English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tromsø - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 22:56    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg Brady, de fleste der ute viker å fått på seg en 20 kg tung ryggsekk etter det første, men spesielt det andre og tredje målet. Det er noe galt med innstillingen og offergleden.

Men nå viker det i alle fall som om Hamrén har "köll" på det. Men innstillingen og en vinnerkulturen attityden kan skapes.

Leif

- Rune var forut for sin tid.

Last edited by Ballahl on 04.08.2008 00:14; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longns
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 22:58    Post subject: Reply with quote

Instillingen, offergleden og mentalitet....

Dritt lei disse unnskyldningene, hva med at spillerene bare ikke duger? At de har for lite ferdigheter?

Klipp i stykker klippekortene og hent flere etablerte spillere, ingen psykolog takk.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:00    Post subject: Reply with quote

De fleste har ferdighetene, det tør jeg å påstå joko-.

Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:01    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Magnus Land wrote:
Ta det med ro folkens, med generasjonsskiftet som foregår nå må man bare regne med at noen kamper innimellom er helt rævva.

Det generasjonsskiftet der har de brukt som unnskyldning siden 2004 nå. De kommer vel tett generasjonene i RBK, gitt.

Blir da ikke noe gjennomført generasjonsskifte når de kvitter seg med alt som duger og erstatter dem med gutter uten rutine eller folk uten tilsvarende kvalitet. Argumentet om generasjonsskifte har gått ut på dato. Dette er et sportslig ledelse-problem.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.08.2008 23:04    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
At de har for lite ferdigheter?

Jeg vil heller si at de har for like ferdigheter. Mange som er god på små flater, men det virker som vi mangler endel på gjennombruddskraft, duellkraft og taktiske ferdigheter generelt (irriterende feilvalg hele tida).
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:06    Post subject: Reply with quote

Ballahl,
følgende spillere er bare middelmådige spillere i TL;

- Miller
- Nordvik
- Lago
- Tettey
- Demidov

Det er halve laget vårt i dag.

En spiller som Konan Ya er forferdelig som spiss, men jeg vet ikke hvordan han ville vært som offensiv midtbanespiller.
He he, tror faktisk han ville skåret flere mål enn Tettey.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:09    Post subject: Reply with quote

Bare Miller har så langt vært middelmådig, framtiden er kanskje ikke mye bedre.
Resten har jeg stor tiltro til.

Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:10    Post subject: Reply with quote

Henning,
akkurat det var jo argumentasjonen min i vår da jeg snakket om å hente inn en DAMPVEIVALS. Vi har "bare" små lette teknikere, som ikke evner noe annet enn å være gode på små flater.

Dette ble det bare flirt av i vår!
Og så viste man til Valencia kampene.

Ha Ha
Henri
Legende

PostPosted: 03.08.2008 23:14    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde ikke vi skulle vinne i år og var veldig skeptisk når sesongen starta (treningskampene var elendige), men jeg innrømmer glatt at jeg trodde at 11eren var god nok i det øyeblikket vi fikk en trener som ikke er postmann. Det er jeg litt mer i tvil om akkurat nå.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:16    Post subject: Reply with quote

Jeg likte heller ikke det Hamren sa etter kampen i dag om at Tromsø var 'så effektive'. Det er den samme vinklingen og uttalelsen 80% av de andre Tippeligatrenerne kom med etter å ha tapt mot RBK på 90-tallet, uten at de selv ble 'så mye mer effektive' i neste oppgjør.

Har du skiftet mening om Tettey igjen nå, TomH?
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:16    Post subject: Reply with quote

Noen nevnte et eller annet sted at møtet mellom RBK og Tromsø virket som et møte mellom gutter og menn. Kan være noe i det. Min vurdering av dagens RBK-lag er:

Menn: Lago
Gutter: Resten
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:18    Post subject: Reply with quote

Jeg syns ikke Lago var stort bedre enn Nordvik i dag. Lago gjorde også flere store feil, blant annet i forbindelse med 0-3, ble rundlurt av en TIL-spiller 20 minutter før slutt og tapte flere hodedueller, blant annet den der Reginussen header knallhardt i tverrliggeren.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:18    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Jeg likte heller ikke det Hamren sa etter kampen i dag om at Tromsø var 'så effektive'.

Men han har jo rett da, spesielt første omgang.

Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:20    Post subject: Reply with quote

Savner tempo og gjennombrudskraft i dagens RBK mannskap. Det blir alt for mye småspill og lite fremdrift. I tillegg vinner vi ikke kamper når vi blir kjempet ut av stilen. Vi savner en stor og sterk midtbanespiller som kan styre spillet og ta tak når vi møter lag som kriger slik TIL gjorde i dag. Vi har pasningsleggere og teknikk men ingen spillere som setter fart fremover og går på gjennombrudd. Ingen som legger seg i rommene mellom leddene hos motstanderen.
Trøsten i dag får være at det ikke kan bli noe særlig værre og at vi får et heltent lag hjemme mot Stabæk. Tror på seier mot Stabæk tross dagens dårlige match.

Last edited by batigol on 03.08.2008 23:23; edited 1 time in total
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:22    Post subject: Reply with quote

Brady,
Tettey er ikke en stabilt god fotballspiller!

Tettey kan være god i enkelte kamper hvor laget har flyt.
Imidlertid evner han ikke å ta tak i kamper som vipper.

Tettey er en middelmådig TL spiller.

At Tettey IKKE er god nok har jeg hevdet i flere sesonger.
Faktisk føler jeg at Tettey nesten har stått på stedet hvil i utviklingen sin.
doris
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:23    Post subject: Reply with quote

Etter å ha summet meg litt, skjønner jeg at det må være jævlig kjipt å stå der med tre mål i sekken etter tre sjanser imot, og at andreomgangen blir deretter. Hadde Rosenborg scoret i sin dominerende periode i starten, ville det blitt en annen kamp. Vi trenger en spiss med jævelske avslutteregenskaper. Og en venstreback om ikke Miller skjerper seg. Ingen grunn til å kaste hele laget på sjøen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:34    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Brady,
Tettey er ikke en stabilt god fotballspiller!

Tettey kan være god i enkelte kamper hvor laget har flyt.
Imidlertid evner han ikke å ta tak i kamper som vipper.

Tettey er en middelmådig TL spiller.

At Tettey IKKE er god nok har jeg hevdet i flere sesonger.
Faktisk føler jeg at Tettey nesten har stått på stedet hvil i utviklingen sin.

Til å begynne med var du jo utrolig negativ til Tettey, TomH, spesielt grunnet en treningskamp han hadde spilt i januar oppe i Tromsø. Men også etter at han etablerte seg på A-laget var du så kritisk at du mente det ville vært bedre å slippe Vebjørn Rodahl til ute på banen, fordi Tettey var udugelig til annet enn å løpe.

Så, i løpet av fjorårssesongen snudde du plutselig, og da mente du Tettey var så god at du regnet med han ville bli kjøpt opp av en utenlandsk klubb.

Quote:

Post Posted: 24.07.2007 11:21

Vet ikke om jeg ønsker at Hareide skal ta inn Tettey på landslaget. Jeg er redd det om ikke lenge vil begynne å komme bud på Tettey fra klubber i Europa.

NÃ¥ har du jammen svingt pendelen kraftig i motsatt retning igjen Rolling Eyes
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:37    Post subject: Reply with quote

Dette var en slett forestilling. Vi er best de første 20-25, Ivers brenner en fet sjanse, men vi har kontroll på TIL. Så scorer de to mål på tre minutter, og får jaggu en tredje før pause. RBK gjør enkle personlige feil og later til å gi opp. Byttene er også merkelige. Ville heller sett Storflor og Pelu, enn Aas som sjeldent får utrettet stort, og Basma(???) som får ti minutter, men rekker å vise hvorfor han er ferdig på dette nivået. Gå i press da! Dessuten blir vi idèløse og spiller harde pasninger gjennom midten. Kanskje greit nok, på en dag da innleggene både fra venstre og høyre var av elendig karakter. Svak debut av svensken. Håper han ikke trenger 1/2 år på å levere slik som Dorsin og Stoor. Vi står høyt, og det straffer seg ofte mot en spiss av typen Moldskred. Denne kampen kunne endt helt annerledes om Ivers hadde satt den store sjansen sin tidlig der, men det er ingen unnskyldning for å gi opp! Hadde regnet med tap i denne kampen, men om vi tar 6 poeng mot Stabæk og Moille på Lerkendal til uka er det da fremdeles håp der ute. Dere må være fokuserte og tente i hver bidige kamp, ellers går det galt. Sånn er serien i år. Alle kan slå alle, men dere kan ikke slå noen hvis dere er ukonsentrerte og gjør juniorfeil og ikke jobber som et lag.

Lund Hansen 3 - Burde kanskje tatt ett eller to av målene, samtidig er ingen av de direkte grove tabber.

Lustig 2 - Plasseringssvak og naturlig nok litt usikker i en debut. Direkte dårlige innlegg i dag.

Nordvik 2 - Stor nedtur etter lovende spill i det siste.

Lago 4 - Brukbar duellspiller, naturligvis for temposvak til å hanskes med spissene TIL spiller med de siste 80 minuttene.

Miller 2 - Også han var svært dårlig i dag. Roter seg helt bort på 4-0 målet. Svake innlegg.

Demidov 3 - Godt under middels.

Skjelbred 3 - Alt for mye planløse løp både med og uten ball. Kunne scoret i 1.omg om ikke Konan hadde kommet og spolert sjansen.

Tettey 2 - Gjør forferdelig mye rart med ball. At dette er vår visekaptein/fungerende kaptein grenser til uholdbart...

Sapara 2 - Gidder tydeligvis ikke når han ikke må. Forsvinner fra kampen...

Iversen 4 - Vinner endel luftdueller og er en dyktig lagspiller, men har vanskelige arbeidsforhold og setter ikke sin store sjanse i 1.omg.

