English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Besart Berisha
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 39, 40, 41  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stallone
Senior

PostPosted: 09.08.2008 00:46    Post subject: Reply with quote

Enig der, alt virker helt lammet. Klarer ikke å komme inn på noen sider.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 09.08.2008 00:46    Post subject: Reply with quote

Usikker på siste utvikling i saken, men tidligere lå rbk.no på en Adressa-server på Heimdal. Altså er det samme opplegget.

Er enig i at det ikke er noe kjempesvung over denne overgangen, men vi trenger frisk blod i angrepet i høst, og da er det bedre med en kortvarig løsning enn ingen. Dessuten er det en grunn til at han spilte jevnlig for HSV før han skadet kneet.

Antar videre "logikk" på Brakka er: Enten får vi enda en ny spiss i august eller så har vi kjøpt oss tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ablativ
Veteran

PostPosted: 09.08.2008 00:50    Post subject: Reply with quote

Det er jo mulig han kan tilføre noe i angrepet vi ikke har, og det hastet vel også for å gjøre spilleren klar til kvalik. Så krysser vi fingre og tær for at det er mer på gang.

Jeg må uansett si at jeg liker at det kommer spillere som ikke er omtalt overalt på forhånd - altså at signeringen kommer som en overraskelse.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 09.08.2008 00:52    Post subject: Reply with quote

Det er nok slik at de har kjøpt seg tid. Men lurer på hvor lenge de skal bruke til å finne en spiss, 1 stk. Dette synes jeg går altfor langt. Bruker de penger nok til overgang og lønn så får de mest sannsynlig en bra spiss. Men såklart når de bare vi bruke max 5 mill på overgang, han skal være under 22 år gammel og bruke knapt 1 mill i lønn, ja da finner du ikke en spiller som forsterker laget betraktelig.
Back to top
Bjørkis
Senior

PostPosted: 09.08.2008 00:52    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om Berisha er en hurtig spiller? Det vi trenger i forhold til Iversen...
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 09.08.2008 00:53    Post subject: Reply with quote

Ja, det er vell hurtigheten han er mest kjent for..
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 09.08.2008 02:11    Post subject: Reply with quote

Så lenge dette ikke er en løsning for å dekke ræva ti folket på brakka er jeg såre fornøyd. Som nevnt tidligere er dette entydig positivt dersom vi henter en klassespiss i tillegg. Håpløst (med tanke på ambisjoner) dersom dette blir det eneste.

Klassespillere fra øverste hylle har vi vel ikke hentet siden Sapara, med et mulig unntak i Statsgaard. Savner kjøåevilje hos de store, men jeg skal være tolmodig til vinduet stenger.
hristo
Senior

PostPosted: 09.08.2008 02:59    Post subject: Reply with quote

dette er ifølge meg erik hamréns første offisielle anbefaling i forhold til anskaffelse av spiller. jeg stoler på at det ender godt!!
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 09.08.2008 04:50    Post subject: Reply with quote

Helt enig med siste poster. Her er det sannsynligvis Hamrèn som har anbefalt en spiller med potensiale som kan vise seg å väre en relativt billig nödlösning når RBK ikke fikk en av de spissene de forsökte å signere tidlig i dette overgangsvinduet. En kan si mye negativt rundt driften av klubben, slik styret og ledelsen har holdt på å tulle i flere år, men spilleren er sikkert helt ok ifht. å kunne skåre mål i norsk TL, og det er det som er sakens kjerne her. At spilleren er på utlån fra Burnley skal en ikke henge seg så mye opp i. De var vel en av få klubber som var villige til å signere en talentfull men tidligere mye skadet spiller, en situasjon som minner mye om Stadsgaards overgang fra en serie A-klubb til Rosenborg. Vi får krysse fingrene for at han er en spiss som utfyller Iversen og som bidrar til en fin poenghöst utover hösten, slik at RBK kan väre med å kjempe om bronsemedaljen som gir spill i E-cup neste år.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 09.08.2008 07:16    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke bort fra at Berisha kan være en bra spiller. Kanskje slår han til selv om han har vært lenge ute med skade. Men:

Vi kan ikke låne en spiller fra en middels engelsk Fish&Ship-klubb uten opsjon på kjøp! Hvis han er god nok til å spille fra start, burde opsjonen vært på plass.

Hadde man lånt en stjernespiller nettopp tilbake fra skade, eller et kjempetalent som trengte spilletid fra en storklubb, kunne jeg forstått at man ikke fikk denne opsjonen, men dette syns jeg er for svakt. Det spiller ingen rolle om man jakter en annen storsignering samtidig.

Farmerlag for en rævva-klubb...skammelig!

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Turf Moor
Junior

PostPosted: 09.08.2008 07:21    Post subject: Reply with quote

Middels fish and chips klubb! Hører jeg noe sånt en gang til,tar vi han tilbake med en gang! PS.Fish og ship blir noe hardt for tenna...UTC!
Back to top
Turf Moor
Junior

PostPosted: 09.08.2008 07:25    Post subject: Reply with quote

Rævva klubben hadde vel slått RBK av idag 9 av 10 ganger skulle jeg tro...Vær nå litt takknemmelig da...så får dere kanskje låne en til en gang! Very Happy
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 09.08.2008 08:12    Post subject: Reply with quote

Grei deal dette. Det er ikke noen "sværing", og opsjon på kjøp har vi ikke. MEN: Det skaffer oss tid slik at vi unngår panikkjøp mot slutten av vinduet. Dersom han i tillegg har bra "attityd", og kan blåse liv i angrepet vårt er mye gjort...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.08.2008 08:39    Post subject: Reply with quote

Jeg velger inntil videre ikke å legge meg all verden borti manglende kjøpsopsjon. Om vi vil beholde ham i januar, er det bare å legge inn et bud og begynne forhandlinger. Burnley har ikke all verden med kort på hånda:

- Kostet bare 3,5 mill.
- Har ikke spilt en eneste kamp for klubben.
- Vil få problemer med ny arbeidstillatelse om han ikke snart er tilbake på landslaget.

Burnley har uansett bare gjort det vi har etterlyst i flere av utleieavtalene våre, nemlig droppet kjøpsopsjon! En billig kjøpsopsjon er mildt sagt dumt om spilleren virkelig skulle slå til i sin nye klubb. Uansett vil en slik opsjon være et tydelig signal på at spilleren er uønsket, og da er det ikke all verden med motivasjon spilleren vender hjem med, om leieklubben ikke vil kjøpe.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 09.08.2008 09:26    Post subject: Reply with quote

Turf Moor wrote:
Middels fish and chips klubb! Hører jeg noe sånt en gang til,tar vi han tilbake med en gang! PS.Fish og ship blir noe hardt for tenna...UTC!

PS: jeg vet utmerket godt hvordan "fish & chips" skrives ja Rolling Eyes

Youtube, SkyrScout:
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 09.08.2008 10:22    Post subject: Reply with quote

"Fish och ships-klubb" ?
Burnley är en gammal fin klubb stiftad 1882, vann FA-Cupen 1914 och har vunnit högsta divisionen 1920-21 och 1959-60. De har nu ambitioner om att gå upp i premiership och har gjort ett mycket intressant nyförvärv i Chris Eagles från Manchester United. Han hade utan tvekan varit en klar förstärkning i RBK.

http://www.burnleyfootbal...75,00.html
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 09.08.2008 10:28    Post subject: Reply with quote

Fredrikstad vant dette og hint de også da tippoldemor var ung. De er fortsatt en pølse-i-vaffel-klubb!. Poenget om Championship står.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 09.08.2008 10:29    Post subject: Reply with quote

Jag ser att Burnley är på god väg att signera en ny anfallare, lettiska U-21 spelaren, Aleksandr Solojovs. Burnley kanske håller på att få ett överskott av strikers, vilket ökar chansen för att Berisha stannar i RBK om han överbevisar.

http://www.sportinglife.c...EV_SEASON=
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 09.08.2008 10:44    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Fredrikstad vant dette og hint de også da tippoldemor var ung. De er fortsatt en pølse-i-vaffel-klubb!. Poenget om Championship står.

Fish and ships klubben Burnley har enligt Turf Moor köpt spelare för 40 milj kr detta fönstret och verkar ha lika mycket resurser som RBK. Man får kanske acceptera att klubbarna är på ungefär samma nivå och att RBK kanske förtjänar motsvarande epitet på norska, pölse-i-vaffel-klubb eller på svenska korv-i-bröd klubb.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.08.2008 10:49    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

hm? beklager å måtte si det... men Fredrikstad er jo betydelig bedre enn Rosenborg i dag, og kan fort ta både medalje og gull. Hvis de er pølse-i-vaffel-klubb... hva er Rosenborg da?
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 09.08.2008 11:16    Post subject: Reply with quote

besart skal spille med drakt nr 7..
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 09.08.2008 11:22    Post subject: Reply with quote

Herlig!

Youtube, SkyrScout:
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 09.08.2008 12:34    Post subject: Reply with quote

han er tatt med i troppen til kampen imorgen,og rbk venter bare på tillatelse fra FA. hamren vil ikke bekrefte at han starter,men sier han sikkert vil klare en 60-70 minutter..

selv sier besart dette om sin jobb på banen:
- Jeg ofrer alt for å score mål, og kjemper hardt i boksen
Back to top
Hallomann
Senior

PostPosted: 09.08.2008 12:56    Post subject: Reply with quote

Quote:
Besart Berisha er et velkendt navn i Danmark efter en periode, hvor han under AaB og AC Horsens, bombede den danske SAS Liga i stykker.

la oss håpe han jør de samme mot Molde Razz
michael collins
Veteran

PostPosted: 09.08.2008 12:58    Post subject: Reply with quote

Turf Moor wrote:
Middels fish and chips klubb

Nå synes jeg du tar veldig hardt i. Å ha spilt i Burnley burde diskvalifisere en spiller for alltid fra å bli hentet til en klubb med respekt for seg selv. Når det gjelder Burnleys supportere vil jeg gjerne få sitere hva en av mine medsupportere i Blackburn sier om "the dingles":

The six-toed inbreds that live in this ram-shackle squat, once known as a milltown are known to everybody else as dingles....this is NOT a term of endearment. The people of Burnley are a good example of what happens when a small community breeds over & over within itself...the gene pool shrinks to a gene puddle & voila! you have dingles!

Tilropet under brukes når vi en sjelden gang møter Burnley i en cupkamp (vi er selvsagt ikke i samme divisjon): "Your mums your dad -Your dads your mum - You´re interbred - You Burnley scum." Wink
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 39, 40, 41  Next
Page 9 of 41

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb