| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
EspN Veteran
|
Posted: 31.10.2011 02:13 Post subject: |
|
|
Jønsson har ingenting i en klubb som rosenborgs størrelse og gjøre,Roseborg trenger en trener som vet hva ting handler om,og hva som skal til for og gjøre klubben suksessrik igjen.
Det skal ikke mere til en en bedre trener før rosenborg havner i det gode selskap igjen..Ting snur fort i fotbalL
Man ser at jønsson er veldig usikker,fordi han vet rett og slett ikke hva han skal gjøre med laget,Han vet ikke hvordan han skal få de til suksess,fordi han aldri har erfaring med det.
Rosenborg trenger en trener som stiller krav,som har erfaring(Som er uvurderlig i dagens fotball) Som står fram som en leder.
Jønsson passer bedre for damefotball med de intervjuene sine. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4075 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 31.10.2011 07:00 Post subject: |
|
|
MMmmmmmmjjaaaa, flickorna spelade ett bra spel idag, även om vi tappar 15-7. Jag måste säga att de visar ett bra innsats även i försvaret och uten det kunde vi förlorat minst 20-7 så dette ër mycket bra! _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 31.10.2011 08:23 Post subject: |
|
|
Hvis vi skal ha suksess i fremtiden så kan vi ikke klubben være så avhengig av en mann, vi er nødt til at hele den sportslige siden er av så høy kvalitet som er mulig.
Hvis hovedtreneren skal være forskjellen på 5-8 plass og 1-3 plass så har vi større problemer som klubb en Janne. Vi må ha et apparat rundt laget som gjør at vi bare trenger en manager som kan lede laget. Se på Tottenham, dere ser vi at Levi har tatt mer og mer over på den sportslige siden og de henter folk som kan gi suksess i fremtiden samtidig som de henter spillere som hjelper de idag. "Happy" Harry bestemmer ikke hvem som skal kjøpes, han sier hva han trenger så finner Levi hvilket spillere som kan være interessant før han og Harry sitter ned og diskuterer hvem de skal hente. Og det er dette vi trenger, vi har ikke økonomi til at trenere skal kunne hente hvem de han vil uten å måte tenke lengere frem en sin egen kontrakt for da kommer vi alltid til å havne bakpå i forhold til de klubbene som har en klar tankegang. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 31.10.2011 16:59 Post subject: |
|
|
Artig poeng.
Rosenborg hadde 2-1-3 og 10-10 i målforskjell på de 6 første kampene i inneværende sesong.
-Årsak, stallen var sterkt svekket og spillerne er tydeligvis forvirret av å få en ny trener (!!)
Rosenborg har på de siste 6 OGSÅ 2-1-3 men dårligere målforskjell med 13-14
-Årsak? (Sikkert svårt at forklara)  |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 31.10.2011 20:03 Post subject: |
|
|
Det er vanskelig å vite hva Jønson prøver på i intervjuene etter kampen, muligvis å forsvare laget og spillerne med å få det tiil å fremstå som ikke så ille som jo alle så at det var. Han bommer i så fall totalt, da det hele fremstår som han ikke tar ansvar og ikke har peilling, når han forsøker å gjemme seg bak en feilaktig sjansestatistikk og noen mål som bare "plutselig"(!) kom det første kvarteret.
Når han møter spørsmålene etter en slik kamp så krokrygget, fører det til at det er spillerne som må ta ansvar og legge seg flate, noe både Dorsin, Ørlund og Prica gjør etter kampen. Jønsson forsøker derimot å egle seg unna, med en tåkelegging av de åpenbare problemene laget har for tiden, slik kan ikke en hovedtrener fremstå over tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 31.10.2011 20:48 Post subject: |
|
|
| Quote: | | PS: Jan Jönsson er også i England, på studietur hos Arsenal. Hovedtreneren vil også være i Birmingham onsdag kveld, for å overvære juniorenes kamp mot Aston Villa. | Hva skal han lære? Hvordan miste stjernene fordi ledelsen ikke leverer?
gudene vet han framstår som han har lite til felles med Wenger... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 31.10.2011 23:17 Post subject: |
|
|
Tar en Kristobal og siterer meg selv, et innlegg tilbake til den gang Jönsson ble klar. Uthever det som har blitt "bekreftet" i mine øyne.
| Strand wrote: | Jeg er spent på tiden under Jönsson, men frykter litt at han taktisk ligger veldig nært Drillo. Ut i fra det jeg har sett av Stabæk selv, og lest av folk som følger Stabæk bedre enn meg, så tror jeg kan vi forvente dette av ham:
- Fokus på spill i lengderetning.
- Enkle taktiske instrukser. F. eks at den ene spissen av to blir møtende og den andre stikkende.
- Avhengig av enkeltprestasjoner offensivt.
- Ikke like god defensiv trygghet.
- Tilpasser seg ikke motstander, svak til å endre spillestil ut i fra kampbildet.
- I likhet med Hamrén en gentleman med veldig gode mellommenneskelige ferdigheter.
- Dyktig spillerutvikler på ferdighetsnivå.
- Profesjonell til fingertuppene.
Jeg har også et inntrykk av at han er flink til å lytte på kompetansen rundt seg.
Det er også en grunn til at han fikk bli med i Drillos tankesmie, og likheten mellom de to er påfallende i fokuset på fremoverrettet spill med høy risiko i overgangsfasen. Drillo har alltid vært avhengig av individuelle spillere med gode ferdigheter 1 mot 1 offensivt, og det virker Jönsson også å være. Jeg tror ikke samhandling og 2+2 = 5 vil være Jönssons greie som RBK-trener. Man ser jo også at Stabæk har vært meget svekket offensivt med en dårligere Nannskog, og uten spillere med høyt toppnivå offensivt som Alanzhino og Páll. Espen Hoff og Bananen blir ikke det samme.
Når mine "mistanker" om at Jönsson ikke er mannen bak de geniale signeringene blir jeg litt bekymret faktisk. Hvem skal evne å hente inn de spillertypene Jönsson trenger til sin fotball?
Skal vi spille 4-4-2-variant og "kopiere" hans formel med Stabæk har vi helt feil spillertyper rett og slett.
[fjernet deler av innlegget]
Konklusjonen min er at dagens stall mangler typene som kan gjøre ting litt på egenhånd, særlig på kant. Vi har for få spillere som kan drible av en mann og dermed skape overtall mot lag som VIL ligge lavt mot oss. Vi har også for få spillere som kan forsere ledd med ball. Per dags dato har vi tre spillere med internasjonalt snitt offensivt, og det er Prica, Iversen og høyrebacken vår. Det spørs om Iversen er med til neste år.
Det må da altså tas grep for å få inn andre spillertyper foran neste år, hvis ikke ser jeg for meg en sesong hvor Olsen roter bort ballen på venstresiden mot et tettpakket forsvar, Moldskred har høye skuldre og får til lite, og Prica surner på topp ettersom han ikke blir betjent godt nok ettersom partner Iversen er på Bahamas og fester. |
|
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 31.10.2011 23:20 Post subject: |
|
|
Synes gamlefar Eggen er ganske klar i sin tale i intervju i Nettavisen, noe som kanskje kan oppfattes som direkte kritikk av Jønsson evt den sportslige styringen:
"- Når det gjelder Rosenborg i år, er det veldig variabelt. De viser glimt av spillemessig høyt nivå, men i enkelte kamper er det store deler som ikke er gode nok. Det kommer av at man mangler struktur, for å si det vidt.
Ingen unnskyldning
Han går ikke med på at Rosenborgs skuffende sesong kan forklares med at spillere som Vadim Demidov, Steffen Iversen, Anthony Annan, Roar Strand og Kris Stadsgaard (forsvant i august i fjor) er borte fra fjorårets gullag.
- Det er helt feil, slår 70-åringen bombastisk fast.
Så forklarer han nærmere hvorfor han mener at dette ikke er noen unnskyldning:
- Rade Prica var skadet i hele fjor høst og det samme var det med Steffen. Den eneste som var markant, var Anthony Annan. Han var bra, men aldri sånn som han var før VM. Så det at man byttet ut spillere, det er ingen unnskyldning. Det gjør fotballag hele tiden.
- Jeg mistet jo også John Carew en gang i tiden. Steffen Iversen. Vi mistet Harald Martin Brattbakk. Du må erstatte dem. Det er dét som kjennetegner et godt lag. Det finnes ikke noen viktige enkeltspillere – det er roller, forteller Eggen til Nettavisen."
http://www.nettavisen.no/...263681.ece |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 31.10.2011 23:31 Post subject: |
|
|
Kult og helt rett at Nils kritiserer JJ, yeah!!! JJ drar til England for å få litt ny lærdom. Han kunne heller ha tatt en langt kortere tur....., til NAE  |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 31.10.2011 23:31 Post subject: |
|
|
Ser man på messi på barcelona vs Argentina så ser du hvordan rollen hans har blitt formet hos barcelona mens på Argentina så skal det være enkeltmanns show.
Eggen er klok han, og han har klare poeng i det innleggget jeg har stjelt en brøkdel av.
Vi skal ikek alltid rope på eggen, men jeg er overbevist om at eggen hadde klart å skape et sterkere RBK, med et tydelig spillemønster hadde han fått sjangsen. Hvorvidt styret deler min mening, eller om det er løsningen langt fremover i tid er en annen diskusjon. men hadde eggen villet trene RBk i 2-3år så hvorfor ikke.... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 01.11.2011 00:00 Post subject: |
|
|
| Eggen er vanligvis for klok til a kritisere sittende trener, men dersom det er det han naa faktisk gjoe saa er det kjort for jonsson - han vil med det aldri faa noedvendig tillit i omgivelsene og er i praksis ferdig i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 01.11.2011 00:00 Post subject: |
|
|
Hvis dere tror at det Eggen skriver om det å miste spillere, og roller/samhandling er en kritikk til JJ bør dere lese boka hans. Der forklarer han veldig godt hvorfor han kunne miste spillere som Carew og Iversen, og kjapt spille nye spillere inn raskt.
Forklaringen er kontinuitet i spillestil, og en stor stall hvor alle kan rollene. Dermed ble nye spillere automatisk "tvunget" inn i lagets spillemønster kjapt. De lærte både av treneren og av resten av stallen.
Eggen klarte ikke å snu spillestilen på den korte tiden han fikk i fjor, og måtte tilpasse seg den spillestilen troppen kunne etter Hamren. Hadde han fått hele sesongen hadde det nok sett anderledes ut.
Men resultatet, er at JJ både tok over en stall som hadde mistet spillere, og de manglet en klar spillestil. Dermed er jobben vesentlig større med å sette en ny spillestil.
Hans begrunnelser er også en veldig god grunn til ikke å foreta et nytt trenerskifte, men ha litt tålmodighet til å bygge lag/spillestil igjen. Diskuter heller JJ's stilling neste sommer når han har fått litt tid med den nye stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 01.11.2011 00:07 Post subject: |
|
|
| Ok, godt innlegg, men det er viktig at disse presiseringene rundt hva eggen mener om jonssons stilling kommer godt frem, spesielt i en tid som dette, hva eggen mener er utrolig utslagsgivende for hvilken tillit jonsson vil ha blant spillere og i omgivelsene - mye mer enn hva styret eller sportslig ledelse er i naerheten av |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.11.2011 00:09 Post subject: |
|
|
At spillerne kan rollene sine, og at treneren lærer bort spillmønsteret MÅ jo være treners ansvar. Nettopp det at JJ ikke evner dette med laget gjør at folk tviler. At laget på banen ikke ser det spor bedre ut etter 11 mnd er bekymringsfullt.
Jeg er på mange måter enig i at det er for tidlig å sparke treneren, men jeg er også veldig bekymret over at ingenting bedrer seg etter 11mnd. Og kontinuitet kan ikke være et argument om treneren er dårlig. Det er idiotisk å ha dårlige ansatte ansatt fordi man vil ha kontinuitet. Uheldigvis er dette noe vi sliter med i flere andre stillinger i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 01.11.2011 00:38 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins
Jeg er heller ikke overbevist om at han er bra nok. Men jeg er overbevist om at han er god nok til at vi kan leve med han iallefall frem til midten av neste sesong og se hvordan utviklinga er.
Så kan vi heller ha kartlagt mange fine alternativer fra nå og frem til da i stedet for et hastig bytte nå. Dessuten, så er et bytte i juli bedre hvis vi ønsker oss en internasjonal trener. Da er sesongene ferdig i Europa  |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 01.11.2011 07:40 Post subject: |
|
|
Det som skal være en av Jönssons styrker, nemlig hans evne til å lytte til omgivelsene og samarbeide med de rundt seg, tror jeg har vært en av grunnene til at RBK har underprestert noe* i år. Det å gi Hoftun tid i forhold til å skaffe erstattere og forsterkninger har vært katastrofalt. Henriksen er nok ikke sparringspartneren Jönsson trenger.
Hamrèn og NAE var nok mer autoritære figurer som ikke ble dratt ned like mye av menneskene rundt seg. I Hamrèns tilfelle så var han sterk nok til å kreve en opprustning av støtteapparatet. Jönsson har nok vært for snill/lite visjonær til å ta en opprydning blant de rundt seg.
*Jeg sier "noe", fordi medalje er, tross alt, ikke så verst. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.11.2011 08:49 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: |
*Jeg sier "noe", fordi medalje er, tross alt, ikke så verst. |
Tja, hvor vi havner i serien er litt tilfeldig og avhengig av hvor dårlig tippeligaen er fra år til år. I år er den på et lavmål, det samme er vi - vi røk tross alt ut mot storhetene Plzen og Larnaca i det som bør være vår målestokk - europacupene. Prestasjonsmessig har vi ikke blitt spesielt mye bedre siden disse flaue forestillingene, til tross for at vi har handlet dyrt i augustvinduet. Hadde det vært opp til meg så hadde vi gitt JJ fred nå og hentet inn en vi vet får resultater med Rosenborg - NAE. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 01.11.2011 10:01 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: | Det som skal være en av Jönssons styrker, nemlig hans evne til å lytte til omgivelsene og samarbeide med de rundt seg, tror jeg har vært en av grunnene til at RBK har underprestert noe* i år. Det å gi Hoftun tid i forhold til å skaffe erstattere og forsterkninger har vært katastrofalt. Henriksen er nok ikke sparringspartneren Jönsson trenger.
Hamrèn og NAE var nok mer autoritære figurer som ikke ble dratt ned like mye av menneskene rundt seg. I Hamrèns tilfelle så var han sterk nok til å kreve en opprustning av støtteapparatet. Jönsson har nok vært for snill/lite visjonær til å ta en opprydning blant de rundt seg.
*Jeg sier "noe", fordi medalje er, tross alt, ikke så verst. |
Jepp. Det jeg likte med Hamrén var at han satte krav fra dag en. Han stilte spørsmålet om hva en toppidrettusøver er og hva skal til for å bli best. Og hvis noen ikke opptredde etter hans krav, så sa han klart og tydelig fra om det. Jönsson har en latterlig tendens til å hele tiden skulle forsterke det positive, i stedet bare for å si at prestasjonen er altfor dårlig. I mine øyne, så er det en god strategi med enkeltspillere og unge spillere, men med et lag må man stille tydelige krav og si tydelig i fra når nivået ikke er akseptabelt. |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
Posted: 01.11.2011 10:14 Post subject: |
|
|
| Har heller lyst til å kvitte meg med JJ nå, enn å diskutere hans stilling neste år, da vi sikkert er langt nede på tabellen, og Molde styrer enkelt inn til et nytt gull.. Gi meg en mann på trenerbenken som er sjef. Ikke en bortforklarende, usikker svenske. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.11.2011 10:21 Post subject: |
|
|
| Mao NAE eller Sollid! |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 01.11.2011 10:31 Post subject: |
|
|
Litt synd at det bare er Eggen og Sollied som kan styre Rosenborg.
Så når disse to ikke er muligheter lengre så kan vi bare legge ned hele klubben siden disse to er våre eneste muligheter.
Hva med å se utenfor Skandinavia og se etter trenere som kan tilføre nye ideer og kompetanse til Rosenborg, men det betyr at vi er nødt til å bryte med fortid og det vil vi selvsagt ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 01.11.2011 10:34 Post subject: |
|
|
| Sportslig_Leder wrote: | | Har heller lyst til å kvitte meg med JJ nå, enn å diskutere hans stilling neste år, da vi sikkert er langt nede på tabellen, og Molde styrer enkelt inn til et nytt gull.. Gi meg en mann på trenerbenken som er sjef. Ikke en bortforklarende, usikker svenske. |
Helt riktig innstilling, la oss fjerne symptomene og ikke årsaken.
Hvis vi fjerner Janne så er det fortsatt Svendsen, Skutle (frem til de finner noen andre) og Hoftun som skal bestemme hvem som blir Rosenborgs neste trener.
Kanskje det er på tide at vi løfter blikket litt og ser hvor problemene virkelig ligger? |
|
| Back to top |
|
 |
DogShitCat Junior
|
Posted: 01.11.2011 10:40 Post subject: |
|
|
Gi JJ tid. Neste sesong blir nok bedre. Da er det også mest sannsynlig en ny styreformann på plass og ny daglig leder. Da trenger vi bare en ny assistent trener og keepertrener. Foreslår Tørum som assistent til JJ. Klokt fotballhode! Har ikke peiling på hvem som bør være keepertrener, men ser ikke akkurat ut som Jamtfall får det beste ut av keeperne våre.
Tror en god vinter med ett par spiller utskiftninger (Lustig, Prica?) vil gjøre laget bra til neste sesong. _________________ - Det var jo et elendig forsvarsspill. Og spesielt Christer Basma gjør mye tøv. Det ser ut som han var gipset på begge beina.
Nils Arne Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
Daniel Sjölund Senior
|
Posted: 01.11.2011 11:02 Post subject: |
|
|
| DogShitCat wrote: | | Foreslår Tørum som assistent til JJ. Klokt fotballhode! |
Tror ikke han er noe bedre enn Rambo. Vi spilte vel ikke akkurat champagnefotball i 2007 (untatt borte mot Valencia, men da hadde Tørum fått sparken, og Nils Arne Eggen var visstnok mannen bak den nye taktikken vi brukte i den kampen). Og de taktiske kunnskapene hans mht laguttak og bytter under veis i kampene den gangen overgår heller ikke Jönnsson. |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
Posted: 01.11.2011 11:06 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | | Sportslig_Leder wrote: | | Har heller lyst til å kvitte meg med JJ nå, enn å diskutere hans stilling neste år, da vi sikkert er langt nede på tabellen, og Molde styrer enkelt inn til et nytt gull.. Gi meg en mann på trenerbenken som er sjef. Ikke en bortforklarende, usikker svenske. |
Helt riktig innstilling, la oss fjerne symptomene og ikke årsaken.
Hvis vi fjerner Janne så er det fortsatt Svendsen, Skutle (frem til de finner noen andre) og Hoftun som skal bestemme hvem som blir Rosenborgs neste trener.
Kanskje det er på tide at vi løfter blikket litt og ser hvor problemene virkelig ligger? |
Har også lyst til å kvitte meg med Hoftun, Svendsen, Skutle og henriksen, men det kan man vell bare begynne me på neste års årsmøte? Er det ikke valg av ny styreleder da? Så kan man, om man er mange nok, kreve at Hoftun må stikkeav  |
|
| Back to top |
|
 |
|