English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2008/09
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 72, 73, 74  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
^Mirth
Veteran

PostPosted: 07.10.2008 15:25    Post subject: Reply with quote

Nå kommer jo kanskje Royal Cup seilende inn som en redning når den norske serien er slutt. Om den blir vedtatt allerede i år, så får jo RBK et par kamper til imellom e-cupen. Må si jeg håper mer enn normalt på at den Royal Cup kommer i stand igjen nå. Isåfall er det jo perfekt for matchformen til RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
tobias_1989
Proff

PostPosted: 07.10.2008 15:25    Post subject: Reply with quote

Jeg syns at RBK var skrekkelig uheldige med trekningen. Det laget vi hadde mest uflaks med mener jeg var St.Etienne, da vi kunne trukket mange svakere motstandere i 5.poten... Vi har også fått vanskelig oppsett. Valencia hjemme kan fort ende med tap, og med tanke på at jeg ser på det som et mirakel å slå de, kunne vi like gjerne slått de borte.
FCK borte er vanskelig, spesielt når vi møter de en stund etter serieslutt.
Det samme gjelder for St.Etienne, spesielt ang RBK's statistikk i Frankrike... (2-7 for PSG i 2000 og 0-5 for Lyon i 2002). Dette er en svakere motstander enn de nevnte, men fransk seriefotball er veldig undervurdert, og jeg tror at St.Etienne har store muligheter for å slå RBK på hjemmebane...
Uansett - Tvi, tvi!
tobias_1989
Proff

PostPosted: 07.10.2008 15:26    Post subject: Reply with quote

^Mirth wrote:
Nå kommer jo kanskje Royal Cup seilende inn som en redning når den norske serien er slutt. Om den blir vedtatt allerede i år, så får jo RBK et par kamper til imellom e-cupen. Må si jeg håper mer enn normalt på at den Royal Cup kommer i stand igjen nå. Isåfall er det jo perfekt for matchformen til RBK.

Det er uansett uaktuelt at den kommer på plass denne sesongen. Vi må vente til 2009 minst...
vegviks
Veteran

PostPosted: 07.10.2008 15:31    Post subject: Reply with quote

Men fint om de tror de skal møte steinkastere og voldtektsmenn..vi er jo tross alt litt kjappere til beins enn deres forestillinger tilsier
tobias_1989
Proff

PostPosted: 07.10.2008 15:33    Post subject: Reply with quote

FCK forventer nok å møte "fjeldaper"... Måtte FCK få seg en skikkelig trøkk!
Slartibartfast
Proff

PostPosted: 07.10.2008 15:39    Post subject: Reply with quote

Altfor mye negativitet her!
Selv er jeg veldig fornøyd med gruppa...

Club Brugge er et lag vi burde slå (Brann slo dem ifjor)

Valencia er et attraktivt storlag som vi har sjanse mot på Lerkendal (Vi har jo glimrende statistikk mot de Razz )

Saint Etienne kan bli tøft på bortebane, men har tro på poeng.

FCK blir jo sykt fett. Vi beviser en gang for alle at vi er skandinavias og nordens beste lag, og stopper kjeften på solbakken Cool

Går for andre plass i gruppa men håper på første!
asf
Senior

PostPosted: 07.10.2008 15:42    Post subject: Reply with quote

Leste forresten noe om at 1.plassen i gruppa møter 3.plassen i runden etter gruppespillet. Mens 2.plassen møter lagene som kommer fra CL. Så det å havne på 2.plassen er ikke nødvendigvis noe særlig bedre enn 3.plass...
Back to top
tobias_1989
Proff

PostPosted: 07.10.2008 15:51    Post subject: Reply with quote

Det er helt sant! Tror vi bare kan glemme 1.plassen. 2.plassen er oppnåelig, men la oss håpe på 3.plassen, og unngå 4. eller 5. for den saks skyld..
Søring
Senior

PostPosted: 07.10.2008 16:04    Post subject: Reply with quote

Har ikke noe forhold til fransk lag, og veldig lite belgiske. Ser for meg kampene slik.

Club Brugge - Seier
AS saint-Etienn - Seier
Valencia - hmm... Jeg tror Rosenborg kan gjøre det igjen, men er vireklig usikker....
FC København - uavgjort

deilig trekning, underholdningsmessig.... jaaaa, resultatmessig også sikkert Wink
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.10.2008 16:06    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Valencia-direktør Jordi Bruixola Ruiz er i Geneve som Valencias representant. Han har fjorårets kamper friskt i minne når han snakker om motstanderen fra Norge:

- Rosenborg er fysisk sterke og alltid vanskelig å møte. Vi forventer oss en veldig tøff kamp der oppe i Trondheim den 6. november. Alle her i Valencia vet hvem Rosenborg er, det kommer vi ikke til å glemme på en stund...

Huff, blir så lei av dette tullet.

Kilde vet jeg ikke. Fant det på VGD.

Hvis det fremdeles tror at vi er et typisk drillolag er dem nok klare for et nytt sjokk.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 07.10.2008 17:30    Post subject: Reply with quote

Nå må folk rulle inn med det pisset om resultatene våre i Frankrike. Det var en helt annen tid og et helt annet lag som tapte 7-2 for PSG og 5-0 mot Lyon. Gutta skal ut og trille ball og da har gamle resultater ingen ting å si. Nå skal det også sies at de lagene som St. Etienne ikke har slått noen kjempelag. De har vunnet hjemmekampene sine mot lagene som ligger på 11., 14. og 19. plass og ligger selv som nr. 13. Ja, mye kan forandre seg inntil vi skal møte dem, men jeg gidder ikke la meg skremme av et lag som ikke har vunnet en dritt siden 1981 og som største prestasjon i moderne tid er første plass i D2 (http://www.lequipe.fr/Football/FootballFicheClub38.html = statistikk for de som bryr seg http://www.lequipe.fr/Foo...LA_D1.html ligatabellen for de som vil se mer)

FCK med Solbakken er ikke det som skremmer mest heller. Ja, vi møter dem seint, men vi kan da prestere selv om TL er over. Vi har nå en seriøs trener så man skal ikke se bort fra at han kan holde laget i form frem til vi har slått FCK. Jeg mener, mannen har jo garantert lyst til å porke de København nissene

Club Brugge er ikke noe superlag, men må ikke undervurderes. Det er et lag som på linje med RBK har mye erfaring fra Europa spill, om ikke så mye CL så ihvertfall UEFA cupen.

Valencia er et lag som fort kan finne på å variere fra det utrolige til det begredlige. Det begredlige så vi mye av ifjor da vi så og si tok to valencia trener. Han ene fikk vel sparken rett etter kampen mot oss og Koeman greide jo aldri å få noe serlig tillit hverken hos styret eller supporterne etter å ha starta med å løpe med hodet først inn i veggen.

Jeg trur fort at vinneren av denne gruppa kan seile opp som favoritter til å vinne UEFA cupen Det er alt i alt en av de værre gruppene sånn i forhold til gjevnhet. Hvis vi setter alle kluter til skal vi med litt flaks kunne gjøre reint bord

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.10.2008 17:49    Post subject: Reply with quote

Hvis Valencia vinner pulja er de nok en av favorittene ja. Om RBK vinner pulja så er de dessverre stadig favoritt til å ryke ut i neste runde.

Det må skje noe ekstremt dersom vi skal være i stand til å slå gode europeiske lag i deres sesong mens vi er utenfor vår.

Problemet dersom vi snur serien til høst/vår som noen foreslår for å gjøre det bedre i vinterhalvåret er at norske lag enda sjeldnere vil kvalifisere seg til e-cup (oss selv inkludert) og dermed nytter det lite å være i form i november/desember og februar/mars når vi likevel aldri spiller kamper i e-cup da Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 07.10.2008 18:31    Post subject: Reply with quote

Til alle som griner og klager om uheldig trekning og hard skjebne...

Hvem ville dere ha i pulja?

Javel, St.Etienne er ikke Metalist eller Zilina, men et midt-tabell lag fra Frankrike er knapt livsfarlig. Og nok med "men... men... Lyon og PSG slå oss!"

Brugge er de svakeste fra Pot 2. Period

FCK... åh vi kommer til å tape i Parken... Klart var det bedre å ta en tur til Villa Park, eller til Zagreb eller Beograd?!

Jeg sier ikke det var verdens beste trenking, men det kunne ha gått verre. Mye verre...

Her har vi mer enn en sjanse. Ryker vi ut, dvs vi ikke er i nærheten av nivået som kreves til å bli "store" i Europa.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 07.10.2008 18:44    Post subject: Reply with quote

Griner ikke jeg, hvertfall ikke når jeg ser, Gruppe C: Sevilla, Stuttgart, Sampdoria, Partizan, Standard Liege. Hadde sluppet Sampdoria, men dog.

Sportslig sett tror jeg kanskje det hadde vært best å møtt Valencia borte, og heller møtt FCK eller Etienne hjemme. Valencia leder Primera med 5-1-0, og er av et helt annet kaliber i år enn i fjor. Det er langt mer gunstig å møte FCK og Etienne hjemme, enn borte, tror jeg.

Er allikevel meget fornøyd med trekninga, og håper og tror på avansement!
Back to top
Milanista
Junior

PostPosted: 07.10.2008 19:04    Post subject: Reply with quote

Ruben Baraja wrote:
"The most difficult side is Rosenborg since we lost to them in the Champions League last year."

Rbk har satt seg skikkelig i respekt hos Valencia hvertfall.

http://www.goal.com/en/Ar...oId=901092
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 07.10.2008 19:07    Post subject: Reply with quote

Milanista wrote:
"At first glance I believe it is a good group for us, we have the chance to go through to the next phase and we should be favourites," he started, "The most difficult side is Rosenborg since we lost to them in the Champions League last year."

Storey eller noen troll post den på Købenfora pliis.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bennyboy
Senior

PostPosted: 07.10.2008 19:20    Post subject: Reply with quote

Ser en del som sier at Valencia er mye bedre i år enn i fjor, men må innrømme at jeg faktisk synes RBK anno høst 2008 ser bedre ut enn på lenge.

Vil si at hele grunnen til at RBK har vært ute i Europa de siste årene skyldes at de omstiller seg så til de grader. Chelsea var ikke så dårlige i fjor, likevel klarte vi 1-1 borte mot de. RBK i tippeligaen vs. europa er jo dag og natt.

De så kalte "afrikanerne" våre trives også mye bedre ute i europa, hvor spillestilen er mer tilpasset deres stil.

Med en skadefri tropp tror jeg RBK kan klare 2.plass i gruppa. Vi vet også alle hvor flink Hamren har vært ovenfor spillerene siden han kom. Det har vel ikke vært så lite syting i media fra RBK spillere siden Eggen var der, de svarer profesjonelt: Det er treneren som tar ut laget.
BB
Junior

PostPosted: 07.10.2008 21:27    Post subject: Reply with quote

Kan noen fremskaffe det fullstendige kamp programmet for puljen?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2008 21:29    Post subject: Reply with quote

Komplett kampprogram:

23/10
Rosenborg - Club Brugge
FCK - St Etienne

6/11
St Etienne - Rosenborg
Valencia - FCK

27/11
Club Brugge - St Etienne
Rosenborg - Valencia

4/12
Valencia - Club Brugge
FCK - Rosenborg

17/12
Club Brugge - FCK
St Etienne - Valencia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Troilonge
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2008 21:56    Post subject: Reply with quote

FCK skal være sjanseløse i sine bortekamper, så unngår vi tap borte mot de skal vi være forbi de.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 07.10.2008 23:18    Post subject: Reply with quote

Tror mye vil avhenge av prestasjonen i åpningskampen mot Club Brugge. Mye av grunnlaget for suksessen i CL i fjor ble etter min mening lagt på Stamford Bridge - vi nærmet oss slutten på en begredelig sesong med mye ustabilitet, både på spiller- og trenersiden. Dersom vi hadde blitt rævkjørt av Chelsea og sendt hjem med 0-5 i sekken, tror jeg ikke spillerne hadde hatt selvtillit til å gjøre det de gjorde mot Valencia senere. Nå klarte vi imidlertid å ta med oss poeng borte mot gruppefavoritten, og det utløste masse positiv energi som fikk laget til å sprudle.

Vinner vi mot Club Brugge tror jeg vi kan få noe av den samme effekten, blir det tap eller poengdeling vil jeg være langt mer pessimistisk.
Back to top
Troilonge
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2008 23:43    Post subject: Reply with quote

Tror ikke 1-1 kampen i London hadde noe å si for kampene mot Valencia. Det at vi slo dem hjemme hadde vel mer med alt styret rundt Tørum og 1-4 tapet mot LSK runden tre dager tidligere osv. Spillerne slapp ned skuldrene og spilte uten noenting å tape.

Hadde vi tapt mot Chelsea kunne vi heller kanskje gjort noe liknende hjemme mot Schalke og muligens gått videre også.

Men hjemmekampen mot Brugge er annerledes, for dette er nok den eneste kampen hvor vi er favoritter. Ett poeng her er faktisk greit, mens seier gir et nydelig utgangspunkt. Med tap kan det allerede begynne å spøke for avansement.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 08.10.2008 06:17    Post subject: Reply with quote

(Angående den Lillestrøm-kampen var det ikke bare trist. Der begynte det å løsne for Tettey, og han tok med seg det og gjorde en serie kanonkamper etterpå.)
2mas
Sjef

PostPosted: 08.10.2008 10:05    Post subject: Reply with quote

Valencia coach Unai Emery has underlined the team’s desire for success in the UEFA Cup, starting with the group phase which was drawn yesterday.

(...)

“Our key rivals could be Rosenborg and Saint-Etienne. The freezing temperatures in certain venues will also be our biggest challenge.

“We must have full respect for all our opponents if we want to beat them in order to finish top of the group,” concluded Emery.

Read more: Emery Targets UEFA Cup Success
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 08.10.2008 10:16    Post subject: Reply with quote

Detta är mitt tips:

Brugge - 0-1

St. Etienne - 2-1

Valencia - 0-2

FCK - 3-1
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 72, 73, 74  Next
Page 58 of 74

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb