English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 80, 81, 82  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 16:20    Post subject: Reply with quote

Du har IKKE fotballkunnskap Tobias. Du kommer jo bare med tullesvar. Sikker på at de fleste her innpå får seg en god latter av deg.
Sjef

PostPosted: 31.12.2007 16:27    Post subject: Reply with quote

Om jeg skal slenge ut et nyttårslag med de spillerne vi har i øyeblikket:

Jarstein

Stoor - Demidov/Nordvik - Lago - Traore

Sapara - Tettey - Skjelbred

Konan
Kone - Iversen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 16:32    Post subject: Reply with quote

Lago spillte vel ikke en eneste kap i fjor? Nordvik er et ''ubeskrevet'' blad. Usikker oppstilling.
Sjef

PostPosted: 31.12.2007 16:34    Post subject: Reply with quote

Jepp, men framtidsrettet. Tror nok Kvarme eller Basma får en av plassene.
Back to top
Batigol
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 16:54    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Om jeg skal slenge ut et nyttårslag med de spillerne vi har i øyeblikket:

Jarstein

Stoor - Demidov/Nordvik - Lago - Traore

Sapara - Tettey - Skjelbred

Konan
Kone - Iversen

Jeg syntes dette var et spennende lag å prøve ut i en kamp på Gran Canaria.
Henning
Legende

PostPosted: 31.12.2007 17:04    Post subject: Reply with quote

Enig med 2mas, jeg vil også gjerne se en fremtidsretta stopperduo, men tror Basma/Kvarme får en av plassene.
Jeg er imidlertid ikke helt overbevist om at Konan fortjener den offensive midtbanerollen, og jeg synes Sapara er litt for slapp til å få en indreløperplass. Strand kan ta indreløperen, evt kan Demidov ta den defensive rollen, mens Tettey skyves ut på indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.12.2007 17:06    Post subject: Reply with quote

Tror et stopperpar med Lago + Nordvik/Demidov er det beste vi forleøpig kan stille med neste år og det er ganske komplimentært. Hvor Lago er krigeren ( Brakstad) mens Demidov/Nordvik (Hoftun) er den spillende stopperen som skal være et alternativ til Ballsentralen på midtbanen og gjør at motstanderen ikke kan ødelegge spillet vårt så enkelt når vi ikke hadde spillende stoppere.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 31.12.2007 17:43    Post subject: Reply with quote

Jeg glemte faktisk helt av Lago da jeg satte opp mitt lag. Han kan godt byttes ut med Kvarme i mitt lag, også.
Zorac
Legende

PostPosted: 31.12.2007 17:49    Post subject: Reply with quote

Stiller meg bak 2mas selv. Ikke det at Demidov/Nordvik+Lago er noe sikker kombinasjon, men jeg føler både Basma og Kvarme har bevist at de ikke har noe i midtforsvaret til RBK å gjøre med de målsetningene som ligger for dagen. For å si det sånn, jeg tviler på om Demidov/Nordvik/Lago vil gjøre det dårligere enn de to andre.
Matt
Proff

PostPosted: 31.12.2007 18:15    Post subject: Reply with quote

tja synes Kvarme har gjort det ok.

Men selfølgelig med tanke på alder og framtidig potensiale kan det være bra å satse ungt.

Håper likevel at vi minimum signerer en forsvars spiller
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 18:19    Post subject: Reply with quote

Jarstein
Stoor - Demidov - Nordvik - Traore
Sapara - Tettey - Ciljan
Konan - Iversen - Kone.

Yes, så bra står det til i forsvar.
Back to top
tobias_1989
Proff

PostPosted: 31.12.2007 18:43    Post subject: Reply with quote

Demidov som venstreback: Jeg skal ikke niholde på den påstanden, men det ble sånn når jeg ville utvikle han som fast spiller samtidig som at jeg ikke for alt i verden vil bruke Traore der! Jeg VET jo, at Demidov er midtstopper/midtbane i det sentrale.. Dette handler ikke om kunnskaper, det kunne jeg researche på DENNE siden! Razz Det eneste er at jeg tror ferdighetene hans kunne passe bra til en omskolering, og han er ung så han har fortsatt muligheten til det. Et ekspriment rett og slett.

Konan sentralt: Uenig i at det ville vært så utrolig dumt. Jeg føler at Konan passer bedre som hengende spiss enn som kant, og med Sapara og Konan sentralt kunne Konan stilt seg som offensiv midtbanespiller foran Sapara når Rosenborg hadde ballen.

PS! Alt som skrives her er ikke gjennomtenkt til det fulle, jeg føler at superløsninger skal skrives i "DIN MENING"-spalten, mens forslag og eksperimenter skal her. Dette handler ikke om kunnskaper, og på bakgrunn av noen innlegg på denne siden kan man ikke vurdere det.

VerneTroyer, du sier det på en pen måte. HoldBrillan.. Du har virkelig ikke noe konstruktivt å bidra med. Du kan la være å kommentere noe av det jeg sier heretter, hvis du skal fortsette med drittkastinga di. Oppfør deg litt mer sivilisert, litt mindre som en ape!
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 19:16    Post subject: Reply with quote

Hvorfor vil du ikke ha traore på back?? Har du ikke sett kampene han har spilt på backen? Mot vif var han jo man of the match!
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 22:32    Post subject: Reply with quote

Tobias_1989 (Dahle?) er på bærtur til de grader, makan til lite gjennomtenkt innlegg er det lenge siden jeg har sett!
Jeg mener 2mas sitt laguttak er det mest optimale, fordi:
Strand holder ikke ut en hel kamp. Dermed spiller Sapara men han må bli bedre defensivt.
Traore på venstreback, rett å slett fordi han er lagets beste vestreback slik stallen ser ut idag.
Basma og Kvarme er i mine øyne ikke (mye) bedre en Demidov og Nordvik, så her vil jeg heller satse på en av de yngre gutta. Det er viktig å gi disse spillerne tillit, et godt og framtidsrettet valg, sammen med Lago bak der får de litt rutine bak der også.
Konan kommer inn i Saparas plass, en fullgod erstatter
etter min mening.

I tillegg til det ovenfor så er det noe jeg bare Må si Smile :

Det laget som har imponert meg mest så langt i Europacupsesongen 2007/08 (gjennom RBKs øyne) er Ch€l$€@. For at vi (RBK) skulle ha muligheten til å slå et slik lag så må vi prestere over evne både individuelt og samhandlingmessig, samt å ha lojalitet ovenfor oppgaver en hver spiller har, pluss at Chelsea max prestert rundt 80% (litt flaks altså).
Men vi får en leksjon fra Ch€l$€@, for det laget i verden med kanskje flest stjerner viser ingen tegn til undervurdering. De gir istedet svar på tiltale og presterer meget godt (på nettopp det vi skulle gjøre) både individuelt, samhandlingmessig og å ha lojalitet ovenfor oppgaver, presterer de bedre enn alle RBKspillerne.

At vi i RBK fremdeles har spillere som Konè og Sapara som ikke klarer å prestere godt nok som et lag er litt skremmende. Men vi får håpe at de bedrer seg til neste år.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 00:48    Post subject: Reply with quote

Terje Svendsen, styreleder!
- Målsettingen før sesongen 2008 er å få kjøpt noen spillere som kan bidra til å heve laget. Årets deltagelse i Champions Leauge har gitt oss større frihetsgrader her. Til tross for det er det på ingen måte slik at det er bare er "løp og kjøp". Dersom vi ikke finner den riktige type spillere som vi tror vil passe inn hos oss, vil vi avvente kjøp. Vi har også mange lovende unggutter fra egen stall som banker på døra til A-laget.
Foran 2008-sesongen er RBK i angrepsposisjon. Klubben står godt rustet til å ta den utfordringen, både sportslig og administrativt. En viktig oppgave for styret blir å forene klubbens krefter, slik at alle positivt medvirker til at vi allerede i 2008 kan innfri klubbens sportslige målsetninger.

Fra Medlemsbladet!

Back to top
stjørdaling
Senior

PostPosted: 01.01.2008 01:14    Post subject: Reply with quote

Jeg håper vi kan snu V-en neste år. Så dette blir mitt nyttårslag:

Code:

Hirchfeldt

Stoor - Nordvik - Lago - Traore

Demidov - Tettey

Skjelbred

Pelu - Kone - Storflor

Jeg synes Hirchfeldt rett og slett er en bedre keeper enn Jarstein. I tillegg virker det for meg som han er en viktig spiller i garderoben med erfaring på høye nivå. Våre old-boys tror jeg kommer til å være enda verre i form neste år, selv om jeg ikke har fullstendig tro på de mine to midtstopperne ilag. Vil flytte Demidov på midtbanen for å kunne få en målfarlig og hodesterk indreløper til å kunne gå på løp i boks (noe som var en total mangelvare med Skjelbred og Sappara). Skjelbred må få rom til å bruke sin kreativitet høyere på banen, mens Tettey og Demidov er solide defensivt.
Pelu er jeg usikker på, men han virker som en vingtype, noe som ble en mangelvare på stallen, Storflor håper jeg skal ta et krafttak å komme sterkt tilbake til neste år.
Iversen vraker jeg rett og slett fordi jeg ikke liker innstillingen hans. Da velger jeg heller en gold-digger som yter maks på treningsfeltet og gjør alt for å bli bedre. Tar ikke sjansen på å spille med en Steffen ute av form et år til. Synes også at Steffen i start-ellveren er et dårlig signal til resten av spillegruppen når han ikke presterer. Man spiller på grunnlag av prestasjoner ikke trynefaktor.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Ballahl
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 01:35    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er Sapara tatt ut?
Hvorfor Skjelbred istedenfor Ya Konan?
Skjelbreds løpskraft passer langt bedre i en indreløper rolle.

Hirschfeld spiller garantert ikke for RBK neste sesong, man bruker ikke 11 millioner spenn på en spiller som skal sitte på benken.

Back to top
Troilonge
Forumsjef

PostPosted: 01.01.2008 01:44    Post subject: Reply with quote

Jarstein
Stoor-Nordvik-Iversen-Traorè
Tettey
Skjelbred-Demidov-Sapara
Kone-Konan

Wink
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 02:06    Post subject: Reply with quote

stjørdaling wrote:

Hirchfeldt

Demidov - Tettey

Skjelbred

Pelu - Kone - Storflor

Bla, bla, bla.....
Storflor håper jeg skal ta et krafttak å komme sterkt tilbake til neste år.

Iversen vraker jeg rett og slett fordi jeg ikke liker innstillingen hans.
...bla, bla...
Man spiller på grunnlag av prestasjoner ikke trynefaktor.

Akkurat.
Rikelig med sjampis på Schøddal'n i kveld også ser jeg...
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 12:43    Post subject: Reply with quote

hehe ja det ser ut til det ja. Storflor ja Smile Han er helt ferdig. Blir nok mest RBK2 kamper på han i år. Han fikk noen sjanser i fjor men snakk om å ikke ta vare på de. Er på grensen til det elendige hver gang han spiller. Få han bort.
Back to top
Angriff
Proff

PostPosted: 01.01.2008 12:49    Post subject: Reply with quote

stjørdaling wrote:

Code:

Hirchfeldt

Demidov - Tettey

Skjelbred

Pelu - Kone - Storflor

Artig at du setter Sapara ut av laget, uten å begrunne det. Det er selvsagt lov å mene hva man vil, men noe så kontroversielt krever vel en liten begrunnelse. Særlig når du begrunner alt annet.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 13:17    Post subject: Reply with quote

Han må ha drukket noen enorme mengder champis igår. Storflor inn på laget og Sapara ut????

Hvis den lagoppstillinga han stjørdalingen har skissert her, blir den fasiten i år, ja da blir det kjemping om 10. plassen i år iallefall... Noe som fort kan skje uansett hvis det ikke dukker opp 3 stk forsvarsspillere av høy kvalitet.
Back to top
tobias_1989
Proff

PostPosted: 01.01.2008 16:21    Post subject: Reply with quote

Jeg har sagt at innlegget IKKE var gjennomtenkt i den grad.. Altså.. Traore er om ikke bare den beste, men også den eneste venstrebacken i stallen (Sett bort ifra Stoor som kan spille der, men som bør spille høyreback og Nordvik som jeg ikke føler er god nok som fast ennå). Men JEG syns Traore er en veldig lovende god spiller som har sitt potensiale lenger opp på banen. Per dags dato har vi INGEN verdige venstrebacker for meg, men allikevel blir det for tomt med bare 3 spillere bak. Jeg står IKKE på forslaget om å ha Demidov der.

Poenget mitt er at vi har ingen fullverdig forsvarsrekke i det hele tatt, og hvis enkelte her er så trangsynte at man ikke kan gå inn i spillerens ferdigheter for så å omskolere dem til noe som passer til ferdighetene deres, da skjønner jeg ikke hvorfor man kommer med forslag.
Sølve
Rutinert

PostPosted: 01.01.2008 16:33    Post subject: Reply with quote

Førebels lag for 2008:

Jarstein

Stoor - Demidov - Nordvik - Traore

Strand - Tettey - Skjelbred

Sapara
Kone - Iversen

Har trua på unge Berbatovci. La han tidleg få innhopp for Strand, og etterkvart frå start, viss han viser seg god nok. Same med Aas, tredjeval for dei to spissplassane, bør kunna få ein del speletid i år. Lago er back-up på stopparplass. Pelu kan brukast som ving i eit klassisk 4-3-3-system. Kan kanskje vera lurt å veksla litt på formasjonen gjennom ein heil sesong. Konan er eg ærleg talt usikker på om passer inn nokon plass som helst.
Back to top
stjørdaling
Senior

PostPosted: 01.01.2008 16:43    Post subject: Reply with quote

Takker for god og varm respons på laget mitt. Skulle bare mangle for en startoppstilling som tydeligvis var elendig gjennomtenkt og som jeg ikke kan huske å ha skrevet i det hele tatt.

Men har gode minner med å ha lekt med den omvendte V-en som Høgmo prøvde ut. Det så kanskje ikke like godt ut på papir.
Selvsagt må Sappara og Konan spille. Vi flytter Demidov ned på stopperplass og kaster ut Nordvik og lar Sappara briljere derifra. Konan lar vi prøve seg på kant og hiver ut Storflor. (Så det bedre ut da?)

Uansett ser jeg fortsatt på Jarstein som en dårligere keeper enn Hirchfeld, uahengig av pris.

Last edited by stjørdaling on 01.01.2008 16:45; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 80, 81, 82  Next
Page 19 of 82

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb