| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
fubar Veteran

|
Posted: 28.08.2005 21:18 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Fint mål av Brattbakk! Godt å se  |
Nå blir det sikkert masse skriving i avisene om at det var dumt av RBK å låne ut Brattbakk...  |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 28.08.2005 21:22 Post subject: |
|
|
all den tid Frode J er på banen fra start i hver kamp vil vel den debatten være berettiget....
Står på at Harald hadde en elendig sesong med mye tillit i fjor, og en OK+ sesong, med lite tillit i år. |
|
| Back to top |
|
 |
jokke2 Junior
|
Posted: 30.08.2005 18:29 Post subject: Kjøp tilbake Brattbakk |
|
|
Se Harald Martin kan skår, d va en duste ding å sell n.
D kan virke som om enkelte nyinkjøp + resten av laget trenger noe cokain for å få litt sjøltillit eller hva? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 30.08.2005 18:34 Post subject: |
|
|
Bokmål.
Han er ikke solgt! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.08.2005 18:39 Post subject: |
|
|
| Jepp, Brattbakk er innstilt på å avslutte karrieren i RBK. Han kommer nokså sikkert hjem for godt ved nyttår. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 30.08.2005 22:14 Post subject: |
|
|
Tror han er tilbake på laget fra neste sesong. Han trenger å spille på seg selvtillitt i bodø. Det synes jeg han klarer bra. Han får mye tillitt, og han lager mål. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 11.09.2005 19:40 Post subject: |
|
|
Brattbakk er faktisk den RBK`eren som har høyest målsnitt pr spillte minutt denne sesongen med 117 min/mål og jaggu ser det ikke ut til at vi må knive med Harald og Erik om hvem som kommer til å stå i eliteserien...
Harald kan skyte oss ned !!! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 11.09.2005 20:18 Post subject: |
|
|
Nææ...om Glimt vinner sine siste kamper så berger vel vi på motstanderne deres, gjør vi ikke det da? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 11.09.2005 20:33 Post subject: |
|
|
B/G skal møte Aafk og Molde og om B/G vinner begge så kan det gå den veien ja...men så er det 4 kamper til da.... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 11.09.2005 22:36 Post subject: |
|
|
| håper brattbakk blir i bodøglimt. gjerne send frode samme veien. vi bør se etter ungt blod. mifsud er nenvt og han blir sikkert billig! |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 07.10.2005 08:27 Post subject: |
|
|
Brattbakk satses på til neste år !!!
http://www.dagbladet.no/s...45652.html
Overrasker meg litt, for det er varslet store utskiftinger i spillestall og hvem er det da som må gå ? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 07.10.2005 08:48 Post subject: |
|
|
Dette er for dårlig. Her snakkes det om generasjonsskifte og greier så presterer de å hente tilbake en på 34 år og som egentlig ikke er god nok. Dette er en stor strek i regningen av min holdning til Høgmo. Dette viser at det han kom med i Adressa i går var bare sprøyt og at man egentlig ikke er interessert i å bli bedre men å beholde det gamlehjemmet man har fra før. Det neste blir vel å hente Hoftun hjem.
Høgmo, hent Iacob istedenfor Brattbakk. La han få det siste året som spiller i 1. divisjon for Glimt.
http://www.dagbladet.no/s...45652.html |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.10.2005 08:49 Post subject: |
|
|
| Litjeggen wrote: | Brattbakk satses på til neste år !!!
http://www.dagbladet.no/s...45652.html
Overrasker meg litt, for det er varslet store utskiftinger i spillestall og hvem er det da som må gå ? |
Bra, Høgmo! Endelig en RBK-trener som ser hvilken kapasitet Brattbakk er. Det er en skam og en skandale slik han ble behandlet av Ola By Rise og Per Joar Hansen. Selv om han var blant de beste på trening ble han (nesten) ikke brukt i kamp.
Han har fortsatt farten inne, og har (som eneste spiller i RBK) trent hurtighet sammen med Erik Hoftun i vinter. Det viser at han har ambisjoner og en indre drivkraft om å bli bedre.
Det er jo lett å se at han har løftet Bodø/Glimt et hakk opp etter at han kom til klubben. Han har også bevist at han ikke trenger å spille på et lag som skaper masse sjanser for å score mål.
Jeg tror Brattbakk kan fungere både i en vingrolle som trekker ofte inn i feltet, men også i en posisjon rett bak spydspissen. Han har pasningsfot og intelligens til å spille gjennom andre til scoring, samt at han får brukt farten sin til komme bakfra på gjennomløp selv.
Når RBK først bestemte (ved By Rise/Bratseth) at man skulle begynne generasjonsskiftet virket det som man tok de som klaget minst utad (Brattbakk og Stensaas) og plasserte de på benken. Det er de samme persjonene som driver mest egentrening og har vist minst tegn på fysisk forfall (i egenskap av hurtighet blant annet). Andre (som Ørjan Berg, Frode Johnsen, Christer Basma, Erik Hoftun) fikk fortsette til tross for klare tegn på at de har blitt eldre (og dårligere). |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.10.2005 09:26 Post subject: |
|
|
Brattbakk har vel vist i B/G at han fortsatt holder TL standard, men likevel synes jeg dette er rart. Skjønner ikke helt hvem han skal danke ut.
| Quote: | Dette viser at det han kom med i Adressa i går var bare sprøyt og at man egentlig ikke er interessert i å bli bedre men å beholde det gamlehjemmet man har fra før. Det neste blir vel å hente Hoftun hjem.
|
Dette var vel å overdrive litt? |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.10.2005 09:46 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | Brattbakk har vel vist i B/G at han fortsatt holder TL standard, men likevel synes jeg dette er rart. Skjønner ikke helt hvem han skal danke ut.
|
Etter min mening er han bedre både som ving og som spiss enn Helstad. Helstad er også god, men mangler det lille ekstra som gjør Brattbakk så spesiell. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 07.10.2005 10:19 Post subject: |
|
|
Merkelig, jeg syns Helstad putter jevnt og trutt for et bunnlag jeg. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.10.2005 11:05 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Merkelig, jeg syns Helstad putter jevnt og trutt for et bunnlag jeg. |
Helstad putter jevnt og trutt, men jeg tror Brattbakk hadde putta flere i tillegg til flere målgivende hvis han hadde spilt like mye i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 07.10.2005 11:07 Post subject: |
|
|
Tragisk å hente han tilbake. Man henter ikke tilbake spillere som er 34 år gammel. Så enkelt er det. Vitner om at Høgmo ikke har de kvalitetene som skal få Rosenborg til å vinne serien neste år. Nå må Høgmo begynne å gjøre noe med de utsagnene han har kommet med. Og da starter man ikke med å hente Brattbakk tilbake.
Dette er skuffende, veldig skuffende. Nå er jeg forbannet. Brattbakk har ingenting i fremtidens Rosenborg å gjøre, utenom som vanlig arbeidstaker på et kontor på Lerkendal.
Jeg forventer nå at Høgmo går til innkjøp av SKIKKELIG gode spillere etter sesongen. Hvis ikke kan han ta hatten sin å gå. For nå viser han elendig bedømmingssans ved å hente en avdanket utleid spiss til Rosenborg. En spiller som ikke har vist nada etter 2003 sesongen.
Skuffende, skuffende, skuffende og atter skuffende av Høgmo. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 07.10.2005 11:30 Post subject: |
|
|
ser ikke helt hvordan brattbakk på noen måte er bedre. helstad dribler bedre (tror de fleste kan den ene finta til brattbakk nå), er raskere, har bedre holdninger, er hodesterk, er sterkere i kroppen, og har fem-seks år foran seg på lerkendal.
tror at brattbakk godtar å være en reserve ettersom han vil tilbake til trondheim og rbk.
uansett hva som skjer håper jeg han får en verdig avslutning på karrieren. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.10.2005 11:34 Post subject: |
|
|
| Høgmo har ikke sagt at Brattbakk skal satses på i den form flere av dere antyder. Han har kun sagt at han kommer tilbake. Det er helt kurrant. Jeg har ingenting imot å ha en slik spiller i stallen. Er han god nok, så får han spille. Hvis ikke, blir han benket. Enkelt og greit. At vi har Brattbakk i stallen, betyr ikke at vi ikke får til å gjennomføre et generasjonsskifte. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.10.2005 11:37 Post subject: |
|
|
| uoriginal wrote: | ser ikke helt hvordan brattbakk på noen måte er bedre. helstad dribler bedre (tror de fleste kan den ene finta til brattbakk nå), er raskere, har bedre holdninger, er hodesterk, er sterkere i kroppen, og har fem-seks år foran seg på lerkendal.
|
Helstad er bedre på hodet og er sterkere i kroppen. Han er også bedre til å drible.
At han har bedre holdninger og er raskere er jeg usikker på. Tror de er ganske like på de områdene. Tror også de er ganske like når det gjelder å posisjonere seg i boksen og komme til sjanser.
Brattbakk er kaldere foran mål, plasserer skuddene bedre, er mindre egoistisk, har en bedre pasningsfot, er bedre til å lese spillet (være emd på kombinasjonsspill) og gjør medspillerne sine bedre. Brattbakk har også bevist at han holder mål mot de beste lagene i Champions League. Der har Helstad enda til gode å prestere.
Sist men ikke minst er Brattbakk en RBK'er i sjelen. Helstad har ikke hjertet sitt i RBK på samme måte. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 07.10.2005 11:59 Post subject: |
|
|
når jeg tenker meg om er brattbakk bedre til å posisjonere seg. der er han jo nesten på ronaldo nivå. det var i det hele tatt en "skill" jeg glemte å nevne.
helstads holdninger er beviselig bedre enn brattbakks. jeg fløy nesten i taket av sinne når jeg hørte at brattbakk mente vi ikke kune slå arsenal. da burde han blitt satt på benken tvert.
dessuten er vel helstad like mye rbker som brattbakk. når du drar til utlandet er du ikke rbker i sjelen. strand og hittil skjelbred er de eneste virkelige rbkerne. forstår dette blir utrolig subjektivt og er vel noe vi ikke trenger å krangle mye om.
helstad skårte borte mot steua. og jeg synes helstad viste seg positivt fram mot olympiacos. han kom vel seg meget bra forbi offsidefella to ganger. dette høres kanskje ikke utrolig ut men det var jo i midten alle fire forsvarerne sto (dette er nesten ikke en overdrivelse). for meg er dette bevis godt nok på at han kan spille bra mot virkelig gode motstandere og ikke bare glade amatører som molderenga og start. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.10.2005 12:16 Post subject: |
|
|
| uoriginal wrote: | | tror at brattbakk godtar å være en reserve ettersom han vil tilbake til trondheim og rbk. |
Tror jeg også. Harald har hele tida virket fast bestemt på å vende hjemover ved nyttår, for å avslutte karrieren i RBK. Antar at vi sier takk til tidenes toppscorer i serieavslutninga (eller kanskje cupfinalen) neste høst. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 07.10.2005 12:59 Post subject: |
|
|
| uoriginal wrote: | når jeg tenker meg om er brattbakk bedre til å posisjonere seg. der er han jo nesten på ronaldo nivå. det var i det hele tatt en "skill" jeg glemte å nevne.
helstads holdninger er beviselig bedre enn brattbakks. jeg fløy nesten i taket av sinne når jeg hørte at brattbakk mente vi ikke kune slå arsenal. da burde han blitt satt på benken tvert.
dessuten er vel helstad like mye rbker som brattbakk. når du drar til utlandet er du ikke rbker i sjelen. strand og hittil skjelbred er de eneste virkelige rbkerne. forstår dette blir utrolig subjektivt og er vel noe vi ikke trenger å krangle mye om.
helstad skårte borte mot steua. og jeg synes helstad viste seg positivt fram mot olympiacos. han kom vel seg meget bra forbi offsidefella to ganger. dette høres kanskje ikke utrolig ut men det var jo i midten alle fire forsvarerne sto (dette er nesten ikke en overdrivelse). for meg er dette bevis godt nok på at han kan spille bra mot virkelig gode motstandere og ikke bare glade amatører som molderenga og start. |
Du mener altså at vi kun skal ha 1 spiller til hver possisjon på banen? Det er ikke snakk om å hente han tilbake som fast midtspiss. Rosenborg hadde aldri gitt penger for å hente brattbakk tilbake, men de betaler tross alt litt av lønna, så da sklulle det bare mangle at han ikke spiller for Rosenborg.
Må ikke glemme at Brattbakk har vært en av våre viktigste spillere de siste 10 åra. Har scort rundt 140 mål for Rosenborg. Han er minst like stor som Ivers. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 07.10.2005 13:51 Post subject: |
|
|
| Ikke hente Brattbakk, men istedet skikkelig gode spillere var det noen som sa. Der motsa man seg selv ganske kraftig. At spilleren som har dunket inn mål i bøtter og spann gjennom så mange år er noe annet enn en kjempegod spiller, blir for dumt å si. Det har løsnet for Brattbakk i B/G. Tror han kan vise seg fra sin beste side i RBK igjen til neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
|