View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.07.2008 15:34 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | flashbacks av Dorsin i fevrilsk jakt paa en kjapp ving som har lurt ham. Han var jevnt middelmaadig - eneste han faar full score paa er innsatsvilje |
Skjønner ikke hvor du har disse flashbacksene dine fra. Dorsin ble da vitterlig ikke lurt så mange ganger? |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 30.07.2008 15:55 Post subject: |
|
|
Det Dorsin skal ha er innsatsviljen og at han var relativt trygg bakover, men han slet mot raskere motstand og ble tidvis litt utspilt som jeg kan huske (har ingen andre konkrete eksempler enn at han ble herjet med av Edu). Dorsin minner meg litt om Riise en mot en offensivt faktisk, dårlig teknikk og evner bare å slå ballen fremover og satse på fart.. Riise har derimot litt fart, noe Dorsin mangler. Blir faktisk forbauset de få gangene en av de to går forbi en mann, gjør de det flere ganger så kan jeg nesten juble i overraskelsesrus. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.07.2008 15:56 Post subject: |
|
|
Dorsin er ingen driblefant, men han er god til å komme med offensivt og på overlapp og få slått innlegg. Han er ingen ståback, i hvert fall, og vi trenger backer som er med aktivt offensivt, spesielt når vi ikke spiller med breddeholdere på kanten. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 30.07.2008 15:57 Post subject: |
|
|
Hjelper jo så lite når innleggene ikke er gode nok. |
|
Back to top |
|
 |
Mr.Fantastico Junior

|
Posted: 30.07.2008 16:02 Post subject: |
|
|
I følge min insideinfo forsto jeg det sånn at Dorsin er VELDIG ivrig på å komme til RBK, men at han skjønner at han foreløpig er for dyr, og at det jobbes på spreng for å finne en løsningn med Dorsins agent i spissen. Forsto det sånn at det nesten var bare RBK som var interessant, sev om han kan tjene mer penger i en annen klubb, familie kom visst først. Så får Styret og Hoftun vurdere om han er verdt det.
Jeg mener at han forsvarer en plass på laget, men ikke for enhver pris. Hvis det er 8 mill det er snakk om, er det for mye, men hvis prisen halveres er det straks mer aktuelt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 30.07.2008 16:24 Post subject: |
|
|
Enig i dette. Synes 8 millioner blir for mye, men får vi han for halvparten av dette har vi sikret oss en meget solid spiller som kan bidra både mentalt, med erfaring og ikke minst ferdigheter. Han vil rett og slett heve laget vårt. Det er god grunn til å være bekymret når vårt svakeste ledd på banen er den med minst konkurranse. Slik er det nå, all den tid Traore nekter å spille back. Betal fire millioner og gi han den samme lønna han hadde da han sist var her.
Må forøvrig si at jeg forstår lite av disse som ser ut til å fremstille Micke som en slags judas fordi han dro vekk fra klubben. Det er vel ingen som kan forvente at en svenske fra Stockholm skal bli i Trondheim i år etter år når han har mulighet til å tjene store summer i utlandet. Nå har han fått prøve det, og det var ingenting for han. At han ønsker seg tilbake til oss velger jeg ikke å se på som noe patetisk, men snarere at Rosenborg faktisk har en stor plass i hjertet hans og at han ønsker å bli her fremover.
Han har takket nei til en stor lønn i Moskva og fire italienske klubber skal visstnok ha vært etter han, men for Dorsin er det nå kun trygge omgivelser i Trondheim eller Stockholm som betyr noe. Jeg tror vi vil kunne beholde han i mange år fremover om vi kjøper han tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.07.2008 16:26 Post subject: |
|
|
Nettopp det jeg også ser for meg, Hedon! Får vi Dorsin nå, er jeg sikker på at han kommer til å bli en kontinuitetsbærer som blir her i mange år. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 30.07.2008 16:36 Post subject: |
|
|
En faktor til som kanskje ikke skal undervurderes er at jo at RBK nå på kort tid har mistet tre spillere til rumenske Cluj - Kone, Hirschfeldt og Dorsin. Å få en av dem tilbake, som mistrivdes, vil trolig bremse eskorten av fremtidige RBK-spillere til den klubben om ikke annet. Viser Cluj interesse for flere av våre spillere, sett Dorsin til å prate med han en liten stund, og det er vel det...?  |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 30.07.2008 16:57 Post subject: |
|
|
Absolutt ikke verdt 8 mill, men om han vil tilbake, så synes jeg at vi skal ta i mot ham med åpne armer. Synes Micke var både lojal og stabil jeg. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 30.07.2008 19:10 Post subject: |
|
|
Lojal ja vel... aa la kontrakten gaa ut og forsvinne gratis kan kanskje beskrives som lojalt... men det maa isaafall vaere i bakvendtland.
Stabil var han men det hjelper lite naar han var stabilt middelmaadig. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.07.2008 19:21 Post subject: |
|
|
Hva mener du da om det nivået Miller holder ? |
|
Back to top |
|
 |
Tjuls Junior
|
Posted: 31.07.2008 09:16 Post subject: |
|
|
RBK førstevalget i Skandinavia
Micke har lagt Moskva på is, og avventer tilbud fra andre. Om han skal tilbake til Skandinavia, er RBK førstevalget hans.
Jeg synes ikke det er verdt det om vi må betale dyre dommer for han, men på en annen side kan det være et tryggere kort enn Miller. Han har ikke akkurat overbevist, selv om kurven i det minste peker oppover..
Som andre har nevnt her, så er det ingen som har vondt av litt konkurranse  |
|
Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 31.07.2008 09:33 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Hva mener du da om det nivået Miller holder ? |
Var det noen som så hjemmekampen mot Breda? Miller blir bedre og tryggere på seg selv for hver kamp. Potensialet hans er mye større enn Dorsin sitt, som jeg tror har nådd sin topp allerede. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 31.07.2008 10:06 Post subject: |
|
|
Det blir fort mye etterpåklokskap av slikt, men i motsetning til majoriteten så jeg ikke så mye galt med det Stoor leverte i fjor. Riktig nok var han ikke voldsomt aktiv offensivt, men han leverte en grei innsats og var sjelden eller aldri direkte skyld i baklengsmål. Derimot merket jeg meg at Dorsin var synderen mange ganger. Alt for ofte lå han helt feil, tett inntil venstre midtstopper, i tillegg til slurvete halvklareringer som motstanderen skapte store sjanser på. At han kompenserte med en og annen beltevogntakling som effektivt stoppet angrep i en-mot-en-situasjoner hadde nok sin innvirkning på å trekke opp helhetsinntrykket.
Dermed er jeg enig med nilskristian, Dorsin har nok vist hva han er god for, og jeg synes ikke det er bra nok. Da har jeg mer tro på at Miller kan slå til på sikt - selv om jeg ser et langt mindre potensial i ham enn jeg gjorde i Stoor. |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 31.07.2008 10:21 Post subject: |
|
|
Syns ikke Miller har vært så dårlig som mange skal ha det til. Dorsin kunne være skikkelig sløv i enkelte kamper, teknikken er heller ikke veldig bra. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 31.07.2008 11:26 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Hva mener du da om det nivået Miller holder ? |
Miller har ogsaa vaert middelmaadig, men det tror jeg har mer med manglende selvtillit og at han ikke kjenner laget saa godt. Potensialet er der.
Jeg synes det er litt for mange som overvurderer Dorsin her, stort sett synes jeg ikke nivaaet han holdt i RBK var bedre enn det Miller har vist saa langt. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 31.07.2008 11:28 Post subject: |
|
|
Fristilt fra kontrakten.
Dog er jeg enig med bolge om at Miller er en bedre løsning på sikt. |
|
Back to top |
|
 |
Stewie-G Junior
|
Posted: 31.07.2008 11:35 Post subject: |
|
|
Ser ingen grunn til at RBK ikke skal ta tilbake Dorsin dersom han kommer gratis og selv ønsker å komme tilbake. Er bra å ha dekning der bak. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 31.07.2008 11:36 Post subject: |
|
|
Jeg har vært svært kritisk til Miller og er det fortsatt. Med Dorsin uten kontrakt er det bare å få ham til Trondheim igjen snarest! Selv om Dorsin hadde en slapp serieform i fjor, kan en konurranse med Miller om venstrebacken gjøre at begge hever seg. Kom igjen, hent tilbake Micke! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.07.2008 11:37 Post subject: |
|
|
Jeg forstår ikke hvordan noen kan mene at Miller er bedre på sikt, når Miller ikke har vist en drit som tyder på dette. Teknikken hans er god til å slå høyrisikotuneller på egen banehalvdel, men han bruker den aldri fremover og han bruker den aldri når han setter fart. Han virker taktisk dum og roter seg til stadighet inn i situasjoner som han på på mirakulløst heldig vis har greid å komme seg ut av.
Jeg ser ærlig talt ikke noe særlig potensiale i denne spilleren. Som nevnt over er heller ikke Dorsin en særlig spektakulær spiller, men han er solid og vi vet hva vi får. Det er ikke mange høyrevinger som hadde en god dag på jobben mot Rosenborg de siste par sesongene til Dorsin. Det gjelder også på øverste nivå i Europa. Jeg lyger om jeg sier at jeg føler meg trygg på at Miller skal ha like god kontroll.
Om Dorsin blir fristilt skjønner jeg ikke om dette skal være noe å lure på. Da er det bare å slå til umiddelbart. Skulle Miller motbevise meg, har vi da iallefall en meget kurant venstreback i bakhånd - noe vi heller ikke har i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 31.07.2008 11:37 Post subject: |
|
|
Jeg og var skeptisk til og bruke 8 millioner på og hente tilbake Dorsin, men er han gratis så må vi jo bare signere han. _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
Back to top |
|
 |
Tjuls Junior
|
Posted: 31.07.2008 11:40 Post subject: |
|
|
Der kunne jeg ikke ha vært mer enig. Om Micke kommer gratis, så ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal ta han tilbake.
Sånn som han presterte i CL i fjor høst beviser jo at han kan hvis han vil. Nå som han ikke har utenlandstilbud, og må prestere for å komme noen vei, er det bare positive ting med at Miller og Micke kan konkurrere om plassen. Har ingen tro på at Hamren gir noen spillere klippekort. |
|
Back to top |
|
 |
Svennarbonden Senior
|
Posted: 31.07.2008 11:42 Post subject: |
|
|
Hent han hjem før Martin Manager får pølseklypene rundt ham. |
|
Back to top |
|
 |
laBan Junior
|
Posted: 31.07.2008 11:50 Post subject: |
|
|
Min ønskeliste på venstreback er:
1. Nordvik. Har lyst å se mer av han på denne plassen, gjorde en helt ok figur mot Fiorentina utifra forutsetningene.
2. Dorsin. Har vist før at han holder mål i Tippeligaen
3. Miller. Har enda til gode å å overbevise meg om at han har noe i Rosenborg å gjøre. I Stoor så man et potensial fra dag 1, dette ser jeg ikke ho Miller i det hele tatt. Kan alltids håpe at jeg tar feil.
Så med mindre klubben ønsker å satse på Nordvik på venstreback mener jeg Dorsin er en fin signering for oss, vi vet også hva vi får om signerer han. |
|
Back to top |
|
 |
|