View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4001 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 13.08.2011 02:29 Post subject: |
|
|
Ja da stemmer det nok når man tar med alt...
er nok en god del mål fra tiden vi vant 15-0 osv i cup kamper...
lov å undre seg hvorfor vi ikke greier det samme i dag... det er vel spillergleden det står på tenker jeg... "spare seg" tror jeg vil sitte i lenge... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
fortgjort Junior
|
Posted: 20.08.2011 23:12 Post subject: Rade Prica som Kaptein |
|
|
Som ivrig RBK supporter over mange år har jeg sjelden sett laget hatt så store problemer som nå. Det er stort sett ingenting som fungerer offensivt iform av struktur og samtidige bevegelser.
At vi slipper inn noen mål kan jeg leve med, men at det fungerer så dårlig framover er skremmende.
I Molde kampen ble Rade Prica benyttet som kaptein og det hadde etter min oppfatning enorm effekt på han personlig og jeg synes laget hevet seg. Innsatsen var høyere og det var mer trøkk i laget.
Nå vet jeg ikke hvilken effekt M. Dorsin har i garderoben, men jeg ser ikke at han fra sin back posisjon hverken leder laget eller dominerer særlig i kampene.
Jeg tror RBK vil heve seg og at laget vil være bedre tjent med Rade Prica som kaptein.
Last edited by fortgjort on 21.08.2011 10:57; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 20.08.2011 23:39 Post subject: |
|
|
Ikke så lett for Prica å få fram budskapet sitt heller, når nærmeste medspiller er 30 meter bak han.....  |
|
Back to top |
|
 |
fortgjort Junior
|
Posted: 21.08.2011 10:56 Post subject: |
|
|
Da ser det ut som Dorsin er syk idag og da får vi nok se Prica med kapteinsbindet igjen. Hvis det skjer og et sterkt redusert RBK lag klarer å vinne borte mot Haugesund da vil jeg ta det som et tegn på at laget er best tjent med Prica som kaptein. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 22.08.2011 22:54 Post subject: |
|
|
Lustigs stadige lemping mot Prica ødelegger veldig mye av det som i stedet kan bygge opp angrepsbølger mot motstanderens mål. Det virker ikke som Lustig forstår hvor ødeleggende hans pasningsspill er.
Ironisk nok er det eneste virkemiddelet jeg kan se, om Lustig fortsatt skal spille, at RBK IKKE bruker Prica fra start. Ikke at det nødvendigvis var et seriøst forslag, men det viser at det er stort savn i RBK at man ikke har en spiss til, med andre ferdigheter enn Prica, som kan skåre mål jevnlig. Tror det ville vært med på å utvikle et angrepsspill langs bakken.
Det kan hende at skaden til Goa ødela veldig mye av sesongen til RBK (selv om han ikke rakk å vise noen verdens ting). _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 23.08.2011 01:19 Post subject: |
|
|
Du mener altså man bør ta ut Prica for å hindre Lustig i å spille langballer? Okeeeei. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.08.2011 10:11 Post subject: |
|
|
Det er faktisk ikke noen halvgal ide. Eller rettere sagt: ta ut Prica sånn at Jönsson og Henriksen ikke legger opp taktikken etter langballer mot Prica.
Men vi ender jo opp med høna i egget. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 23.08.2011 12:35 Post subject: |
|
|
Prica er selvsagt ikke problemet. Man skulle jo tro at JJ så det samme som oss etter at Lustig har slått 800-900 pasninger i "området rundt Prica" hittil i år. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 23.08.2011 13:36 Post subject: |
|
|
Nettopp. Blir som om du oppdager at du ubevisst står og banker hodet i veggen, og bestemmer deg for å rive veggen for å få en slutt på det. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 23.08.2011 14:36 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Lustigs stadige lemping mot Prica ødelegger veldig mye av det som i stedet kan bygge opp angrepsbølger mot motstanderens mål. Det virker ikke som Lustig forstår hvor ødeleggende hans pasningsspill er.
Ironisk nok er det eneste virkemiddelet jeg kan se, om Lustig fortsatt skal spille, at RBK IKKE bruker Prica fra start. Ikke at det nødvendigvis var et seriøst forslag, men det viser at det er stort savn i RBK at man ikke har en spiss til, med andre ferdigheter enn Prica, som kan skåre mål jevnlig. Tror det ville vært med på å utvikle et angrepsspill langs bakken.
Det kan hende at skaden til Goa ødela veldig mye av sesongen til RBK (selv om han ikke rakk å vise noen verdens ting). |
Synes det blir feil å legge all skyld på Lustig for dette. Hva med midtbanespillerne som springer i hverandre eller står stille som saltstøtter da? Det skal jo komme komplementære bevegelser fra indreløperne, men de kommer sjelden. Det tvinger jo Lustig til å slå langt mange ganger. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 23.08.2011 14:40 Post subject: |
|
|
... eller at du hiver kredittkortet når gjelda blir for stor
... eller kvitter deg med bestikket for å spise mindre
... eller sier opp adressa for å få færre dårlige fotballresultater
... eller lar være å gå på kamp for å hindre laget i å tape
Steike, herre va lænt  |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.08.2011 14:47 Post subject: |
|
|
Jeg ser poenget til TomH. Er møkk lei disse alibiinnleggene fra midtbanen selv. Lustig slår jo omtrent aldri gode innlegg lenger, hovedsaklig fordi han slår pasningen lenge før han er i god posisjon. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 23.08.2011 17:21 Post subject: |
|
|
..fordi vi ikke har noe spillemønster offensivt som gjør at han evner å komme seg i innleggsposisjon nærmere enn 30 meter fra motstanderens dødlinje. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 23.08.2011 17:50 Post subject: |
|
|
under Hamrén evnet vi faktisk å holde ballen i laget og bearbeide ballen i laget slik at vi spilte Lustig fri på kanten. I tillegg klarte vi å trøkke motstanderne såpass tilbake at Lustig utover i kampene fikk store spillerom på sin høyreside. Savner en plan for frispilling av backene under Jönsson. Det blir enten for mye lomping, stillestående innlegg fra god posisjon eller innlegg til et felt som ikke er fylt opp med spillere. Savner at vi skaper effektive innlegssituasjoner, og at laget som helhet evner å se når de skal holde på ball og når de skal slippe den og skape overtall/farlige situasjoner. Mye tror jeg nok også skyldes at vi ikke lengre har noen til å ta de dype løpene som skaper rom for de andre spillerne. |
|
Back to top |
|
 |
Bertleif Junior
|
Posted: 31.08.2011 16:16 Post subject: |
|
|
Quote: | Rade Prica's representatives are in Glasgow to rush through a move to #Rangers. Yahia Kébé is in Norway to replace him. #rbk #deadlineday |
Eh? Noen som vet hvem denne @BrendanHusbo er?
Edit:
Samme bruker tidligere: My sources are telling me I should make up a transfer story. I'm tempted, so I shall all in good time. |
|
Back to top |
|
 |
Trondinho Junior

|
Posted: 31.08.2011 16:20 Post subject: |
|
|
skjer med Prica? det er rykter som går rundt han. _________________ I'm Gods gift to Football |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 31.08.2011 16:21 Post subject: |
|
|
Oppdiktet rykte.
Som å si at jeg har sett Jong Tae Se i samtaler med styreleder og manager i QPR, uten å oppgi kilder. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 31.08.2011 16:22 Post subject: |
|
|
... og godt er det.
Denne Kebe så ut som en jævla dårlig spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Trondinho Junior

|
Posted: 31.08.2011 16:23 Post subject: |
|
|
hater tulle rykter _________________ I'm Gods gift to Football |
|
Back to top |
|
 |
Trondinho Junior

|
Posted: 31.08.2011 16:26 Post subject: |
|
|
TV 2 Anders: Ryktene sier at Rangers er interessert.
wft?
tv2's forum ekspert _________________ I'm Gods gift to Football |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 31.08.2011 16:27 Post subject: |
|
|
Går vel etter samme rykte som ble oppdaget her, men det å avkrefte noe ødelegger spenning? _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 31.08.2011 16:27 Post subject: |
|
|
Haha, herregud for en kødd; det her sprer seg jo til alle mulige slags deadline day-kanaler. |
|
Back to top |
|
 |
Trondinho Junior

|
Posted: 31.08.2011 16:30 Post subject: |
|
|
håper bare ikke erik hoftun tuller bort mer penger og spillere nå _________________ I'm Gods gift to Football |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 31.08.2011 16:31 Post subject: |
|
|
Tror ikke skottene er særlig lystne på å svi av flere mililoner på en spiss som har passert 30 år.
SÃ¥ her kan vi RBK-fans ta det helt med ro(HÃ¥per jeg). |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 31.08.2011 16:38 Post subject: |
|
|
Tja, får vi nok millioner er dette en bra tid å selge på. Vil tro de vi har i stallen er gode nok for å sikre topp-3 i TL. Da kan vi benytte midlene for prica til å sikre en bra spiss til neste sesong.
> 20 mill --> selg! |
|
Back to top |
|
 |
|