View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Balder Proff

|
Posted: 12.02.2006 19:17 Post subject: |
|
|
Recon, jeg tror nok det ligger i underbevisstheten uansett. Som sagt, bare en dråpe. Men det kan være nok. |
|
Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 12.02.2006 19:20 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Fordi du sitter utenfor og ser kun på det som skjer på gresset. Du har enten ikke hatt mulighet eller interesse for å gå dypere inn i klubben og se på alt det skitne som skjer der.
For meg og en del andre er det viktigere langsiktig å redde sjela til klubben enn hvor vi havner på tabellen i 2006. Kanskje fordi vi vil være der enten ligaen kalles Adecco eller Tippeligaen, uavhengig av hvordan 2006 blir.
Og ja, jeg øser ut alt det negative i klubben og det er med vilje. Jeg ser ingen grunn til å hjelpe inkompetentene ved å la diskusjonsfora domineres av folk som er altfor ivrige på å grave strutsehull og lukke øynene for alt som ikke er rosenrødt. Jeg har en kompis som alltid sier: vi vant da serien 13 år på rad, så det kan ikke være noe galt. Det eneste det forteller meg er at han ikke har kunnskapen eller interessen for klubben utover kamper til å prøve å sette seg mer inn i det som skjer.
Thomas kunne nok vært sannhetsvitne på endel av det jeg sier her, men han har også en balansegang å passe på her, for han kan ikke brenne broer i forhold til arbeidet sitt med RBKweb, og det har jeg også full forståelse for, selv om han vet jeg mange ganger gjerne hadde sett ham mere kritisk i artiklene sine. Det ble ei lang, tung setning, men du er oppegående nok til å lese den. |
Dette synes jeg er et arrogant svar. Synes du opphøyer deg selv nå. Er rimelig fersk her i forumet, men ikke som RBK-supporter. Jeg tviler ikke et sekund på at det skjer mye på brakka som vil ta seg dårlig ut i pressen, men tror du det er så mye annerledes i andre klubber? Nå vet jeg ikke hvem du er bak nicket ditt, men jeg er ikke sikker på at du har overlevd det presset Bratseth & co har som ledere av Norges beste klubb. Jeg tror de jobber og ofrer mye for klubbens beste, og inntil det er motbevisst så stiller jeg meg bak deres beslutninger. Også det å få SI tilbake til RBK.
Negative personer er det verste jeg vet. Det gjelder mange her på forumet. Jeg har ikke noe mot kritiske kommentarer, men da må man også ha forslag til forbedringer. Har man ikke det får man holde kjeft eller være positiv. |
|
Back to top |
|
 |
JSS Senior
|
Posted: 12.02.2006 19:23 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Recon er vel en af dem som gør mere for klubben end de fleste, både gennem sit arbejde i TT05 og opmøde på bortekamper. Så at sige at han har det bedst når klubben og laget gør det dårligt er rent ud sagt idiotisk, for støtte til klubben vises jo bedst når man netop møder op til kamp, selv om spillet ikke er alverden. Når man derudover ligger mange timer i tifo-arbejde, gør man mere end de fleste! |
deltakelse i tt05 og oppmøte på bortekamper legitimerer ikke alt oppgulpet her inne ...
men nok om det, dette er som en indikerte over en iversen tråd ... |
|
Back to top |
|
 |
JSS Senior
|
Posted: 12.02.2006 19:25 Post subject: |
|
|
i likhet med tomh så har jeg stor tiltro til det høgmo holder på med, og tror iversen kommer til å bli en viktig brikke i spillet framover ...
som indikert før så er det nok også frode han erstatter og ikke helstad eller braaten, essediri f eks er en større konkurrent til braaten enn iversen ... |
|
Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 12.02.2006 19:28 Post subject: |
|
|
Er veldig berettiget at man er en smule kritisk til det som har skjedd på brakka de siste årene.
Den sportslige ledelsen i klubben har gjort såvidt mange uheldige valg at det burde fått konsekvenser for enkeltpersoner. |
|
Back to top |
|
 |
tt Junior
|
Posted: 12.02.2006 19:49 Post subject: |
|
|
Var på min første overføring høsten 1960, (Rosendal) cupfinale mot Odd. Reiste som 11 åring alene til Cupfinalen mot Sarpsborg i 1964. Har siden fulgt laget i tykt og tynt. Var med å starta supporterklubb på syttitallet da vi rykka ned, osv. Har hatt det utrolig morsom i alle disse åra. Nu er det altså over. Får vel til alt overmål med som avskjedshilsen at slike suportere har vi ikke bruk for. Det er blitt standarsvar det har jeg skjønt. Men allikevell til dere alle. Takk for den tida vi hadde sammen. Alt må vel ta slutt en gang, skjønt jeg hadde aldri trodd at dette var mulig.
Last edited by tt on 12.02.2006 20:59; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Spencer Husselmeier Junior
|
Posted: 12.02.2006 19:52 Post subject: |
|
|
Har han skrevet under nå?
Det var dette med å selge bjørnen før du skyter den |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.02.2006 19:54 Post subject: |
|
|
Klubben er vel større enn alle enkeltpersonene. Uansett om det er Iversen eller Strand. |
|
Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 12.02.2006 21:38 Post subject: |
|
|
tt wrote: | Var på min første overføring høsten 1960, (Rosendal) cupfinale mot Odd. Reiste som 11 åring alene til Cupfinalen mot Sarpsborg i 1964. Har siden fulgt laget i tykt og tynt. Var med å starta supporterklubb på syttitallet da vi rykka ned, osv. Har hatt det utrolig morsom i alle disse åra. Nu er det altså over. Får vel til alt overmål med som avskjedshilsen at slike suportere har vi ikke bruk for. Det er blitt standarsvar det har jeg skjønt. Men allikevell til dere alle. Takk for den tida vi hadde sammen. Alt må vel ta slutt en gang, skjønt jeg hadde aldri trodd at dette var mulig. |
Kan ikke stille opp mot dine meritter som supporter, men kan ikke skjønne hvorfor du skal slutte. Mulig det er noe jeg ikke vet her, men en ekte supporter er alltid supporter. At man er uenig betyr ikke at man skal pakke sin sekk og gå. RBK har bruk for alle supportere, om de er stille eller høylydte, nye eller gamle, og uansett sterke meninger man har, så stiller man seg bak RBK.
Er man personlig så uenig at man ikke klarer å akseptere avgjørelser tatt av ledelsen i RBK, så ta dere en pause og kom tilbake senere. Det er en ærlig sak med seg selv, men ikke kom med patetiske avskjedsbrev. Er det virkelig noen som ikke kommer til å gå på Lerkendal og støtte RBK, bare fordi SI er tilbake? |
|
Back to top |
|
 |
VatneNissen.AS Junior
|
Posted: 12.02.2006 21:40 Post subject: start 11-ver |
|
|
--------------------------E.Johnsen------------------------------
--C.Basma-----B.T.Kvarme------V.Riseth------S.Steensaas
-------P.C.Skjelbred----------------------------------Ø.Berg-------------
------------------------------D..Braaten-----------------------------
-----K.Essidiri H.M.Brattbakk
------------------------------S.Iversen-------------------
Benken: F. Johnsen, R. Strand, M. Dorsin, J.G.Solli, Ø.Storflor
ps:har ikke sett Kone i aksjon.
Skulle også hatt plass til Roar! _________________ «Du prate som en gud, men spælle som ei fett!»
Odd Iversen til lagkaptein Eggen, som hadde scoret selvmål i
semifinalen mot Mjøndalen, 1968. |
|
Back to top |
|
 |
Gibson Junior
|
Posted: 12.02.2006 22:01 Post subject: |
|
|
Med all respekt var det den start 11'ern som har skillt seg mest ut til nå. Jeg kunne heller tenkt meg noe sånn som:
---------E. Johnsen-----------
Basma----Riseth/Kvarme------Dorsin
--------Skjelbred------Solli-------
Essediri-------Iversen--------Storflor
-----------Braaten------- _________________ I kvitt og svart for ailltid! |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 12.02.2006 22:02 Post subject: |
|
|
Du foretrekker Iversen og Brattbakk foran Helstad?!!! Han fortjener ikke å være på benken engang? Tettey får heller ikke være på benken?
Det der må være det dummeste jeg har sett. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.02.2006 22:06 Post subject: |
|
|
tt wrote: | Får vel til alt overmål med som avskjedshilsen at slike suportere har vi ikke bruk for. |
Må si at jeg har problemer med å tolke innlegget ditt. Kutter du alle bånd fordi Steffen Iversen kommer eller fordi mange mener han ikke er velkommen? |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 12.02.2006 22:15 Post subject: |
|
|
Ok, nå er det stor sannsynlighet for at Steffen blir RBK spiller. Da hjelper det fint lite at vi begynner og hate RBK, pipe til han fra tribunen osv. Tror Steffen vet hva noen synes om "RBK er rævva" synginga og alt annet. Vi får heller støtte Steffen, resten av RBK og satse på at en Steffen i form vil bidra til å bringe oss tilbake der vi hører hjemme; på topp. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.02.2006 22:19 Post subject: |
|
|
Jeg er litt ambivalent i denne saken.
Vårt sterkeste angrepsvåpen i lufta, F. Johnsen, har både lyst og lov til å forlate Rosenborg i sommer, og det kommer han til å gjøre. Da står vi der uten en soleklar hodespiller. Kone ser ut til å være god i lufta, men han trives nok best på bakken. Og det er ikke til å legge skjul på at Iversen er en klassespiller på hodet.
Et annet argument, har vært at vi har bra nok dekning offensivt. Vi har mange nok spillere, men som lag mangler vi, som sagt, en klassisk hodespiller. (Da går jeg igjen ut ifra at Frode drar.) Da hjelper det ikke at Helstad, Kone, Brattbakk, Braaten og Skjelbred kjemper om de sentrale offensive plassene.
Brattbakk trenger vi ikke å bekymre oss for. Han kommer i bakleksa og legger opp eller bytter klubb, uansett. Skjelbred vil jeg heller se på midtbanen sammen med Strand/Tettey. Braaten klarer seg godt på kantene.
Da står vi igjen med Helstad, Kone og Iversen på midten i angrepet, og det må da være helt kurrant. Jeg tror alle disse får spille nok til å ville være i klubben videre. Uansett bør ikke det være noen bekymring, for jeg har tillit til at Høgmo tar ut det beste laget. Og hvis noen blir benket for lenge, er faktisk ikke spilleren god nok. Dette innbefatter Iversen.
Nå orker jeg ikke å skrive mer, men det er verdt å nevne at Iversen skårer for lite, krever for mye lønn, sprer dårlige holdninger og viser illojalitet. Til tross for dette, mener jeg vi kan få bruk for en erstatter for Frode Johnsen.
Når det er sagt, så hadde jeg valgt en annen spiller enn Iversen, men siden Høgmo har valgt han, får jeg heller se nytten i ham. Innleggene til Essediri taler også for.
EDIT: Det meste er svart eller hvitt for oss på forumet, men vi må huske at noe er grått også..
Last edited by attach on 12.02.2006 22:21; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 12.02.2006 22:20 Post subject: |
|
|
doffen wrote: | Da hjelper det fint lite at vi begynner og hate RBK, pipe til han fra tribunen osv. |
Hva har disse med hverandre å gjøre? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.02.2006 22:22 Post subject: |
|
|
Klanstalsmann Gjermund Northug har noen ord til ettertanke i dagens VG:
- Han har prestert langt under pari for oss og er mindre god enn dem Rosenborg har i stallen. Rosenborg var åpenbart de eneste som tror han vil bra igjen og som er villige til å betale de astronomiske summene han forlanger.
