne på laget.
Når det gjelder historiske profiler må selvsagt Elgen nevnes, men det har ikke mnaglet på andre meget gode spiller i Werdes rekker oppgiejnnom heller. Marco Bode, som Bratseth forsøkte å få hit en gang i tiden har spilt i Werder, det har også Rudi Völler, Karl-Heinz Riedle, Andreas Herzhog, Thorsten Fink, Mario Basler, Frank Rost, Tim Borowski, Petri Pasanen, Markus Rosenberg, Claudio Pizzaro, Johan Micoud, Miroslav Klose, Per Mertesacker, Diego, Mezut Özil osv. osv. osv. Lista er laaaang.
De vant den tyske "The Double" såpass sent som i 2004, spilte fem strake sesonger i CL etter det, og spilte i den aller siste UEFA-cupfinalen i 2009 (som de tapte mot Shaktar) Men de har også hatt suksess i Europa, siden de vant gode gamle Cupvinnercupen i 1992.
Trenerer er den samme som det har vært de siste 13 åra, Thomas Scaaf, klubben egen Roar Strand, som har tilbrakt all sin tid både som spiller og trener i denne klubben, fra han begynte som juniorspiller i 1978, til han begynte å gå i gradene som terner med å lede U17-laget i 1987, til han la opp som spiller i 1995, og til han nå har klatret hele veien fra U17-laget, via U19, ass.trener på a-laget, sjef for 2. laget, til han altså tok over A-laget i 1999. Sitter han ut kontrakten sin denne gangen, har han sittet lenger enn Otto Rehagel, og vil dermed bli den lengstsittedne Werder-treneren i klubbens historie - men Rehagel satt 14 år fordelt på to perioder, Schaaf har 13 år i en sammenhengedne periode...
HSV er historisk og geografisk sett Werders største rival, men de snere årene har også temperaturen melleom Werder og Schalke økt kraftig, siden Schalke har en en gen evne til å lokke både spillere og støtteapparat fra Werder til seg ved hjelp av dype lommebøker.
Ifjor endte laget helt nede på en skuffedne 9. plass (det er bare 3. gang siden 2004 at de ender utenfor topp 3, hvorav de en gang har vært på nedre halvdel av tabellen.), med en målforskjell på 49-58, så dette som ble nevnt om baklengsmål stemmer i aller høyeste grad, selv om det ble litt i overkant akkurat i fjor. Nå ble de riktignok nr. 13 sesongen før det igjen, så sånn sett er jo en 9. plass en forbedring, selv om det selvsagt er alt for dårlig for en klubb som Werder.
Fotballen Werder spiller ligger oss ett RBK-hjerte nært. I fjor spilte de som regel i en 4-1-2-1-2 formasjon, som jo er en formasjon som har mange likhetstrekk med både slik Eggen og Hamren liker å spille. Dettye er offensiv, fin fotball, med mange menn med i angrep, og lynraske kontringer, i fjor i stor grad representert ved Aaron Hunt, men i år er altså Elia på plass i tillegg. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 28.08.2012 13:51 Post subject: |
|
|
Werder Bremen, ja. Med en bedriten hovedsponsor som bedriver dyreplageri satt i system. Men ellers et lag man kan se på uten og sovne. Med fødested i Darmstadt, Hessen. Må jeg velge meg mitt lokale lag, SV 98 Darmstadt som spiller i tredje liga. Følger også med på SGE Frankfurt, uten at jeg gråter når de taper.
Erbarme, die Hesse komme
Ebbelwoi! ftw  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.08.2012 14:55 Post subject: |
|
|
Jeg ser ikke helt hvordan en bank kan bedrive dyreplageri, men opplys meg gjerne om hva Targobank bedriver, ace. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 28.08.2012 15:35 Post subject: |
|
|
Wiesenhof. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.08.2012 15:39 Post subject: |
|
|
Faen, stemmer det. Jeg hadde fortrengt den gjengen der.
Det der er jo ikke bra, selvsagt. Men laget kan jo ikke holdes ansvarlig for det. Klubbens ledelse, ja, men ikke spillerne, trenere osv. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|