English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tom Erik Nordberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 26, 27, 28  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TomH
Veteran

PostPosted: 08.07.2010 12:43    Post subject: Reply with quote

Interessant Flyingduck,
kan jeg forstå det siste avsnittet ditt som om at TENordberg er klar for RBK?

Personlig gleder jeg meg stort til å få en stopper som rydder godt opp i luftrommet foran egen keeper. Har han bra med fart i tillegg er det jo veldig bra.

Jeg tolker det også som positivt at du sammenligner Nordberg med Demidov, som jo er en bedre stopper enn Lago - og at du ikke ser store kvalitative forskjeller på Nordberg og Demidov.

_ _ _

Ps. Det var først da Ballahl skrev at Nordberg ikke var god nok, at jeg virkelig skjønte at RBK her hadde muligheten til å gjøre et godt kjøp.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.07.2010 12:59    Post subject: Reply with quote

Etter min mening har Nordberg ikke bra fart. Men jeg kan jo ta feil, jeg har ikke sett han spille såå mange ganger.

At vi får inn en stopper som er rå på hodet er jo veldig bra, passer godt inn med ligaens raskeste stopper.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran

PostPosted: 08.07.2010 13:17    Post subject: Reply with quote

flyingduck wrote:
Så håper jeg bare han kan vente seg en god velkomst fra skeptiske rbksupportere som tror at lovende stoppertalenter må være under tjue og helst koste et tosifret antall millioner for å være gode nok for denne ballklubben.

Noe utenfor topic, men jeg synes det nå holder med nyregistrerte brukere her på forumet som ser ut til å anta at kritiske røster her nødvendigvis må være tenåringer. Jeg befinner meg sjøl i ei aldersgruppe som jeg tror utgjør en solid andel av brukerne her, nemlig gruppa 25-30 år, og synes brukerne for øvrig også må være meningsberettigete uten at man spiller alderskortet mot dem. Dessuten tror jeg flisa kan bli snudd – der folk som påberoper seg lang erfaring peker på Bragstad, Hoftun og Strand for å forsvare at vi henter inn lokale spillere på 1. og 2. divisjonsnivå, kan man like gjerne trekke fram Øyvind Svenning, Tor Trondsen og Mads Skjærvold som eksempler på at det å fiske i de lokale farvannene ikke nødvendigvis er en suksessformel. Dette skriver jeg helt uten å ha den fjerneste kjennskap til Nordberg (annet enn at han kom innom bordet vi satt ved på Vømmølfestivalen for å hilse på ei jente som også satt der), men jeg tillater meg å inneha en sunn skepsis når det kommer til å takle overgangen fra 1. divisjon til europacup. Og jeg får definitivt frysninger på ryggen av filosofien om å hente spillere i nærmiljøet fordi "vi alltid har gjort det sånn i Rosenborg".
Back to top
flyingduck
Junior

PostPosted: 08.07.2010 14:40    Post subject: Reply with quote

Sunn skepsis er noe annet enn å trekke paralleller til tidligere kjøp klubben har gjort, bolgebah. Det var absolutt ikke min intensjon å skjære alle under den sedvanlige kammen, det er mange gode innlegg her også. Årsaken til at jeg antar at en del yngre folk automatisk er mer kritiske er de tydelig bombastiske påstandene om at yngre rbktalenter (jfr. Wangberg) er bedre enn eldre aktuelle spillere klubben kan hente inn, uansett hvor lite de måtte vite om spillerene. Det er selvsagt en ubegrunnet påstand her inne, men erfaringsmessig har det stemt i andre tilsvarende fora, så det farlig fristende å anta det samme.

Jeg velger uansett å se det positive i det, og for klubbens del er 'worst case scenario' ikke i nærheten av å utgjøre noen budsjettsprekk konta hva det gjør med å hente inn en profilert spiller.

Og skulle han, noe jeg personlig velger å tro, bli en suksess for klubben så er denne gutten så jordnær at han nok er Demidovs motpol på det området - noe som jeg tviler på at noen klarer tolke negativt!

1972 Miami Dolphins; nå hørte jeg forleden dag Knut Th. Eggen omtale Puyol som en av de kjappeste forsvarsspillerne i verden. Om så er tilfelle, så stiller Nordberg veldig sterkt også! Wink
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.07.2010 14:51    Post subject: Reply with quote

Jeg blir ikke særlig betrygget på farten til Nordberg fordi noen har ment at Puyol er verdens raskeste. Knut T Eggen kan gjerne mene at Lago er verdens raskeste mann også, uten at det gjør Nordberg noe særlig raskere. Wink
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 08.07.2010 14:59    Post subject: Reply with quote

Som tidligere sagt,
jeg skulle likt å sett noen 40 meters tider på de omtalte spillerne.
Noen som kan bidra? Da blir det litt mindre synsing.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 09.07.2010 01:33    Post subject: Reply with quote

Her er det en løpsduell etter 22 sek, tipper det er 40 meter. Razz
Fra spøk til alvor det er faktisk en av styrkene til Nordberg, han faller av i god til og havner sjelden i løpedueller én-mot-én, akkurat som Alejandro Lago.
Litt overraskende derfor at TomH vil han en Lago look-a-like..
Vanskelig å bli klok på deg..

Det som er slående med Nordberg er at jeg fremdeles har til gode å se ham feilfri. Slik som Stadsgaard, spesielt i 08 sesongen hvor han knapt gjorde en feil og dominerte i forsvar. Han har alltid småglipper som Femidov og Lago.

Når du ikke dominerer i førstedivisjon så blir jeg usikker..
Det er ganske mange andre faktorer også da, men det har jeg for så vidt vært innpå tidligere..

TomH wrote:
Ps. Det var først da Ballahl skrev at Nordberg ikke var god nok, at jeg virkelig skjønte at RBK her hadde muligheten til å gjøre et godt kjøp.

Har jeg såpass påvirkning! Very Happy

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran

PostPosted: 09.07.2010 22:43    Post subject: Reply with quote

flyingduck wrote:
Sunn skepsis er noe annet enn å trekke paralleller til tidligere kjøp klubben har gjort, bolgebah.

Mulig, men i mitt tilfelle leder siste alternativ i denne setningen til første alternativ. Med andre ord mener jeg at det finnes en del eksempler på at det å gå fra lokale første- og andredivisjonsklubber til RBK ikke nødvendigvis fører til umiddelbar suksess, bare fordi eksempler som Roar Strand faktisk finnes. Godt mulig Nordberg er en spiller som kan takle overgangen, men foreløpig kan jeg ikke se at han har blitt matchet på et nivå som bekrefter dette. Dette er da hva jeg definerer som "sunn skepsis", da tilsvarende kjøp tidligere ikke har lyktes.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 10.07.2010 10:48    Post subject: Reply with quote

Ballahl,
om du enda ikke har forstått det:

Jeg ønsker alt mulig annet enn en "Lago" i RBK forsvaret. Jeg ønsker en spiller som er god på hodet, holder markeringene og som har bra tempo. I tillegg har jeg forstått at denne Nordberg har en god venstrefot(?) og at han da, i motsetning til Lago, kan slå gode langpasninger.
toreinar
Veteran

PostPosted: 10.07.2010 11:07    Post subject: Reply with quote

Er det viktig hvilken fot man slår pasningene med?
Horribel
Junior

PostPosted: 10.07.2010 11:29    Post subject: Reply with quote

Det er ikke så viktig hvilken fot han bruker, men om han har en god eller dårlig venstre/høyrefot

Det kan jo også være en fordel med to midtstoppere som faktisk ikke bruker samme fot, men det er vel ikke så viktig.

Venstreslegga hans er faktisk veldig imponerende, og som Eggen selv sa det, så skyter han som en hest sparker. Pasningsfoten er ikke dum den heller. Men har sett en tendens til at han ikke får til alle klareringene i de siste kampene. Har ikke vært noe problem før.

Han har forøvrig bursdag i dag...
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 10.07.2010 11:49    Post subject: Reply with quote

Toreinar,
fotballspillere har som regel en foretrukket skuddfot. Hos forsvarsspillere er det vanlig at den foretrukne skuddfoten også er den foretrukne tacklingsfoten.

Foretrukket tacklingsfot avgjør som regel om man spiller stopper til venstre eller høyre. Det regnes som en fordel om stopperne har ulik preferanse på foretrukket tacklingsfot. Dette spesielt med tanke på "lede-arbeidet" mot angriper.

Landes,
vet du forresten noe om hurtigheten til Nordberg?
Horribel
Junior

PostPosted: 10.07.2010 15:09    Post subject: Reply with quote

Tja, grei hurtighet til å være så stor, raskere enn Lago, kanskje litt treigere enn Demidov.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 11.07.2010 04:37    Post subject: Reply with quote

Det er imponerende hva du klarer å hoste opp av egenskaper til Nordberg uten å ha sett en eneste kamp, TomH.

Du og alle andre har en ny mulighet imorgen, da spiller ikke Rosenborg heller..
Det er Gratis, btw!

Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 11.07.2010 11:18    Post subject: Reply with quote

Ballahl,
det er fordi jeg LESER og FORSTÃ…R det andre skriver.
Dette i motsetning til deg.

Jeg vet ingenting om Nordberg, bortsett fra det står skrevet i denne tråden.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 11.07.2010 13:16    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg har lest en god del jeg også.

- Skjelbred ville være over gjennomsnitte teknisk på dagens Barcelona lag.
- Muri er en suveren forsvarsspiller
- Lago ditto elendig
- Storflor må være tidenes ving for Rosenborg Ballklub

Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 12.07.2010 01:10    Post subject: Reply with quote

Nordberg var direkte skyld i både 0-2 og 1-3 målet til løv-ham.
Ved 0-1 målet så er han på etterskudd og ikke i posisjonen sin, grunnet en kontring fra LH..

Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 12.07.2010 15:54    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
det er fordi jeg LESER og FORSTÃ…R det andre skriver.

Rolling Eyes
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 12.07.2010 18:27    Post subject: Reply with quote

Nordberg taus om framtida
– Det er stadig dialog mellom klubbene, men jeg kan ikke kommentere noe som helst før ting er klart, og det blir det uansett ikke før overgangsvinduet åpner, sier Nordberg.

– Kommer an på Demidov
Erik Hoftun sier det er en dårlig skjult hemmelighet at Nordberg er ønsket på Lerkendal, men at det hele avhenger av situasjonen med Vadim Demidov.

– Demidovs kontrakt går ut etter sesongen, men dersom han blir solgt nå i sommer må vi ha inn en ny midtstopper, sier Hoftun.

– Vi har fulgt Tom Erik hele sesongen, både i kamper og på Rosenborg-treninger, så han er så absolutt interessant dersom vi skal hente inn en stopper, sier Rosenborgs sportslige leder.

Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 12.07.2010 19:55    Post subject: Reply with quote

Skeptisk....
TomH
Veteran

PostPosted: 12.07.2010 22:07    Post subject: Reply with quote

Halvorsen, hvorfor pokker er du skeptisk!?
Begrunn uttalelsene dine...

- Er det fordi Nordberg er raskere enn forumfavoritten Lago?
- Er det fordi Nordberg er vesentlig bedre på hodet?
- Er det fordi Nordberg har en bedre pasningsfot enn Lago?

Er det så veldig overraskende at et topplag i Adecco har en stopper som sannsynligvis er en bedre stopper enn en som stort sett har spilt reservelagsfotball i 2. divisjon år?
Erlendr
Veteran

PostPosted: 12.07.2010 22:21    Post subject: Reply with quote

TomH: Kilder til påstandene dine, ettersom du aldri har sett spilleren selv..?
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 12.07.2010 22:39    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Halvorsen, hvorfor pokker er du skeptisk!?
Begrunn uttalelsene dine...

- Er det fordi Nordberg er raskere enn forumfavoritten Lago?
- Er det fordi Nordberg er vesentlig bedre på hodet?
- Er det fordi Nordberg har en bedre pasningsfot enn Lago?

Er det så veldig overraskende at et topplag i Adecco har en stopper som sannsynligvis er en bedre stopper enn en som stort sett har spilt reservelagsfotball i 2. divisjon år?

Det ironiske her er at du opphøyer Nordberg basert på vurderingene fra de samme forumbrukerne som har Lago som favoritt.

I en verden der TomH alltid har rett, ville jeg, hvis jeg var TomH, ventet med å mene noe til jeg selv hadde sett spilleren. Deretter kunne jeg fastslått om han er verdens mest udugelige spiller eller om det er AC Milan neste.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 13.07.2010 10:40    Post subject: Reply with quote

Erlendr,
jeg har bare samlet sammen opplysningene som har blitt skrevet i denne tråden her på forumet. Les og du vil finne.

Abjorn,
jeg er jo likespent som dere vedr Nordberg.
Det skal bli spennende å se om det andre skriver om ham stemmer.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 13.07.2010 15:16    Post subject: Reply with quote

TomH: Avventer kilder på hurtighet og pasningssikkerhet, da kommentarer her inne sier at Nordberg både er raskere og tregere samt ingenting om pasningsfot.

At han er bedre på hodet, skal det ikke herske noen tvil om, da han var fullt på høyde med Piiroja. Etter det jeg har sett av han selv er hans plasseringsevne tvilsom, noe Lago er meget god på. Pasningsfoten hans har jeg ikke noen formening om, men dette er også noe Lago har inne da han ofte gjør ting enkelt og greit.

Forøvrig synes jeg det er på tide at du legger av deg hatet du føler mot Lago, da han på mange måter er RBKs beste stopper, ihvertfall om Stadsgaard skal fortsette å gjøre feil. (jfr. hans 5 gule kort.)
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 26, 27, 28  Next
Page 9 of 28

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb