View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 14.09.2009 00:43 Post subject: |
|
|
Det går inte att jämföra Annan med Anderson. Anderson har massor med offensiva fibrer; en fantastisk passningsfot, passar nästan alltid FRAMÖVER och har egentligen ett bra skott (gjorde även ett fint mål för reservlaget förra veckan och finns bland de fem utvalda straffskyttarna vid vid straffsparksläggning). Annan kommer antagligen aldrig att göra mål på skott utanför 16 m på grund av katastrofala avslutningsegenskaper. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 14.09.2009 03:52 Post subject: |
|
|
Mot dumhet (og svensker) kjemper gudene forgjeves. Om du ikke har forstått det enda, så tviler jeg på at du noensinne vil forstå det.  |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 14.09.2009 09:10 Post subject: |
|
|
Vi får se vem som är är dummast; om Annan blir såld för 100 milj eller inte. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.09.2009 09:49 Post subject: |
|
|
100 mill høres mye ut, men gjør han et bra VM neste år ser jeg ikke bort fra at noen vil gjøre ham til den dyreste TL-eksporten siden Carew. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 14.09.2009 13:12 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Peter Storey wrote: | Vem vill betala 100 milj för en mittfälts-hjälpgumma helt utan offensiva fibrer? |
Ferguson betalte 200 millioner for Anderson som først nå etter 2 sesonger skoret sitt første mål. Han var også villig til å betale for Mikel. |
Ferguson skryter av Anderson: He's just got to be given the encouragement and the confidence to shoot. He's got a great strike of the ball. It was one touch and then the net, a great finish.
http://www.manchestereven...for_united |
|
Back to top |
|
 |
Svennarbonden Senior
|
Posted: 14.09.2009 13:24 Post subject: |
|
|
At man i hele tatt sammenligner Annan med en brasiliansk landslagsspiller, Champions League-vinner og to ganger Premier League-vinner sier alt om hvilken fantastisk liten mann RBK har som stabilisator på midtbanen.
De er ulike spillertyper og blir brukt ulikt i sine lag, så poenget bak å sammenligne disse to kan jeg ikke helt se. Men unge, dyktige midtbanespillere er de både selvfølgelig.
100 mill høres veldig mye ut. Tror nok 40-50 mill er langt mer realistisk, og uansett et vanvittig bra stykke butikk for klubben. |
|
Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 25.09.2009 16:01 Post subject: |
|
|
Fra Esten O. Sæthers kommentar om Dokken- saken (http://www.dagbladet.no/2009/09/25/sport/kenneth_dokken/fotball/tippeligaen/rode_kort/8285200/) kommer dette ballesparket ut av ingenting:
•• Hva blir diskutert i RBK-garderoben rundt Anthony Annans gjennomgående duellspill i gråsonen (..) |
|
Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 25.09.2009 16:05 Post subject: |
|
|
Esten O. Sæthers er jo en klovn med stort oppmerksomhetsbehov, kan ikke ta det han sier seriøst. _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.09.2009 16:10 Post subject: |
|
|
Samme Annan som har hele 3 gule kort i årets serie det er temmelig mange spillere som har like mange eller flere og da blir det helt idiotisk å påstå at han er en spiller som spiller mer på kanten enn andre. Skulle en ha brukt noen eksempler så burde det vært grisen Bakke, Hæstad ( har skjerpet seg ) eller Austin. I motsettninng til ihvertfall Bakke så timer Annnan taklingene sine glimmrende. Det er heller ingen spiller som jeg kommer på som i år har blitt skadet i en duell med Annan. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 25.09.2009 18:03 Post subject: |
|
|
Det ligger i Annans mandat som defensiv midtbanespiller å ha en aggressiv spillestil. Men jeg synes ikke han spiller stygt eller unfair. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Sofafan Junior
|
Posted: 25.09.2009 20:01 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Samme Annan som har hele 3 gule kort i årets serie |
NÃ¥ teller vel cupen med i den norske sesongen og, og der har han jo noen ekstra gule. Uten at jeg dermed er enig med Esten, synes jeg Annan har litt temperament som kan trenge mer besinnelse til tider. Eller kanskje bare mer jobbing med timing i taklingene. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.09.2009 23:51 Post subject: |
|
|
Gjerne nevn et par situasjoner i år. Når det er sagt, mener jeg at du tar feil. Fyren er involvert i flest taklinger av alle i hver eneste kamp; kan man ikke da forvente at noen virker stygge uten at det er en ondsinnet tanke bak? |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.09.2009 00:16 Post subject: |
|
|
At Esten O. Sæther bruker Annan som eksempel på "spill i gråsonen" i Tippeligaen, viser jo bare hvor dypt misunnelsen sitter der i gården. Tippeligaen er full av spillere som er verre på tjuvtriks enn Annan, og han pådrar seg faktisk påfallende lite frispark i forhold til hvor mange situasjoner han er oppe i hver eneste kamp, men likevel skal altså Rosenborg framstilles som en eneste stor organisert juksemaskin. Det om Norges mest fairspillende lag de siste tjue årene.
Holde seg til futsal og cageball, kanskje? Hvis man ikke har oppfattet at det fins bedre eksempler (neandertalforeningen Brann, for eksempel), så har man sannsynligvis ikke fulgt med. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.09.2009 00:39 Post subject: |
|
|
Skryt er alltid morsomt, så hvorfor ikke spe på med litt snacks fra de som har sett han internasjonalt?
tavar82 (USA)
25/09/2009 at 20:01
Good for him and African soccer, watchout for a move to a bigger league this winter.
009toodeep (USA)
25/09/2009 at 19:29
this guy is the new face of african football! he is no doubt the future of ghana football. he should be playing in the big club!
Danielo64 (USA)
25/09/2009 at 16:54
I always knew this boy will shine...! He was a star from day one when he debut against Brazil in a friendly tie. Of course his uncle Kofi Annan himself was there to wathc him play and show his support. I quickly got myself the Ghana #6 Jersey ahead of the CAN at home soil knowing Appiah wasn't going to be around and this youngster was a perfect replacement. Sure enough... it was a Jersey wealth buying bearing his #6 Annan. I use to say "No Appiah..., No problem" when every Ghanaian was in panic about the capito's absence. Keep doing your thing A.A and u surely will be at the level of these great midfield ballers u playing alongside of at the moment. MAKE GHANA PROUD!!!!
kpawuu (Ghana)
25/09/2009 at 16:44
Great article...This guy is a great player.if u have never heard abt him,then ask Mikel Obi of Nigeria/Chelsea how Annan played him out of the ACN 2008 Quarter final match with Ghana.He is one of the best young midfielders in the world.He can do everything Essien and Makelele does its just that Essien and Makelele have much experience than him but i tell u he is a great product and will fit very well in Arsenal or Tottenhams Line up in the EPL
Jeg blir bare mer og mer overbevist om at han kommer til å bli solgt for rundt hundre millioner riksdaler. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 26.09.2009 14:07 Post subject: |
|
|
Det blir en trist dag å se Anthony dra, selv om det er i bytte for hundre mill |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.09.2009 15:29 Post subject: |
|
|
Vi skal bare være glad og takknemlig for hver eneste dag vi har Anthony Annan i Rosenborg. Han er alt for god for tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.09.2009 15:36 Post subject: |
|
|
Hva med og kontakte han som hentet Annan til Start? Han må vel vite en del  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 26.09.2009 15:42 Post subject: |
|
|
Var ikke det Bård Wiggen? Nå assistent til Ståle Solbakken i FCK.. Tviler på vi får noe tips derfra. |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 27.09.2009 16:00 Post subject: |
|
|
Annan er den beste spilleren jeg har sett i RBK noensinne, og jeg har fulgt RBK siden 1970. Synd ikke resten av Norge ser dette.
Annan er selve symbolet på RBK. Defensivt sterkt, og akkurat her skal Annan ha en utrolig ære. Eier en helt sinnssyk klokskap jeg aldri noensinne har sett maken til.
Annan er god nok for hvilket som helst lag i verden. Eneste minus; kan bli for heit (som mot MFK). |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.09.2009 12:40 Post subject: |
|
|
Rosenborg ace Anthony Annan admits he is flattered by the reported interest from Arsenal and Manchester United.
(...)
"To me, to be followed by Arsenal and Man United, they are two great teams. I just won the league here. Let me enjoy it and we will see in the future."
Read more: Rosenborg ace pleased to be linked with Arsenal and Man Utd |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 28.09.2009 14:36 Post subject: |
|
|
Med tanke på at Annan er en bedre fotballspiller enn Diouf (mener nå jeg) og at RBK er større enn Molde, håper jeg på mer penger for Annan enn det Molde fikk for Diouf. Hadde vært gøy med ny salgsrekord
men det blir uansett veldig trist om denne hyggelige karen drar. |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 28.09.2009 14:41 Post subject: |
|
|
Har vell forstått det slik at Annan skal bli solgt etter VM, noe jeg trur kan gi gode grunker i klubbkassen. Trur det økonomisk sett vill være dumt og selge Annan før Sommervinduet, bortimot uansett hvor mye penger som kommer på bordet i vinter. |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 28.09.2009 15:11 Post subject: |
|
|
Det er vel heller usannsynlig og med tanke på ACN. Som nevnt ovenfor vil et et salg etter CL-kvalliken være det beste. |
|
Back to top |
|
 |
larsish Junior
Joined: 12 Sep 2004 Posts: 65 Location: Sør for Dovre (dessverre)
|
Posted: 28.09.2009 15:17 Post subject: |
|
|
Annan er majestetisk!
Gleder meg til å se han mot bedre motstand i CL. Han har potensiale til å spille seg inn i én av de fire store ligaene, og i en svært stor klubb. |
|
Back to top |
|
 |
|