English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 85, 86, 87  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 11.06.2011 18:30    Post subject: Reply with quote

Lykkes vi egentlig så utrolig godt med talentutviklingen? At vi har så mange unge spillere på laget behøver vel ikke å bety at vi har veldig mange talentfulle spillere. Seriøst så er det ikke mange av de unge spillerne jeg synes viser prov på å være veldig gode lovende spillere. Hvem sier at vi ikke rykker ned med disse utrolig lovende talentene våres? Pr. dags dato er det å rykke ned mye mer sannsynlig enn at vi tar medalje.

Jeg synes hele stallen vår er middelmådig og "talentene" våres er ingen unntak.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 11.06.2011 19:52    Post subject: Reply with quote

Mesteparten av "VG-dokumentet" kan leses gratis fram til i natt: Sportsbilaget (evt. dyre pdf-er):

Er forresten helt enig i at de fire sidene var ganske intetsigende.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longines
Veteran

PostPosted: 12.06.2011 16:44    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
At vi har så mange unge spillere på laget behøver vel ikke å bety at vi har veldig mange talentfulle spillere. Seriøst så er det ikke mange av de unge spillerne jeg synes viser prov på å være veldig gode lovende spillere.

Helt enig, kun Henriksen som har imponert meg nevneverdig av disse.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 12.06.2011 18:20    Post subject: Reply with quote

Kan ha noe med å gjøre at det er han som har fått tid til å etablere seg. Syns ikke Henriksen var den mest imponerende da han i likhet med flere andre fikk muligheten mot Strindheim i cupen i 2009, og var vel ikke den jeg egentlig trodde mest på før sesongen i fjor heller. Men det forandret seg jo da han fikk muligheten i noen kamper.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 12.06.2011 18:51    Post subject: Reply with quote

Eller det kan skyldes at han bare var best. I cupfinalen for juniorer 2009 var han den dominerende spilleren. På mottak/pasning og fotballklokhet var han minst ett, sannsynligvis flere nivåer, over resten.
Strand
Veteran

PostPosted: 12.06.2011 19:55    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke at det å være ung automatisk er bra, så ros av klubber med mange unge spillere utelukkende fordi de er unge er ikke noe jeg er fan av. Foretrekker helst å ha en etablert og solid tropp som kan suppleres av en og annen ungfole.
Back to top
germain
Proff

PostPosted: 12.06.2011 20:08    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Kan ha noe med å gjøre at det er han som har fått tid til å etablere seg. Syns ikke Henriksen var den mest imponerende da han i likhet med flere andre fikk muligheten mot Strindheim i cupen i 2009, og var vel ikke den jeg egentlig trodde mest på før sesongen i fjor heller. Men det forandret seg jo da han fikk muligheten i noen kamper.

Henriksen fikk mulighet til å etablere seg i et lag som var ganske mange hakk bedre enn dagens, som hadde flere etablerte spillere etc. Nå blir veldig mange ungdommer kastet rett inn i laget med et press om å prestere umiddelbart og uten de helt store etablerte forbildene å orientere seg etter. Det blir noe helt annet.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.06.2011 20:34    Post subject: Reply with quote

Jørgen Stenseth wrote:
Adressa jobber også med en stor feature om Rosenborg. Vil de bruke skjulte kilder?

Blir det noe mer enn "alt var bedre før"?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Venstrehalf
Junior

PostPosted: 13.06.2011 00:36    Post subject: Bedre før Reply with quote

Jeg synes artikkelen berører det helt sentrale, nemlig klubbens forhold til, eller balanse mellom, "børs og katedral". Javel, forslitte uttrykk men ikke desto mindre aktuelle. Skutle har bragt inn børs som det viktigste styringsprinsippet (ref. FIFAs rapport om korrelasjon mellom inntekter og prestasjoner) og katedralen dras frem ved leilighet. Balansen er mao snudd 180 grader siden Eggen ga seg.

Dvs. at ikke alt men det meste var bedre før...og hva er egentlig feil med å si det?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.06.2011 10:00    Post subject: Reply with quote

Ikke noe galt i å si det for så vidt. Det er liten tvil om at Rosenborg på de fleste måter var bedre stelt i glansdagene.

Utfordringen når man lager en sånn artikkel bør være å få fram hva som har skjedd, og samtidig ta inn over seg at tidene ikke er de samme som for 15 år siden.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.06.2011 10:41    Post subject: Reply with quote

Angående hurtig angrepspille er jeg heller av den formening at ballen hos oss i år går altfor hurtig frem i banen og gjerne med en diagonal lang ball fra Lustig opp mot Prica. Vi får ikke til å koble inn midtbanen slik at den kan få kontrollere tempoet i kampen og angripe motstanderen når det er gunstig å angripe motstanderen. Både Hamrèn og Eggen hadde til felles at passningspillet malte i stykker i motstanderen over tid og at målet før eller senere ville komme. At vi ikke får kontroll på midtbanen kan skyldes taktikk eller at vi har og bruker feil spillere ( ingen Annan ).
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 13.06.2011 10:46    Post subject: Reply with quote

100% Enig. Synes ballen poles mer en noen gang, og det er som regel motstanderlaget som har overtaket på midtbanen.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 13.06.2011 13:50    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Ikke noe galt i å si det for så vidt. Det er liten tvil om at Rosenborg på de fleste måter var bedre stelt i glansdagene.

Utfordringen når man lager en sånn artikkel bør være å få fram hva som har skjedd, og samtidig ta inn over seg at tidene ikke er de samme som for 15 år siden.

Ja, men det er nettopp dette å evne å se inn i hvordan fotballen vil utvikle seg og ta de grep som er nødvendig slik at man henger med. Der har RBK sviktet totalt og jeg har ropt varsku siden jeg kom på forumet. Jeg har fått rett i spådommene mine. Det blir aldri mer CL...
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.06.2011 14:05    Post subject: Reply with quote

Skal vi vedde? Smile

Nå hadde vi vel aldri i verden kommet inn i noe CL i 2007 hvis vi ikke hadde vært superheldig med trekningen, men det viser vel at alt er mulig. Det ville vært ganske så ufortjent om vi hadde kommet inn i fjor, men selv da var vi ganske nære.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 27.06.2011 19:14    Post subject: Reply with quote

Oppdatering etter 12(40%) kamper i serien og 1 kamp mot skikkelig motstand i cupen:

Bidragsytere i mål fremover:
11: Prica
7: Skjelbred
6: Bakenga, Moldskred
5: Winsnes
3: Larsen, Henriksen, Svensson, Dorsin
2: Fredheim Holm, Lustig, Olsen
1: Ørlund, Jamtfall, Åsen

Medskyldig i mål bakover:
8: Larsen, Lustig
5: Ørlund
4: Høiland, Winsnes
3: Dorsin, Lago, Wangberg
2: Bjärsmyr, Fredheim Holm, Skjelbred
1: Henriksen, Jamtfall, Moldskred, Bakenga, Svensson

Selv om jeg er Wangberg-fan så ser jeg med bekymring på armbruken hans. Han har også vært involvert i alle mål bakover etter at han returnerte.
Prica er direkte involvert i halvparten av målene våre. Det er viktig å få han tilbake så fort som mulig!

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 27.06.2011 19:56    Post subject: Reply with quote

Hvis Hoftun kurser ham i hvordan man bruker armer uten å bli straffet for det, så går det nok bra Smile

Ingen har brukt mer armer enn Hoftun.

En annen påstand: Ingen spiller i verden stjeler flere meter på innkast enn Mikael Dorsin i løpet av en sesong.
Back to top
kablap
Senior

PostPosted: 28.06.2011 23:40    Post subject: Reply with quote

Interessant oversikt. Tror den gjenspeiler virkeligheten godt. Ville trodd Dorsin var involvert i flere baklengs.

Dorsin og Lustig er svært viktige offensivt for oss, all den tid midtbanespillerne ikke scorer mål. Lustig 1 og Dorsin 2 har flere enn midtbanespillernes ene (Skjelbred) til sammen, og bidrar i stor grad offensivt med løp og innlegg (riktig nok ofte svært svake).

Uten Prica er jeg redd vi vil Rade opp med drøssevis av 0-0-kamper fremover. Om ikke han kjapt kommer tilbake, blir de neste kampene triste.

Wangberg er uferdig ja, er som en tikkende bombe, bare et tidsspørsmål før første straffesparket pga armbruk kommer. Men, la nå for all del dete talentet få prøve seg en del lell, da!
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.06.2011 11:20    Post subject: Reply with quote

Om han hindrer bare to baklengs på grunn av armbruk, så kan vi vel leve med et straffespark i mot. Sånn har fotballen blitt; en midtstopper må holde.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 30.06.2011 13:21    Post subject: Reply with quote

har noen en god grunn til at vi ikke klarer å være ``på i 90 min??

spiller alltid en god omgang og en elendig der vi gir fra oss kampen og ofte ledelsen. i kampene mot TIL og LSK kjørte vi på fra start og fikk tidlig mål, men så er det slutt, i en lengre periode gir vi vekk kampen.

vi bør da kunne være fokusert igjennom en hel kamp?
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 30.06.2011 13:56    Post subject: Reply with quote

Slik som jeg ser det: Man bytter mot spillemessig overtak på slutten av kampene mot høy intensitet i begynnelsen av kampene. Under spesielt Hamrén så startet RBK veldig rolig for å slite ut motstanderne, mens nå brenner man kruttet tidlig. Skulle gjerne sett et mer kynisk RBK som holder på ballen i lange perioder for å hvile/slite ut motstanderne, siden den fysiske formen ikke er like god under Jønsson som i glansdagene.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.06.2011 13:59    Post subject: Reply with quote

Problemet ligger på kvaliteten. Vi er ikke lenger noe bedre enn de andre lagene i ligaen, og derfor kan vi heller ikke hvile rolig med ball mens motstanderen løper seg tomme mellom.

Eneste gangene vi får overtak i kampene er når vi kjører absolutt maks i alle dueller, og det orker ingen spillere non stop i 93 minutter.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 30.06.2011 14:01    Post subject: Reply with quote

næh. det er mer resultatet av et fortsatt ungt og lite samkjørt lag. dessuten vil alle lag i alle kamper variere i prestasjon, og ha gode og dårlige perioder. more or less.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.06.2011 14:07    Post subject: Reply with quote

At laget er ungt har jo noe med kvaliteten å gjøre da. At tenåringer har overtatt etter våre beste spillere.

edit: Ser jeg skrev litt krøkkete her. Min mening er at laget har falt i kvalitet. våre beste spillere(de som bar laget) har forsvunnet ut i europa og urutinerte 17-18 åringer har måttet overta plassene i førsteelleveren pga Hoftun elendige overgangsvindu.

Last edited by 1972 Miami Dolphins on 30.06.2011 14:19; edited 1 time in total
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 30.06.2011 14:15    Post subject: Reply with quote

Laget vårt er ungt, men det er ikke nødvendigvis et kvalitetstegn. Klubben har aldri uttalt at de tar en Ferguson som den gangen han faset ut de etablerte og sluset inn class of 92', eller Wengers utskiftning av The Invincibles til et lag av tenåringer.

Vist har vi satset mer på utviklingslag enn tidligere, men måten vi får dem inn i troppen på bærer preg av desperasjon ettersom vi rett og slett ikke har andre. En skade på Dorsin og vips er Aasbakk erstatter, en helt uprøvd spiller.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 30.06.2011 15:55    Post subject: Reply with quote

Vi er litt tynne, men dobbeltdekning på alle plasser er ikke så bra det heller, om man skal kunne få fram noen nye egne spillere.

Kanskje får Jonas Svensson et "Henriksen-gjennombrudd" i år, noe han neppe ville gjort om vi hadde beholdt alle spillerne fra fjoråret.

Å være litt heldig skal ikke undervurderes når det gjelder å slå gjennom, og det er antakelig Svenssons lykke at han er i den rette alderen nå og ikke på slutten av 1990-tallet for eksempel, da Stein Ingar Pettersen var et av landets aller største talenter, nevnt i samme åndedrag som John Arne Riise, John Carew og Christer George.

Man kan si mye om et talent som er skuslet bort på egen hånd der, men det er også en del hvisomattedersomatte i forhold til at veien inn på RBKs A-lag var ekstremt tøff i den perioden for lovende juniorer - blant annet også på grunn av nivået laget var på naturligvis. Det er ikke så lett å legge til rette for god egenrekruttering når lista ligger på avansement fra første gruppespill i CL før siste kamp.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 85, 86, 87  Next
Page 58 of 87

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb