| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 06.04.2026 21:09 Post subject: |
|
|
| Dette er over, spørsmålet er bare hvor lenge styret lar det gå. Tror dog ikke på noe quick fix med tanke på det fysiske. Men forhåpentligvis vil en ny trener kunne gjøre oss godt forberedt til seriestart i Obos 27. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 06.04.2026 21:11 Post subject: |
|
|
Det er vel gode muligheter for å slå Sarpsborg hjemme på søndag, så han får nok arbeidsro inn mot sommeren.
Men alle ser jo at dette er over. Blir nok en midlertidig løsning ut sesongen i VM-pausen. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
Stech1980 Junior
|
Posted: 06.04.2026 21:14 Post subject: |
|
|
Alle som har fulgt med på fotball i mer enn to år ser at dette er over
Spillerene hver for seg er relativt solide og gode, minus Mikkel og Dino som ikke hører hjemme på dette nivået. En bedre trener hadde fått mer ut av denne troppen
Og alle skadene? Hva i alle dager? |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 06.04.2026 21:14 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke logikken i å vente to måneder til det er kampfritt med å gjøre det som må gjøres. "Å sparke trener løser ingenting?"
Mye dyrere å se enda en sesong/høst renne ut i sanda uten sjanse på å oppnå noe som helst. Det er dit vi styrer. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Ræven Rutinert
|
Posted: 06.04.2026 21:16 Post subject: |
|
|
| Ser dessverre ut til at det blir noe å spille for denne høsten. Å holde plassen. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 06.04.2026 21:19 Post subject: |
|
|
Kanskje vi kan klare den forgjettede 14. plassen og få adventskamper mot Kongsvinger eller Hødd ja. Det hadde vært gjevt. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 06.04.2026 21:19 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Skjønner ikke logikken i å vente to måneder til det er kampfritt med å gjøre det som må gjøres. "Å sparke trener løser ingenting?"
Mye dyrere å se enda en sesong/høst renne ut i sanda uten sjanse på å oppnå noe som helst. Det er dit vi styrer. |
Jeg er helt enig, han burde helt klart vært borte etter fjorårets sesong etter min mening.
Det jeg beskriver er best case nå. Jeg ser ikke for meg at noen i dagens styre tar til orde for å gjøre noe som helst før pausen i juni. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 06.04.2026 21:32 Post subject: |
|
|
Nei, enig i det, mer og mer utrolig at de gikk videre fra høsten, over vinteren og inn i 2026-sesongen med dette. Og hvis det er sånn at Berdal mener hva han sier om at treneren hans gjør en kjempejobb er det jo alarmerende. Da er det ikke lenger noen ambisjon i noe som skjer i RBK da, i fotballdelen av det. Mulig de ser det som en bragd at de har landet ny treningskamp mot Man United. At det er den som er årets høydepunkt. Det var ikke sånn man tenkte i hine hårde.
Enkelt sagt: Du kan fremdeles greie både Europa-plasser og medaljer om du taper de første tre kampene. Hvis du holder på og taper jevnt til uti juni, da er det ikke lenger mulig. Det er det som er spørsmålet nå. Hvor langt uti sesongen skal ære (?) og prestisje få overstyre alt annet? Hvor lenge tør man vente og hvor akterutseilt tar man sjansen på å være før grep tas? _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 06.04.2026 21:37 Post subject: |
|
|
Jeg er som sagt ikke uenig, men jeg tenker at det er veldig lite sannsynlig at det samme styret som ga AJ ny kontrakt i fjor sommer (?) og som synes fjorårets sesong var akseptabel kommer til å foreta seg noe som helst før det er absolutt nødvendig.
Med forbehold om en noenlunde god erstatter på kort varsel så kunne vi fått noe ut av denne sesongen, men jeg tviler sterkt på at noe kommer til å skje raskt nok. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 06.04.2026 21:40 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | Du kan fremdeles greie både Europa-plasser og medaljer om du taper de første tre kampene. Hvis du holder på og taper jevnt til uti juni, da er det ikke lenger mulig. | Forutsetningen for at det skal kunne skje, er at man kan se en sportslig utvikling og noen tendenser bak resultatene som tilsier at kurven peker oppover. Det er det ikke.
Når man ikke ser det, så må man handle før det er for seint. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 06.04.2026 21:43 Post subject: |
|
|
Det er samme mekanisme som i klasserommet. Hvis læreren ikke greier å skape antydning av verken interesse, entusiasme, glede, humor, puls eller temperatur er det nyttesløst alt sammen.
Hvordan en normalt fungerende fotballspiller skal finne inspirasjon og ofringsvilje i å representere Alfred Johansson skjønner ikke jeg. De kunne like gjerne spart en utgift og bare hatt en smarttavle kobla opp mot Copilot. Akkurat like mye mening, akkurat like lite karisma. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 06.04.2026 21:47 Post subject: |
|
|
Ang skadene; Dårlig energi og utrygghet i garderoben skaper passivitet. Og når en stresser med passiviteten..
Det er forøvrig alt for mye småspill med spillere uten vilje&kjøtt til å skjerme ballen (!)
Alfred er laaangt unna et grunnlag, en stall, for å få mer tid nå.
-langt unna Glimt i 2019 (!)
Men nå har vi vel ikke mer penger til å hente kvalitet.
Last edited by håpløs on 06.04.2026 21:50; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 06.04.2026 21:48 Post subject: |
|
|
Som Tjernås sier i VG , RBK er det svakeste laget i ligaen nå og han ser ingen identitet i laget samt at flere spillere virke ør tunge og temposvake.Det er ingenting her som tilsier at han skal snu dette - han er «sunk cost» , like greit å ta tapet med en gang og avslutte arbeidsforholdet med han og trenerteamet
Som postet tidligere - dette er for mye for en ung trener uten erfaring. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 06.04.2026 21:55 Post subject: |
|
|
Eter 2,5 år og 5 vinduer står vi med akademi treneren og hans team med tilsvarende minimal erfaring og resultater med 3-3-10. 4 tap på rad, siste 3 i serien med null mål scoret og kun 2 skudd på mål. Dette følger en utrolig svak sesong med 7 plass og minst mål scoret i RBK historien
I tillegg spiller vi en fotball som bryter 100% med vårt spillestils dokument.
Vi har en gammel syklist og en tidligere langrennsløper i våre topp posisjoner i klubben som sier dette går i rett vei
Jeg har sagt dette nå i 2 år og må tydligvis fortsette med det
AJ burde i absolutt ikke blitt ansatt. Han og hans team burde absolutt ikke fått nye kontrakter.
AJ's fotball vil aldri kunne gjøre oss gode nok til å oppfylle våre ambisjoner og drømmer. Den er utdatert og skaper ikke klare nok målsjanser og gir oss ubalanse over hele laget.
Dette mannskapet under presterer noe fryktelig.
Er det noen voksne i styret så må de komme på banen NÅ
ALT er bedre enn laptopen og hans amatør team _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 06.04.2026 21:56 Post subject: |
|
|
| Tjærnås er klok. Nok er nok nå. Affe må skiftes ut så fort det er funnet en ny trener av god kvalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 06.04.2026 22:00 Post subject: |
|
|
Reitan var Starts beste med 7,9. Cornic var Tromsøs nest beste med 8,4 – bare 0,1 bak banens beste. Noah Holm var banens beste med 8,8.
Hos oss var Ceide best med 6,5. Alle tall fra FotMob.
Poenget er ganske enkelt: spillere vi mente ikke var gode nok for oss, leverer nå klart bedre enn noen i RBK denne runden. Da blir det tynt å skylde på at stallen er svakere enn konkurrentenes. Problemet er hva Alfred (og tidligere Reka) faktisk får ut av den. Det burde være åpenbart nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 06.04.2026 22:03 Post subject: |
|
|
Er jo ikke så mye mer å skrive, alt er jo sagt. Støttet denne ansettelsen 100%, men alle ser jo nå at dette må avsluttes asap.
Til en viss grad handler det å lykkes om en del tilfeldigheter og flaks, som å komme inn i en god flyt, unngå dårlig stemning i garderoben, unngå skader på nøkkelspillere osv. AJ har definitivt hatt utur som har medvirket til at ting har blitt som det ble, men nå står vi her da, med tidenes svakeste RBK-utgave.
Best for begge parter og si takk for denne gang, så trenger vi en trener som kan komme inn og begynne litt på det grunnleggende - vi er jo helt hjelpesløse når vi nærmere oss motstanderens 16-meter. Hvem denne personen aner jeg ikke, men hvis Aksum har lyst er det bare å ansette. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 06.04.2026 22:04 Post subject: |
|
|
| Vi spiller overkomplisert. Ingen spillere skjønner stilen. Spiller vi 442 eller 433?? Ganske tynn suppe det har blitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 06.04.2026 22:12 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke andre eller større forventninger til treneren resten av 2026 enn:
- At han kan forenkle og spille en fotball som gir noen målsjanser og poeng.
- At han kan se til at man spiller litt fotball når de har fotballtrening.
- At han kan sørge for, og garantere 11 mann som løper rasstuten av seg.
- Og evt. se og høres ut som et menneske i intervjusonen og ovenfor oss.
Om dette leder til 5. eller 10. plass på tabellen er ganske underordna. Men jeg orker ikke å være der vi ligger nå og samtidig være stuck med Chrombooksvennebanan på ubestemt tid lenger. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 06.04.2026 22:13 Post subject: |
|
|
Dette er jo en utrolig vanskelig situasjon. Sparker vi Alfred nå, hva er da alternativet? Horneland? Nekter og tro at han har så lave ambisjoer som å ta over et RBK i oppløsning og jeg kan ikke se for meg noen andre trene der ute som er ledige og/eller vil til RBK som er noe bedre enn Alfred på papiret. Da blir det mest nærliggende at vi kjører ut sesongen med Svein Maalen, og da kan vi like gjerne trekke laget fra serien og starte i OBOS i 2027, for det der gidder jeg ikke en gang til. For ja, RBK bruker gjerne en hel sesong på å rekruttere ny trener..
Last edited by RBKgutt on 06.04.2026 22:14; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 06.04.2026 22:13 Post subject: |
|
|
Jeg har veldig sans for Alfred, men dette gikk dessverre ikke. Lykke til videre!  |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 06.04.2026 22:22 Post subject: |
|
|
| Takk for hederlig forsøk, Alfred. Vi håpet alle at du skulle lykkes og var villige til å gi både tid og tålmodig. Trekk deg er du snill så vi kan komme videre uten å måtte bruke enda mer tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 06.04.2026 22:28 Post subject: |
|
|
Det har nesten null betydning hvem som tar over.
Ingen ok trenere vil klare å gjøre dette dårligere enn det er og har vært.
Dette er og har vært ufattelig svakt og kjedelig.
Vi har både Maalen og Jan H Halvorsen som kan komme inn og løfte dette 100% på kort tid.
Så finnes det sikkert mange andre også i Norge.
Bare det å få inn noen med noen enkle endringer og litt godt humør vil hjelpe mye. Denne gjengen er ferdig med AJ, det er lett å se _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 06.04.2026 22:28 Post subject: |
|
|
| På kort sikt er det en løsning som mest sannsynlig gir umiddelbar effekt: hente inn den treneren som faktisk har levert nest mest suksess i RBK-historien – Kåre Ingebrigtsen. Som midlertidig trener kunne han snudd dette raskt, sannsynligvis fra dag en. Med en tydelig og enkel RBK-filosofi alle forstår, ville vi fått struktur, trygghet og ny energi i gruppa. Det er den medisinen som trengs nå. Samtidig gir det klubben tid til å gjøre en grundig prosess og finne riktig permanent løsning, mens Kåre gjør det han er best på: skape kortsiktige resultater i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Kalkunen Senior
|
Posted: 06.04.2026 22:44 Post subject: |
|
|
Alle skjønner at dette ikke går, så det er bare å avslutte og sette inn noen andre. Hverken vi eller spillerne tror på dette prosjektet. I utgangspunktet har vi bra spillere, men de springer rundt uten selvtillit. Over og ut! _________________ Slutt me det derre toille der! |
|
| Back to top |
|
 |
|