English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vålerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 199, 200, 201  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 31.08.2010 22:36    Post subject: Reply with quote

Sett bildet av han, ser ut til å lide av et relativt vanlig Afrika/Nigeria-syndrom: Passet er yngre enn mannen Razz
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran

PostPosted: 01.09.2010 11:22    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Wallace fra FFK til VIF?

Nei, til Gent. Og, som vi alle vet, hadde Fredrikstad bestemt seg for å berge budsjettet i fjor ved å selge ham for 35 millioner. Lurer på hva de endte opp med å faktisk få for ham.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.09.2010 11:26    Post subject: Reply with quote

De solgte han vel for 3.5 millioner? Eller blander jeg med en annen uinteressant overgang nå?
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 09.09.2010 21:31    Post subject: Reply with quote

Harmeet Singh beviser at han ikke følger med på hvordan Drillos EGENTLIG spiller på tv2sporten akkurat nå.

Martin Andresen følger opp uvitenheten. Her skal det ikke vinnes fotballkamper, det skal koses med ball.
Back to top
Snorreth
Rutinert

PostPosted: 09.09.2010 21:31    Post subject: Reply with quote

Care om deres mening. Totalt ubetydelige spillere på landslagsnivå per dags dato.

Skjønner selvsagt hans frustasjon fra U21-landslaget - som er helt elendig, men han kan takke pent nei hvis han føler det hemmer utviklingen hans.
Er ikke verre enn det. Very Happy
Back to top
krakra1
Proff

PostPosted: 09.09.2010 21:47    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Harmeet Singh beviser at han ikke følger med på hvordan Drillos EGENTLIG spiller på tv2sporten akkurat nå.

Martin Andresen følger opp uvitenheten. Her skal det ikke vinnes fotballkamper, det skal koses med ball.
Martin sier vel bare at Drillostilen bør holdes på a-landslaget og ikke spres til utviklingsarenaer, som U21-landslaget burde være. Dessuten vinner jo ikke U-21 kamper, så det er tydelig at Drillostilen ikke funker der. De har drøssevis med gode ballspillere og burde prøve å utnytte det bedre.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 09.09.2010 23:09    Post subject: Reply with quote

Første bud bør være å få inn mer kompetente folk enn Gåre og Skullerud. Eggen etter jul burde være en god kandidat. En jobb som bør være forbeholdt eldre trenere som muligens er litt gammel til å ha en klubbtrener jobb ,men som er kompetent til tusen og har få problemer med å ha en landslagstrener jobb.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 09.09.2010 23:18    Post subject: Reply with quote

Jeg håper folk ikke lar seg blende helt av disse resultatene.

Det er og blir et vanskelig spørsmål å svare på, om det er Drillos spillestil som er nøkkelen eller om det er Drillo som lagbygger, motivator og leder som er hovedårsaken til magien. At Drillo ikke har lyktes utenfor Norge, der språk og kultur er annerledes taler jo egentlig til fordel for sistnevnte.

Drillos fotballfilosofi er ikke uangripelig, men hans prestasjoner som norsk landslagssjef er det.

Jeg tror ikke vi må spille så ekstremt etter Drillos prinsipper for å lykkes som fotballnasjon(les: kvalifisere til mesterskap). Hareide blir brukt som eksempel på det motsatte, men jeg syntes første halvdel av perioden hans var et godt eksempel på at det er fullt mulig for Norge å kvalifisere til mesterskap ved å spille ok fotball, selv om vi faktisk ikke gjorde det.

Likevel støttes selvfølgelig Drillo fullt ut når han spiller på sin måte. Å si noe annet etter 2008 ville nesten være direkte dumt.

At Harmet Singh ikke ønsker å spille 2010-drillofotball, som innebærer få touch (uavhengig av langpasningen), er forståelig når han blir bedt om å ta utgangspunkt i sin egen utvikling.
Back to top
chrisis87
Senior

PostPosted: 10.09.2010 02:06    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Første bud bør være å få inn mer kompetente folk enn Gåre og Skullerud. Eggen etter jul burde være en god kandidat. En jobb som bør være forbeholdt eldre trenere som muligens er litt gammel til å ha en klubbtrener jobb ,men som er kompetent til tusen og har få problemer med å ha en landslagstrener jobb.

Amen!
bolgebah
Veteran

PostPosted: 12.09.2010 21:05    Post subject: Reply with quote

Mohammed Fellah er benket mot Stabæk i kveld fordi han er for næringsfattig og svak etter knallhard ramadanering. De har sitt å slite med i Vålerengen.
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 12.09.2010 21:08    Post subject: Reply with quote

Og der gikk VIF opp i ledelsen ja.. :/
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 18.09.2010 18:56    Post subject: Reply with quote

4-3 borte mot Viking i en ganske underholdende match med mye dårlig forsvarsspill men også noen veldig flotte mål. Nå ligger det litt press på RBK før kampen i Bergen, og jeg føler meg ikke trygg på denne luken slik det er nå. Det kryr av talent i Vålerenga og i tillegg har veteraner som Muri, dos Santos og Berre våknet og tatt mye ansvar i det siste.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedley
Veteran

PostPosted: 18.09.2010 19:51    Post subject: Reply with quote

Det er vondt å si det, men Martin Andresen skal ha mye creds for å ha fått så mye slagkraft og fotball ut av en spillergruppe der Morten Berre er en av de største profilene.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.09.2010 19:52    Post subject: Reply with quote

Spillergruppen til Vålerenga står vel strengt tatt ikke tilbake for vår egen ihvertfall ikke spesielt mye.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 18.09.2010 21:45    Post subject: Reply with quote

Hvis seriegullet skulle glippe til Vålerenga så tror jeg det vil skyldes vårt tøffe kampprogram. Hadde vi vært ute av Cupen og Europa så tror jeg ikke Vålerenga ville vært noen trussel før eventuelt til neste år.

Martin Andresen har vært flink igjennom hele sesongen til å berge Vålerenga for gullpress ved å hele tiden si at det er håpløst å utfordre oss og at de skal vente til neste år. Skulle vi tape for Brann i morra, så kan ikke Martin lenger snakke om at det er håpløst å ta gullet og det kan gjøre Vålerenga stressa fram mot 3 oktober.

Hele situasjonen minner om sist Serie-A sesong. Inter kruset som vanlig igjennom, men plutselig kom Milan jagende bak. Milan lå 3 poeng bak før de skulle møte Inter borte, men ble slått 0-2 til tross for at Inter fikk to spillere utvist.

Semifinalen mot Follo vil være en perfekt mulighet til å bygge selvtillit videre ved å sikre en cupfinale. etter det blir det borte mot Godset som ikke lenger har Marcus Pedersen. Etter hjemmekampen mot Vålerenga vil det gjenstå 1 tøff og 3 overkommelige kamper. den tøffe er hjemme mot Tromsø. Borte mot Hønefoss og Kongsvinger og hjemme mot Aalesund bør vil klare.
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 18.09.2010 21:55    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Spillergruppen til Vålerenga står vel strengt tatt ikke tilbake for vår egen ihvertfall ikke spesielt mye.

Pdd er de sikker i bedre form...

Og det finnes vel en del spillere jeg vil gjerne bytte med noen av våre... Det var mye snakk i vår om RBK sin overlegen og bredd spillerstall, men egentlig har jeg hatt det tøft med å skjønne hvorfor...

Spesielt etter at Moldskred gikk fra svak kamp til svak kamp...

Det føles ekkelt å si, men det er helt mulig at VIF kommer til å ta gull...
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 19.09.2010 08:26    Post subject: Reply with quote

VIF tar nok gullet dessverre. RBK taper mot Brann, VIF og TIL og spiller uavgjort mot Godset, VIF vinner resten. Og ledelsen i RBK slipper som vanlig helt unna kritikk for å ha latt et nesten garantert seriegull glippe pga idiotiske avgjørelser.
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 19.09.2010 10:07    Post subject: Reply with quote

Mye som kan skje ennå, og vi vet ikke om RBKs formsvikt blir langvarig og at den vil gjøre seg gjeldende i serien. Men at VIF kan komme til å utgjøre en trussel, er vel ikke usannsynlig.

Serien 2010 minner for øvrig påfallende om 2004. Tromsø ut som en rakett, RBK tar over føringa før VIF for alvor melder seg på når det blir høst. RBK og VIF møtes på Lerkendal noen runder før slutt. Skal det hele avgjøres i siste runde igjen?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.09.2010 18:50    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
VIF tar nok gullet dessverre. RBK taper mot Brann, VIF og TIL og spiller uavgjort mot Godset, VIF vinner resten. Og ledelsen i RBK slipper som vanlig helt unna kritikk for å ha latt et nesten garantert seriegull glippe pga idiotiske avgjørelser.

Tror du på dette selv tr0ndern? Rolling Eyes
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 19.09.2010 19:11    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:

Ja, RBK-ledelsen slipper alltid unna kritikk. Deler virkelig den oppfatningen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 19.09.2010 19:21    Post subject: Reply with quote

Hvor mye kritikk av Hoftun og resten av RBK-ledelsen har du sett i andre fora enn dette, Hedon? Sikter da til TVs sportssendinger, Adressa, VG sine sportsseksjoner (papiravisene, altså), etc
stolavs
Veteran

PostPosted: 20.09.2010 00:23    Post subject: Reply with quote

Tronderen: Du fikk feil i dine tips.. RBK Ble visst seier i Bergen..
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 20.09.2010 08:03    Post subject: Reply with quote

Ja, anti-jinx'en fungerte denne gangen og.
kristobal
Legende

PostPosted: 17.10.2010 14:00    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:
Det skumle med Vaalerenga er at dette ikke er noen tulleklubb ala Viking. Dette er en klubb som med rett utvikling de neste 2-3 aarene kan utfordre Rosenborg om aa bli den stoerste klubben i Norge. Stig T-rekruteringen er bare en av mange aspekter som tyder paa at Oslo-klubben tenker riktig, unorsk, stort og internasjonalt. Naa faar vi se om Vaalerenga blir den mange norske klubber har haapet paa, hovedutfordreren til Rosenborg i mer enn en sesong. At Vaalerenga ikke tar gull i aar kan vaere deres stoerste seier.

Jeg har ventet lenge paa dette. Tiden fremover blir spennende.

Tar dette over hit istedet for å drive diskusjonen videre i Thorbjørnsen-tråden. Personlig har jeg ingen klare holdepunkter for å støtte tesen om at VIF ikke kan være en tulleklubb ala Viking.

Det kan hende de blir vår fremste utfordrer i årene framover, hvis de gjør ting riktig.

Men historien viser at klubb etter klubb etter klubb har mislyktes i dette. Jeg ønsker gjerne at Vålerenga blir en reell utfordrer, fordi det også vil løfte oss og de andre. Det å ha et stabilt og godt lag fra landets største by hadde vært bra for norsk fotball.

Likevel tør jeg ikke helt tro på det. Straks noen har nevnt frasen "ta opp kampen med Rosenborg" de siste 20 årene har det skjært seg. Om ikke helt umiddelbart, så i hvert fall ganske fort. Antakelig fordi det skjer noe den dagen man skal forsvare noe eller forventningene ligger der til at man skal være en reell utfordrer.

Jeg støtter 1972 MD helt og fullt i at vi slår Vålerenga fordi vi har vært dyktigere til å sanke poeng. Ikke som Keenoir hevder at vi tærer på oppsparte midler og Ryujin som nærmest avskriver CL og seriegull neste år allerede.

Hva som er årsaken til denne svartmalingen vet jeg ikke, men det er i hvert fall en virkelighetsbeskrivelse jeg ikke kjenner meg igjen i - i det hele tatt.

Så mye galt har vi ikke gjort de siste årene. De som virkelig var udugelige, det var de andre som ikke benyttet muligheten da RBK måtte gjenbygge i årene 05-08. Deriblant også Vålerenga. Som har fått litt sving på sakene etter at hattene ble plassert på riktige hoder. Men som når som helst kan begynne å handle seg vekk fra både tippeligatopp og klubbutvikling, som ikke har særlig erfaring med å være en klubb med stort forventningspress utenfra, og som opp gjennom historien har vist seg å være en klubb med krefter som drar i alle mulige retninger straks det melder seg den lille tvil om den gjeldende retning er riktig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
toreinar
Veteran

PostPosted: 17.10.2010 19:49    Post subject: Reply with quote

Martin Andresen er sannsynligvis en god nok trener for oppgaven.
Med god økonomi og rike onkler i bakhånd, kan de forsterke ytterligere.
Greier de noen spennende forsterkninger, vil de garantert kjempe helt i toppen neste år.
Og RBK må prestere på topp for å henge med.
Spennende og godt for interessen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 199, 200, 201  Next
Page 50 of 201

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb