View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 10.06.2025 01:04 Post subject: |
|
|
Eldstebror Dennis rykket nylig opp til Serie A med Cremonese, mens Mikael spiller i Ranheim.
– Målet mitt er å bli bedre enne begge brødrene mine, å bli den beste broren, sier Patrik Tørset Johnsen.
(...)
– Styrkene mine er fart, skyte med begge bein og utfordre én mot én.
– Ikke så ulikt dine brødre?
– Nei. Jeg tror jeg skyter litt bedre med den dårlige foten enn dem, men ellers er det ganske likt, smiler han lurt.
Les mer: Patrik (16) fikk råd av brødrene: - Det beste valget de har tatt
Pappa Johnsen flytter med til Leipzig, men han skal bo i egen leilighet. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.06.2025 10:01 Post subject: |
|
|
Dette salget kan finansiere et Alte-kjøp. Er salg av Nypan senere i sommer kan finansiere kjøp av Emil CK, for han koster betraktelig mer å kjøpe. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 10.06.2025 12:49 Post subject: |
|
|
Tipper Rubel Alte med kontrakt ut 2027-sesongen er en dyrere overgang enn Tørset Johnsen fra Salmar-akademiet til Leipzig-akademiet.
Først må Nypan selges før vi kjøper nye midtbanespiller. Så må man vurdere om kjøp av ny indreløper er det man bør prioritere for øyeblikket? Emil KC (Konradsen Ceïde) er nok en prioritet ja, men skal heller ikke utelukke at klubben gjør et nytt fremstøt på å kjøpe Zeidan. Har ett år igjen av kontrakten etter denne sesongen så da bør det være enklere å forhandle frem en overkommelig sum så lenge han ikke ønsker å forlenge. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.06.2025 12:58 Post subject: |
|
|
Zeidan ikke så bevegelig, bør ikke kjøpes, litt gammel for videresalg. Alte er rette mann, vi må ha målpoeng fra indreløperne. Denne guttespilleren ble vel solgt for ca en mill euro. Skal ikke se bort fra at Glimt kjøper Alte.
Last edited by josinho on 10.06.2025 19:17; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 10.06.2025 14:12 Post subject: |
|
|
Er vel bare å lene seg tilbake og se på at bror nr 3 kjører karrieren i dass, holdt i hånden av sin far... |
|
Back to top |
|
 |
Akademia Junior
|
Posted: 10.06.2025 16:32 Post subject: |
|
|
Meningsløs utsagn om en 16-år gammel gutt... og dessuten feilaktig.
Dennis har hatt en fin karriere i Italia og er nå tilbake i Serie A. Var inne i landslagstropp for ikke lenge siden.
Synes Mikael har sett frisk ut for Ranheim, og har tross alt kommet mye lengre enn hva en gjennomsnittlig akademispiller når.
Jeg blir veldig overrasket hvis ikke Patrick har det som trengs internasjonalt. Voldsom god en-mot-en, fantastiske avslutninger med begge bein, fart og god i gjenvinningsspillet. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.06.2025 19:21 Post subject: |
|
|
Usikker på om RBL får opp noe særlig med spillere fra sin rekruttavd…..? Nåløyet i kyniske, rike BL-klubber er veldig lite. Denne gutten har ikke kamper for aldersbestemte landslag, men det betyr ikke all verden. |
|
Back to top |
|
 |
Akademia Junior
|
Posted: 10.06.2025 20:22 Post subject: |
|
|
Han er vel er nettopp tilbake fra langvarig skade og er nok på landslag om ikke lenge. Kanskje den mest spennende spilleren fra 09-kullet. En spiller som alltid produserer mål.
Red Bull systemet har vel etter hvert blitt veldig solid på talentutvikling. Selvfølgelig trangt om plassen, men de legger alt til rette for å utvikle gode spillere |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 10.06.2025 20:24 Post subject: |
|
|
Akademia wrote: | Meningsløs utsagn om en 16-år gammel gutt... og dessuten feilaktig.
Dennis har hatt en fin karriere i Italia og er nå tilbake i Serie A. Var inne i landslagstropp for ikke lenge siden.
Synes Mikael har sett frisk ut for Ranheim, og har tross alt kommet mye lengre enn hva en gjennomsnittlig akademispiller når.
Jeg blir veldig overrasket hvis ikke Patrick har det som trengs internasjonalt. Voldsom god en-mot-en, fantastiske avslutninger med begge bein, fart og god i gjenvinningsspillet. |
Jada, en 25-åring som spiller på Ranheim har selvfølgelig makset fotballpotensialet sitt - et eksempel til etterfølgelse! Det er også tøft meldt å hevde at broren Dennis også har gjort det samme... 27 år, og nedadgående kvalitet på alle klubber siden han var i Ajax.
Hadde jeg vært yngstemann, ville jeg nok ha brukt et litt mer kritisk blikk på karriereveien brødrene har tatt enn han tilsynelatende har gjort.
Ingen av de er i nærheten av å bli |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 10.06.2025 23:00 Post subject: |
|
|
Hva alternativet hadde vært eller blitt, får vi jo aldri svar på. Men, isolert sett så lever disse tre brødrene av å spille fotball. Kan du nevne mange andre fedre som har satt sine tre sønner i samme posisjon, eller to sønner for den del? Det blir en for enkel tilnærming at alle hadde endt på en bedre plass om de hadde gått via a-laget. Eller at karrieren er kjørt rett i dass som du selv sier ballbingen. Tipper de aller fleste gutta på løkka hadde tatt karrieren til Dennis 7 av 7 dager i uken om de kunne velge den, eller akademifotball/ hospitant for RBK, med dertil usikkert løp derfra. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 10.06.2025 23:17 Post subject: |
|
|
Dennis har hatt en helt grei karriere i Italia, men først og fremst Serie B.
Har en sesong i Serie A hvor han fikk 26 kamper, 17 av de fra start. Fikk vel spille hele kampen tre ganger i løpet av den sesongen.
Såvidt jeg kan se har ikke Dennis Tørset Johnsen vært i en landslagstropp siden Oktober 2021 når han fikk sin første og hittil eneste landskamp.
Jeg er også usikker på hvor mye god f.eks. Cromonese er kontra de beste lagene i Norge. Jeg tipper de er dårligere enn toppen i Eliteserien ja.
Mikael spiller altså i Ranheim, nivå to i Norge.
Å si at de har tatt gode og riktige valg faller på egen urimelighet kontra potensiale de har vist tidligere i karrieren sin. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.06.2025 23:42 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Jeg er også usikker på hvor mye god f.eks. Cromonese er kontra de beste lagene i Norge. Jeg tipper de er dårligere enn toppen i Eliteserien ja. |
ELO-rating på 1542.
Til sammenligning
Glimt 1617
Viking 1527
Brann 1498
RBK 1480 |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 10.06.2025 23:55 Post subject: |
|
|
Okei, så anslått til å være jevngod med toppen av Eliteserien da.
Tror ikke han hadde vært i en dårligere klubb om han hadde blitt værende for å slå igjennom før han stakk.
Skal sies at han gjorde det bra i Nederland som unggutt dog, men fikk det vel ikke helt til på øverste nivå der heller? Ser han hadde en del spilletid for Heerenveen før han dro til Italia, da var han rundt 20 år. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 11.06.2025 19:24 Post subject: |
|
|
"Kjøre karrieren i dass" er selvsagt hyperbolisk sagt - all den tid de begge er heltids profesjonelle fotballspillere som tjener lønna si på fotballen.
Men jeg er overbevist over at karrierekurven til begge de 2 eldste og nå også for den yngste verken er som de har ønsket eller som den kunne ha vært - dersom de ikke hadde det så travelt med å dra til utlandet.
Selv er jeg villig til å vedde en pils på at de har vært utålmodige og latt seg forlokke at profflivet i for stor grad - sannsynglivis påvirket av sin far (naturlig nok). Jeg synes det er spesielt å skulle gå så høyt ut med at de har valgt den riktige karriereveien, hvis målet var å forvalte et spesielt talent og nå lengst mulig iallefall.
Hvis Nypan spiller i Ranheim om 7 år, og har tatt mellomstedene mellom evt Manchester City og Ranheim via tilsvarende storklubber som Venezia, Oakland og Stjørdals/Blink så vil nok de fleste konkludere med at det var et feilvalg å dra ut. Hvis Dennis markerer seg i Serie A nå, så kan man ikke være like bastant på hans vegne - men hvis Serie A ikke blir noen suksess så mener jeg hans karriere fungerer som et like godt eksempel.
Og så kan jeg jo ta feil nå med tanke på Patrik. Det finnes mange veier til å bli best - men jeg har mer tro på at både Nypan og Broholm når lengre enn han. Om noen år tror jeg også vi kan si det samme om Dorsin Jr - som også heldigvis ser ut til å tenke litt langsiktig. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 13.06.2025 15:25 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: | Er vel bare å lene seg tilbake og se på at bror nr 3 kjører karrieren i dass, holdt i hånden av sin far... |
Vil ikke si at landskamper for Norge er å kjøre karrieren sin i dass, men du har kanskje andre krav.. |
|
Back to top |
|
 |
|