|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
v_olden Veteran

|
Posted: 05.05.2008 12:35 Post subject: |
|
|
Jeg biter meg merke i at det kun er scoret 6 mål på 6 kamper hittil i år i serien. Å tape borte for Stabæk er ikke det verste som kan skje. Heller ikke å bare slippe inn ett mål mot de. Defensivt begynner det å sitte nå, men offensivt sliter vi.
Derfor er det med stor forundring at jeg ser Henriksen på TV etter Stabækkampen er misfornøyd med mangel på konsentrasjon ved én eneste anledning som førte til scoring for Stabæk. Skam deg, Trond. Du må være blind.
Kampen i går var preget av mangel på spilleforståelse. Det har vært gjennomgangsmelodien denne sesongen så langt. De riktige løpene kom ikke når ballen ble spilt framover og dermed ble ballen spilt sidelengs med det resultat at Stabæk overtok spillet. Heldigvis var ikke de stort bedre i går. Dette mener jeg kommer av formasjonsvinglinga Henriksen nå har begynt på. Et angrepsmønster må terpes på treningsfeltet og det bør gis tilbakemelding på hva som kan forbedres og hva som er bra. Det bør også prøves ut mot svakere motstand enn i tippeligaen for å få godfølelsen med den formasjonen i kroppen. Følelsen av å mestre er ekstremt viktig for selvtilliten til idrettsutøvere. Dette vil da bety at man bør bruke samme formasjon på 2.laget som på 1.laget og gi innbytterne til 1.laget verdifull kamptrening i riktige posisjoner på 2.laget.
Tingenes tilstand blir ikke mye bedre når byttene ikke blir benyttet. Hva gjør det for selvtilitten til de som sitter på benken å se at førsteelleveren driter seg ut og ikke evner å tørke seg etterpå når de ikke får komme inn og prøve å rette på det?
Jeg har kommet til den slutningen at vår vikarierende hovedtrener frem til Erik Hamrén kommer har bevist at han ikke duger på dette nivået og har meget mye å lære før han eventuelt gjør det.
Velkommen skal du være, Erik Hamrén. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 05.05.2008 12:43 Post subject: |
|
|
Alle tapene hittil i år, og alle fra ifjor så nær som ett, har vært ettmålstap. Og mange av disse målene har vært unødvendige og enkle, feks det Nannskog satte inn igår.
Dessuten har vi nå, for andre gang på rad, gått målløs av banen etter en tippeligakamp. Det har ikke skjedd på år og fjell. Og nå to på rad? Sweet lord
Og når skal vi score først i en kamp? _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.05.2008 12:47 Post subject: |
|
|
Av ren nysgjerrighet - er det noen som husker hvor langt tilbake vi må for å finne sist gang vi gikk to kamper på rad uten mål?
Skuffene at også slike rekorder blir brutt. TL-kamper med mål-rekka ble brutt mot TIL, mens ei fin bortekamper med mål-rekke ble brutt på Nadderud. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 05.05.2008 12:51 Post subject: |
|
|
Det siste 1 1/2 året har vi bare tapt èn gang med mer enn et mål i ligaen..Frustrerende.
Men jeg synes forsvaret har vært mye bedre de siste kampene enn det var i hele fjor. Så synd at alle de individuelle prestasjonene og dødballene som fikk oss til å score i 40+ kamper på rad måtte ta slutt en eller annen gang...Det holder ikke i lengden uten mønster fremover, og der har Henriksen feilet miserabelt. |
|
Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 05.05.2008 13:07 Post subject: |
|
|
Noen observasjoner:
- Demidov ser i hvertfall ut til å begynne og komme ned på jorda igjen!
- Tettey er jo bare skuffet og lei seg!
- Skjelbred svever fortsatt i skyene ift realistisk vurdering av kampene!
- Henriksen prøver å ta tapet som en mann, men glemmer helt å fokusere på hvor svake rbk er på siste tredjedel av banen!
-Det er bare Jarstein som er aktuell for a-landslaget. At Stoor er aktuell for Sverige er en gåte, spør du meg!
- At man ikke bytter når spillerne på banen ikke leverer, er også en gåte! |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 05.05.2008 14:10 Post subject: |
|
|
bommel wrote: | Det siste 1 1/2 året har vi bare tapt èn gang med mer enn et mål i ligaen..Frustrerende.
|
Det er jo positivt, tør jeg påstå, at vi ikke taper med mer enn ett mål. Det betyr at scorer vi to mer så vinner vi. Men med de spillerne vi har nå, mangelen på offensiv samhandling, osv., så er ikke det gjort på en-to-tre. Det eneste må være hvis Ivers plutselig finner formen, og Sapara likeså. Men vi kan ikke basere alt på én spiller, som nå definitivt har passert høyden.
Jeg ser også fram til det øyeblikk da midtbanen vår begynner å styre kampene. Med noen få unntak er det lenge siden sist. Selv om vi liker å snakke om talentene vi har der, så er det ikke til å stikke under en stol at i sum er den for dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.05.2008 14:41 Post subject: |
|
|
Morsomt å mimre bare noen måneder tilbake, så naive.
Kjello wrote: | Gå og legg deg Steno! Stallen er mer enn god nok til å ta gull. Spørsmålet er om man er stabil nok til å klare det. Og jeg har fremdeles til gode å se en liste med konkrete navn over spillere DU mener RBK burde ha hentet i vinter. |
eivindwb wrote: | Hehe, denne sida her legger jeg til under favoritter. Gleder meg til å se Stanos og jokos bortforklaringer i høst. |
Thor Arild wrote: | Der kom jeg på hvorfor jeg ikke leser 'Sportslig avdeling' lenger... |
Den til Thor Arild her er en kommentar rettet mot meg og Stano fordi vi hevder laget ikke er i nærheten av godt nok for gull.
Ingeman wrote: | Nei, kanskje ikke. Men vi har fått en ny trener siden i fjor og kommer til og få en ny utenlandsk god trener til sommeren!  |
robbie wrote: |
Med unntak av to herrer ved navn Miika og Christer, så var fjorårets lag mer enn godt nok til å vinne serien. Og ingen av disse to spiller lengre i midtforsvaret. Det var en kombinasjon av dårlige holdninger og taktiske feilvalg som gjorde at vi ikke fikk mer ut av laget. RBKs virkelige nivå kom til syne i Champions League. (med to andre stoppere)
|
VerneTroyer wrote: |
Men siden midtstopperne på mange måter er de viktigste posisjonene på banen, blei det bare 5. i fjor. Nå, med Demidov på plass og gode muligheter for at Lago slipper til, kan dette fort bli gull i år.
|
|
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.05.2008 15:04 Post subject: |
|
|
Hvor vil du hen med alle disse siteringene?
Stallen er jo fortsatt god nok. At treneren er inkompentent og ikke klarer å få potensialet utav den, er jo ikke noe bevis på at stallen ikke er god nok. Den underprestere, ja, men potensialet er der like forbannet. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.05.2008 15:15 Post subject: |
|
|
Fremdeles er det ikke spillermatriellet det er noe i veien med. Det er at all form for struktur og plan mangler. Vil faktisk si at årets spillerstall er sterkere enn fjorårets og også den som vant seriegull i 2006.
Start hadde ifjor en stall som var mer en god nok til å unngå nedrykk, men med tippeligaens dårligeste trener og en litt ubalansert stall greide de å rykke ned for det. Rosenborg idag har tippeligaens dårligeste trener og en litt ubalansert stall ( mangler gode nok kantspillere/vinger til 4-3-3 og 4-4-2/4-1-2-1-2 formasjonene samt et dårlig komponert spisspar ). Siden vi mangler duganes vinger/kantspillere bør vi gå over til en formasjon der vi ikke er fullt så avhengig av fungerende vinger og et komplimenter spisspar.
Med dagens spillerstall synes jeg Rosenborg sin stall passer best i en 4-2-3-1 formasjon.
Jarstein
Stoor - Lago - Stadsgaard - Miller/Nordvik
Demidov - Tettey
Sapara - Skjelbred/Konan - Traore/Storflor/Pelu
Aas/Kone
Iversen får trene seg iform med Rbk 2 og 3 før han bør nærme seg noen startellver. En påle kunne gjort samme jobben. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.05.2008 15:17 Post subject: |
|
|
Alle var klar over at Henriksen skulle styre skuta fram til 1 juni og selvom Henriksen er det største problemet, så er ikke stallen god nok.
* Man har endel gode spillere
* Endel dårlige spillere
* Endel middelsgode spillere
Bredden er direkte svak og første 11eren mangler klare type spillere. Uansett hvilke om vi kjører 4-3-3 eller 4-4-2, så mangler vi spillertyper til begge.
I 4-3-3 har vi ikke gode nok vinger, i 4-4-2 har vi ikke raske nok spisser.
Det er kun en av våre midtbanespillere som har potensiale til å score endel mål, det er Sapara. Ciljan og Tettey har skuddføtter som fulle sjømenn og er ikke i nærheten av å være noen som minner om effektive midtbanespillere.
Venstre backen som jeg og flere andre pekte på før sesongen, har blitt et mareritt.
Ved kjøp av 2-3 nye NØKKELSPILLERE så kan stallen se bra ut, nå er den bare ukomplementær og råtten.
Til sommervinduet.
1. stk rask og offensiv venstre back
1. stk hurtig, bevegelig og målfarlig spiss.
1..stk midtbanespiller med gode basisferdigheter og potensiale til å være målfarlig (Koren type)
1. stk Ny midtstopper (Selvom forsvaret har gjort det bra i det siste, skal det ikke gamles på denne plassen. Men helgarderes...)
Å dette skal være spillere som har BEVIST noe på minst like høyt nivå som Tippeligaen tidligere, ikke flere eksotiske lottokupponger.
EDIT:
Du sier...
Keenoir wrote: | Fremdeles er det ikke spillermatriellet det er noe i veien med |
Samtidig som du setter opp et lag hvor Jo Sondre Aas er i lagoppstillingen, ikke noe i mot Aas som er et flott talent. Men fast angriper i en klubb som skal kjempe om gull er han ikke.
Last edited by longns on 05.05.2008 15:32; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 05.05.2008 15:26 Post subject: |
|
|
Om denne midtbanespilleren er en rutinert type som har lederegenskaper og kan komme inn i en kamp og gi jernet, så er jeg helt enig i lista joko. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 05.05.2008 15:37 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | 1. stk rask og offensiv venstre back
1. stk hurtig, bevegelig og målfarlig spiss.
1..stk midtbanespiller med gode basisferdigheter og potensiale til å være målfarlig (Koren type)
1. stk Ny midtstopper (Selvom forsvaret har gjort det bra i det siste, skal det ikke gamles på denne plassen. Men helgarderes...) |
Rosenborg kan ikke velge og vrake lengre. En rask og offensiv venstreback tror jeg vi kan se langt etter, det samme med en Torres-spiss (spillertype). Målfarlige midtbanespillere gror som kjent ikke på trær, og en kvalitetsstopper har vi forsøkt å skaffe i flere år uten å lykkes nå. Det er ikke med vilje jeg høres pessimistisk ut, men jeg tror ikke det skjer så mange signeringer i sommervinduet. Får vi inn 2 spillere av god kvalitet er jeg storfornøyd. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.05.2008 15:37 Post subject: |
|
|
Kone i god form er en spiss som er mer en god nok for et lag som har ambisjoner om seriegull. Uansett i det posisjonene jeg har listet opp flere alternative løsninger er posisjoner hvor vi mangler klare førstevalg. Når det gjelder spillere som bør skaffes.
Er uenig at vi trenger ny venstreback, det er alltfor tidlig å avskrive Miller og i bakhånd har vi Nordvik som snart fortjener en mulighet til å sementere en plass på førstelaget.
Når det gjelder spiss er det den posisjonen på laget som virkelig trenger forsterkninger. Kan gjerne bytte ut både Iversen og Kone.
Midtstopperene våre så langt har jeg vært fornøyd med i årets sesong, sett bort ifra Kvarme selvsagt. Her må det invisteres ,men mest på bakgrunn av ha en nødvendig bredde av kvalitetsstoppere i stallen. En bør også forlenge kontrakten med Lago.
Når det gjelder midtbanespillere synes jeg ikke det er voldsomt prekært behov for forsterkninger selvom en savner målfarlighet fra denne lagdelen, en posisjon som er greit å forsterke ,men bør ikke være prioritert først. En mulig kanditat til målfarlig midtbanespiller kan være Gashi.
Litt avhengig av hvilken formasjon vi skal bruke bør en prøve å få tak i to vingspillere/kantspillere for der mangler dagens stall både kvalitet og bredde. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 05.05.2008 15:42 Post subject: |
|
|
Kan legge til hva jeg selv håper på resten av sesongen. Som sagt tror jeg ikke vi får inn noe spesielt på transfermarkedet, og jeg mener dette er det optimale laget vårt med i utgangspunktet dagens spillermateriale.
Rune Jarstein
Stoor - Stadsgaard - Lago/ny stopper - Miller/Traorè
Demidov - Tettey
Sapara - Skjelbred - Storflor
Konè/ny spiss |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.05.2008 15:50 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: |
Er uenig at vi trenger ny venstreback, det er alltfor tidlig å avskrive Miller og i bakhånd har vi Nordvik som snart fortjener en mulighet til å sementere en plass på førstelaget. |
Her ligger noe av problemet, her inne så overvurderes endel spillere så til de grader. Dette har vært over flere år, spesielt unge og lokale får så til de grader for mye goodwill. Sorry, for et lag med ambisjoner er det ikke plass til så begrensa spillere som Miller og Nordvik i første 11eren. For et lag som Lyn, Bodø/Glimt og andre middelmådige TL lag så kan de kanskje passe inn. Men ikke for en klubb som har som mål av å vinne gull ofte.
Det er merkelig det der at det er kun Rosenborg og lagets egne supportere som mener spillerstallen er god nok. Mens alle andre medier, eksperter og supportere av andre lag er av en annen oppfatning.
De ser f.eks ikke på Tettey og Nordvik som de lokale godguttene som her inne, derfor har de også et mer realistisk syn på spillerstallen vår.
Her inne er det oppstandelse hver gang en "local-lad" klarer å slå en 5 meter passning til siden.
Det trengs kjøp og Nordvik og Aas er ikke i nærheten av å være løsningen på henholdsvis spissplass og venstreback. Aas har jeg personlig sansen for å bør få mange innhopp i løpet av sesongen, men han er ikke klar for noe fast på laget ansvar enda. Det siste dette laget trenger er flere gutter som skal dra lasset, hent noen menn. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 05.05.2008 15:53 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Det siste dette laget trenger er flere gutter som skal dra lasset, hent noen menn. |
SÃ¥ sant som det er sagt, helst med internasjonal rutine. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 05.05.2008 15:59 Post subject: |
|
|
Når vi nå ser hvrdan Valencia ligger til i spansk serie, kan vi vel spekulere på om RBKs prestasjon var så bra som vi skal ha det til. Vi ble jo rundspilt av Schalke og Chelsea |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.05.2008 16:08 Post subject: |
|
|
Er så lei av å høre den der. Valencia hadde tidenes serieåpning, men gikk på en smell etter kampene mot oss. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 05.05.2008 16:18 Post subject: |
|
|
Det er greit nok, men det gir en liten pekepinn på Valencia og oss uansett. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 05.05.2008 16:20 Post subject: |
|
|
Hva mener du med det? Det var ekstremt sterkt å slå Valencia, som lå høyt plassert i verdens nest beste fotballiga (i følge meg). Som 2mas sier gikk de å en smell ETTER kampen(e) mot oss. Jeg vil også se positivt på det morsomme poenget at vi spilte uavgjort mot laget som nå er i finalen i Champions League. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.05.2008 16:25 Post subject: |
|
|
joko- wrote: |
Her ligger noe av problemet, her inne så overvurderes endel spillere så til de grader. Dette har vært over flere år, spesielt unge og lokale får så til de grader for mye goodwill. Sorry, for et lag med ambisjoner er det ikke plass til så begrensa spillere som Miller og Nordvik i første 11eren. For et lag som Lyn, Bodø/Glimt og andre middelmådige TL lag så kan de kanskje passe inn. Men ikke for en klubb som har som mål av å vinne gull ofte.
(...)
Det trengs kjøp og Nordvik og Aas er ikke i nærheten av å være løsningen på henholdsvis spissplass og venstreback. Aas har jeg personlig sansen for å bør få mange innhopp i løpet av sesongen, men han er ikke klar for noe fast på laget ansvar enda. Det siste dette laget trenger er flere gutter som skal dra lasset, hent noen menn. |
Jeg skulle gjerne likt å vite hvilket grunnlag du har for å uttale deg så til de grader bastant. Nordvik har jo knapt fått spille på dette nivået, Aas er ennå ferskere, men har hatt to korte, men gode innhopp og har tross alt nok kvalitet til at en klubb som Real Madrid gjerne kunne tenkt seg å ha han i stallen. Da bør han være god nok for oss.
Og Miller? Gi deg, mannen har vært skadet og har vel kapt spilt "ordentlige" kamper i RBK-trøya, vi kan ikke forvente at spillere skal prestere for fullt fra dag en, og hvis de ikke gjør det er de så dårlige at vi kan gi dem på båten med engang. Det tar tid å venne seg til et nytt lag. Saarinen trengte tid, Dorsin trengte tid, Stoor trengte tid og sånn kan jeg fortsette en stund.
Det at RBK for tiden virker fullstendig planløse og ikke aner hvordan de skal spille eller hvilke roller de ulike spillerne skal ha, gjør det bare enda verre, faktisk nesten umulig, for ferske spillere å prestere.
Jeg kan være enig med deg når det gjelder spissene våre, men igjen, med mer plan og struktur i spillet vil det også gå seg til litt av seg selv. Ikke nødvendigvis godt nok, men noe.
Det er dette som er hovedproblemer slik jeg ser det, det planløse spillet og de udefinerte arbeidsrollene uten struktur (samt ledelsen som faktisk lar slikt oppstå), ikke et spillermaterialet som ikke står mye tilbake for en hvilken som helst årgang når noen bare makter å få en klar definert spillestil som får ut potensialet dens. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.05.2008 16:39 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: |
Jeg skulle gjerne likt å vite hvilket grunnlag du har for å uttale deg så til de grader bastant. Nordvik har jo knapt fått spille på dette nivået, Aas er ennå ferskere, men har hatt to korte, men gode innhopp og har tross alt nok kvalitet til at en klubb som Real Madrid gjerne kunne tenkt seg å ha han i stallen. Da bør han være god nok for oss.
|
Har sett Nordvik i mange kamper, han er et helt ordinært talent som sikkert kan bli en spiller for Lyn, Bodø/Glimt og Ham-Kam. Dette bør han i seg selv være fornøyd med, men han er ikke i nærheten å HEVE Rosenborg. Han hevet heller ikke FK Haugesund....
Aas som talent har jeg da aldri vært negativ til, jeg er bare negativ til at han skal være en mann som skal spille i første 11eren og visstnok heve Rosenborg. Så god er han ikke enda, han kan bli så god. Men pr dags dato så finnes det en haug av bedre spisser i de andre klubbene, selv bunn klubbene har spisser som er bedre pr dags dato.
Men jeg ser da potensialet til Aas og tror han kan bli en god spiller for oss i framtiden, men han er jo ikke der enda. Tror vi skal forvente oss gode innhopp fra Aas og ikke noe mer enda. Når det gjelder Real Madrid, så var det juniorlaget og ikke a-laget. Herregud...
Quote: |
Og Miller? Gi deg, mannen har vært skadet og har vel kapt spilt "ordentlige" kamper i RBK-trøya, vi kan ikke forvente at spillere skal prestere for fullt fra dag en, og hvis de ikke gjør det er de så dårlige at vi kan gi dem på båten med engang. Det tar tid å venne seg til et nytt lag. Saarinen trengte tid, Dorsin trengte tid, Stoor trengte tid og sånn kan jeg fortsette en stund. |
Igjen, jeg orker ikke mer gambling. HVIS, KANSKJE, POTENSIALE er ord som går for mye igjen når vi snakker om spillerstallen vår. Vi må ha spillere som presterer i dag også, vi kan ikke ha et lag fullt av spillere som kanskje blir gode engang i fremtiden.
Kjøp inn en ny GOD venstreback og hvis Miller viser seg å være god nok, så danker han vel ut den nye spilleren.
Folk må slutte med den gambling mentaliteten her, vi må helgardere i posisjoner hvor vi har usikre kort.
Quote: |
Det at RBK for tiden virker fullstendig planløse og ikke aner hvordan de skal spille eller hvilke roller de ulike spillerne skal ha, gjør det bare enda verre, faktisk nesten umulig, for ferske spillere å prestere.
Jeg kan være enig med deg når det gjelder spissene våre, men igjen, med mer plan og struktur i spillet vil det også gå seg til litt av seg selv. Ikke nødvendigvis godt nok, men noe.
Det er dette som er hovedproblemer slik jeg ser det, det planløse spillet og de udefinerte arbeidsrollene uten struktur (samt ledelsen som faktisk lar slikt oppstå), ikke et spillermaterialet som ikke står mye tilbake for en hvilken som helst årgang når noen bare makter å få en klar definert spillestil som får ut potensialet dens. |
Jeg er enig, men spillerstallen er helle ikke så imponerende som enkelte skal ha det til. Vi har endel gode spillere, endel elendige spillere, en del middels gode spillere. I tillegg så er stallen forferderlig ukomplementær. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 05.05.2008 17:03 Post subject: |
|
|
Er så utrolig enig med Jokos vurdering av Nordvik. Mange her har et urealistisk bilde av hans talent. Gutten kommer aldri til å bli god nok for fast plass på et norsk topplag, så enkelt er det, heller midtsjiktet og ned. Grei kroppsfysikk, veldig bra fart, dårlig i hodedueller, ok teknikk, ikke en storslagen pasningsfot, tidvis elendig konsentrasjon. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 05.05.2008 17:10 Post subject: |
|
|
Jeg er helt enig i at Nordvik hittil ikke har bevist noe som tilsier fast plass, men det blir jo bare fullstendig håpløst å skulle si at han ALDRI kommer til å etablere seg på et topplag, du har absolutt ingen forutsetninger for å si noe så bombastisk (med mindre du kan se inn i fremtiden, da er du min nye bestevenn og skal bli med meg på travbanen ) Nordvik har veldig mye han må forbedre veldig mye for å spille fast,men vi vet jo ingenting om hvorvidt han kommer til å gjøre det eller ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.05.2008 17:12 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på, jeg, hva som hadde skjedd om hele forumet plutselig hadde bråsnudd å vært enig med deg, Joko.
Hva hadde du gjort da? Selv bråsnudd og ment at RBK er verdens beste lag? Ja, det tror jeg faktisk hadde skjedd, jeg hadde ikke leet et øyelokk en gang isåfall.
Det er det som er mest irriterende med deg, ikke det at du kverulerer bare for å gjøre det.
Ikke det at du ser ut til å konsekvent mene det motsatt av alle andre bare for å gjøre det.
Ikke det at du dermed hele tiden kan holde i gang en diskusjon, samme hvor tåpelig den måtte være.
Men derimot det faktum at du ikke ser ut til å ha noen nyanser. Spillere er enten helt fantastiske, eller fullstendige ubrukelige. Neo midt i mellom der ser ikke ut til å eksistere ifølge deg.
Som jeg skreiv i stad (og nå skriver jeg det med caps locks slik at du kanskje får det med deg også); MAN KAN IKKE FORVENTE AT NYE SPILLERE SKAL GÅ INN I ET LAG Å PRESTE JEVNT PÅ ØVERSTE NIVÅ FRA DAG EN! MAN MÅ GI DEM TID TIL Å BLI VANT MED SINE NYE OMGIVELSER, AKKURAT SOM MAN MÅ MED "VANLIGE" MENNESKER I ALLE ANDRE SITUASJONER I LIVET, OGSÅ!
Men uansett, så vidt jeg husker fikk Nordvik tonnevis av skryt mens han var i FKH, det var vel også under hans opphold der at han sementerte plassen sin i U21-troppen. I tillegg var han en av ytterst få spillere som leverete til godkjent, og vel så det, i Royal League.
Men neida, han hevet ikke FKH så mye som en millimeter engang!
Real Madrid er Real Madrid, uansett hvilket lag vi snakker om. A-laget deres er blandt de beste i verden, ungdomslaget deres er blandt de beste ungdomslagene i verden. SÃ¥nn er det med den saken.
Miller har vist at han duger i RBK-systemet mens han spilte i B/G. Problemet er bare at RBK ikke følger sitt eget system lenger, de følger jo faktisk ikke et system overhodet.
Du påstår også at bunnlagene i TL har bedre spisser enn oss? Javel, det betyr vel Sundgot og Occean, da? Eller var det noen andre du tenkte på? For stort flere kanarifugler er det ikke på ta av når det gjelder spisser. Sundgot har jo ikke engang landskamper, på noe som helst nivå.
Eller er det kanskje den O, så guddommelige Roman Kienast, en yngre, større og latere utgave av Iversen du siktet til?
Var det Markus Ringberg, som har et eksespsjonellt talent til å stå riktig plassert på cornere å heade ballen i mål (det hørtest kjent ut, mon tro om vi ikke har et par sånn på laget selv) som var i tankene dine? Mannen som blei funnet for dårlig for FFK?
Nå mener jeg absolutt ikke at Iversen i sin nåværende form er bedre enn noen av disse... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |