| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Maradona Veteran
|
Posted: 04.05.2007 20:52 Post subject: |
|
|
Men jeg mener at han burde ha fått sommeren på seg i den sentrale rollen til CL-kval begynner... Da får han litt tid, som han ønsker selv.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.05.2007 20:52 Post subject: |
|
|
| Fortsatt her: Midtbanesjef |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 04.05.2007 20:54 Post subject: |
|
|
Tettey er en ekte Rosenborger, og kjenner ærefrykten når han skal fylle plassen til Brandhaug, Skammelsrud og Berg... Det er ikke rart gutten er litt redd. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.05.2007 21:00 Post subject: |
|
|
Enig der! Fin innstilling på gutten når han trekker fram hvilke sko og tradisjoner han har å fylle. Han overvurderer i hvertfall ikke seg selv!
EDIT: Du får unnskylde eventell bruk av feil tråd 2mas, men det er av og til litt vanskelig å vite hvilken tråd man skal bruke (som her, Tettey, VIF-Rosenborg, eller Midtbanesjef).. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 05.05.2007 15:29 Post subject: |
|
|
| Thor Arild wrote: | | Tettey er en ekte Rosenborger, og kjenner ærefrykten når han skal fylle plassen til Brandhaug, Skammelsrud og Berg... Det er ikke rart gutten er litt redd. |
En ekte Rosenborger som ikke engang annser seg selv som trønder? |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 05.05.2007 15:37 Post subject: |
|
|
Hva har det med saken å gjøre? Du setter jo strengere kriterier enn UDI og NøFF til sammen. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 05.05.2007 15:41 Post subject: |
|
|
| Bare sier det han selv sier jeg. En spiller som går ut og sier at han ikke er trønder er i mine øyne ikke en ekte Rosenborger. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 05.05.2007 15:48 Post subject: |
|
|
| Bent var fra Sarpsborg. Han ville vel heller ikke kalt seg Trønder om spurt. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 05.05.2007 15:57 Post subject: |
|
|
| Og hva så? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.05.2007 16:06 Post subject: |
|
|
Jeg tror dere har litt forskjellige definisjoner av hva en Rosenborger er. Både Ciljan, Tettey og Konan kan godt bli legender i Rosenborg. Om dette er nok til å være Rosenborger, eller om man må ha stamtavla i orden i tillegg er et definisjonsspørsmål. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 05.05.2007 16:10 Post subject: |
|
|
| Greit nok, en liten modifikasjon da, en 20 åring som ikke ser på seg selv som trønder og ikke har vist tilhørighet for klubben eller supporterene er ikke en ekte Rosenborger. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 06.05.2007 17:36 Post subject: |
|
|
Men han er ærlig nok til å si at det er store sko han skal fylle i den sentrale rollen,etter Ørjan Berg,Bent Skammelsrud og Sverre Brandhaug..
Men jeg synes også at Tettey bør være offensivt i hodet,i forhold til å takle denne rollen..
Blir en spennede kveld.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 08.05.2007 14:14 Post subject: |
|
|
Tettey har selvinsikt, først så synes han at den sentrale midtbanen er store sko å fylle, både som rolle og historisk sett. Men nå har han også sett at skuddteknikken bør bedres..
http://fotball.adressa.no...e80736.ece _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 08.05.2007 14:57 Post subject: |
|
|
Høres bra ut. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.05.2007 09:40 Post subject: |
|
|
Det er liten tvil om at fotballarven norskghanesiske Alexander Tettey bærer med seg er både spektakulær og inspirerende:
Bananskudd-eksperten Tony Yeboah kjent fra Leeds og Ghana, milslukeren, taklingsentusiasten og ytterskruspesialist Michael Essien kjent fra Chelsea og Ghana og driblefoten Sulley Muntari kjent fra Udinese og Ghana.
Men mellom liv og lære er det som kjent et godt stykke, også innenfor fotballen. Og snippen han pakket da han forlot Accra, var ikke overfylt av afrikansk skuddteknikk. Det tar 21-åringen konsekvensen av nå.
- Jeg øver hele tiden, for jeg har kraften og teknikken. Jeg kommer til å treffe bra fremover, så treffer jeg ikke rett på keeper – bør det være en stor sjanse for at det blir mål, sier Alexander Tettey.
Les mer: Jakten på «go'foten» |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.05.2007 10:27 Post subject: |
|
|
Tettey har det inne. Han trenger bare å få senket skuldrene litt når han kommer i avslutningsposisjon. Han er jo roen selv på egen banehalvdel når han blir presset, så er bare en mental sak. Tror mye av årsaken er at bl.a. Tørum har satt et stort fokus på at midtbanespillerne scorer for lite.
I de tre siste kampene Tettey har spilt har han faktisk vært marginer unna to fantastiske scoringer på skudd fra cirka 20 meter. I U21-kampen, der han traff tverrliggeren og mot Godset der keeper såvidt fikk fista ballen over.
Mitt tips er at Tettey vil bli riktig så skummel på langskudd fremover. Han har hurtigheten til å komme seg i skuddposisjon, og med mer skuddtrening og lavere skuldre fremover vil han bli hur bra som hälst. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 16.05.2007 11:19 Post subject: |
|
|
| Når du avslutter så mye som Tettey, så skulle det bare mangle at ikke noen var i nærheten av mål. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 16.05.2007 11:40 Post subject: |
|
|
Synes du virkelig at 2-3 avslutninger per kamp er mye. Skulle heller ønske at flere av spillerne våre skøt mer. At vi skøt så lite mot en urutinert keeper på Godset er en liten skandale.
At Tetty har varierende hell med treffen får være så, men vi hadde vel alle vært fornøyd om Larsen ikke hadde fått fingrene på ballen på søndag |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 16.05.2007 15:33 Post subject: |
|
|
Det er bare et tidsspørsmål før Tettey finner treffpunktet på ballen i kamp. Han har et utrolig tungt skudd når han først treffer riktig, og når han etter hvert får mer selvtillit og senket skuldrene tror jeg vi vil få se det mer. Jeg spår kanonskudd fra den kanten i løpet av kort tid. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 16.05.2007 23:08 Post subject: |
|
|
Tettey fortsetter sentralt
– Ja, jeg har lyst å gi ham tid der nå. Rendyrke ham i den rollen, sa Knut Tørum
– Jeg er veldig fornøyd med hvordan jeg løste rollen i dag, sa Tettey også selv.
Endret mening
Etter tapet for Vålerenga, hvor Tettey fikk sin første viktige kamp i rollen, ønsket han ikke selv å fortsette på sentral midtbane. Men den gode opplevelsen fra Start-kampen har fått 21-åringen på andre tanker.
– Ja. Nå har jeg lyst til å fortsette der, sa han.
Etter dagens kamp, viste Tettey at han kan klare den rollen med glans. Jeg er mere usikker på om Tørum er seriøs. Blir ikke første gang en spiller får lovnad om å få spille seg inn i rollen. Hørt det før..  |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.05.2007 23:12 Post subject: |
|
|
Os som har hævdet at Tettey har forudsætninger centralt i et stykke tid nu er ikke vel ikke akkurat overrasket
Selv om det er for tidligt med "hvad sagde jeg" _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 16.05.2007 23:29 Post subject: |
|
|
| Pr dags dato så er eneste alternativet i posisjonen Roar Strand som har vist at han ikke duger i den, så vil ikke legge så mye i den uttalelsen. Tettey har heller ikke vist noe som er oppmot det beste Solli presterte i den rollen mot f.eks. Start ifjor, så det blir veldig selvmotsigende å skryte av han for enkelte. |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 16.05.2007 23:32 Post subject: |
|
|
| Helt riktig valg av Tørum dette. Tettey viser at han har en del av forutsetningene som trengs i denne rollen: Gode bevegelser, trygg med ball (som oftest), god til å spille seg ut av trøbbel og gode vendinger av spillet. Det er fremdeles ikke magi fremover, men med tillit og tid tror jeg det blir bedre. Og gutten må lære seg og skyte (noe han prøver på i følge et annet intervju). Riseth skal slite med å komme inn på laget hvis Tettey fortsetter i dette sporet. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 16.05.2007 23:38 Post subject: |
|
|
Utifra hva jeg forventet før kampen, så var dette en habil prestasjon av Tettey. Men tror nok fortsatt Riseth er best, spesielt mot lag som kjører på og angriper oss.
Men sånn generelt:
- Riseth
- Strand
- Tettey
Jeg vil ha noe bedre i en slik posisjon, en som er stabilt god deffensivt og offensivt, samtidig som han har store lederegenskaper. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 16.05.2007 23:50 Post subject: |
|
|
Hehe, etter Tettey her får spørsmålet, ler han, niker mot en person og sier han fikk akuratt det spørsmålet.
http://fotball.adressa.no...e81378.ece
Myren?  |
|
| Back to top |
|
 |
|