View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.03.2009 03:26 Post subject: |
|
|
Siden RBKweb slutter med b og bruker starter med b, er det best å bruke bindestrek.
Jeg er forresten veldig begeistret for Rosén. Vi trenger folk som oppfører seg annerledes. Det beste med han, er at han er genuin. Om han har noe å gjøre i fotballsendinga, er en annen sak. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 15.03.2009 04:30 Post subject: |
|
|
Rosén er fantastisk. Har sett han som konferansier for diverse acts og stand-up-shows, og han er genuint morsom. Vil nesten driste meg til å si at jeg synes han er en av Norges aller morsomste/mest underholdende personer.
Wilhelm S Myhr wrote: | Macha wrote: | ...TV2 skaper også fete introer, fete episke trailere... |
Akkurat det er det jeg misliker mest med TV2. Det tipper bare over og blir hakket for pompøst. I samme kategori plasserer jeg diktene til Frode Grytten. Men de skal ha for forsøket. |
Amen! _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.03.2009 04:48 Post subject: |
|
|
Jeg likte Rosén tidligere, men nå ser jeg bare Kristin Halvorsen med skjeggvekst når han er på skjermen. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 15.03.2009 08:54 Post subject: |
|
|
personlig syns jeg nrk's kommentatorer ligger halvannet lysår foran tv2 sine. enig i at sendinga blir litt oppstykka, men som sagt tidligere, det handler nok om å prøve å skape ei sending for alle, ikke bare for de som utelukkende skal se fotball. |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 15.03.2009 10:16 Post subject: |
|
|
Er Rosen i slekt med Halvorsen? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.03.2009 12:37 Post subject: |
|
|
Så sesongpremieren av Bakrommet først nå. Med tanke på det høye (saklighets)nivået der er det rart at NRK velger en helt annen linje i sitt viktigste fotballprogram; tippekampen. |
|
Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 15.03.2009 13:28 Post subject: |
|
|
media wrote: | personlig syns jeg nrk's kommentatorer ligger halvannet lysår foran tv2 sine. enig i at sendinga blir litt oppstykka, men som sagt tidligere, det handler nok om å prøve å skape ei sending for alle, ikke bare for de som utelukkende skal se fotball. | Heldigvis var det bare denne ene gangen de skulle dele opp sendinga med jump og switch mellom programlederne, grunnet klokkeslettet 20:00.
Neste uke er vel skiene borte(?) før 16:00 og NRK vil forhåpentligvis ikke hoppe mellom to program.
Syntes NRK skal få kudos for sin grafikk. Jeg må si jeg likte den meget godt.
EDIT: Sorry hvis dette var nevnt før. |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 15.03.2009 13:42 Post subject: |
|
|
Jeg forstår heller ikke hvorfor NRK ikke velger en mer "Bakrommet"-stil på sine kampsendinger. Tror de at det skremmer vekk den gjengse fotballseer? _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.03.2009 13:49 Post subject: |
|
|
Med vanskelige ordsammensettinger er det veldig greit å bruke bindestrek.
For øvrig skal man i norsk stort sett sammenskrive alle ord. Det verste er all ord delingen som man ser i stadig større grad  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.03.2009 14:04 Post subject: |
|
|
Guinness wrote: | Jeg forstår heller ikke hvorfor NRK ikke velger en mer "Bakrommet"-stil på sine kampsendinger. Tror de at det skremmer vekk den gjengse fotballseer? |
Her tror jeg du er inne på det vesentlige. Dette gjelder alle idretter og ikke kun fotball. Også under vinter-OL og ski-VM 'ufarliggjør' de idretten gjennom Espen Graff i studio, intetsigende artister, banale intervju og minst mulig informasjon om det som har skjedd eller skal skje.
I 'Bakrommet' sier de jo også selv "Litt sært kanskje.... men for all del". Det er vel det Espen Graff & Co. opplever som sært (i Graffs tilfelle engelske fotballresultater under Premier League-nivå f.eks., eller hvis en diskusjon i studio begynner å bli interessant), de forsøker å fjerne fra kveldssendinger.
De fordummer altså befolkningen, og resultatet blir et dårligere produkt. Jeg tror faktisk en god del kunne fått en større interesse for fotball om det var mye mer fagprat rundt kampene og gode/interessante diskusjoner. Her er stikkordene entusiasme blandet med kunnskap. |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 15.03.2009 14:12 Post subject: |
|
|
Jeg kunne ikke vært mer enig.
Utfordringen som jeg ser er nok at både NRK og TV2 primært ikke er sportskanaler. En tilnærming mot Sky Sports hadde vært å foretrekke for min del, og det burde egentlig ikke være så vanskelig å trekke nok seere til dette.
Jeg tror de har et smalere kundespekter på NRK2, NRK3 og TV2 Zebra. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 15.03.2009 14:19 Post subject: |
|
|
Bakrommet er et meget bra program. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.03.2009 14:30 Post subject: |
|
|
NRK har jo hatt muligheten for å ha mer dyptgående analyser av Tippeligaen for eksempel i et tre kvarter langt program på mandagskveldene i de årene TV2 har hatt enerett også, uten å benytte den muligheten.
Så jeg er enig med de som mener det blir litt mye fjas. Kanskje skyldtes det lørdag kveld, og at det blir mer fotballfaglig og mindre tøys i lørdag 16-kampene.
Men lørdag 16-kamper har jo aldri vært noen suksess i Norge, og jeg skulle gjerne vært de foruten. Rart at NFF ikke kunne sette foten ned og kreve at kampene skulle spilles senere på lørdag eller en annen dag. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.03.2009 14:30 Post subject: |
|
|
NRK er i en litt kinkig situasjon da de pr. definisjon og statslisens er "En allmennkringkastende kanal som skal ha noe å tilby for alle og enhver."
Da må det nødvendigvis blir litt halvhjertede konspeter som skal forsøke å innholde litt av hvert som skal kunne treffe bredest mulig (spesielt i såkalte "Beste sendetid".) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.03.2009 14:53 Post subject: |
|
|
Kompromisser er roten til alt ondt. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 15.03.2009 14:59 Post subject: |
|
|
Det er veldig feigt av NRK og ikke kjøre på med skikkelige fotballsendinger hvis de er redd for hva de som ikke liker fotball vil synes. Jeg tviler på at de fleste som ikke liker fotball satt oppe og så på NRK for å vente på Espen Graff og Alex Rosèn, for ikke å snakke om den dumme gutten. Stemora mi satt faktisk og så på kampen i går uten å ha noe som helst interesse for fotball og ho ble mer oppgitt av NRKs produkt enn av de små glimtene av analyser vi fikk se. Men dette bedres forhåpentligvis på lørdag klokken 16, uten at jeg kommer til å se så mange kamper da
TV2s produkt er ikke pompøs etter min mening. Bare artig at det blir litt opphyping av kampene. Det er jo tross alt veldig viktig for en stor del av befolkningen. Farlige sjanser kan føre til at man ikke overlever i Tippeligaen. Diktene til TV2 kan kanskje være litt over grensen, men dette er maks tre minutter av sendingene. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 15.03.2009 15:28 Post subject: |
|
|
SverreBrandhaug wrote: | Men NRK har Arne Scheie  |
Scheie begynner å bli gammel nå. Faktakunnskapene er oftere feilaktige. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 15.03.2009 15:41 Post subject: |
|
|
Dessuten er han alt for opptatt av historie. Det er kjedelig.
Han introduserte kampen ved å si "Ja, da er ventetiden over og det er klart for denne historiske kampen", avsluttet første omgang ved å si: "Ja, da er første omgang historie" og avsluttet selvfølgelig med "Der er denne kampen historie".
Blir som nevnt her tidligere mye mer statistikk enn nødvendig. |
|
Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 15.03.2009 15:57 Post subject: |
|
|
Blir veldig feil å gi kreditt til NRK for grafikk under kampen da det er samme produksjonsselskap som TV2 bruker, og vi kommer til å få akkurat det samme i kveld som i går Enig at den var meget pen og annonym |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 15.03.2009 17:47 Post subject: |
|
|
'Sport og Spill' på TV2 Zebra nå, her har vi jo et profesjonelt produkt. Dyptgående analyser, selv om alt dreier seg om odds og tipping.
Det er ihvertfall noe. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 15.03.2009 19:27 Post subject: |
|
|
Dere lo av meg da jeg satte penger på Mame Niang som topscorer.
Vet at det er 29 serierunder igjen, men likefullt! _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 15.03.2009 19:52 Post subject: |
|
|
Er det virkelig bedre med 12-13 minutter reklame og 30 sekunders pauseanalyse på TV2, enn at NRK har Lottotrekning i pausen, pluss en irriterende guttunge?
For all del, det var ikke kjempebra, og TV2 er fremdeles bedre på mange områder, men samtidig synes jeg det var et friskt pust, og en fint alternativ til TV2s overhyping og latterlige eksperter som Ivar Hoff og Mini.
Jeg tar plussene først:
Jeg synes Espen Graff er en fin programleder. Og Åge Hareide har langt mer saklige analyser å by på enn flertallet av TV2s liksomeksperter. Selv synes jeg det er bedre med to minutters Joker og Lottotrekning før kamp og i pausen, enn 10 minutter reklame. NRK kunne også tilby oss en langt fyldigere pauseanalyse enn det TV2 har å by på, som bruker opp hele pausen til reklame. Som nevnt flere ganger. Grafikken var bra. Og selv er jeg en stor tilhenger av Arne Scheie. Og jeg liker at han har ekstreme faktakunnskaper. Jeg liker at han kan sette ting i et historisk perspektiv. Første kampen i en norsk 16-lagsserie spilt på en innendørs kunstgressarena er jo i og for seg historisk.
Jeg synes det er litt morsomt at Arne kan fortelle at Stabæks Kobayashi har samme navn som en skihopper, uten at de på noen måte er i slekt. Jeg liker at Arne Scheie briefer med fullstendig unyttig kunnskap, som at den og den fotballspilleren har hoppet så og så langt på ski. Jeg synes Arne er en nøytral og god kommentator, og selv om han kommenterer sitt favorittlag er han like nøytral som alltid. Vi husker alle hvordan TV2s kommentatorer jublet i vill glede da Brann slo RBK i 2007, og vi husker alle hvordan samme kommentator var langt, langt, langt nede i kjelleren da RBK vant på Brann Stadion i 2006.
Den guttungen maste litt for mye. Og det var ikke spesielt morsomt.
Roséns innslag var nøyaktig like lite morsomt som alt den mannen gjør på TV er. Men skal de først ha det med, gjør det unna FØR kampen!
Dette er derimot det eneste jeg synes er negativt med NRKs sending. Ja, med unntak av Kalle Løken da, selvfølgelig. Men han blir vi aldri kvitt. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.03.2009 00:32 Post subject: |
|
|
Herregud for et grusomt program det nachspielgreiene til TV2 er. |
|
Back to top |
|
 |
kennet Junior
|
Posted: 16.03.2009 00:33 Post subject: |
|
|
Davy tar jo helt av. Synes nesten litt synd på Frode Olsen som nærmest blir mobbet  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.03.2009 00:56 Post subject: |
|
|
Det ble litt vel taboloid og masete siste delen av fotballxtra. Mye skyldes selvsagt en overtent og skrikende Wathne. En kan med fordel lære litt av Bakrommet på NRK. |
|
Back to top |
|
 |
|