| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 16.06.2026 18:05 Post subject: |
|
|
Quote: Rånny.
"Nidaros vet at Eirik Horneland, Gaute Helstrup og Jimmy Thelin har vært i samtaler med RBK. Senest i forrige uke var Helstrup het på RBK-radaren. De samtalene stoppet på det økonomiske"
Styret og Berdal nektet sikkert cashe ut Helstrup for 20mil + 8 mill i lønn.
Da tenker jeg at dette er det beste vi kan få til. Om Vi virkelig ikke hadde RÅD til de andre, da får vi ikke tak i noe bedre. Kjør, og måtte han holde oss i divisjonen. Så får man ta en oppsummering i desember. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Rutinert
|
Posted: 16.06.2026 18:13 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | 1,15 poeng i snitt for Brann de siste 20 kamper i Eliteserien under Freyr 😱 |
Endel av det kan tilskrives at de har sparet seg til fant ,og truffet veldig dårlig på nysigneringene sine.
Tror vi skal være fornøyde om vi får han uten å sprenge banken ,men det er litt bismak over ikke ha fått Helstrup det må jeg erkjenne. |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 16.06.2026 18:18 Post subject: |
|
|
Ved å betale 20 mill for Noah, så har jo Freyr betalt lønna si i Rbk for flere år.
 |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 16.06.2026 18:32 Post subject: |
|
|
| Pettergomes wrote: | Quote: Rånny.
"Nidaros vet at Eirik Horneland, Gaute Helstrup og Jimmy Thelin har vært i samtaler med RBK. Senest i forrige uke var Helstrup het på RBK-radaren. De samtalene stoppet på det økonomiske"
Styret og Berdal nektet sikkert cashe ut Helstrup for 20mil + 8 mill i lønn.
Da tenker jeg at dette er det beste vi kan få til. Om Vi virkelig ikke hadde RÅD til de andre, da får vi ikke tak i noe bedre. Kjør, og måtte han holde oss i divisjonen. Så får man ta en oppsummering i desember. |
Horneland får ikke nok lønn+penger til forsterkning, Helstrup har vi ikke råd til å kjøpe ut + sikkert lønn, og hvis vi ikke får engang Jimmy fuckings Thelin pga økonomi så står det dårligere til enn jeg trodde. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.06.2026 18:35 Post subject: |
|
|
Tenker han har vært i loopen lenge også før han fikk fyken i Brann.
Var nok en av de første de snakket med og passer inn i strategi dokumentet vårt, men ikke i Brann sitt tydligvis.
De dro Rekdal opp av hatten helt overaskende og nå drar de denne islendingen opp av hatten uten jobb i Bergen.Her har ihvertfall finnbogason funnet en tidligere kollega litt likt vår tidligere sportsdirektør.
Heia RBK de slutter aldri å overraske.
Med vår stall skal det uansett kunne gjøres å klatre mye på tabellen, uansett trener _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Proff
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 280 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 16.06.2026 18:45 Post subject: |
|
|
Endelig noe positivt. Freir Alexandersson er en positiv og offensiv trener som kan passe oss veldig bra. Alt han fikk sparken i Brann kom vel som en overraskelse på veldig mange. Brann slet med værre skadesituasjon enn det vi hadde under Alfred, og at Brann røk på en del tap var kanskje ikke så rart med tanke på situasjonen de var i.. Men tålmodigheten i Bergen er om ikke enda kortere enn i Trondheim. Sett på hva han fikk ut av Brann den tiden han fikk der, med 4 plass i serien, og gruppespill i Europa league, så er vil jeg si han lyktes bra i Bergen.
Han er i allefall 10 ganger bedre enn det vi noen sinne ville klart med Alfred. For min del , ønsker jeg Freyr Alexandersson hjertelig velkommen til Lerkendal _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
eksilbaill Senior
|
Posted: 16.06.2026 18:48 Post subject: |
|
|
| Blir ikke kjempegira av å arve Freir fra Brann, men det er jo noe med Brann og RBK. De tok jo over både Kåre og Horneland etter at de begge hadde fått fyken her. Så det er vel bare rett og rimelig at det går andre veien også. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Rutinert
|
Posted: 16.06.2026 19:03 Post subject: |
|
|
Helstrup var riktig mann for oss men han har mest sannsynlig vært skrekkelig dyr.
Så får vi håpe at Freyr kan være en bra B-løsning. Kjenner det er med skkrekkblandet fryd men for all del han skal få sjansen. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 16.06.2026 19:12 Post subject: |
|
|
| Gir opp hele jævla klubben frem til nytt styre om det ender med en Islandsk kvinnefotballtrener. Drit å dra hele gjengen på brakka, dere har offisielt drept en del av trønderes kultur og identitet. Måtte dere brenne i molde hele gjengen. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 16.06.2026 19:18 Post subject: |
|
|
| Søtvatten wrote: | | Jeg tror dette kan bli bra jeg. Brann var gode under han frem til de fikk et skademareritt ut av en annen verden. |
Ah, ja da er det enda godt vi ikke til en hver tid har tjue mann på skadelista. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 16.06.2026 19:20 Post subject: |
|
|
Slik klubben er pr nå skal vi være glad om det kommer inn en trener av Freyr sitt kaliber. Klubben er med brukket rygg, godt hjulpet av håpløse eiere (medlemmer) som gjør sitt ytterste for å gjøre situasjonen verre.
Vi må ha inn en profesjonell eier. Ikke en gjeng med amatører som tror de kan drive klubben på best mulig måte ved å detaljstyre styret og med mobbing.
Hiv alle eierne (medlemmene) ut og inn med en eier med masse penger og som vil klubben godt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.06.2026 19:22 Post subject: |
|
|
100%  |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 16.06.2026 19:29 Post subject: |
|
|
| Fun fact: ifølge en islandsk kompis var Freyr Alexandersson treneren til Alfred Finnbogason i Lyngby. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 16.06.2026 19:32 Post subject: |
|
|
Jaja, dette er en kompisansettelse.
Fra signeringen:
https://lyngby-boldklub.d...es-rammer/
“Alfred kommer med erfaring fra det højeste niveau. Som sagt mange gange så kender vi hinanden godt – blandt andet fra landsholdet. Han er en spiller som har prøvet det hele og er ekstremt klog. Som menneske ved jeg, at Alfred kommer til med at tage et stort ansvar både på- og udenfor for banen. Hans store rutine vil være til gavn for omklædningsrummet og hver eneste træning,” siger en tilfreds cheftræner, som ser tilgangene som en cadeau til hele klubben.
Ett år senere:
https://www.tipsbladet.dk...aknemmelig
Det kan han blandt andet takke Lyngby for, og han er heller ikke bleg for at sende roser i retning af sin tidligere klub, og nærmere bestemt tidligere træner i Freyr Alexandersson. Det gør han i forbindelse med landsholdssamlingen hos det islandske landshold til Fotbolti.net.
– Jeg vil altid være Freyr evigt taknemmelig for at åbne døren. Jeg var i en situation, hvor jeg ikke havde spillet regelmæssigt i to år. Jeg var meget skadet og havde brug for at komme ind i en rytme. Det primære mål med at komme til Lyngby var at få karrieren tilbage på rette spor. Jeg vidste, at jeg havde en masse tilbage, og det, jeg havde brug for, var konsistens.
– Jeg føler, at jeg er der nu efter at have startet i syv kampe i træk i denne sæson. Det er efterhånden en del år siden, at det sidst skete. Jeg er sund, kroppen er i topform, og det er ikke noget, jeg tager for givet, efter alt det der er sket de sidste par år, siger han. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 16.06.2026 19:32 Post subject: |
|
|
| Nepotisme er jo ikke et ukjent fenomen i denne skakkjørte klubben fra før. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 16.06.2026 19:34 Post subject: |
|
|
| Orkdal1 wrote: | | Gir opp hele jævla klubben frem til nytt styre om det ender med en Islandsk kvinnefotballtrener. Drit å dra hele gjengen på brakka, dere har offisielt drept en del av trønderes kultur og identitet. Måtte dere brenne i molde hele gjengen. |
Ta deg ei pille. Tosk |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 16.06.2026 19:39 Post subject: |
|
|
Det blir denne karen ja, helle måne.
Klink nedrykk og definitivt ikke klink opprykk.
Tenk at Eggen og Helland høres ut som drømmesignering.  |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.06.2026 19:49 Post subject: |
|
|
| Orkdal1 wrote: | | Gir opp hele jævla klubben frem til nytt styre om det ender med en Islandsk kvinnefotballtrener. |
Tok ikke lenge før kulturkrigerne kom. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 16.06.2026 19:53 Post subject: |
|
|
Freyr kan bringe stabilitet inn i klubben. Kjør på! _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 16.06.2026 19:58 Post subject: |
|
|
| Flabbergast wrote: | | Orkdal1 wrote: | | Gir opp hele jævla klubben frem til nytt styre om det ender med en Islandsk kvinnefotballtrener. Drit å dra hele gjengen på brakka, dere har offisielt drept en del av trønderes kultur og identitet. Måtte dere brenne i molde hele gjengen. |
Ta deg ei pille. Tosk |
Jeg har tatt mine, hva er din unnskyldning for å slenge rundt deg med slike kommentarer? |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 16.06.2026 20:02 Post subject: |
|
|
Typisk rbkweb dette.
«Skandale at klubben ikke har trener på plass. Hvordan kan man drive sånn. Få inn trener asap. Amatørklubb»
Så snart trener blir linket.
«Skandale at klubben ser på denne treneren. Er helt elendig. Skal aldri komme på kamp igjen. Amatører»
Ikke lett i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 16.06.2026 20:05 Post subject: |
|
|
Innlegg på Ballspark som jeg fant med litt statistikk samt kommentar. Pluss statistikk fra FotMob:
| Quote: | I 2023 og 2024 så statistikkene slik ut:
Mål scoret: 110 (1.83 per kamp)
Mål innsluppet: 68 (1.13 per kamp)
Målforskjell: +42 (+0.7 per kamp)
Poeng: 120 (2 per kamp)
Seire: 36 (60%)
Uavgjorte: 12 (20%)
Tap: 12 (20%)
I 2025 og 2026 ser de slik ut:
Mål scoret: 79 (1.89 per kamp)
Mål innsluppet: 66 (1.57 per kamp)
Målforskjell: +13 (+0.3 per kamp)
Poeng: 69 (1.64 per kamp)
Seire: 21 (50%)
Uavgjorte: 6 (14%)
Tap: 15 (36%)
Så ut fra statistikken er det eneste Brann under Freyr gjør bedre enn under Horneland å score 0.06 flere mål per kamp.
Bortsett fra det:
● slipper de inn 0.44 flere mål
● øker målforskjellen med 0.4 færre plussmål per kamp
● plukker 0.36 poeng mindre per kamp
● vinner 10 % færre kamper
● taper 16 % flere kamper |
Tilsvar på statistikken fra kommentarfeltet:
| Quote: | Horneland og Co 2024: Ut av cupen mot Levanger(!) Ut av Europa mot Astana. De tre siste månedene av sesongen kun Eliteserien og en kamp i uken.
Ingen (synlig) skadde spillere.
59 poeng og sølv
Freyr og Co 2025 (høst) Videre i cupen mot Mjøndalen(-spøkelse) til Europa League i stedenfor Conference legaue. Dvs (Cup) Europaspill, og Eliteserie de tre siste månedene. Ofte 2 kamper i uken. Skadde spillere ; Felix, Sævar, Eggert, Castro, Soltvedt (ribbein) Holm ( skadet kne mot B/G)
56 p og 4de plass, dvs usle 3 poeng fra å tangere Hornelands sølv. |
Så litt Fotmob stats fra 2026 for Brann som jeg gikk gjennom:
3. mest scorende laget i Eliteserien
3. høyest xG
4. flest skudd på mål (RBK er på sisteplass)
8. mest store sjanser skapt (RBK igjen på siste)
2. flest touch i motstanders boks (Brann med 436 mot RBKs 254!)
1. i antall cornere fått
3. høyest possession
Der de virkelig sliter er mål imot:
13. mest mål sluppet inn (snitt mer mål imot enn RBK)
14. plass på xG mål imot
15. plass på antall redninger
Så hva er det vi ser da? Et veldig offensivt lag som kommer til mange sjanser, som er mye i motstanders boks, som har mye possession og gjør det om til målsjanser (og corner). Som skaper mye sjanser, men som slipper til ekstremt mye bakover, både i sjanser og i mål, med få redninger.
Nå kan det være at noe av statistikken blir litt påvirket av enkelte storseiere. Men det vi ser konturene av er et lag som skaper mye, kommer til mange sjanser, scorer mye, men kunne scoret mer (når man stiller med Noah Holm på topp sier det seg selv), men som slipper inn for mye mål og plukker for lite poeng.
Jeg tror Freyr kan bli bra for RBK faktisk. |
|
| Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 16.06.2026 20:10 Post subject: |
|
|
| Det blir vel fort han her, da. Sammenlignet med Helstrup til 5 mill i årslønn og utpressingssummer til Glimt for å slippe ham, så er det ikke nødvendigvis noe verre. Trener må vi nesten ha, og realiteten er at vi ikke kan velge og vrake. Men det lukter nedrykksdynamikk lang vei av dette opplegget her. |
|
| Back to top |
|
 |
TI-84 Proff
|
Posted: 16.06.2026 20:13 Post subject: |
|
|
Berger han plassen så skal han få godkjent her i hvert fall. Alle håper så klart på mer enn det, men tabellen lyver ikke.
Tror det kan bli bra jeg! |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
|
Posted: 16.06.2026 20:26 Post subject: |
|
|
| Tror også dette kan bli bra. Er vel 12/7 første kamp etter pausen er. Da er det i underkant av en mnd med jobbing på feltet for å bli kjent med laget. Ny trener inn jo før jo bedre sier jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
|