Konan 2 - Uforutsigbar, uregjerlig, inneffektiv, ødelegger Skjelbred sin sjanse, går masse i offside...

Innbyttere :

Sellin 2 - Markerer seg overhodet ikke, til tross for de tredve minuttene utpå der. Så ut som RBK hadde totalt resignert allerede da.

Aas 2 - Se Sellin.

Basma - Ikke det spøtt bedre enn Nordvik. Kris, vi savner deg!
TomH
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:38    Post subject: Reply with quote

Batigol,
jeg ser at du helt enig med det jeg har skrevet i hele år (siden i januar) og regner derfor med at du også er enig i at Demidov og Tettey blir alt for lette og junioraktige sentralt på en midtbane.

RBK har ikke råd til å ha tre midtbanespillere som ikke skårer mål.
To av følgende spillere må ut av laget: Skjelbred, Tettey eller Demidov.

RBK må gjøre et valg og det er; hvem av de ovenfornevnte spillere ønsker vi å satse på?
De to andre spillerne kan sitte på benken, leies ut eller selges.

RBK må få tak i helt andre spillerTYPER som veier opp for våre unge, små, lette teknikere (som ALDRI skårer mål) på midtbanen.
Recon
Legende

PostPosted: 03.08.2008 23:41    Post subject: Reply with quote

Det hender du glimter til med noe, TomH, men det drukner stort sett i masturbering over ting du, og strengt tatt - du alene, anser som bekreftelser på ting du har ment, så ikke ment, så ment igjen.

Nøkkelbudskapet der, var at de få gullkornene drukner!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
HB1881
Junior

PostPosted: 03.08.2008 23:44    Post subject: Jaja Reply with quote

Etter flere tunge dager for LSK med hordevis med hoverende RBK-supportere som spammer forumet har jeg gleden av å poste et av deres innlegg i et RBK forum: (delvis omskrevet)

HAHAHAHAHAHAHA! Er det mulig å drite seg så inn i helvete ut Very Happy Very Happy .
Og på riksdekkende TV??? HAHAHAHAHAHAHA HOHOHOHOHOHOHOHOHOH, innavla bartesvin. HOHOHOHOHO HAHAHAHAHAHAHAHAHA RBK RBK RBK Tommel'n ned Tommel'n ned Tommel'n ned . Herregud så dårlige dere er. Tomt for Heimkok? Synd , for det trenger dere!!!

Sov Godt BARTER! Very Happy Very Happy
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:45    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har problem med att spela på konstgräs. Passningsspelet
sitter inte och många har problem med mottagningarna, det var speciellt tydligt hos Konan och Iversen. När passningsspelet sitter blir ofta
motståndarna löpande emellan, men på konstgräset får de den extra tiden de behöver för att förstöra vårt spel. Rosenborg borde ha tränat på konstgräs hela veckan innan Tromsö-matchen, nu tränade de där bara dagen innan. Även i Sverige är det flera lag som har problem med konstgräset, tex Malmö FF. Det är ett lag som är van med en ypperlig gräsmatta och får problem när de möter medelmåttiga lag borta som Gävle och Örebro där bollen sprätter hur som helst. - Förövrigt så avslöjade Nordvik i dag att han ännu inte håller måttet. De tidigare matcherna har han inte blitt satt under press som han blev i dag. Han blev till och med frånsprungen av Moldskred, det skulle aldrig ha hänt
med Stadsgaard.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:45    Post subject: Reply with quote

Enig med TomH om Tettey. En spiller som ikke kan motivere laget når det ligger under og sliter, er et dårlig kapteinsemne. Sånne ting kommer med rutinen, synd vi har kvittet oss med Riseth, Koppinen, Dorsin, som alle var klare kandidater der. Vil ikke Iversen være kaptein? Selv Demidov bør da være mer aktuell enn Tettey, selv om han kun har vært 6 mnd i klubben.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 03.08.2008 23:46    Post subject: Reply with quote

Dagens VG-Børs det største beviset noen gang(?) på at den ikke kan tas seriøst for fem øre. Jeg bare lurer, har de en slags kodeks eller noe om at de ikke har lov til å bruke skalaen for å unngå søksmål eller noe? Helt utrolig spør du meg.

Alexander Lund Hansen 4
Mikael Lustig 3
Alejandro Lago 5
Andreas Nordvik 3
Roy Miller 5
Marek Sapara 4
Vadim Demidov 4
Alexander Tettey 5
Per Ciljan Skjelbred 5
Didier Konán Ya 4
Steffen Iversen 4
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:49    Post subject: Reply with quote

Recon,
er det noe galt med masturbering?

Jeg blir oppgitt over å se at folk trekker de samme konklusjoner som meg - et år etter.

Hva tenker du på som jeg har ment og så trukket tilbake?

Jeg har tidligere skrevet og laget et stort nummer av at jeg ALDRI endrer mening om noe som er opplagt rett.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21, 22  Next
Page 19 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb