English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 214, 215, 216  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dags
Veteran

PostPosted: 04.02.2008 21:45    Post subject: Reply with quote

VG wrote:
PS! Kjetil Rekdal har for øvrig hentet den 191 cm. lange spissen Constantin Victoras Iacob fra Steaua Bucuresti for 400 000 euro.

Hmm. Litt OT, men skulle ikke han her være så jævlig god og dyr da? Skjønner ikke hva de skal med Iversen da.
Recon
Legende

PostPosted: 04.02.2008 21:55    Post subject: Reply with quote

Åssen fikk de han så billig? Han var jo enorm i 2005.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2008 17:03    Post subject: Reply with quote

Har brent inne med denne en stund, men regner med at dette er riktig plass å putte den...

Hvorfor i alle dager er det sånn, når folk snakker om hvilken spiss vi burde kjøpe og hvordan vi burde spille, at det alltid tas utgangspunkt i at spissene våre skal være Steffen Iversen og xxx, fordi xxx utfyller Steffen på ett eller annet vis?

Faktum er jo ...hmm, forsiktig med den, men min mening er nå i alle fall at per i dag er Steffen noe sånt som Rosenborgs sjette beste spiss, etter Konan, Kone, Aas, Pelu og til og med Storflor. Erfaringer fra de siste par sesongene forteller oss at det ikke blir vesentlig endring på dette før sånn cirka i juli, uavhengig om Steffen får "leke seg i form" eller ikke.

Er virkelig de der trønderdynastigreiene som RBK er så glade i (Eggen senior og junior, Jamtfall ditto, Winsnes ganger x osv.) så viktig at hele prinsippet for å velge ut spillere skal tilpasses sånn at Ivers får spille?

Våger meg på den påstanden at, hvis Iversen hadde vært fra hvor som helst utenfor Trøndelag, så hadde RBK casha inn fra dårlig informerte europeiske klubber for lenge siden, og Steffen neppe spilt et minutt.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.02.2008 17:25    Post subject: Reply with quote

Gutteklubben Grei, vet du... At noen ikke tørr å gjøre noe med Ivers og - eventuelt hvis han ikke gidder å forbedre seg - selge / sparke han, er ufattelig fra mitt synspunkt.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 15.02.2008 18:02    Post subject: Reply with quote

"men min mening er nå i alle fall at per i dag er Steffen noe sånt som Rosenborgs sjette beste spiss, etter Konan, Kone, Aas, Pelu og til og med Storflor"

og det skulle være et saklig innlegg? Merkelig hvor stor forskjell det er på virkelighetsoppfatningen hos enkelte supportere og resten av fotball norge. Da tenker jeg på trenerne i tippeligaen, fotball eksperter på tv og ikke minst Hareide som tar ut Iversen gang på gang på landslaget når han er skadefri, men jeg regner med både Aas og Storflor kommer foran Ivers på neste landslagssamling......
Back to top
amund
Junior

PostPosted: 15.02.2008 18:36    Post subject: Reply with quote

[...] og ikke minst Hareide som tar ut Iversen gang på gang på landslaget når han er skadefri[/quote]

Det er liten tvil om at Hareide som alle andre gjør feil, og på grunn av dette får enkelte spille videre basert på gamle prestasjoner. Et eksempel på dette er jo før forrige landskamp hvor han presiserte at han tok ut folk basert på hva de presterte på slutten av forrige sesong (kilde: http://pub.tv2.no/nettavi...557289.ece). I denne troppen så vi spillere som grindheim, hæstad, braaten, strømstad fikk være med til tross for manglende form i høst, mens formspillere som tettey og ciljan ble utelatt. Poenget mitt er at hareide har spillere han liker å ha med (også kjent som klippekort).
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 15.02.2008 20:33    Post subject: Reply with quote

Tettey og Ciljan var jo ikke aktuelle pga Fiorentina kampen
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 15.02.2008 21:14    Post subject: Reply with quote

Når Steffen Iversen drar på byen lørdag før kamp og fester hardt sier det ganske mye om RBK og Iversen selv!

I enhver seriøs toppklubb blir slike utestengt. At han får spille er en katastrofe.
Back to top
Curl
Junior

PostPosted: 15.02.2008 21:28    Post subject: Reply with quote

Har sett Iversen på byen tre ganger siden nyttår, ganske så full.. ufattelig at de lar en spiller med slike holdninger spille uansett form..
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.02.2008 21:29    Post subject: Reply with quote

Hvis du sikter til nå lørdag så er jo det 5 dager før kamp, og når jeg møtte han rundt to halv tre den kvelden så var han ikke dritings ihvertfall. Tror nok han har hatt langt værre fyllekulern enn denne ihvertfall
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2008 21:38    Post subject: Reply with quote

Diskuter Iversen spillemæssige form her. Hvordan han plejer sin ølmuskel kan du disktere i tråden "Uteliv"

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
larenim
Veteran

PostPosted: 15.02.2008 21:51    Post subject: Reply with quote

Kødder du Harald? Det er jo i høyeste grad relevant hva han gjør på fritida!

(er forresten døds-uenig i at det har noe å si om de drikker seg fulle eller ikke. Det er ikke langrennsløpere vi snakker om her)
aalen
Proff

PostPosted: 15.02.2008 22:07    Post subject: Reply with quote

vel har sett bjørgen full på fest et par ganger Surprised
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2008 22:08    Post subject: Reply with quote

Nej, jeg kødder ikke, og siden debaten allerede er taget op i uteliv, så fortsæt den der.

Medlem nr. 2477
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.02.2008 22:12    Post subject: Reply with quote

Jeg tror egentlig Iversen er mer en belastning enn ressurs for RBK. Ja, han er sinnsyk på sitt beste, men likevel tror jeg han gjør mer skade.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 15.02.2008 22:27    Post subject: Reply with quote

Debatten er også relevant i uteliv, men det har aldri vært sånn her på rbkweb at en diskusjon bare skal foregå i én tråd. Hva er det du har spist som plutselig gjør deg til en moderator-nazi?

Steffen Iversens ølinntak er jo superrelevant i en Steffen Iversen-tråd, fordi det går an å hevde at det påvirker hans prestasjoner på banen. Noe lignende var det faktisk en kis som hevda lenger oppe, og da kan ikke du henvise ham til uteliv-tråden!
Harald
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2008 22:39    Post subject: Reply with quote

Når diskussionen allerede er startet i en tråd, hvorfor så starte den på nyt i en anden? Skal vi diskutere det samme i 5 forskellige tråder, eller samle det i en, hvad lyder mest logisk?
Jeg har egentlig ikke spist noget, men moderer, som en moderator nu skal. Hvis man har lyst til at skrive om hvad som påvirker Ivsersens sportslige præstationer, så gør da endelig det. Og begrund det.
Men indlæg om at han er i byen hver lørdag og jeg har set ham 4 ganger efter nytår, er allerede i gang i uteliv.

Medlem nr. 2477
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 16.02.2008 00:02    Post subject: Reply with quote

Spill og innsats som mot Fiorentina fortjener ikke annet enn kjeppjaging fra Lerkendal. Iversen er på kraftig nedtur og er en forbannelse for det nye Rosenborg. Vi evner aldri å bygge opp et nytt lag og et moderne spill med hurtighet og fleksibilitet med en slik gammeldags spiss i front. Se bare på Mutu og Iversen - to spisser på hver sin ende av utviklingsskalaen. Til Ranheim med den gamle gutten, så kan han dedikere enda mer av tiden sin til fjas og fanteri.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 16.02.2008 01:20    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke "Iversen" med norrøne bokstaver tatovert over ryggtavla, men jeg synes ikke han er sååå jævla dårlig som en del skal ha det til. Han har et veldig lavt bunnivå, men han er tross alt en relativt stabil målscorer.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 16.02.2008 01:36    Post subject: Reply with quote

Selv om Iversen var dårlig så syns jeg han har fått litt ufortjent kritikk. Han hadde faktisk bare 30 min mot Shakhtar som kamptrening.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.02.2008 23:22    Post subject: Reply with quote

Ett innlegg jeg skrev på VGD nettopp:

Fotballspilleren Steffen Iversen kvaliteter er udiskutable. Et balltalent, en målteft og en hodestyrke som få kan måle seg med - spesielt i Norge - er noen av ekstremkvalitetene han er i besittelse av. Når han er i form er han nok den beste spissen i landet, da er han ekstrem rett og slett. Han kan score vanvittige mål, og han er alltid der det skjer.

Men, det er alltid et men. Spør du meg er Steffen Iversen mer en belastning enn en ressurs for Rosenborg Ballklub. Det går på hans holdninger. Hvorfor må alltid Iversen bruke halve sesongen på å spille seg i form? Fordi han ikke orker å trene seg i form? Hvorfor er han nesten alltid svak på vinteren og våren? Skal ikke en spiller være i toppform til sesongstart?

Iversens utelivkultur har jo vært velkjent lenge. Stadig sier folk at de møter han på byen tilnærmet hver helg, og mange sier han er full ganske ofte. Jeg har ikke vanskelig for å tro det, men jeg skal la alkoholspørsmålene ligge litt for nå. Iversens holdninger er rett og slett for dårlige. Han drikker (i følge folk) for mye, trener for lite, og er for mye "humørspiller".

Er det ikke også typisk at Iversen alltid blir skadet på tidspunkt som virker mistenkelige? Rett før Rosenborg dro hjem fra Gran Canaria ble Ivers skadet, og rett før neste sydentur ble han frisk. Jeg har ikke grunnlag for å si noe om det, og han var sikkert skadet, men det er litt "typisk" spør du meg. Iversen er også generelt ganske lat, virker det som.

For å sammenligne med noen vil jeg trekke paralleller til Jan Ullrich. Ullrich har også et fantastisk, medfødt talent. Men han ble aldri den han kunne blitt - fordi holdningene var for dårlige. Han droppet å trene dager det regnet, han spiste alltid godt i jula og kom til trening i januar alt for stor, ble alltid skadet ofte, og gadd aldri å komme seg i skikkelig form før Tour dè France. Vanligvis brukte han halve Touren på å sykle seg i form, på samme måte som Iversen bruker halve Tippeligaen på å spille seg i form.

For å konkludere, mener jeg Rosenborg har best av å kvitte seg med Steffen Iversen. Han er gammel, for dårlig mesteparten av tiden, har dårlige holdninger, står i veien for unge talenter og er et alt for dårlig forbilde for de nevnte talentene. Mitt råd til RBK: Selg Ivers, erstatt han med en klassespiss eller la Jo Sondre Aas få tillit. Iversens karriere bør være over i RBK, og det tror jeg den fort kan være når Hamrèn kommer. Iversen er en klassespiller på sitt beste, bare synd han ikke er på sitt beste så ofte.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 17.02.2008 00:23    Post subject: Reply with quote

Personlig er jeg også ganske skuffa over det Ivers gjorde mot viola, men det er jo ikke mange måner siden han fikk 10 på børsen mot Valencia.

Men: Det er ikke godt nok å prestere kun i enkeltkamper i E-cup, og samtidig være totalt dass ellers.

Ivers er en spiller jeg tror virker positivt på laget når vi først er i drivet (høsten 06 eks), men som samtidig virker negativt inn når vi har motgang. En spiller som kanskje mer enn andre trenger den riktige treneren med respekten og motivatoren innad.

Jeg tror ikke vi har sett vår siste storhet og viktighet av denne spilleren. Med Hamrèn på plass håper jeg at han kan begynne å banke inn mål annet enn fra 11-meteren:)
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 17.02.2008 00:45    Post subject: Reply with quote

Knerten, Ullrich har da tross alt vunnet et Tour De France. Det er langt bedre enn hva 999 promiller av andre profesjonelle syklister klarer
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 17.02.2008 00:48    Post subject: Reply with quote

Jepp, men han kunne vunnet den 7 ganger.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 17.02.2008 00:49    Post subject: Reply with quote

RBKfan100% wrote:
Personlig er jeg også ganske skuffa over det Ivers gjorde mot viola, men det er jo ikke mange måner siden han fikk 10 på børsen mot Valencia.

Det som frustrerer meg mest med spilleren er hvodan han til tider presterer når vi vet hva han kan, akkurat som han viste mot Valencia. På sitt beste er han en glimrende spiller, det er bare så synd han ikke er på sitt beste ofte nok.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 214, 215, 216  Next
Page 94 of 216

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb