English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Andreas Nordvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erlendr
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 23:44    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Finnes det virkelig folk her inne som seriøst tror Alejandro Lago hadde klart seg bedre enn Andreas Nordvik mot Fernando Torres?

Er du seriøs nå? At Nordvik med sine juniorfeil greier seg bedre mot spillere i verdensklasse fordi han er 3 tideler raskere over 40 meter enn Rutinerte og langt mer plasseringssterke Lago? Hurtighet er en fin egenskap, men det får være måte på å overdrive viktigheten av den når alt annet er fail.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 02.03.2010 23:47    Post subject: Reply with quote

Alt annet er fail? Nordvik har et internasjonalt potensiale i form av sin hurtighet, og hadde nok klart seg mye bedre mot f.eks. Torres enn Lago. Han er også en matchvinner i motsetning til Lago, med susende matchvinnertaklinger.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 23:47    Post subject: Reply with quote

Nordvik hadde et raid fra eget forsvar og til 16-meteren i hjemmekampen mot NAC Breda i 2008, for å trekke fram et "nyere" eksempel. Ble dog ingenting ut av det. Han var forresten veldig god i den kampen; hadde blant annet flere lekre pasninger opp mot spissene våre.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 23:53    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Alt annet er fail? Nordvik har et internasjonalt potensiale i form av sin hurtighet, og hadde nok klart seg mye bedre mot f.eks. Torres enn Lago. Han er også en matchvinner i motsetning til Lago, med susende matchvinnertaklinger.

Nordvik har null erfaring i å møte spillere på dette nivået, så det blir ren gjetting å påstå at han ville klart seg mye bedre. Sett i lys av hvor begrenset han har prestert i TL så er det nok nærliggende å tro at han ville kommet på hæla tross hans hurtighet. Derfor er det også mer sannsynlig at plasseringssterke Lago som har større erfaring med spillere på dette nivået ville greid seg bedre.

btw, det var fotballkamp du snakket om nå, ja? For hvis det var 40m mot Torres ville nok Nordvik greid seg bedre enn Lago, da er jeg enig.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.03.2010 00:16    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Har vi noen gang sett Nordvik rote bort ballen slik at motstanderen har scoret, egentlig?

Det er jo helt irrelevant om motstanderen har scoret, eller ikke. Har vi sett han rote bort ballen? Ja, så definitivt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.03.2010 00:21    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Finnes det virkelig folk her inne som seriøst tror Alejandro Lago hadde klart seg bedre enn Andreas Nordvik mot Fernando Torres?

Fotballdumme Nordvik mot en av de mest intelligente og plasseringssterke spissene i verden? Jeg vet hvem jeg ville satt pengene på i den duellen, for å si det sånn. Jeg vet også hvem jeg helst ville sett på mitt lag av Lago og Nordvik, og det er definitivt Lago. Som nevnt allerede, så overdriver du betydningen av den ekstra farten noe helt enormt. Plasseringssterke stoppere spurter ikke mange ganger i løpet av en kamp. Hangeland har for eksempel klart seg helt fint mot Torres og mange andre av verdens beste angrepsspillere - selv om han er en treigost. Nordvik på sin side spurter omtrent ved hver involvering, fordi han alltid greier å plassere seg feil- og dermed havne på etterskudd.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 03.03.2010 00:28    Post subject: Reply with quote

Tror aldri vi blir enige om Nordvik, akkurat som om vi aldri blir enige om Storflor. Jeg og ser manglene til Nordvik, men jeg mener hans styrker er såpass store og manglene såpass mulige å utbedre at jeg har klokketro på ham bare vi gir ham tillit. Så får vel egentlig bare tiden vise hvem av oss som hadde "rett".
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 03.03.2010 00:46    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med deg Hedon, og føler enkelte her på forumet er nærmest sykelig opptatt av fart på stoppere. Så lenge en stopper er rask er han automatisk god, for å sette det på spissen.

For meg er det det nesten som å vurdere en keeper etter strafferedninger, en midtbanespiller etter antall finter, eller en spiss etter antall vellykkede mottak. Vel og bra med alle disse tingene, men - akkurat som fart hos en stopper - ganske verdiløst hvis det ikke kan skiltes med andre kvaliteter. Komplette spillere vil vi jo alle ha, og en stopper med fart i tillegg til duellstyrke, plasseringsevne, overblikk, offensive fibre og fotballklokskap hadde selvfølgelig vært det beste, men det er rimelig sjelden det havner spillere med godkjent eller mer på alle disse elementene i en såpass beskjeden liga som vår egen.

Jeg vil, som Hedon, velge en fotballklok stopper med middels fart fremfor ei virrehøne med NM-gull på 100-meter any day.

Dette er for øvrig ikke myntet spesielt på Nordvik/Lago-debatten, men heller en generell mening om stoppertyper.
Henning
Legende

PostPosted: 03.03.2010 09:11    Post subject: Reply with quote

Nordvik klar for VIF

Kjør debatt.

Eller forresten ikke. Litt lei Nordvik-debatten.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 03.03.2010 09:14    Post subject: Reply with quote

Forresten melder Oddekalv at Brann var interessert i Nordvik og tilbød oss Jan Gunnar Sollied i bytte, men vi takka nei. Er dette en unggutt fra Branns juniorlag? Burde vi slått til?
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 09:14    Post subject: Reply with quote

Ja vel, da blir ikke Simen Wangberg utlånt iallefall.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 09:33    Post subject: Reply with quote

Vil først av alt takke Nordvik for god innsats i Rosenborg!

Dernest så er jeg litt glad, dette betyr enda mer matching på øverste hylle for RBKs største talent Simen Wangberg.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 09:37    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Jeg vil, som Hedon, velge en fotballklok stopper med middels fart fremfor ei virrehøne med NM-gull på 100-meter any day.

LOL, noen som har sett Monthy Pythons sketsj om maraton for inkontinente? De springer ut av løypa hele tiden...
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.03.2010 09:39    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Forresten melder Oddekalv at Brann var interessert i Nordvik og tilbød oss Jan Gunnar Sollied i bytte, men vi takka nei. Er dette en unggutt fra Branns juniorlag? Burde vi slått til?

En ting er jo den dumme skrivefeilen. En helt annen ting er jo at påstanden er direkte feil. Det var Brann som ikke ville bytte bort Solli mot Nordvik. Dette var Hoftun sitt forslag - ikke motsatt. Linekalven, altså...
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 09:50    Post subject: Reply with quote

Da får vi håpe at Nordvik storspiller for VIF og at han beviser at han har landslagspotensial (innen 2 år).

Har klokketro på at Nordvik sakte men sikkert i løpet av sesongen blir en kjempespiller for VIF.
josinho
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 09:57    Post subject: Reply with quote

Er Nordvik solgt eller utlånt til VIF?
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 10:00    Post subject: Reply with quote

Han ble vel solgt ja. Adressa er nede nå, men jeg forstod det sånn da jeg leste artikkelen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 10:02    Post subject: Reply with quote

Veldig, veldig synd å miste vår nest beste stopper, som i tillegg er trønder og har et skyhøyt potensial som gjør at han om noen år kunne fått samme status som Rune Bratseth i sin tid hadde.

En trist dag for Rosenborg Ballklub, og jeg føler nå mer enn noen gang at sportslig ledelse gjør et stort mistak. Salget av Nordvik er det verste RBK har gjort siden klubben ikke så kvalitetene til Eguren i 2005.

At man satser på en sør-amerikaner som er en dårligere stopper (både på hurtighet, plasseringer, taklinger og hodespill) enn Nordvik, som er fra egen stall, er for meg en gåte, og går mot en del av det som i sin tid var med og bygde fundamentet for RBKs suksess, der kjernen i laget var egenproduserte trøndere.
Back to top
Koppis
Senior

PostPosted: 03.03.2010 10:07    Post subject: Reply with quote

Dette var virkelig gode nyheter. Som Demidov har uttalt: Nordvik er rask, men han kan ikke spille fotball. Nå må VIF slite med tabbene i stedet for oss, fint det.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.03.2010 10:10    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
En trist dag for Rosenborg Ballklub, og jeg føler nå mer enn noen gang at sportslig ledelse gjør et stort mistak. Salget av Nordvik er det verste RBK har gjort siden klubben ikke så kvalitetene til Eguren i 2005.

Mitt tips er at du forandrer denne oppfatningen i løpet av sesongen.
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 03.03.2010 10:13    Post subject: Reply with quote

Jeg er en av dem som virkelig kunne tenkt meg å beholde Nordvik i RBK, og er enig i mye av det du skriver Brady, men jeg må si meg uenig i at Nordvik er mer plasseringssikker enn Lago. Det er vel nettopp på det punktet Lago har sin styrke. I motsetning til Nordvik. Han har virkelig blitt bedre på det han også, men det er vel først og fremst her Nordvik har forbedringspotensiale.
Back to top
Guinness
Rutinert

PostPosted: 03.03.2010 10:14    Post subject: Reply with quote

Usaklig som jeg kan være, men Nordvik passer fint inn i miljøet til Enga, der det heller ikke er smil å se. Gjeng med sure kjærringer hele gjengen.
Brady
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 10:16    Post subject: Reply with quote

Joda, er enig i at Nordvik har et forbedringspotensiale på plasseringer. Men Lago er etter min mening dårligere på dette punktet også, men det er ikke så synlig. Mens Nordvik forsøker å kompensere ved å bruke hurtighet og taklingsstyrke hvis motstanderen kommer seg fri, lusker ofte Lago litt i villrede etter. Det gjør at Lago sjelden er oppe i situasjonene når de skjer, men plasseringene hans forut for situasjonen er ofte kritikkverdig. Du kan godt si at han gjemmer seg litt bort.
Back to top
Torbjørn Bratt
Proff

PostPosted: 03.03.2010 10:17    Post subject: Reply with quote

Sitat Hoftun fra www.rbk.no:

- Det er to forhold som ligger til grunn for at vi selger Andreas nå. For det første har han utgående kontrakt, nå får vi betalt for spillere som er på veg bort. Det andre er at Andreas har vært her i mange år uten å spille seg til fast plass. Dette er til det beste for spilleren, og best for Rosenborg, sier Erik Hoftun til RBK.no.

Sier med med dette enig i Hoftun, og synes det er utelukkende bra at klubben selger spillere som vegrer seg for å skrive ny kontrakt.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.03.2010 10:20    Post subject: Reply with quote

Dette handler ikke om spillere som vegrer seg for å skrive ny kontrakt , men spiller som føler manglende støtte og tilitt ifra klubben.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57  Next
Page 53 of 57

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb