English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 838, 839, 840  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bart1
Veteran

PostPosted: 01.06.2026 22:15    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Enkleste hadde vel vært om de supporterne som fremmet dette hadde holdt det i baklomma til den prosessen var over. Og satt klubben over seg selv fremfor å selvforherlige seg selv med et utpressingsmøte med klubben. Der de tilsynelatende trodde de kunne true styreleder til å trekke seg.

De følte seg vel så høye i hatten der de satt og fortalte at enten trekker du deg eller så fremmer vi mistillitsforslag og vi har stemmene som trengs.

De som prøvder å presse henne til å trekke seg tenker nok mer på klubben enn på henne. Hun tenker nok mer på seg selv enn på klubben. Forøvrig er det ganske irrelevant hvem som er mest idiot. Styreleder har ansvaret uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
NA
Senior

PostPosted: 01.06.2026 22:19    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Flytt diskusjonen!

Mad Mad Mad Repiterer denne for de som ikke klarer å lese Mad Mad Mad
Back to top
Thorkris
Junior

PostPosted: 02.06.2026 07:56    Post subject: Reply with quote

BuranBuran wrote:
Ola By avbildet på brakka nå. Ikke lange turen i møte(r) med aktuelle trenere i dag da.

Fortsatt ingen som har fanget opp hvor de dro fra Gardemoen?
oslo/lillestrøm/drammen?
Goran
Proff

PostPosted: 02.06.2026 09:12    Post subject: Reply with quote

Ikke langt fra Gardemoen til Åråsen 🙏
Ønsketenkning fra min side sikkert.
saft
Junior

PostPosted: 02.06.2026 09:41    Post subject: Reply with quote

Gardemoen gir kort vei til alle norske byer, lettere å møtes der både om det er noen som kommer fra skandinavia eller andre norske byer, så Gardemoen som destinasjon tror jeg ikke gir noen indikasjon på hvem de skal på møte, eneste positive er at de holder seg unna vepsebolet på Lerkendal til kontraktene er signert.
Back to top
Thorkris
Junior

PostPosted: 02.06.2026 13:19    Post subject: Reply with quote

Var heller om de ble observert reisende bort fra Gardemoen, Jeg er helt enig i at det er lettere å møtes på/ved Gardemoen, men ville kanskje trodd at de ikke reiser langt fra Gardemoen hvis det er noen som er tilreisende, eller kanskje enda enklere: møtes inne på flyplassen hvor det finnes konferanserom de kunne ha brukt hvis det kom noen med fly.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 02.06.2026 13:22    Post subject: Reply with quote

Det er opp til flere store konferanselokaler i relativt kort avstand (kjøremessig) fra Gardermoen
RBKgutt
Senior

PostPosted: 02.06.2026 15:31    Post subject: Reply with quote

Horneland med Kalvenes som assistent ryktes til Brann. Stjeler de bare ryktene fra oss eller?
Back to top
LaughingMyAO
Junior

PostPosted: 02.06.2026 15:50    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Den største sportslige suksessen opplevde Rosenborg med Kåre I, United har hatt oppturer med både OGS og så langt vikariatet til Carrick.

Når vi prøvde Hareide sist gang fungerte det heller dårlig, det samme med Rekdal.

Må slutte å se på navn i alle fall og heller vurdere kvaliteter/ferdigheter og egenskaper. Erfaring er selvsagt et stort pluss, men tror ikke det er i seg selv er avgjørende. Det er mye mer sammensatt enn som så.

Erfaring for oss er essensielt.

At du sier ogs var suksessfull i United er beyond ridiculous comment!
Fyren gjorde uendelig skade, pluss vant ingenting.

United og Rosenborg er storklubber vi brude Aldri ansette folk uten CV, det burde være minstekravet!
Rekdal er født i Møre, mer er det ikke å si.
Og med erfaring, mener jeg ikke bare å være ansatt, herregud..
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 02.06.2026 16:07    Post subject: Reply with quote

Finnbogason må snart gå. Dette drøyer ut i tid.
Back to top
NA
Senior

PostPosted: 02.06.2026 16:16    Post subject: Reply with quote

Det skulle ikke forundre meg om alle han snakket med har sagt nei etter igår, så det kommer nok til å ta tid før vi ser en ny trener Crying or Very sad
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 02.06.2026 16:35    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg vært trener hadde jeg ikke brydd med om dette styret-bråket.
Kun sett etter potensialet i laget.
Back to top
DarthJohansen
Proff

PostPosted: 02.06.2026 16:38    Post subject: Reply with quote

NA wrote:
Det skulle ikke forundre meg om alle han snakket med har sagt nei etter igår, så det kommer nok til å ta tid før vi ser en ny trener Crying or Very sad

Du tror oppriktig at vi ikke har klart å skaffe en ny trener i snart en måneden fordi det ble bråk med styret i går? Hjelpes meg som det leites etter stråmannsargumentasjon.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 02.06.2026 16:38    Post subject: Reply with quote

Vil tro det er lite attraktivt for mange trenere å ta over et lag i en klubb der mobben styrer etter innfallsmetoden.
robbie
Veteran

PostPosted: 02.06.2026 16:45    Post subject: Reply with quote

DarthJohansen wrote:
Du tror oppriktig at vi ikke har klart å skaffe en ny trener i snart en måneden fordi det ble bråk med styret i går? Hjelpes meg som det leites etter stråmannsargumentasjon.

Om de har en eller to trenere de har vært i sluttforhandlinger med, er det ganske stor fare for at de glipper nå, ja.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 02.06.2026 17:08    Post subject: Reply with quote

Jeg nekter å tro at styret hadde gått ut med dette i går om de var i sluttforhandlinger med noen, og dette ville nå blitt satt på spill. Enten så er de kommet langt med en kandidat, og de vet at vedkommende ikke lar seg affisere av litt internt kaos, eller, og dette er kanskje nærmere sannheten, er de så langt unna å få noen på kroken at de rekker et ekstraordinært årsmøte i mellomtida.
NA
Senior

PostPosted: 02.06.2026 17:11    Post subject: Reply with quote

Det er ikke stråmann at jeg tenker det robbie skriver.

Hvorfor vi ikke har klart å skaffe en før det er av andre grunner som vi ikke har god innsikt i, vi kan spekulere i vildens sky der
Back to top
DarthJohansen
Proff

PostPosted: 02.06.2026 17:21    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:

Om de har en eller to trenere de har vært i sluttforhandlinger med, er det ganske stor fare for at de glipper nå, ja.

Om styreleder innkaller til pressekonf. samtidig som andre i styret og SD er midt i sluttforhandlinger med ny trener er det vel bare et ekstra argument for at lederen ikke er egnet til rollen.

Nå er jeg helt enig i at dette var elendig timing både av styreleder med å gå ut med dette og denne gruppen som kommer med dette nå. Men det som skjedde i går har NULL med at vi ikke har trener i dag.
Back to top
LaughingMyAO
Junior

PostPosted: 02.06.2026 17:26    Post subject: Reply with quote

Barney wrote:
Vil tro det er lite attraktivt for mange trenere å ta over et lag i en klubb der mobben styrer etter innfallsmetoden.

Det er demokrati i praksis..

Jeg vil heller ha det, enn en arabisk eier som ønsker klubben full av amerikanere eller arabere.
Null sjel whatsoever.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 02.06.2026 17:27    Post subject: Reply with quote

LaughingMyAO wrote:
Erfaring for oss er essensielt.

At du sier ogs var suksessfull i United er beyond ridiculous comment!
Fyren gjorde uendelig skade, pluss vant ingenting.

United og Rosenborg er storklubber vi brude Aldri ansette folk uten CV, det burde være minstekravet!
Rekdal er født i Møre, mer er det ikke å si.
Og med erfaring, mener jeg ikke bare å være ansatt, herregud..

Hvor skrev jeg at OGS var suksessfull i United?

Jeg skrev at United hadde en opptur under OGS. Det er jo forskjell på at de hadde en opptur og at han var suksessfull.

Vanskelig å ta noen seriøst som sliter med å lese og avskriver folk på bakgrunn av hvor de er født...

Jeg sier ikke at man skal ignorere erfaring, men det i seg selv er ikke noe garanti for suksess. Erfaring er bare en av mange faktorer som spiller inn.

Hva du mener med erfaring er vanskelig å vite om du ikke klarer å utdype det.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 02.06.2026 17:55    Post subject: Reply with quote

OGS var suksess i United, ut fra den forfatningen laget var i da han tok over. Vant ikke titler, men tok United helt der "oppe" igjen. Det samme gjorde han med Molde, som inkluderte titler.

Code:

2018/19   Manchester United   Tok over i desember 2018 som midlertidig manager. United endte 6. plass i Premier League. Kom til kvartfinale i Champions League og kvartfinale i FA Cup. Fikk fast jobb i mars 2019 etter sterk start.

2019/20   Manchester United   3. plass i Premier League. Kom til semifinale i Europa League, semifinale i FA Cup og semifinale i Ligacupen.

2020/21   Manchester United   2. plass i Premier League. Kom til Europa League-finale, tapte mot Villarreal på straffer. Røk ut av Champions League-gruppespillet.

2021/22   Manchester United   Fikk sparken i november 2021. United lå 7. plass i Premier League da han dro, med 17 poeng etter 12 kamper.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.06.2026 18:02    Post subject: Reply with quote

RBKgutt wrote:
Horneland med Kalvenes som assistent ryktes til Brann. Stjeler de bare ryktene fra oss eller?

Selv om det svenske nettstedet Fotbollskanalen mandag meldte at Horneland hadde takket nei til Malmö FF, sitter BA på opplysninger som tyder på at det fortsatt er tett dialog mellom partene.

I tillegg er bergenser og tidligere Glimt-assistent Morten Kalvenes høyaktuell som assistenten hans.

Den samme duoen var også i samtaler med Rosenborg, men begge har slik BA forstår det takket nei til trønderklubbens flørt.

(...)

Slik BA forstår det holder 51-åringen døren åpen for Brann enn så lenge.

Etter det BA erfarer er Branns trenerjakt litt annerledes denne gangen enn den var da Freyr Alexandersson ble ansatt. Selv om man har bedt det danske rekrutteringsselskapet Onenexus om å finne utenlandske kandidater også denne gangen, tyder BAs opplysninger på at Brann først ser etter kandidater i det norske markedet eller trenere med erfaring fra eliteserien.

Les mer: BA erfarer: Får jobben om han vil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Barney
Veteran

PostPosted: 02.06.2026 18:09    Post subject: Reply with quote

LaughingMyAO wrote:
Barney wrote:

Det er demokrati i praksis..

Jeg vil heller ha det, enn en arabisk eier som ønsker klubben full av amerikanere eller arabere.
Null sjel whatsoever.

Du forveksler en mobb med demokrati.
LaughingMyAO
Junior

PostPosted: 02.06.2026 18:50    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Hvor skrev jeg at OGS var suksessfull i United?

Jeg skrev at United hadde en opptur under OGS. Det er jo forskjell på at de hadde en opptur og at han var suksessfull.

Så hva legger du i opptur?
Alle trenere har oppturer, så for et intellektuelt argument..

waterfalls wrote:
Vanskelig å ta noen seriøst som sliter med å lese og avskriver folk på bakgrunn av hvor de er født...

Så rivalisering har ingenting å si i fotball lengre?
What is this??

Men for all del, du må argumentere mot de som har høyere IQ enn meg da.

waterfalls wrote:
Hva du mener med erfaring er vanskelig å vite om du ikke klarer å utdype det.

Erfaring er jo erfaring, som du sier, selv reka og ole har erfaring.

Men for Rosenborg så er det personer som har hatt bevislig suksess i andre liga og kan muligens se på oss som mulighet.

At vi fremdeles ikke har funnet en trener er nokså latterlig.
Back to top
LaughingMyAO
Junior

PostPosted: 02.06.2026 18:56    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
OGS var suksess i United, ut fra den forfatningen laget var i da han tok over. Vant ikke titler, men tok United helt der "oppe" igjen. Det samme gjorde han med Molde, som inkluderte titler.

Med tanke på United så var han en katastrofe deluxe.
Kastet bort uendelig penger på Maguire, verste kapteinen i klubbens historie, stortap mot pool og city som blant annet sa at de ikke trenger taktikk for å spille mot dem.

Satte pogba på vingen, McFred på midten, Lindyuire på som stoppere, nektet å rulere på troppen.

Fyren har aldri gjort noe som helst, i treneryrke!
Han har kun ett navn that's it!

Kjetil Knutsen har jo bevist billion ganger mer!

Men F united, det var bare ett eksempel.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 838, 839, 840  Next
Page 839 of 840

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb