View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Lavlandsapen Junior
|
Posted: 26.08.2010 12:34 Post subject: |
|
|
Quote: | Mye å hente fra det angrepsspillet der, vi har jo lignende backer, men absurde tekniske mangler forover (unntatt Ciljan). Men det forutsetter også at vi klarer å opprett holde trykk over tid mot gode lag (altså bedre enn TL), og ikke anser alle muligheter som en kontring.
Gi nå faen i å hente nolduser fra fk langbold, hent fotballSPILLERE. Men hvem tror vel vi blir særlig forsterket før EL....
|
FCK stod selv i en sådan situation i 2006, hvor Ståle tog over. Et fysisk stærk og rutineret hold (Hangeland, Gravgaard, Linderoth, Silberbauer, Alvaro Santos og Marcus Allbäck). Ren klasse, men ikke mange af dem kunne tage to på foden.
Uanset om I kan lide Ståle eller ej, så ændrede han sammen med den nye sportsdirektør (Carsten V. Jensen - CV) sammensætningen. Da alle de overstående blev solgt var de nye spillere der kom ind ikke nær så fysiske (eller gamle) men meget tekniske.
Det skabte problemer et par år, men nu er vi mange hold overlegne i spillet, hvor vi før var det på fysik og rutine.
I har i den grad fysikken, men også flere med teknik på midten, så måske kan Bolanos og et par stykker mere rykke jer i den retning. Hvis det er ønskværdigt, men jeg tror at det var forskellen. Mit indtryk er, at I normalt har bolden mest, men i begge opgør havde I den 40%.
Som du skriver har I backs som minder meget om vores og uden angrebsivrige backs kan man ikke komme langt. Stadsgaard/Deminov har også niveauet, men hverken Trond Olsen eller Moldskred har vist, at de har nivauet til internationale kampe og Iversen kan vel kun én sæson endnu. På den offensive midtbaneplads burde der ligge en klassisk 10ér type men overblik og teknik som en troldmand.
Mine 5 cent. Jeg håber I kan leve med at jeg blander mig I jeres interne debat  |
|
Back to top |
|
 |
Kayden Junior
|
Posted: 26.08.2010 12:37 Post subject: |
|
|
Tak for kampen! det var utroligt spændende, var inde og se den med min gravide kæreste og var sikker på at hun ville føde på stadion, sådan som hun stod og hoppede de sidste 10 minutter
Syntes at i RBK fans er lidt hårde mod jer selv, RBK er stadigvæk et utroligt godt hold, og jeg hørte flere fans omkring mig sige at RBK virkede utroligt farlige når de var i angreb, RBK er utroligt gode til omstillings spillet efter min mening, der går ikke lang tid fra at i vinder bolden til i er ved at score, er en fornøjelse at se.
N'doye og Santin var elendige igår, det var simpelthen pinligt at se især Santin få foræret så mange 100% chancer og så.... sparke den over og ved siden af mål.
På trods af at FCK sad på kampen igår, virkede RBK ikke lamslåede, der var nogle dårlige præstationer fra begge sider, men det gik vel lige op når vores angribere ikke kunne ramme noget som helst, og RBK's forsvar stod ret skidt, havde RBK's forsvar spillet en super kamp havde vi slet ikke scoret, og havde santin og n'doye ikke spillet som 2 blinde pensionister ville der havde været en målfest.
Jeg er dog overrasket over at FCK kunne dominere RBK så meget som de gjorde igår, det er trods alt ikke tit at FCK er så dominerende i den danske liga mod hold som OB, Brøndby og FCM, jeg er lidt ked af at indse at den norske og svenske liga halter så meget bagefter den danske, da jeg generelt holder med svenske og norske hold, uanset om det er landshold eller klubhold, når bare ikke de spiller mod os
Et stort ønske ville dog være en nordisk liga med sverige danmark og norge til at erstatte de hjemlige ligaer, med 4-5 pladser til hvert land, det ville gøre holdene meget bedre at møde bedre modstand i alle kampe, og gøre de nordiske hold meget stærkere i europa, helt ærligt så er bunden af den danske, den svenske og norske liga ikke meget værd, og en klub som RBK får ikke meget ud af at spille den slags kampe, ligesom FCK ikke bliver bedre af at spille mod bunden af den danske liga.
Men god kamp og held og lykke i EL, håber i trækker Juventus og sætter dem på plads! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.08.2010 12:40 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Riktignok et utdrag, men det er lov å tolke dette som om at kampen i går var grei nok. |
Åh, give me a break. Dette blir for dumt. Se på noe av det andre jeg har skrevet du, og ikke minst i hvilken sammenheng jeg skrev det der. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.08.2010 12:46 Post subject: |
|
|
[quote="Lavlandsapen]På den offensive midtbaneplads burde der ligge en klassisk 10ér type men overblik og teknik som en troldmand.
[/quote]
Ja, det er jo der jeg vil ha Skjelbred, men handles må der, okke som.
Bland i vei! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Last edited by Recon on 26.08.2010 14:15; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.08.2010 12:54 Post subject: |
|
|
Jeg har i det store og hele vært positivt overrasket over lagets prestasjoner etter Eggens comeback som trenervikar. Dette til tross for at jeg antok både at de ville bite godt fra seg i Norge, og dermed bli seriemestere, og at de ville framstå som et mer strukturert lag offensivt. Jeg tok feil da jeg trodde at de unge spillerne automatisk ville bli ofret til fordel for Winsnes, Strand og Iversen, og som en følge av det har vi fortsatt en ustoppelig seiersmaskin med unge spillere i hovedroller.
Dette i Norge, vel å merke.
Den andre delen av mine spekulasjoner rundt Eggens comeback har dessverre vist seg å bli omtrent akkurat som jeg fryktet på forhånd. Mot lag med større individuelle ferdigheter holder ikke det kollektive forsvarsspillet, fordi disse lagene ikke lenger har så store begrensninger i fysisk vilje og kapasitet som de hadde for ti år siden. Førsteomgangen mot FCK i går, og tildels andre omgang sist, så ut som kamper mellom Grevenmacher og Barcelona, eller kanskje mindre hypotetisk, som kampen mellom Vålerenga og Start for en måned siden. Problemene oppstår fordi RBK-lagets idé om forsvarsspill stort sett går ut på å rygge inn i boksen med alle minus tre spillere. Ingen markering, ingen støting, ingen struktur og ingen intensitet - det var sjansebonanza fra 15-20 meter hele kampen. Og når dødballforsvaret er så dårlig at innkastene får lov til å treffe gresset på fem meter, da er det noe som ikke stemmer.
Dette er ikke noe som plutselig har oppstått nå mot FCK, det er en tendens som har blitt stadig sterkere etter Hamréns exit. For meg virker det som spillerne rett og slett er rustne på den defensive biten, taktisk sett. Og det er kanskje verdt å merke seg at Nils Arne Eggen aldri har vært kjent som noen mester på defensiv organisering - der har han hatt god hjelp tidligere. Rosenborg skapte sjansene til å score det viktige bortemålet, men hjelper det egentlig noe særlig når vi samtidig er tjuvheldige som ikke slipper inn fem?
Jeg tror faktisk, tror, vel å merke, at Rosenborg hadde slått ut dette FCK-laget under Hamrén. Dette på grunn av de åpenbare svakhetene til danskene i det defensive - jeg tror vi hadde kontra dem i stykker. Nå er jo den skuta seilt, på godt og vondt, men kanskje kan vi ta med oss noe av Eggens glimrende offensive input inn i Jönssons regime, og få litt i pose og sekk? Det er i alle fall klart at vi ikke kan spille mot ferdighetsmessig overlegne motstandere uten et kollektivt forsvarsspill.
Samtidig er det rimelig åpenbart at vi trenger en både bredere og sterkere spillerstall for å kunne hevde oss i Champions League. Nå mister vi sentrale spillere, og hvis vi ikke handler lurt nå, så er det fort fem hakk ned på tabellen i 2011. Dermed tror jeg det er på tide at Erik Hoftun delegerer det ansvaret til noen som faktisk evner å få til dette.
Børs:
Örlund 7 - Har noen veldig gode redninger, er stort sett sikker i klypene, men bør kanskje dominere feltet sitt mer?
Lustig 5 - Sjelden involvert offensivt, og får lite hjelp defensivt. Må stadig improvisere rollen sin for å hjelpe andre.
Stadsgaard BB 8 - Hovedårsaken til at det ser relativt pent ut på resultattavla. Rask, sterk, konstruktiv og god med ball.
Wangberg 5 - Gjør en grei figur, men må dele skyld for markeringsproblemene på dødball.
Dorsin 6 - Sliter med farta til Pospech, men kommer seg stort sett på rett side, og forsøker å bidra offensivt etter hvert.
Demidov 4 - Elendig førsteomgang, blir løpende imellom og rygger for tidlig og langt. Upresis. God som stopper i andre omgang.
Henriksen 4 - Sliter med tempoet, men samtidig en av få med ro til å behandle ball. Setter alt for ofte Lustig alene mot Wendt og Grønkjær.
Skjelbred 5 - Ser til tider panikkslagen ut i første omgang, veldig stressede løsninger. Spiller seg opp i andre omgang, går av med strekk?
Iversen 5 - Slet med Ottesen i lufta, slet med tempoet langs bakken, men viser bra blikk i en del situasjoner.
Olsen 2 - Forferdelig ballbehandling, knapt noen vellykkede involveringer.
Prica 6 - En av de få som virkelig ville noe, løper bra, vinner dueller og skaper sjanser, men du må jo putte dem i mål da!
Strand 7 - Har den roen mange manglet, vinner ball, spiller presist og scorer nesten. Burde ha startet kampen.
Winsnes - Bra innhopp, får plass rundt seg når FCK får nerver og rygger, og spiller klokt.
Moldskred - Skaffer noen dødballer høyt oppe, klarer å holde på ball. Stigende form?
Eggen 7 - Gjør riktige grep underveis etter feilvurderingen fra start, og laget stjeler nesten avansementet.
Dommer Helmut 4 - Klassisk hjemmedommer, men utover det ingen grove feil. Overser en klar dytt i ryggen på Henriksen. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 26.08.2010 12:55 Post subject: |
|
|
Jeg oppfordret før kampen til å la etterpåklokskapen ligge etter kampen.
I og med at jeg var enig i laguttaket og Eggen uoppfordret innrømmet at det slo feil, vil jeg være litt etterpåklok allikevel.
1. Troppen er for tynn. Dette burde vi gjort noe med for flere måneder siden.
2. Kampbelastningen inn mot disse kampene ble for stor. Her burde vi påvirket NFF kraftig og ihvertfall fått et døgn ekstra hvile før begge kampene.
3. Vi burde startet med å hvile noen spillere minst en kamp tidligere enn vi gjorde.
4. Demidov-Wangbergvarianten burde vært prøvet ut i serie/cup. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 26.08.2010 13:00 Post subject: |
|
|
Jeg tror det var hovedsaklig tre ting som var veldig avgjørende i går.
1. At vi ikke kunne bruke Annan
2. At vi brukte Demidov som DM
3. At vi startet med Wangberg i forsvaret (Som kun har 5 kamper på elitenivå).
Nå var det Annans gule kort som utløste pkt 2 og 3. Og det er rimelig bitter å tenke på at INGEN i sportslig ledelse fortalte han at han ville bli suspendert ved gult kort. Jeg tror aldri Annan hadde kastet seg inn i den duellen om han hadde visst dette. |
|
Back to top |
|
 |
totti21 Junior
|
Posted: 26.08.2010 13:08 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Dessuten er denne FCK-utgaven bedre enn den Stabæk møtte. Det har vel liket fra Grue sjøl sagt også. |
Det var vel heller motsatt: http://msn.tv2sporten.no/...48848.html
Atiba Hutchinson har vært FCK sin beste spiller de siste sesongen, i tillegg til at de har mistet Ailton Almeida som holdt N'Doye på benken ifjor. Ellers er stallen mer eller mindre lik fjorårets. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.08.2010 13:11 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | kristobal wrote: | Riktignok et utdrag, men det er lov å tolke dette som om at kampen i går var grei nok. |
Åh, give me a break. Dette blir for dumt. Se på noe av det andre jeg har skrevet du, og ikke minst i hvilken sammenheng jeg skrev det der. |
Fortell meg da hvor ofte du har lest mine innlegg uten å dra ut ting av sin sammenheng for å bruke meg som Eggen-hater eller andre ting. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.08.2010 13:11 Post subject: |
|
|
De hadde kanskje bedre spillere, men spillte med et helt annet tempo og presisjon i går enn de gjorde mot Stabæk. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.08.2010 13:19 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | De hadde kanskje bedre spillere, men spillte med et helt annet tempo og presisjon i går enn de gjorde mot Stabæk. |
Enig i det. Jag har aldrig sett FCK spela så bra. Norge är att gratulera med Solbakken som tränare. Jag har undervärderat honom. Jag trodde han var ytterligare en förlegad fjeldabetränare. |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 26.08.2010 13:27 Post subject: |
|
|
Selv om fck var best hvis vi ser begge kampene under et og fortjente å gå videre synes jeg det er bittert å ryke ut på bortemål. Vi kunne fort ha fått et mål på slutten i går eller scoret et mål til på Lerkendal og da kunne alt ha sett helt annerledes ut. Men, men, vi får satse på å gå videre i EL da og hvis fck blir nr 3 i sin gruppe i CL så kanskje vi kan få revansje i februar/mars... |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 26.08.2010 13:47 Post subject: |
|
|
Taktikksida Zonal Marking kommer med analyse av kampen i løpet av dagen, skal bli spennende lesing. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.08.2010 13:53 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Fortell meg da hvor ofte du har lest mine innlegg uten å dra ut ting av sin sammenheng for å bruke meg som Eggen-hater eller andre ting. |
Jeg ser dette som en innrømmelse på at du kun er ute etter en slags "hevn". Voksent.
Selv tatt ut av sammenheng fremstår ikke det du siterer meg på som noe positivt i forhold til kampen i går. Mission failed! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.08.2010 14:01 Post subject: |
|
|
Uff, jeg synes ikke dette fører noe sted hen uansett. Jeg respekterer dine meninger, men er uenig med deg. Dette er ingen "hevn", det er et ønske om å diskutere på samme vilkår.
Jeg synes det blir påtatt å i det hele tatt dra inn "normal effektivitet og 1-2 mål" etter en kamp hvor normal effektivitet hadde tilsagt 6-2 eller deromkring.
Det er ikke usant det du skriver om oss, for selv om effektiviteten har gått ned utover i sesongen så burde vi scoret minst ett og kanskje to mål i går.
Men med tanke på all hurven jeg fikk om litt av de samme tingene i fjor og vår, hvor effektiviteten var en god del bedre og antall målsjanser en god del lavere så syntes jeg dette ble litt påtatt.
Last edited by kristobal on 26.08.2010 14:09; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.08.2010 14:05 Post subject: |
|
|
Har vi plutselig glemt at ingen i klubben klarte å informere Annan om at han måtte stå over med gult på Lerkendal? Dette må ikke glemmes, men stilles spørsmål ved. Denne tabben kan ha kosta oss 100 mill. |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 26.08.2010 14:18 Post subject: |
|
|
Kayden wrote: | Et stort ønske ville dog være en nordisk liga med sverige danmark og norge til at erstatte de hjemlige ligaer, med 4-5 pladser til hvert land, det ville gøre holdene meget bedre at møde bedre modstand i alle kampe, og gøre de nordiske hold meget stærkere i europa, helt ærligt så er bunden af den danske, den svenske og norske liga ikke meget værd, og en klub som RBK får ikke meget ud af at spille den slags kampe, ligesom FCK ikke bliver bedre af at spille mod bunden af den danske liga. |
Noe sånt har vel vært forsøkt tidligere også, under tittelen Royal League - og da ikke med særlig suksess. Bra konsept, men for dårlig gjennomført dessverre.
En felles skandinavisk/nordisk toppserie høres bra ut på papiret, men det strider vel mot UEFAs nåværende regelverk? Så vidt jeg vet er det bare vinnerne av nasjonale ligaer som kvalifiserer til CL/EL-spill, og en slik nordisk liga ville da bare vært en slags europacup-erstatning, mens vinnerne av "restligaene" i Norge, Sverige og Danmark så ville vært de som gikk til vanlig europacup. Ikke akkurat ideelt. Finnes det forresten i det hele tatt noen fungerende regionliga bygd på et slikt prinsipp noe sted i verden?
Personlig skulle jeg gjerne sett Royal League gjenoppstå, men da med et mer gjennomarbeidet kampoppsett, og med ordentlige premier å kjempe om (pengepremier, vinneren får ekstra e-cupplass for eksempel). Hva som helst for å øke prestisjen. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.08.2010 14:43 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Jeg synes det blir påtatt å i det hele tatt dra inn "normal effektivitet og 1-2 mål" etter en kamp hvor normal effektivitet hadde tilsagt 6-2 eller deromkring. |
Det har jeg jo heller aldri benektet. Snarere tvert imot:
Quote: | Ja, egentlig ganske sykt at kampen ender 1-0. Retterdig resultat hadde kanskje vært 6-2. |
|
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.08.2010 15:38 Post subject: |
|
|
Tips Hedon: Kalla en spade för en spade fast det är Nils Arne som gräver. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.08.2010 16:02 Post subject: |
|
|
Når jeg sier at rettferdig resultat muligens hadde vært 6-2, vil vel jeg si at det er spade nok? Eller kanskje jeg skulle tatt frem storspaden og sagt at 10-0 hadde vært mer riktig? |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.08.2010 16:34 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Når jeg sier at rettferdig resultat muligens hadde vært 6-2, vil vel jeg si at det er spade nok? Eller kanskje jeg skulle tatt frem storspaden og sagt at 10-0 hadde vært mer riktig? |
Det är inte adekvat att dra fram positiva aspekter vid en mycket dålig spade (den gick nästan att gräva med) utan man kallar den för en skitspade. Till och med Kroken erkände att det var den sämsta spaden han har sett. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.08.2010 16:55 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke du vet hva du snakker om. Hva er det jeg har trukket frem av posivite ting som ikke er adekvat? Senador påstår at det er spillestilen til NAE som gjør at vi slipper inn altfor mange billige mål, men realiteten er at de to eneste målene vi har sluppet inn mot FCK var to dødballmål. Altså har det ingenting med spillestil å gjøre. Det er en ren faktaopplysning til fyren som forsøker å sette en eller annen verdensrekord i krisemaksimering. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 26.08.2010 17:04 Post subject: |
|
|
Neida Jeg har faktisk stor respekt for FCK de er et veldig godt lag. Håper de tar 3. plassen i sin gruppe så skal vi får vår revansje i EL utslagsrundene. Gratulerer FCK og Danmark men neste gang vinner vi.
Last edited by Kjetil Rekdal on 26.08.2010 17:24; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.08.2010 17:17 Post subject: |
|
|
Senador borde ha skrivit att det bland annat är spelstilen till NAE som gör att vi släpper till alltför många jättechanser som i normala fall leder till mål. Det är relevant med full krisemaximering efter matchen i PARKEN (vilken fantastisk STÄMNING). Efter denna matchen tycker jag att Senador skall få fritt spelrum. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.08.2010 17:25 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Senador borde ha skrivit ... |
Nettopp, men det gjorde han ikke, derav min lille faktaopplysning. |
|