View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 10.11.2005 13:34 Post subject: |
|
|
jeg er enig i at man ikke skal hetse noen i innlegene, selv om jeg kanskje har gått for langt i noen innlegg. Jeg må bare beklage det. Men så lenge det ikke er hets så kan man skrive sine meninger.  _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 10.11.2005 13:44 Post subject: |
|
|
Noen ganger går det lang ja, ikludert meg:P men asså, det er som sagt bare våre meninger..
Og skal jo sies de får godt nok betalt, så de bør tåle det.. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 10.11.2005 13:48 Post subject: |
|
|
Får de betalt for å bli hetset på forum? Den var ny  _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 10.11.2005 13:50 Post subject: |
|
|
thorarildv wrote: | Får de betalt for å bli hetset på forum? Den var ny  |
Forstå det som du vil
men de får godt betalt så litt kritikk bør de tåle.. |
|
Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 10.11.2005 14:00 Post subject: |
|
|
enig med deg erik W!  _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 10.11.2005 14:06 Post subject: |
|
|
Feffa wrote: | enig med deg erik W!  |
Hehe  |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 10.11.2005 14:07 Post subject: |
|
|
thorarildv
Feffa
Erik W
Vil bare minne om at dette er ikke noen chattekanal.... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 10.11.2005 14:11 Post subject: |
|
|
Litjeggen wrote: | thorarildv
Feffa
Erik W
Vil bare minne om at dette er ikke noen chattekanal.... |
Alle 3 var inne og vi diskuterte det? ekke det lov? :s |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 10.11.2005 14:14 Post subject: |
|
|
Leave thorarildv out of this! Forøvrig er jeg enig. Dont shit where you eat, folkens. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.11.2005 16:42 Post subject: |
|
|
Krøvel Vellevold wrote: | Hva er din begrunnelse for å "kjibbe ut" Helstad? |
Han har ikke SÅ gode ferdigheter. Ålreit fart, sånn passe teknikk, sånn passe skudd. God målteft, det har han. Men ikke utrolige ferdigheter, ikke veldig god til å dra ballen med seg i fart, ikke veldig god til å skyte i pressede situasjoner.
Ser heller Braaten i den rollen.
Helstad sier det selv: han er best i 4-4-2. |
|
Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 17.11.2005 16:46 Post subject: Re: Frode Johnsen |
|
|
Stemmer det at Frode Johnsen har kontrakt til ut 2008-sesongen??? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.11.2005 17:09 Post subject: |
|
|
Johnsen har kontrakt på tre år (f.o.m. 01.01.2006) med opsjon på et fjerde; han får automatisk forlenget avtalen sin om han spiller minst 75 prosent av kampene i 2008.
Les mer: Frode Johnsen fortsetter i RBK |
|
Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 18.11.2005 01:28 Post subject: |
|
|
jepps. synd det der....
Regne med d va en spøk litjeggen, vesst ikke så burde du vell ha viktigere ting å passe på  _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.11.2005 10:10 Post subject: |
|
|
*sukk*
On a different note - ikke en spiller, men tar ham gjerne.
Siem vurderer slutte i VIF. hank ham inn. Makaløst flink fyr. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 21.11.2005 11:39 Post subject: |
|
|
Utrolig at en så god trener, er så dårlig til å se kvaliteten på spillerene sine..
Er bare lei f. jhonsen nå. |
|
Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 21.11.2005 12:10 Post subject: |
|
|
Jepps. Av alle trenere trodde je Høgmo skulle se at Frode Johnsen ikke varnoe for RBK. skuffet skuffet skuffet...  _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
Back to top |
|
 |
Krampe Junior
|
Posted: 21.11.2005 12:49 Post subject: |
|
|
Feffa wrote: | Jepps. Av alle trenere trodde je Høgmo skulle se at Frode Johnsen ikke varnoe for RBK. skuffet skuffet skuffet...  |
Jeg slutter meg gladelig til de som er skuffa over dette.
Nå har jeg ikke noen tall eller statistikk å forholde meg til. Men jeg synes det må være slik at den spissen som viser det største hjertet, og som faktisk scorer mål, må få spille. Hva i huleste er det som foregår når FJ blir foretrukket gang på gang? Jeg har registrert at svaret som oftest blir at han har vært god på trening og snart er i form. Er han lærerens favoritt mens TH bare sender lapper og risper i pulten? Jeg skulle likt å sett klausulene i kontrakten til FJ eller hva det heter. Her er det noe som stinker.  _________________ - Det er ikke enkelt å spille på et lag i krise.
Ã….Hareide |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 21.11.2005 13:02 Post subject: |
|
|
Ingen uttalelser fra Høgmo,bare Frode Johnsen som "føler" at han er med i fremtidsplanene. Det er godt mulig at han er det, men tiden som automatisk førstevalg er nok over. Rosenborg har vært på spissjakt siden i fjor sommer,og det er vel ingen grunn til å tro at den jakten plutselig er avblåst. Men selv med en ny spiss så trenger vi en konkurrent/reserve, Helstad er allerede misfornøyd med å ikke være automatisk førstevalg, så da ligger det kanskje an til at Frode Johnsen får en slik rolle. Kanskje ikke så dumt, F.Johnsen har egenskaper som kan komme til nytte som innbytter mot slutten av kamper, det viste han et par ganger i høst. |
|
Back to top |
|
 |
Krampe Junior
|
Posted: 21.11.2005 13:33 Post subject: |
|
|
Quote: | Helstad er allerede misfornøyd med å ikke være automatisk førstevalg, så da ligger det kanskje an til at Frode Johnsen får en slik rolle. |
Akkurat det forstår jeg veldig godt. Han burde vært et klart førstevalg som spiss. Mannen scorer faktisk mål. FJ fikk både tillit under PJH og nå PMH uvisst av hvilken grunn. De beste opptredene den siste sesongen har etter min mening FJ gjort som forsvarer. Det jeg frykter nå er at RBK mister sin aller beste spiss og samtidig ødelegges moralen i laget fordi spillerne ser at det tydeligvis ikke er de som presterer best som får spille. _________________ - Det er ikke enkelt å spille på et lag i krise.
Ã….Hareide |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 21.11.2005 13:49 Post subject: |
|
|
Helstad er vel heller et offer for systemet. Ønsker man å spille med en spiss og klassiske vinger, så er det mest hensiktsmessig å spille med en spiss som har en viss luftstyrke. Forhåpentligvis kan vi hente en spiss som har både fart og luftstyrke. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.11.2005 14:01 Post subject: |
|
|
(mer eller mindre) Klassiske vinger spilte vi jo med da HMB var spiss også. Så jo ut til å fungere akseptabelt da.
Et problem med at Frode brukes så mye er at vi blir så vanvittig forutsigbare. Vi har ikke andre angrepsmåter enn lempinga i boksen. Desverre ser man at spillerne har vanskeligheter med å legge om når Helstad spiller. Og det er bagrensethva han kan gjøre med målløs lemping inn i 16-meteren. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Krampe Junior
|
Posted: 21.11.2005 14:14 Post subject: |
|
|
Totto_Dahlum wrote: | Helstad er vel heller et offer for systemet. Ønsker man å spille med en spiss og klassiske vinger, så er det mest hensiktsmessig å spille med en spiss som har en viss luftstyrke. Forhåpentligvis kan vi hente en spiss som har både fart og luftstyrke. |
Jeg forstår den tankegangen der. Samtidig har hele fjorårssesongen vist at det ikke har fungert sånn i Rosenborg. Det viser bla toppscorerlista i årets TL. Innleggene har ikke vært i nærheten av å være presise nok til å treffe brasken til FJ og denne taktikken blir uansett altfor ensidig og lettlest. Mener også at Brattigol, Storflor, Braaten og Helstad ikke trives med disse stussballene m/ sprett. Langs bakken har det fungert bedre. RBK kommer ikke til å kjempe i toppen av TL neste år hvis man skal fortsette å tviholde på en feilslått taktikk med en hodesterk spiss som innleggene sjeldent treffer. Mulig 4-4-2 er det beste med de spillerne vi har. 4-3-3 er flott når det fungerer. Det er ikke det. Men er innleggene upresise sliter vi bare ut midtbanen som må jage hjemover etter brutte innlegg.
EDIT: Quote: | Et problem med at Frode brukes så mye er at vi blir så vanvittig forutsigbare. Vi har ikke andre angrepsmåter enn lempinga i boksen. Desverre ser man at spillerne har vanskeligheter med å legge om når Helstad spiller. Og det er bagrensethva han kan gjøre med målløs lemping inn i 16-meteren. | -Nettopp. _________________ - Det er ikke enkelt å spille på et lag i krise.
Ã….Hareide |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 21.11.2005 14:19 Post subject: |
|
|
Er helt enig at det blir for forutsigbart. Når vi har en midtspiss som Frode Johnsen så har vi en midtspiss som ikke er i stand til å skape noe selv, som er en fare for motstanderen med ballen i beina, som kan løpe fra forsvarerne til motstanderen. Å ikke ha en slik spiss er et stort minus. Kan ikke skjønne at Høgmo og Bratseth vil gjøre alt som er for å få tak i en slik spiss. Nå har vi Helstad som er en slik spiss. Men en til må vi ha. Og selvfølgelig selge Johnsen. |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 21.11.2005 14:32 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | (mer eller mindre) Klassiske vinger spilte vi jo med da HMB var spiss også. Så jo ut til å fungere akseptabelt da.
Et problem med at Frode brukes så mye er at vi blir så vanvittig forutsigbare. Vi har ikke andre angrepsmåter enn lempinga i boksen. Desverre ser man at spillerne har vanskeligheter med å legge om når Helstad spiller. Og det er bagrensethva han kan gjøre med målløs lemping inn i 16-meteren. |
De fleste av sesongene spilte vel Brattbakk på kanten? I 94-sesongen var han hovedsaklig midtspiss,men det var kanskje ikke en ønsket situasjon,men heller et resultat av at Kaasa ikke helt slo til. I 95 og 96 hadde vi Iversen som ga oss den nødvendige luftstyrken.
Jeg er enig i at vi blir forutsigbare med Frode Johnsen, det skyldes rett og slett at han ikke er god nok. Men jeg tror likevel det er mest hensiktsmessig å bruke en spiss som har brukbar luftstyrke om vi skal greie å utnytte systemet vårt optimalt. Derfor tror jeg ikke Helstad har noen fremtid som midtspiss i Rosenborg, han har ikke luftstyrke og heller ikke evnen til å holde på ballen eller finne åpninger for andre spillere(som F.Johnsen hadde på sitt aller beste). Egenskapene til Helstad er hurtigheten og smarte bevegelser foran motstanderens mål. Forsåvidt meget gode egenskaper for en spiss, men også egenskaper vi delvis har gjennom kantspillere og midtbanespillere.
Det ideelle er selvsagt å få tak i en spiss som har litt av alt. Rushfeldt f.eks. har luftstyrke og gode bevegelser foran mål, Occean er brukbar i lufta og samtidig hurtig osv. Jeg tviler sterkt på om Høgmo går inn i neste sesong med spissduoen Helstad/Johnsen, alt tyder på at vi er på utkikk etter en ny spiss. |
|
Back to top |
|
 |
|