PS! Korsgat dukker opp på TV2-sporten om noen strakser. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 12.02.2006 22:26 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | doffen wrote: | Da hjelper det fint lite at vi begynner og hate RBK, pipe til han fra tribunen osv. |
Hva har disse med hverandre å gjøre? |
Hører bare rykter om at det skal pipes på Iversen dersom han inntar Lerkendal i RBK drakt og at folk begynner å snu som supporter dersom Iversen kommer hjem. Dette blir for dumt. Begynner du å mislike klubben pga EN spiller er du ikke supporter. Videre skjønner Steffen at han har gjort mye dumt (synginga osv...) så hva hjelper det da å pipe o.l. som folk sier de skal?? |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 12.02.2006 22:29 Post subject: |
|
|
Roar1961 wrote: | Negative personer er det verste jeg vet. Det gjelder mange her på forumet. Jeg har ikke noe mot kritiske kommentarer, men da må man også ha forslag til forbedringer. Har man ikke det får man holde kjeft eller være positiv. |
Hvis du sikter til denne tråden er vel forslaget til forbedring klart; ikke kjøp Iversen. Bruk heller penger på en kvalitetsspiller. Det må da være konstruktive innspill.
Dessuten, Recon, pluss en del av oss andre, har mange flere positive kommentarer enn negative. Dere henger dere opp i det negative fordi dere er uenige. Les heller gjennom noe av de flere hundre innleggene hans før du dømmer. Vi må tåle at folk setter et kritisk søkelys på saker og ting som ikke er som det skal. Så kan jo positive folk som f.eks deg, komme med positive og konstruktive forslag for hvordan det kan løses. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 12.02.2006 22:30 Post subject: |
|
|
doffen wrote: |
Hører bare rykter om at det skal pipes på Iversen dersom han inntar Lerkendal i RBK drakt og at folk begynner å snu som supporter dersom Iversen kommer hjem. |
Det første stemmer nok for noen, det andre kan jeg ikke svare på.
Men hva piping på en hatet spiller har med å mislike RBK å gjøre skjønner jeg ikke. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 12.02.2006 22:31 Post subject: |
|
|
Refererer til to saker Recon. Har hørt at enkelte ikke skal på kamp lengre dersom han kommer hjem, og at noen andre skal pipe. Begge ting blir for dumt.. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 12.02.2006 22:34 Post subject: |
|
|
Tja, noen føler kanskje ikke for å stå der og hylle svinet. Det betyr ikke at de ikke bryr seg om RBK lenger.
Fra meg personlig kommer han bare til å få edder og galle under kamp, samma hvilken drakt han trer på seg. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.02.2006 22:36 Post subject: |
|
|
Jeg var ung og naiv da Steffen spilte i Rosenborg sist, derfor lurer jeg på om noen kan forklare meg hvordan Steffen oppførte seg da han forlot Rosenborg? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.02.2006 22:38 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Steffen var ikke enig med Tottenham før kampen. Derimot, mens resten av laget var ute og feira seieren satt det en kvisete tomsing og telte sølvpenger og deala med THFC.
Dette var igjen før han forlot Trondheim ved å vise fingern til de samme supporterne han brukte gå ut på byen med, og sine siste ord: "Aldri mer Rosenborg"
Før han år etter år med skader fikk tilbud om å komme hjem og bygge seg opp og alltid gjorde det klart at RBK var uinteressant, og han satte seg halvskada på benken i Engelsk 1. divisjon og ble enda mer krøpling. At den fyren trengte oppholdet i VIF for å bygge seg opp er ene og alene hans egen skyld - han har alltid vært et svin som har satt krnoer og øre før noe annet og langt foran lojalitet. Han har pissa på klubben hver enda gang han har fått tilbud om å komme hjem (og det er ikke få). Den jallasynginga hans i VIF er bare en liten ekstra dæsj på toppen av søppelhaugen som er Steffen Iversen.
At dere som er skikkelig gode på å nå tærne med henda glatt tar i mot ham er jeg ikk i tvil om. Dere fins det for mange av i verden. Endel andre av oss kan nok komme på bedre måter å ta i mot ham på - og få ham til å "trives" i Trondheim |
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.02.2006 22:43 Post subject: |
|
|
Takk!
Jeg vet ikke hva jeg skal si. At vi skal fylle på reisekassa til denne fyren, blir veldig merkelig og trist. Jeg argumenterte for en hodespiller, men det finnes bedre alternativer enn dette... Inkl. Frode Johnsen. |
|
Back to top |
|
 |
|