English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kris Stadsgaard
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dags
Veteran

PostPosted: 22.09.2008 18:58    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:

Den var drøy. Det var ikke akkurat slike tanker man hadde i hodet da Stadsgaard og Demidov ble herjet med i 2. omgang mot Brøndby av en middels dansk spiss.

Kan så være, men takke meg til dansken framfor sabotør Kuka.
michael collins
Veteran

PostPosted: 22.09.2008 22:59    Post subject: Reply with quote

vegviks wrote:
Enig i at Stadsgaard gir oss en dimensjon vi ikke har hatt i forsvaret på mange år. Bare Hamrén får plukket av ham noe av den "nonchalantheten" så blir det perfekt.

MC, hvilket kjøp er bedre? Lustig? Dorsin?

Dere kjenner egne spillere bedre enn jeg gjør, men jeg synes Lustig ser meget lovende ut, og Dorsin er en rutinert og god spiller. Jeg har forøvrig mer sans for Lago som midtstopper enn for både Stadsgaard og Demidov, som hadde sjokkerende store problemer med Brøndbys spiss i andre omgang. Tippeligaen er full av hodesterke spisser (og ditto midtstoppere på offensive dødballer), og jeg tror Stadsgaard/Demidov vil slite mot mange av disse.
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.09.2008 23:08    Post subject: Reply with quote

Stadsgaard er i følge både Vg og Dagbladet sine børser tippeligaens beste midtstopper tror ikke vi skal klage. Han har vært et scoop uten like i årets sesong. Demidov og Stadsgaard er også fint istand til å gi juling i duellene og det er kun i andreomgangen mot Brøndby at vi har hatt nevneverdig stort problem med manglende duellstyrke. Lago er også en bra duellspiller. Behovet for å ha en Kjølner, Koppinen, etc type stopper passer fint for lag som i hovesak skal ligge lavt og kontre, men vi har større ambisjoner enn det og ønsker å stå høyt med laget og da blir fart, passningsspill, organisering og ro langt viktigere ferdigheter enn luftstyrke. Desutten er Lustig en strålende hodespiller og tok f.eks fullstend luven av en vanligvis god hodespiller som Karadas. På defansive dødballer er også Iversen strålende og en rolig Jarstein ruver i feltet.

Last edited by Keenoir on 22.09.2008 23:12; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran

PostPosted: 22.09.2008 23:10    Post subject: Reply with quote

Ga-ga er på sin plass i dette tilfellet, recon Smile

Og la ham for all del beholde den tilsynelatende nonchalante holdninga, jeg tror han mister mer enn han vinner ved å endre på noe så sentralt som roen og selvsikkerheten i vriene situasjoner.
michael collins
Veteran

PostPosted: 22.09.2008 23:40    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
en rolig Jarstein

Interessante om enn litt arrogante betraktninger - men der mistet du meg.
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.09.2008 23:50    Post subject: Reply with quote

Jeg snakker om ambisjonene vi bør ha for forsvaret vårt og da er selvsagt en Jarstein som bruker sinnet sitt konstruktiv en del av den ambisjonen. Tror nok Hamrèn har en langsiktig tankegang bak vrakingen av Jarstein som skal få det beste frem i Jarstein, for en Jarstein som er konsentrert har alt det en toppkeeper skal ha. Håper at Jarstein svarer på tiltale.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.09.2008 00:21    Post subject: Reply with quote

Synes Statsgaard får altfor lite positiv oppmerksomhet fra medienorge generellt. Han er meget god - i mine øyne en av de definitivt beste i TL. Dessuten har han ganske unike egenskaper som stopper. Ekstrem fart, veldig god taklingstiming, godt overblikk, og dugelig med offensive fibre. I tillegg er han vel en av Tippeligaens "snilleste" stoppere, med kun ett kort på tosifret anntall kamper, noe som kom etter en tåpelig bortsparking av ball. Om jeg ikke husker feil, lagde han noe sånt som to frispark på sine første fem kamper. Han har vært veldig raskt i form, både etter et ganske langvarig misslykket utenlandsopphold, og etter skadeavbrekket for litt siden. Når man i tillegg slenger på at han er ung ennå, synes jeg dette er en spiller som har gjort seg bemerket i TL - i hvertfall i min bok.

Men dette er forsåvidt ikke unikt i mediene i Norge. Svært få stoppere og andre defensive spillere (med unntak av keeper) får særlig oppmerksomhet i pressen. De eneste man hører om er det unge norske arvesølvet som Forren og Reginiussen, samt enkelte gamle ringrever som Riseth og Koppinen. Backer får noe mer skryt, men her er det fryktelig ofte kun fokusert på de offensive bidragene. Man hører skjelden annen skryt om disse enn "flink til å komme rundt på kantene" og "slår gode innlegg" osv.

De offensive og/eller kreative spillerene får stort sett alt av blitzregnet. Tettey har for eksempel vært meget god i en defensiv rolle i det siste slik jeg ser det, men han blir stilt i skyggen av Sapara og Ciljan - spillere som skårer målene, har assistene, og drar fintene. Tettey gjør en solid jobb defensivt. Utrettelig jobbing og løping, trygg i dueller, taklinger og pasningsvalg. Desverre er denne jobben en ganske utakknemelig en på "kulhetsskalaen". Man ser også hvor populær en spiller som Braaten var i media. Han langt på vei ødela mange angrep ved å bremse ned flyten og holde på ballen. Men han hadde (i tillegg til et lurt smil og fremtidssveis) et kraftig rykk og godt fintereportoar. Han sto for mange D-momenter, som Alsaker ville sagt.

Kroneksemplet på hvordan offensiv kreativitet blir overeksponert i disfavør defensive grovjobbere er for meg årets Stabæk-lag. Alanzinho er halvgud hver gang han drar av en mann. Han har også tidvis Braaten-syndromet, ved at han kjæler for lenge, og dermed ødelegger for gode bevegelser beregnet på en-touch. Artig å se på er han dog.
Men hvor mye TV-tid har Annan fått? Han er slik jeg ser det like viktig for Stabæks suksess som vesle Alan Gomes da Costa, men han gjør en mer "usynlig" jobb. Han tar bruddene som gjør at Alanzinho kan raide fra midtbanen, han fordeler de trygge ballene som gjør at Pàll Gunnarsson får tid og rom til å smelte ballen på foten til en Nannskog på løp, men blir i stor grad glemt og oversett av tilskuerene som stemmer under kampene, og det som værre er - av mediene som dekker disse.

Min anstendige bønn: medienorge, gi også de defensive klassespillerene sin velfortjente bit av kaka!
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.09.2008 00:38    Post subject: Reply with quote

Amen Zorac Smile Et klasse innlegg etter min mening.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 00:58    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Leste ikke tilfeldigvis mitt innlegg i Hamkam kamptråden? Wink
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.09.2008 01:16    Post subject: Reply with quote

Glemte å nevne det, men jeg fikk en slags inspirasjon fra et innlegg i HamKam-tråden som jeg leste på jobb i dag , ja. Sikkert ditt. Rett skal være rett, så nå er det nevnt.
uglevett
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 01:25    Post subject: Reply with quote

Veldig bra innlegg, indeed.
Samtidig kan jeg ikke fri meg for at det er litt deilig å slippe alt maset om det ene og det andre. Kanskje ville ikke Stadsgaard kunne gjøre det så bra om det sto en TV2-journalist på trappa hele dagen?

Jeg vet ikke jeg, jeg sluker jo alt om Rosenborg, men noen ganger tenker jeg at det kan være nok. Det har vært et fint år, sånn sett, for vi har jo ikke gjort det så bra og alle har vært klare på at man ikke skulle regne med RBK før Hamrén kom og deretter skulle man gi Hamrén tid. Det har spart oss for all mediepumpingen, spesielt den negative. De siste årene har vært ekstra slitsomme nettopp på grunn av alt fokuset på det negative.

Blame Hareide. Eller Canada, alt ettersom. Wink
toreinar
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 01:52    Post subject: Kris Stadsgaard Reply with quote

Flott Zorac.
Vil gjerne føye til en sammenligning mellom keeper og spiss.Keepere blir slaktet etter 2-3 tabber,spissen kan brenne 10 100%-sjanser men er tilgitt så snart han scorer et pår mål..
Men tilbake til hovedpersonen: Hvis han får være skadefri en stund er han nok snart for god for gampeligaen,skal være glad så lenge vi får beholde ham.Forleng gjerne kontrakten før det tar helt av.Mannen har jo alt som trenges!!!
Tommærn
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 02:06    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Glemte å nevne det, men jeg fikk en slags inspirasjon fra et innlegg i HamKam-tråden som jeg leste på jobb i dag , ja. Sikkert ditt. Rett skal være rett, så nå er det nevnt.

Hehe. Fin ordning det siden jeg har en tendens til å gi opp halvveis inn i en ''dyp, grundig og lang'' analyse. Smile
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 23.09.2008 08:18    Post subject: Reply with quote

Sier meg bare enig jeg. Og mediene trenger ikke hype Stadsgaard for min del.

Det er utrolig deilig å ha en stopper med fart. De siste kampene har vi vært utrolig stødig defensivt og sluppet inn få mål. Det hadde vært så deilig å klare det på våren en gang også Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TomH
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 09:12    Post subject: Reply with quote

Kunne tenkt meg en hurtig og luftsterk duellspiller ved siden av Stadsgaard. Demidov er ikke bra nok i lufta. Helst ville jeg hatt Ørn Sigurdsson i Brann (men det er vel ikke realistisk?).

Ja da, Ørn Sigurdsson har sine feil av og til, men det har sannelig også Demidov. Ørn Sigurdsson ville i større grad utfylt Stadsgaard enn det Demidov er i stand til. Demidov er en spiller med de samme svakhetene som Stadsgaard. Ørn Sigurdsson ville antakelig vært mer komplimentær til Stadsgaard enn det Demidov er.
Maradona
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 09:15    Post subject: Reply with quote

Rosenborg ser etter ny stopper da Lago drar, så det er lov å håpe at de finner enn stopper som styrker og komplementerer laget.
kristobal
Legende

PostPosted: 23.09.2008 12:32    Post subject: Reply with quote

Nja, Sigurdsson er dårlig med ballen i beina. Demidov er en spiller med langt større evne til å ta med seg ballen gjennom pressledd hos motstanderen. Det kan også Stadsgaard gjøre, men dansken er nok først og fremst den av midtstopperne som skal være mest defensiv i hodet sitt, og da er ikke Sigurdsson noen optimal makker.

Jeg ser helst en kreativ og ballsikker makker til Stadsgaard.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 23.09.2008 13:26    Post subject: Reply with quote

Hva skal vi med en kreativ og ballsikker stopper som partner til en kreativ og ballsikker stopper?
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 13:27    Post subject: Reply with quote

Kristobal,
en kreativ og ballsikker stopper til Stadsgaard, vil ikke styrke laget:
1) Stadsgaard har selv evnen til å forsere med ball oppover banen.
2) Stadsgaard er ikke spesielt god i lufta.

For at RBK skal styrke laget må man få inn duellstyrke i lufta foran mål. Det er langt mer prekært enn enda en forsvarsspiller med evne til å føre ball (begge backene er også i stand til det).

Ved å hente en stopper med stor fart og som er meget god i lufta (f.eks Ørn Sigurdsson), kan man la Stadsgaard ta seg av de offensive bidragene og så kan ØS være den defensive ryddegutten (han er jo i tillegg en god takler).

I mine øyne (og i sikkert mange andres) er Ørn Sigurdssonhan den beste stopperen i Norge. Personlig vil jeg LANGT heller a ham enn f.eks Reginiussen.
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.09.2008 13:43    Post subject: Reply with quote

Ørn Sigurdsson er langt ifra å være den beste midstopperen i tippeligaen da er fullstendig avhengig av å ha en rolig stopper ved siden av seg som klarer å styre forsvaret, samt er istand til å fornuftige igangsettinger. Bjarnasson er Brann sin kanskje mest undervurderte spiller og enhver forsvarsrekke Brann har stillt uten han har lekt som en sil, hvorfor? Fordi han er den som styrer forsvaret og holder ro i rekkene.

Karadas - Sigurdsson må jo neste være drømme stopperparet ditt begge to gode duellspillere. Hva hjelper det når dem konstant gir vekk ballen, opphever offsider og misser på markeringer og skaper generell uro. Det er ikke et styrketegn for en stopper at han må inn susende sklitaklinger og knallharde dueller. En god forsvarspiller rydder opp i det før en må ta til slike drastiske metoder. Akkurat som det beste keeperene er ikke dem som hopper fra hjørne til hjørne ,men heller dem som knapt nok har slengt seg. Det er langt viktigere at en ny stopper er flink til å organisere seg i forsvar, har gode igangsettinger enn han er en fantastisk hodespiller og det er heller ikke slik at Demidov, Stadsgaard og Lago er noen pyser i duellspillet. En fit og i form Stadsgaard er etter min mening tippeligaens soleklart beste midtstopper. Hvor mange mål har vi sluppet inn på manglende duellstyrke i årets sesong? Jeg kan ærlig tallt ikke huske mange.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 13:58    Post subject: Reply with quote

Keenoir,
RBK har null kontroll på defensive dødballer i HVER ENESTE kamp. Tilfeldigheter avgjør ofte om det blir mål eller ikke.
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.09.2008 14:14    Post subject: Reply with quote

Synes ikke vi er spesielt mye dårligere på defansive dødballer enn andre lag. Mot Ham - Kam nå sist som er et godt dødball lag skapes det en sjanse for Ham Kam på dødball noe som må sies å være godkjent. Har du en statistikk som underbygger din påstand eller?

Kan ikke komme på en enste kamp der vi har slitt/tapt pågrunn av manglende duellstyrke ( med et lite unntak i andre omgang mot Brøndby ), duellstyrke er vel og bra ,men det finnes andre ferdigheter jeg verdsetter langt høyere hos en stopper en at han er fantastisk på hode for å si det sånn. Jeg er sjeleglad for at sluggere som Riseth og Koppinen er vekke fra Lerkendal, gode på sitt ,men var ikke god nok på det jeg mener en hver spiller på Lerkendal skal være god på.

Brann har f.eks blitt et mye bedre fotballag etter at dem ble kvitt sluggere som Bakke og Karadas som ødela mer en godt var. Godt passningsspill, ro og teknikk kommer i lengden alltid til å slå duellspill og kriging.
Back to top
Mr.Fantastico
Junior

PostPosted: 23.09.2008 14:29    Post subject: Reply with quote

Sats på Stadsgaard og Vadim som stoppere, og Nordvik som Backup. Vadim har fortsatt litt barnefeil, men potensialet er skyhøyt!
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 14:41    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Dessuten må stoppere som skal hevde seg i e-cup ha både tempo og teknikk og det har de tre du nevnte. Brannstopperen er rask men har svak teknikk, og det er kostbart internasjonalt...
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 23.09.2008 15:27    Post subject: Reply with quote

Helt enig jeg også. Stadsgaard er bra med ball han, men han er ikke den som skal gå fram og dra seg forbi motstandernes spisser og offensive midtbanespillere. Stadsgaard skal ikke være den som støter oppi når motstanderne spiller opp.

Jeg mener Stadsgaard passer best sammen med en Hoftun-type, og Demidov er det nærmeste vi kommer det i dag. Demidov har også potensial til å bli mye bedre enn han er i dag, og utvikle den stopperrollen i RBK.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 57, 58, 59  Next
Page 30 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb