View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Largactyl Veteran

|
Posted: 21.02.2008 23:39 Post subject: |
|
|
^Mirth wrote: | Nakurami: Se øverst side 7 i denne tråden. Jeg skrev dette allerede etter at en halvtime var spilt. Jeg har sjelden sett så mye hjemmedømming. Når jeg skrev dette første gang, var stillingen 0-0... Men jeg tviler vel på at RBK hadde kommet mye bedre ut av dette uansett, dog er dette irriterende og frustrerende. |
Ehm... Det var det jeg siktet til. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 21.02.2008 23:40 Post subject: |
|
|
Ok, jeg oppfattet det som om du trodde jeg først nå sutret over dommeren, og at jeg la skylden på ham. Men da er alt i orden  |
|
Back to top |
|
 |
Henrikssen Junior

|
Posted: 21.02.2008 23:42 Post subject: Æresvakt |
|
|
Fint gjort av Italienerne å hedre gutta med æresvakt. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.02.2008 23:43 Post subject: |
|
|
Dette var i alle fall ikke dårligere enn jeg hadde forventa. Vi viser igjen at vi har tekniske ferdigheter til å henge med på aller høyeste nivå, men vi har ikke noe offensivt samspill. Hvis vi får noe som minner om det på plass så kan det bli bra. mer enig med Stokke/Davidsen enn Soler når det gjelder denne kampen.
Demidov var igjen god, et kjempekjøp. |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 21.02.2008 23:43 Post subject: |
|
|
bommel wrote: | Som Harald sier litt tidligere, mye småspill, men utrolig lite som skjer kreativt med ballen fremover.
|
Så enig, så enig. Det blir alt for mye smått og lite spill i lengderetning. Dette har desverre blitt en uvane for midtbanen vår. |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 21.02.2008 23:46 Post subject: |
|
|
Er enig med henning her. Klarer ikke å bli ordentlig frustrert på bakgrunn av dette. Vår prestasjon henger sammen med at vi er utenfor sesong og det er ikke så mye å gjøre med det.
Og jeg er nå offisielt forelsket i Demidov. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.02.2008 23:48 Post subject: |
|
|
Syns totalt sett vi kommer ut av dette med æren i behold.
Når det gjelder backrekka syns jeg det er 100% riktig å la demi og nordvik spille. Nordvik sliter stygt til tider, men har god fysikk og fart, og kommer til å lære utrolig mye den kommende sesongen om han blir satsa på. Syns også det er positivt av rambo å sleppe til Lago.
Dommern var kjøpt å betalt, garantert!!!!  |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 21.02.2008 23:49 Post subject: |
|
|
At vi i dag scorer et mål er så ufortjent at jeg finner ikke ord. Som de fleste er inne på, har vi et teknisk nivå på 5-6 spillere som gjør at vi kanskje kan sitte igjen med et ok inntrykk av banespillet, men det offensive rosenborg i dag gjør at jeg sitter med klump i halsen og en enorm irritasjon over laget vårt. Det eksisterer ikke! Enda Fiorentina flere ganger inviterer oss til sjanser! Spent på hvor mange sjanser adressa teller i morgendagens avis. Jeg tipper 4, Konans skudd, de to fiorentina tabbene, samt scoringen. Det korrekte antall ville vel vært 1? Målet?
Bare Tettey, Sapara og Ciljan får godkjent av meg i denne kampen. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.02.2008 23:52 Post subject: |
|
|
Clasiker, tror du må justere forventningene dine. Jeg hadde i alle fall ikke forventa at vi skulle dra dit å produsere masse målsjanser. Vi produserer lite målsjanser mot lag som Las Palmas og Godset og da forventer jeg ikke noe annet mot Fiorentina. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.02.2008 23:52 Post subject: |
|
|
Norske lag fortsætter sine dårlige optrædener i februar og desværre bliver dette betegnet som hæderlig indsats, i hvert fald i vores tilfælde.
At Fiorentina vinder er vel ingen bombe, men a vi stort set intet skaber, bortset fra når kampen er afgjort, synes jeg er for dårligt. jeg forventer ikke tusindvis af chancer, men vi bør i det mindste være en trussel.
Jeg kan ikke forstå hvorfor vi ikke kan fylde boksen med spillerne når vi er i indlægs position, hvorfor vi konstant har spillere som ophæver offside og hvorfor der generelt ikke er nok vilje og indsats.
Til tider synes jeg synd på Tettey og specielt Skjelbred somløber til de segner mens de andre står og ser på og venter på at få balen serveret.
Selv om det er tidlig, har jeg lite tro på os i den første halvdelen af tippeligaen. Jeg er ikke imponeret af Henriksen og heller ikke af mange af spillerne. Demidov er dog et lyspunkt, men nogen etableret spiller er han ikke endnu. Jeg glæder mig til Hamren tager over, så får vi bygge nyt derfra. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 22.02.2008 00:00 Post subject: |
|
|
Kan noen be PCS slutte å introdusere intervjusvarene sine med "Nei, ka ska æ si" hele tiden?
Den muntlige fremstillingsevnen til Tettey er under enhver kritikk den også. |
|
Back to top |
|
 |
Engelsk Proff

|
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 22.02.2008 00:03 Post subject: |
|
|
bommel wrote: | Clasiker, han har tapt hver eneste viktige duell i feltet, og slurver kraftig med plasseringene sine. Man må kunne gi berettiget kritikk, samme som man kunne gi ham ros etter forrige kamp.
Bare flaks det ikke har blitt mål i mot i disse duellene. |
Jeg sier ikke at Nordvik spiller noen toppkamp, tvert i mot, jeg syntes bare mange var litt for negative til ham. Synes tillit i nettopp slike kamper er kjempeviktig, og et riktig signal til unge spillere. Dessuten er jeg ikke enig i at 'han har tapt hver eneste viktige duell i feltet', han tapte endel, men han vant også noen, samt at han er en av de flinkeste i backrekka på sideforflytning. Og uten hjelp fra Storflor blir det vanskelig mot Violas høyreside, men alikevel setter Nordvik inn et par gode taklinger. Sier som sagt ikke at han hadde noen stor kamp, men la oss ikke svartmale heller. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.02.2008 00:03 Post subject: |
|
|
Problemet med forsvaret er at det er kun Demidov som f.øyeblikket holder et akseptabelt nivå. Nordvik spillte som en guttespiller idag. Kvarme klarer ikke holde linjen det er svakt av en så rutinert stopper. Basma klarer seg stor sett greit ,men har øyeblikk hvor han gjør det rareste ting som fort kan koste oss mål. Ble positivt overasket over Lago som var resolutt og trygg idag.
På midtbanen så imponerte Tettey meg med hard arbeid og hans vilje til å alltid ville finne konstruktive løsninger. Skjelbred jobber også hardt ,men mister ballen for lett ved flere anledninger. Sapara jobber ikke godt nok ,men har noen fine passninger. Storflor hva skal en si svak offensiv og ikke tilstedeverende defansivt som også gjør jobben til Nordvik vanskelig. Konan klarte seg brukbart defansivt og var ivrig og prøvde å være konstruktiv framover.
Kone har et utolig dårlig motak og mister ballen for lett som gjør at vi ikke klarer å flytte laget ut, går også unødvendig ofte i offside. Skal ha skryt for målet ,men jeg forventer mer. |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 22.02.2008 00:04 Post subject: |
|
|
dotcom wrote: | HAN KAN IKKE SPILLE UEFA CUP FOR ROSENBORG FORDI HAN HAR GJORT DET FOR TAMPERE
Håper du får det med deg nå |
Takk for Deres utsøkte høflighet. Jeg skal merke meg den. |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 22.02.2008 00:06 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Clasiker, tror du må justere forventningene dine. Jeg hadde i alle fall ikke forventa at vi skulle dra dit å produsere masse målsjanser. Vi produserer lite målsjanser mot lag som Las Palmas og Godset og da forventer jeg ikke noe annet mot Fiorentina. |
Jeg forventer ikke masse målsjanser, men jeg forventer antydning til offensivt spill. Ikke spill på feilvendt spiller, støttepasninger og langballer. Selv ikke mot Fiorentina. Vi kommer rundt, men evner ikke å komme oss inn i boksen. Det er ikke fios skyld. De svært få skuddene som løsnes er ikke i nærheten av å ha retning mot mål. Det er ikke fios skyld. Det er dette jeg mener. Fiorentina sto aldri fram som noe bunnsolid defensivt lag, nesten tvert i mot, men alikvel presterer vi så lite med sjanser. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 22.02.2008 00:06 Post subject: |
|
|
Det er jo et ok resultat, og greit banespill. Men det er denne mangelen på offensivt mønster som tar knekken på meg, det finnes ikke i hele tatt.. Det er mye tilfeldigheter, og utrolig liten vilje til å komme inn i boksen.
Jeg har tidligere vært en staut forsvarer av kone, men i disse kampene har han vært giddesløs, halvmotivert og konstant i offside...Meeeen, vi konkluderer ikke med noe i februar.
Demidov og Tettey får pluss i boken i dag, samt en Lago som viste seg som vår beste back i dag =)
Og det ser ut til at clasiker og jeg er enig på ett punkt...nemlig manglende folk i boks....Men samtidig har vi vel knapt 3-4 innlegg fra kant i løpet av disse to kampene, det er horribelt breddespill. |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 22.02.2008 00:14 Post subject: |
|
|
Kveldsnytt på nrk: 4-1 sammenlagt
 |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 22.02.2008 00:14 Post subject: |
|
|
Det mest positive med denne kampen for min del er og se Tettey komme rett fra skade og prestere som han gjør. Roen hans er det klasse over! |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 22.02.2008 00:16 Post subject: |
|
|
Joda, greit det, men ofte går roen over i treghet. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 22.02.2008 00:19 Post subject: |
|
|
Jeg vet nå ikke jeg. Jeg er en som ønsker å se at lag tar vare på ballen selv om man befinner seg i trengte situasjoner. Og jeg liker å se at Tettey drar av en mann og tar vare på ballen fremfor å pole den opp mot motstanders 16 meter. Tettey var jo også en av de som var flinkest til å sette fart på ballen i dag så jeg må si meg ganske uenig i at han senket hurtigheten i overgangene i dag. ( Men kanskje litt mer ellers ) |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.02.2008 00:27 Post subject: |
|
|
Fin kamp av Tettey forresten, godt å se etter at jeg synes han har spilt litt svakere en periode. Synes også at en del er for tøff mot Nordvik, jeg synes fortsatt vi skal satse på han på venstrebacken. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 22.02.2008 00:30 Post subject: |
|
|
Det er klart at man skal la ham få sjansen utover en tøff bortekamp mot fiorentina. Men det er liksom det at man ser de samme tendensene man har sett hos nordvik før, han har like stor konsentrasjonsevne som en gullfisk, og kan gjøre de merkeligste markeringsglipper og feil.
Satser på at det bedrer seg. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 22.02.2008 00:34 Post subject: |
|
|
Satser på at han ikke spiller når sesongen starter, han er ikke god nok. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.02.2008 00:35 Post subject: |
|
|
Synes vi må stikke fingeren i jorda her, folkens. Vi er laaangt utafor sesong og møter et meget godt europeisk lag som vi følger i store deler av kampen. Lite kamptrening har vi, og i dag har vi også et lag preget av nødløsninger.
Derfor føler jeg for å se på nyanser og tendenser i denne kampen.
Nordvik begynte meget bra, men ble litt for svak i duellene etterhvert. Jeg er dog fortsatt ikke i tvil om at vi sitter på en god spiller her.
Demidov begynner jeg å bli forelska i. Han er kompromissløs, duellsterk og har godt pasningsspill. Husk at han har to kamper på klubbnivå utenfor norsk adecco-liga, og det er de to mot Fiorentina.
Konè sleit i boksen i dag. Han fikk lite til, men ble også mye alene. Føler han fikk lite støtte og hjelp, og ble litt alene. Oppspillspunkt uten noen til å plukke opp nedfallsfrukt er dårlig business. Synes også han får ufortjent mye kritikk på forumet her. Han jobbet veldig bra i første omgang, satt opp mye offensivt og hadde en del tekniske småsaker som er godt for øyet. Konè er en 4-4-2-spiss, punktum.
Synd med baklengsmålene, to defensive feil som straffer oss hardt. Er litt utrygg på Jarstein, og føler faktisk at han er den som har "skuffa" mest av de yngste. Hadde han gjort en virkelig god jobb hadde vi vunnet 1-1 på bortemål i disse to oppgjørene. Nuvel.
Jeg tar med meg det positive, som Høgmo sa så ofte, vi er utenfor sesong og følger langt på vei lag i sesong i en toppliga i Europa. Viking fikk juling av Shaktar (som vi spilte uavgjort mot på en ganske grå dag) og Brann fikk smake skikkelig knoke mot Everton, et lag jeg legger i samme nivå som Fiorentina.
Nuh ser jeg fram mot sesongen, og tar med meg de segmentene hvor vi spiller pasningsspill på et nivå godt over våre konkurrenter i Norge. Vi kan fortsatt, med tynn, skadeutsatt og ung stall.
Game on folkens!
EDIT: Spillere som Basma og Storflor tar jeg ikke for meg i dag. De spiller normalt sett ikke. _________________ Influencerâ„¢
Last edited by Zorac on 22.02.2008 00:41; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
|