View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 06.03.2009 02:31 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Jeg forstår ikke helt problemstillingen da både Sapara og Konan Ya er bedre enn Ciljan Skjelbred i den offensive rollen. |
Troll
Skjelbred hadde sin kanskje beste periode i rbk-trøya som offensiv midt (høsten 2005). Han storspilte det øyeblikket han fikk prøve seg der igjen (nå i treningskampene før sesongen).
Konan har du aldri sett i den offensive midt rollen. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.03.2009 04:33 Post subject: |
|
|
Han dominerte i den offensive midtbane rollen når vi rundspilte Bodø/Glimt 8-0 ifjor.
Quote: | Han fikk se at Marek Sapara og Didier Konan i hver sin omgang blomstret i den offensive rollen i diamantformasjonen. |
Han fikk et par halvsjanser i den rollen etter det, hvis jeg ikke husker helt feil..
Og ikke minst Stig Torbjørnsen så han dominere som offensiv midtbane i den afrikanske utgaven av Champion League (2006).
Det er lenge siden jeg har sett Ciljan dominere i den rollen nå, og han har fått et par sjanser.
Uansett så mener jeg Konan Ya har et klart større potensiale i den rollen enn det Skjelbred har, tross alderen.
Spesielt med tanke på skuddfoten hans rundt om 16 meteren. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 06.03.2009 09:11 Post subject: |
|
|
Jeg mener han har vært ganske så dominerende og svært skapende i treningskampene i år. Kanskje spesielt i kampen mot russerne, da var han stor. |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 06.03.2009 09:23 Post subject: |
|
|
Halvorsen87 wrote: | Ballahl wrote: | Jeg forstår ikke helt problemstillingen da både Sapara og Konan Ya er bedre enn Ciljan Skjelbred i den offensive rollen. |
Troll
Skjelbred hadde sin kanskje beste periode i rbk-trøya som offensiv midt (høsten 2005). Han storspilte det øyeblikket han fikk prøve seg der igjen (nå i treningskampene før sesongen).
Konan har du aldri sett i den offensive midt rollen. |
ble han ikke kåret til afrikas beste i den rollen? noe har han jo å fare med. etter min mening er denne rollen forbundet med tre ting: god til å holde på ball/god feilvendt, kreativitet og avlsutningsferdigheter. Ciljan er absolutt kreativ - men jeg mener at rollen er skreddersydd for Konan. Ciljan store begavelse er løpskraft kombinert med flott nærteknikk og driv - noe som kommer mer til rett ute på en av kantene/eller i en dypere rolle. jeg er rimelig sikker på at vi vil se ciljan briljere som indreløper på landslaget under drillo. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 06.03.2009 11:02 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: |
Det er lenge siden jeg har sett Ciljan dominere i den rollen nå, og han har fått et par sjanser. |
Du velger bare å ignorere treningskampene så langt i år, samtidig som du tar med Konans ene kamp i rollen i fjor? Jepp, du troller nok.. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 06.03.2009 11:06 Post subject: |
|
|
Ballah er en pussig skrue, dukker opp hver natt rundt 3-4 og svarer på de 7 siste trådene.  |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 06.03.2009 11:11 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Ut med Lago inn med Nordvik, så vi har litt fart der bak. |
Morsom du. Av de to der bak er det vel Demidov som eventuelt kunne värt byttet ut med Nordvik for å komplementere Lago. Hverken Demidov eller Nordvik når Lago til knärne som midtstoppere, enda. Men fart kunne man trengt på midtstopperplass, ja. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.03.2009 11:20 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Ballah er en pussig skrue, dukker opp hver natt rundt 3-4 og svarer på de 7 siste trådene.  |
Vi driver fortsatt med testing av B/T-boten vår, så den er ikke klar for bruk i perioder på døgnet hvor det er stor aktivitet ennå. Da går den varm. Det er derfor den kun benyttes på natta. |
|
Back to top |
|
 |
SFL Senior
|
Posted: 06.03.2009 11:30 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Han dominerte i den offensive midtbane rollen når vi rundspilte Bodø/Glimt 8-0 ifjor.
Quote: | Han fikk se at Marek Sapara og Didier Konan i hver sin omgang blomstret i den offensive rollen i diamantformasjonen. |
Han fikk et par halvsjanser i den rollen etter det, hvis jeg ikke husker helt feil..
Og ikke minst Stig Torbjørnsen så han dominere som offensiv midtbane i den afrikanske utgaven av Champion League (2006). |
Amen, herlig at det er flere som innser at Konan kan dominere som offensiv midt. Jeg så den kampen mot B/G, og Konan så ut som han skulle ta over som eliteseriens klart beste spiller påfølgende sesong på offensiv midt. Men han får vel aldri sjansen tenker jeg - og han er jo rimelig klart på vei ut..
Når det er sagt, har Konan helt klare problemer med innstillingen, så jeg har full forståelse på at man vil satse på mer profesjonelle spillere. Men får Konan slippe til i en middels europeisk klubb på offensiv midt, kan han fort bli en ny Eguren-historie. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.03.2009 11:55 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Hverken Demidov eller Nordvik når Lago til knärne som midtstoppere, enda. Men fart kunne man trengt på midtstopperplass, ja. |
Her er vi uenige, og det er helt greit det.
Jeg mener Stadsgaard/Demidov er førstevalg bak, fulgt av Stadsgaard/Lago.
Hvis Stadsgaard ikke kan spille vil jeg sette Demidov/Nordvik som førstevalg og Nordvik/Lago som andrevalg. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 06.03.2009 12:08 Post subject: |
|
|
Stadsgaard og Lago er RBKs klart beste midtstoppere, fulgt av Demidov. Nordvik bør dere sende nordover til Bodø. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 06.03.2009 12:13 Post subject: |
|
|
Nordvik er talentfull, og funker som back-up for Stadsgaard.
Lago er bedre enn Demidov på alle måter, utenom det tekniske, men det har vi som sagt Stadsgaard til.
Lago - Stadsgaard er vårt beste, faktisk kanskje tippeligaens beste, stopperpar. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 06.03.2009 12:22 Post subject: |
|
|
De må stille i køen bak Reginiussen og Koppinen. Men de er helt klart blant de beste parene i Tippeligaen. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 06.03.2009 12:25 Post subject: |
|
|
Haha. Jeg ventet på den der.
Jeg synes det er på tide at Koppinen viser Norge at han faktisk ikke var god nok for Rosenborg. Det er vel bare et spørsmål om tid før han tar en Bramble og viser sitt sanne jeg. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 06.03.2009 12:28 Post subject: |
|
|
TIL slapp inn minst mål av alle i fjorårets Tippeliga, og ville sluppet inn enda færre om ikke Reginussen var skadet en periode på høsten. I den perioden glapp muligheten for edlere medaljer enn bronse. Det er jo litt pussig at alle andre enn RBK-supporterne regner Koppinen som en av Tippeligaens aller beste stoppere? _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 06.03.2009 12:34 Post subject: |
|
|
Men alle andre har ikke hatt Koppinen på eget lag.
Og det er jo en kjent sak at alle som spiller for Tromsø er verdensmestere.
Har TIL-fansen noen gang vært skeptiske til egne spillere?
Koppinen er en god stopper. Bevares. Men han falt gjennom i RBK. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.03.2009 13:33 Post subject: |
|
|
Koppinen er nok bedre enn Lago i hvert fall.
Begge faller igjennom når de ikke har raske makkere. Koppinen er dessuten kapabel til å score 3-4 mål i løpet av en sesong, noe Lago ikke er. |
|
Back to top |
|
 |
rojensen Junior
|
Posted: 06.03.2009 13:59 Post subject: |
|
|
michael collins wrote: | Stadsgaard og Lago er RBKs klart beste midtstoppere, fulgt av Demidov. Nordvik bør dere sende nordover til Bodø. |
Ja send han til Bodø!!! Synes han virker litt for eplekjekk til å være så ung! Han tror desverre at han er mye bedre an han egentlig er. Man skal være litt ydmyk når man kommer opp med de store gutta. Så spesiellt mot glimt der han tabbet seg ut for så å kjefte på Jarstein... Latterlig!! |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 06.03.2009 17:17 Post subject: |
|
|
attach wrote: | joko- wrote: | Ballah er en pussig skrue, dukker opp hver natt rundt 3-4 og svarer på de 7 siste trådene.  |
Vi driver fortsatt med testing av B/T-boten vår, så den er ikke klar for bruk i perioder på døgnet hvor det er stor aktivitet ennå. Da går den varm. Det er derfor den kun benyttes på natta. |
Morsom du. Jeg liker det
Vi kan ikke sende Nordvik pga for dårlig dekning. Når vi har Kris skadet har vi 3 stoppere... |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.03.2009 05:02 Post subject: |
|
|
Halvorsen87 wrote: | Ballahl wrote: | Det er lenge siden jeg har sett Ciljan dominere i den rollen nå, og han har fått et par sjanser. |
Du velger bare å ignorere treningskampene så langt i år, samtidig som du tar med Konans ene kamp i rollen i fjor? Jepp, du troller nok.. |
Per Ciljan har vært god men ikke dominerende.
Når jeg sa "fått et par sjanser" så tenkte jeg først å fremst på treningskamper..
Kan ikke huske sist Per Ciljan Skjelbred spilte på den offensiv midtbane posisjonen, i en tellende kamp. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 07.03.2009 13:40 Post subject: |
|
|
Per gjør andre gode io den posisjonen. Da trenger du ikke dominere |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.03.2009 17:19 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Kan ikke huske sist Per Ciljan Skjelbred spilte på den offensiv midtbane posisjonen, i en tellende kamp. |
Sist gang han fikk spille offensiv midtbane over flere, tellende kamper var i 2005. Da dominerte han Tippeligaen, og ble kåret til banens beste spiller i VG FIRE av FEM kamper. Ingen har før eller siden gjentatt den prestasjonen. Han dominerte rett og slett, ingen i TL var i nærheten av ham. Angrepsspillet vårt var jo basert på hans fantastiske stikkballer. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.03.2009 14:22 Post subject: |
|
|
Trolig liten innvirkning på startoppstillinga, men syk Strand står over i kveld.
Spørsmålet er om Iversen starter. Det får man nesten tro han gjør. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 08.03.2009 16:45 Post subject: |
|
|
Noen som vet om kampen blir sendt på livesport? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.03.2009 16:48 Post subject: |
|
|
Så vidt meg bekjent, bruker de bare å overføre kamper som blir vist på vanlig TV.
Kan forresten ikke helt la være å irritere meg over at Vikinghordene hvert år lager sin egen "spillertrøye":
Føler det er litt Fragleberget anno 1995. |
|
Back to top |
|
 |
|