English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrikstad FK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 29.10.2009 09:46    Post subject: Reply with quote

Til 2 mas:
Det du sier er etter min mening en "kortversjon" av en annen nyttig idiots meninger, nemlig Rune Bratseth.
Rune var en av forkjemperne for at RBK skulle bedrive profitt-tenkning med unge afrikanske spillere ala FFK.
Vi har her med en kristen manns verdier å gjøre kan skjønne..............
Heldigvis har vi i Norge krav om minst 50% spilletid for å få arbeid/oppholdstillatelse, noe som forhindrer spekulasjon over ebn lav sko.
"Jeg synes ikke noe synd på spilleren " , sier du....
Nei, men hvor mange av disse guttene får muligheten til å skrive kontrakt med Milan eller andre toppklubber ?
1 av 100.000 ?
Hvor mange driver gatelangs i europeiske storbyer etter havarerte opphold pga. profittjagende "agenters" virksomhet ?
Disse skal man synes synd på Thomas og det er hele mitt poeng, ellers blir det du sier tøvete.
Hele kjøp/salg prosessen i dette tilfellet stinker av kortsiktig begjær for profitt , ingenting annet.
Her er børsmeglere, direktører og andre profitører involvert og som har krav på 50% av overskuddet.
FFK som klubb sitter igjen med skarve 5 mill etter at profitørene og gamleklubben har fått sitt.
Og det for en spiller som BÅDE fikk toppscorer tittelen og ble kåret til en av de beste spillerene i året U 21 VM......
Vel vel.....
5 mill er bare litt mer enn hva RBK har betalt for "the Burger King", Dario Zahora for å sette det i perspektiv.
Back to top
View user's profile Send private message
torerik
Veteran

PostPosted: 30.10.2009 05:10    Post subject: Reply with quote

Gidder du la være å trykke enter hver gang du er ferdig med en setning? Siden deler fint inn med linjeskift på passende sted av seg selv.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 30.10.2009 09:19    Post subject: Reply with quote

Og det var ditt bidrag i denne diskusjonen......? Confused
Back to top
zjaz
Junior

PostPosted: 30.10.2009 15:57    Post subject: Reply with quote

FFK kan ikke karakteriseres for å være kyniske og drive med moderne kolonivirksomhet. FFK besitter ikke kunnskap og kløkt nok til dette. Selvfølgelig er FFK interessert i å tjene penger på å kjøpe spillere de tror de kan selge for mer igjen senere, men hvem er ikke dette?

FFK stiller likt med de fleste andre norske klubber når det kommer til oppfølging av utenlandske spillere. Man tror jobben er gjort når spilleren er sikret av klubben, mens det i realitetene er da jobben starter. Jeg vet ikke hvordan RBK er på dette området, men sikkert et par hakk bedre enn FFK. Nybergsund er kanskje Norges beste på dette (!). Det er et område som har fått bemerkelsesverdig liten oppmerksomhet.

Jeg tror heldigvis dette er i bedring (også i FFK) nå som egenproduksjon av spillere begynner å ta seg opp igjen.
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.10.2009 18:37    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er blant seriens desidert dårligste på dette.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 30.10.2009 23:38    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:
Og det var ditt bidrag i denne diskusjonen......? Confused

Nei, det var mitt bidrag til lesbarheten av forumet, noe du kanskje registrerer betyr at jeg er interessert i å lese det du skriver.

Men nok OT Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.11.2009 12:46    Post subject: Reply with quote

150 000 kr i bot for ulovlig bruk av Wehrman
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 05.11.2009 12:13    Post subject: Reply with quote

http://msn.tv2sporten.no/...92802.html

Hvordan er det mulig og være så dum? Sier nei til Milan pga lønn? Han tjener garantert ikke mere av og sitte på benken i Fredrikstad. Her har han mulighet til og gå opp i lønn ( mest sannsynlig ) og spille for AC Milan, men han takker nei Confused

- Torgeir Børven
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 05.11.2009 12:30    Post subject: Reply with quote

Haha, må bare le. Enda en spiller (les agent) som vurderer seg selv til å være e gave sendt fra oven og skal betales deretter. Hva i svarte får disse folkene til å tro at de kan forlange ublu summer? Han har ikke prestert en dritt på klubbnivå noensinne, kun putta noe mål i et u-20 VM. Hallo?
2mas
Sjef

PostPosted: 05.11.2009 12:43    Post subject: Reply with quote

Milan har et veldig bra opplegg med utlån av talenter osv, så dette er en tullete avgjørelse, ja.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.11.2009 13:06    Post subject: Reply with quote

Han ombestemmer seg nok.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 05.11.2009 13:28    Post subject: Reply with quote

"Adiyiah skal ha blitt tilbudt 2,5 millioner i årslønn, men servert et motkrav på 12 millioner."

http://www.nettavisen.no/...749810.ece

Gjøk

- Torgeir Børven
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 05.11.2009 18:50    Post subject: Reply with quote

Spillere blir ødelagt av idiotiske agenter.
Adiyiah er sannsynligvis "hjernevaska".

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
EvileyeS
Rutinert

PostPosted: 07.11.2009 11:16    Post subject: Reply with quote

Jaja, Milan vs norsk Adeccoliga. Tipper han er fornøyd nå...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.11.2009 11:27    Post subject: Reply with quote

Han er jo klar for Milan så jeg tror nok han er meget fornøyd fremdeles.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 07.11.2009 12:26    Post subject: Reply with quote

Mens FFK er klar for Adecco, haha. Ååååååååååh Fredrikstad! Spiller dere i Adecco nå? Tralalalalalalala Very Happy
bolgebah
Veteran

PostPosted: 07.11.2009 17:07    Post subject: Reply with quote

Man kan iallfall endelig konkludere i forhold til den viselige beslutningen det var å självklart satse på de etablerte spillerne til Grönhagen, som forumfavoriten Tor-Kristian Karlsen ville kvitte seg med, framfor å slippe til ungdommen. Spillere som Johansson, Tegström, Barsom og Gashi har jo virkelig gått foran som lysende eksempler, og det er da inderlig flott at FFK-ledelsen ikke lot seg friste til å tro at spillerne overpresterte i fjorårssesongen og gikk med på å kvitte seg med dem. Denne rebelske sportsdirektøren var langt viktigere å få ut stadiondørene, og endelig hersker det fred og harmoni i og rundt klubben.

Samtidig har jo den eneste spilleren Karlsen rakk å hente, Celso Borges, virkelig vist seg som et definitivt bomkjøp.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.11.2009 17:24    Post subject: Reply with quote

- Dette var leit, både for supportere og for mine venner i klubben. Sympatien går ut til dem.

Men Karlsen tror FFK kommer tilbake til eliteserien.

- Når klubben har fått det litt på avstand, kommer de sterkere tilbake.

- Hvor skuffet ble du?

- Jeg ble veldig skuffet da jeg hørte nyheten. Det er så mange hjerter som banker for klubben, så dette var trist, sier Karlsen.

Les mer: Solheim: - Tyngste dagen i mitt liv

Syns Karlsen godt kunne ha gått til frontalangrep, men han har kanskje inngått en "pakt" i sluttavtalen?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 07.11.2009 18:55    Post subject: Reply with quote

FFK ned og kanskje KIL opp......,uheldig klubbskifte for Nordlie Rolling Eyes
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.11.2009 02:11    Post subject: Reply with quote

- Sånn går det når sentrale personer i klubbens administrasjon ikke har peiling på fotball, sier Pål André Czwartek.

Les mer: Spillerne forbannet etter nedrykket

Karlsen følger opp, som jeg hadde håpet:

Som alle andre steder der det finnes penger og makt, omringes også FFK av en minoritet som ser klubben som en arena for selvfronting og ymse hensikter som ikke nødvendigvis ganger klubben. I første omgang må FFK samle de menneskene som virkelig ønsker klubben vel. Brente bruer må gjenopprettes og kameler må svelges. Deretter bør en rekke personer i klubbens ledelse og øverste organer benytte de første ukene av fotballferien til selvransakelse. For det innsynet jeg fikk til livet bak kulissene i Fredrikstad Fotballklubb i min korte tid i klubben, var neppe menneskekonstellasjoner som nødvendigvis bidro til å gjøre jobbene til enkelte av de som arbeider i sport eller administrasjon verken behagelig eller bekvem. En slik prosess kan starte med to fundamentale spørsmål. Har jeg kompetanse til å forstå hvordan en profesjonell fotballklubb skal drives? Har jeg evnen til å analysere utviklingen til fotballklubben i en bredere kontekst (hvor er vi om fem år, har vi de rette personer i rette roller, hvordan drives proffklubber i utlandet osv)?

(...)

Skal man satse ungt, lokalt - eller fortsette den tankeløse paniske skippertaklinjen på overgangsmarkedet? Skape et utviklende, inkluderende treningsmiljø? Drive med stil og anstendighet - eller forbli en bølleklubb? Opparbeide positive relasjoner til media og supportere - eller fremstå som amatører som behandler journalister som mindreverdige plageånder og supportere som bavianer?

(...)

Mon tro om ikke Tom Freddy Aune og Joacim Jonsson hadde klart å holde FFK i Tippeligaen om de hadde fått disponere store millionbeløp til å forsterke mannskapet på sensommeren. Hvis man måler Joacim Jonssons grep i overgangsvinduet mot hvilke spillere Tom Nordlie har hentet til sine tidligere klubber, er Dominic Adiyiah, Wallace Perreira og Everton levende bevis på at et kjøpsbudsjett er i bedre hender hos svensken enn hos en upragmatisk hovedtrener med liten internasjonal oversikt.

(...)

Om hovedtrener og klubb ikke lar seg forene over sportsplan og utviklingsfilosofi, finnes det nok av dyktige trenere som er villige til å utvikle og skape, ikke bare matchdrille, motivere og snakke tomt pjatt til pressen. Generelt er norske klubber altfor trenerstyrte. Bjeffer den profilerte treneren i media, gjemmer gjerne klubblederen seg under kontorpulten og famler febrilsk etter sjekkheftet, før han dukker opp igjen med knekt bankkonto og overkjørt integritet. Det er klubben som skal sette krav til treneren, ikke motsatt.

Les mer: En forkledd velsignelse?

Herlige bemerkninger til ledelsen og Grönhagen, som bare tenkte kortsiktig for i et forsøk på å pynte på egen CV og eget rykte. Tommel'n opp!
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.11.2009 02:36    Post subject: Reply with quote

Vil bare påpeke at når Rajo Piroja er beste forsvarspiller på børsen til VG så er det et tegn på at børsen deres kan gå rett i søppelbøtten.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 08.11.2009 05:03    Post subject: Reply with quote

"Adecco, her kommer vi..."

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube: https://www.youtube.com/@...8/podcasts
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 08.11.2009 09:22    Post subject: Reply with quote

Synd for FFK. Jeg har også venner helt inn i adm. der nede.
Men mye har gått galt.
Bloggen til Karlsen nevner flere ting. Dette med å bli et usympatisk bøllelag er noe som har skuffa meg.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 08.11.2009 11:20    Post subject: Reply with quote

Det store spørsmålet er egentlig om de i det hele tatt har en toppledelse i den klubben. Når situasjonen er slik at hvilken som helst profilert FFK-patriot kan valse inn og diktere dagsorden, er det ikke så vanskelig å forstå at resultatet blir frustrerende.

Jeg aner ikke hvordan Runar Henriksen løser jobben sin, men å påstå at han har klare retningslinjer å forholde seg til fra styret vil nok være en overdrivelse.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.11.2009 15:46    Post subject: Reply with quote

ffksupporter.net har vært i kontakt med kilder som bekrefter at de er oppriktig redde for klubbens fremtid om Tom Nordlie får fortsette ved roret. Allerede før nedrykket hevdet sentrale personer - offisielle og andre i FFK-miljøet - at det ville være galskap å fortsette med Tom Nordlie som hovedtrener i 2010. Hans metoder er av typen som gikk ut av mote for over seksti år siden.

Det skremmende er at dette enkelt kunne ha vært unngått dersom spillerne ble hørt da de ble tatt med på råd før ansettelsen av Tom Nordlie. Også den gang var budskapet klart: Spillerne ønsket ikke Tom Nordlie som hovedtrener.

Les mer: To(!) spillere har tillit til Nordlie
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 16, 17, 18  Next
Page 12 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb