View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 26.11.2024 10:56 Post subject: |
|
|
https://www.nidaros.no/rb...113-655474
Jeg har ikke tilgang til saken og vet ikke hva som ble gjort av Ulrik, men fornemmer at han gjorde noe bra/uselvisk/stod frem eller liknende? Det og utvikling i prestasjoner tatt i betraktning så fremstår han plutselig litt som en bauta, godeste UYJ. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.11.2024 11:07 Post subject: |
|
|
Ulrik fikk en slags pris fra noen supportere. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 26.11.2024 11:48 Post subject: |
|
|
Nidaros.no wrote: | Kritisert og kjeftet på av mange i fjor, mens han i år har gjort de tingene vi supportere elsker. Han har gått i krigen og har vært en leder og en kaptein selv uten bindet på armen.
Aldri sutret, bare krummet nakken og utført den oppgaven han har blitt satt til, uansett i hvilken posisjon det har vært.
I stedet for å rusle slukøret i garderoben etter et bittert bortetap, har han alltid tatt ansvar overfor tilreisende supportere. |
|
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.12.2024 21:40 Post subject: |
|
|
Vi snakker om den tøffe beskjeden Yttergård Jenssen selv fikk i vinter - og hvordan han svarte opp på det.
Vi er innom hvordan han måtte bygge om kroppen for å tilpasse seg den nye hverdagen.
Les mer: Ulrik fikk tøff beskjed: - Det gikk en f... i meg |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.01.2025 18:48 Post subject: |
|
|
– Det går bra med samboeren, men det det kan bli fødsel når som helst nå. Så jeg venter egentlig bare på en telefon fra henne. Derfor er planen nå å ikke være med i starten på treningsleiren. Jeg må være her for Julie og storesøster Ellinor, og så det blir å se an hva som skjer og når det skjer, sier RBK-forsvareren til Adresseavisen etter tirsdagens trening.
Les mer: Blir ikke med RBK |
|
Back to top |
|
 |
Trønderstruck Junior
|
Posted: 29.01.2025 10:27 Post subject: |
|
|
Mamadou Barry (19) kom til Tromsø så sent som i mars i fjor, men allerede nå går ferden til Union Saint-Gilloise. Det bekrefter Tromsø på eget nettsted. TIL skal være garantert 30 millioner kroner i salgssum, erfarer Nordlys
Spørs om det kan tikke inn et bud på Ulrik fra Tromsø, tipper han er på blokka. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7058 Location: South-west coast exile
|
Posted: 29.01.2025 11:44 Post subject: |
|
|
Så god som han var i fjor? Da blir han i så fall en dyr mann for TIL. |
|
Back to top |
|
 |
Trønderstruck Junior
|
Posted: 29.01.2025 15:22 Post subject: |
|
|
Enig i at han var god, både god som back og stopper.
I og med at han ikke er et førstevalg, så tror jeg rbk muligens godtar et bud, om prisen er riktig. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7058 Location: South-west coast exile
|
Posted: 29.01.2025 15:26 Post subject: |
|
|
Næh. Det tror jeg virkelig ikke. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.03.2025 23:51 Post subject: |
|
|
- Er det først og fremst venstreback du konkurrerer om å spille?
- Det blir det jo naturligvis når man spilte mesteparten av fjoråret der. Man har også mulighet til å spille stopper hvis det trengs.
- Hvordan vurderer du duellen mot Pereira?
- Han er en bra spiller. Det blir opp til oss å vise oss fram og gjøre seg fortjent til å spille. Det har trenerne god kontroll på.
Les mer: - Skal prøve å være i startelleveren i første kamp |
|
Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 10.03.2025 14:13 Post subject: |
|
|
Jeg forstår ikke helt alt snakket om at Yttergård Jenssen ikke er tiltenkt startplass. Finnes det en eneste logisk grunn til at vi ikke skal fortsette med samme backfirer som dominerte på høsten i fjor, altså UYJ - Nemcik - Ceide - Pereira?
UYJ fungerer perfekt som den litt mer defensive av de to backene. God defensivt, god i det oppbyggende spillet og god til å komme på den sene overlapen. Pereira er også mye mer giftig offensivt fra høyre enn fra venstre fordi han da kan utfordre begge veier. Med venstrefot på høyreback åpnes det også mange flere pasningsalternativer sentralt i banen i det oppbyggende spillet.
Som vi spiller er det også mest logisk at høyrebacken er den mest offensive, siden Broholm trekker mye inn i banen fra høyrevingen. Da gir det mer mening med UYJ på venstre og Pereira på høyre enn f.eks. Pereira på venstre og Reitan på høyre.
Jeg ser ingen logisk begrunnelse annet enn at "det føles riktig" at høyrebacken må være høyrefotet. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.03.2025 14:22 Post subject: |
|
|
La de beste spille, det er logisk. Jeg tipper Pereira spiller fsat, men flyttes mellom høyre og venstre avhengig av kamp, form på de andre og motstander.
Og jeg tviler på at Ceide spiller fast. |
|
Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 10.03.2025 14:48 Post subject: |
|
|
Ja og når Pereira nå tilsynelatende er andrevalg på høyrevingen skal det bli nok av spilletid for de tre andre backene også.
Angående Ceide så tror jeg som sagt at den fireren jeg skisserte over er de som starter sesongen, så vil det være opp til Racic (og Reitan/Mortensen på høyrebacken) å spille seg inn når de får sjansen. Ceide har fortjent å få starte sesongen som førstevalg etter den høsten han leverte i fjor, og det samme har Ulrik. |
|
Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 10.03.2025 15:56 Post subject: |
|
|
Helt enig angående Pereira som høyreback. Han blir vanskelig å stoppe når han kommer på offensive løp i tospann med Broholm som garantert kommer til å trekke på seg motspillere. I mitt syn så blir Reitan 3valg på høyrebacken når alle er kampklare. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 10.03.2025 16:33 Post subject: |
|
|
Jeg synes Racic har sett ut som en klar oppgradering sammenlignet med Ceide hver gang han har spilt. Til og med de få sekundene han hadde hjemme mot Viking hvor han kom inn på overtid, begynte å dirigere medspillerne og Ceide ble jagd ut på backen.
Nærmest sjokkerende at han bare er 25 år gammel. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 10.03.2025 16:48 Post subject: |
|
|
Gofoten wrote: | Helt enig angående Pereira som høyreback. Han blir vanskelig å stoppe når han kommer på offensive løp i tospann med Broholm som garantert kommer til å trekke på seg motspillere. I mitt syn så blir Reitan 3valg på høyrebacken når alle er kampklare. |
Enig i det siste om Pereira. Han var veldig god og livsfarlig på h beck i fjor høst. Han og Broholm vil herje.. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 10.03.2025 17:18 Post subject: |
|
|
Synes at Jenssen var god for oss. Håper å se Pereira - Rasic - Nemsic - Jenssen som vår foretrukne firer i år. |
|
Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 10.03.2025 17:19 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke huske at en spiller har steget mer i aktelse hos meg enn Ulrik Yttergård Jenssen gjorde i fjor. Han gikk fra å være en skyteskive min ikke-fotballinteresserte kone visste navnet på på grunn av feil og baklengsmål til å bli den samme konens påtvungne helgeunderholdning. ("Se hvordan han takler ballen i mål. Gjennom lagkameratene. Gjennom.")
Jeg håper å se mye av ham i år.  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.03.2025 19:58 Post subject: |
|
|
pavel londak fan account wrote: | Jeg forstår ikke helt alt snakket om at Yttergård Jenssen ikke er tiltenkt startplass. |
Jeg er enig i at jeg spekulerer, men Pereira har ikke spilt høyreback så langt i vinter. Derfor blir jeg overrasket dersom han plutselig gjør det i Drammen om knappe tre uker. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.04.2025 11:44 Post subject: |
|
|
- Jeg syns det har vært bra. Jeg hadde assist i den første kampen og skapte mye sammen med Emil og Sverre på venstresida sist, smiler Jenssen.
- Troms er godt representert på venstresida med deg og Ceide.
- Vi har en veldig god link og forstår hverandre godt. Han har noen ekstreme ferdigheter offensivt, mens jeg av og til kan spe på med noen lure løp og rydde plass for ham. Jeg er hakket hvassere defensivt enn ham, så vi komplementerer hverandre godt.
Les mer: - Vi har en veldig god link
Gjetta feil i mars, ser jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 21.04.2025 11:58 Post subject: |
|
|
Trodde Yttergård Jenssen kom til å miste plassen som førstevalg, men ser nå ut til å være en av de som skrives opp på blokka først. God under Rekdal/Maalen. Bunnsolid i fjor og tok store steg offensivt. Klassespiller i våre første kamper i år, og danner en spennende trio med Fossum og Ceide fremover. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 21.04.2025 15:27 Post subject: |
|
|
Han har virkelig løfta seg som venstreback ja. Ikke alltid stødig som midtstopper. Dagens rekke med Pereira, "stopper", Nemcik og Jenssen er god. (fortsatt litt usikker på om vi har riktig makker til Nemcik på plass). |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 21.04.2025 16:42 Post subject: |
|
|
Der Kaiser wrote: | God under Rekdal/Maalen |
Hæ? Jeg husker han som en saltstøtte som ble fraløpt og overkjørt konstant. Det er ingen som har hevet seg så mye som han. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.04.2025 16:51 Post subject: |
|
|
Ulrik er ALT for treg. Var på kampen i dag og rev meg i håret av hvor seig han er. Vi vinner ikke gull med ham og Mikkel Ceide bak. Aldri. _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
|