View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
waterfalls Veteran
|
Posted: 14.11.2024 18:55 Post subject: |
|
|
Har allerede gått rykter om brukbare klubber i Danmark/Sverige som har vært interesserte mener jeg. Mener det var Nordsjælland i Danmark.
Overrasker meg ikke hvis Djurgården sender en henvendelse heller, men tipper den blir like raskt avslått som den fra Nordsjælland. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 14.11.2024 19:56 Post subject: |
|
|
Akkurat nå tipper jeg Horneland er et hetere navn i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 14.11.2024 22:33 Post subject: |
|
|
Nja, kanskje. Men alle treningene i brann er på norsk. Og AJ har en utrolig god formidlingsevne på engelsk. Så om jeg var en europeisk klubb ville jeg nok vært litt mer usikker på overføringsverdien til Horneland til et utenlandsk miljø.
Last edited by nin on 15.11.2024 10:15; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 14.11.2024 23:16 Post subject: |
|
|
Djurgården og norsjælland er ikke større klubber enn rbk akkurat |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 01.12.2024 21:50 Post subject: |
|
|
Gratulerer til Alfred med en svært godkjent førstesesong. Nå har han satt en standard, og det er naturlig å forvente nye steg i 2025. Medalje bør være naturlig mål. Så bør han naturligvis få ressurser nok til å ta oss videre, særlig med tanke på utgående spillere og skadeproblematikken. Skulle vi få orden på stallen som helhet, ser jeg ikke bort ifra at vi kan krangle oss inn i gullkampen, men så lenge vi ser videre utvikling av prestasjoner, er jeg fornøyd! |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 01.12.2024 22:07 Post subject: |
|
|
Som nevnt i kamptråden: Må bare få lov til å peke en finger og le av de som avskiltet Alfred tidlig i sesongen. Dere må føle dere relativt dumme akkurat nå |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.12.2024 22:20 Post subject: |
|
|
tigerbart wrote: | Nå har han satt en standard, og det er naturlig å forvente nye steg i 2025 |
Så lenge vi ikke går tilbake fra nivået vi har nå så vil vi kjempe om seriegull. |
|
Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 01.12.2024 22:34 Post subject: |
|
|
Alle som kritiserte Johansson før sesongen og første halvdel av sesongen:
Er det noe du ikke har greie på, som f eks fotball, la være å si noe.
Fantastisk sesong av RBK! Medalje og fortsatt utvikling neste år så, tar vi gullet i 26! |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.12.2024 23:31 Post subject: |
|
|
Vi så fra start i år at AJ satte sitt preg på laget og de fleste likte det de så. Men etter koffa borte så var det ikke så urimelige å bli noe bekymret for prosjektet synes jeg. Vi var inne i en svak periode da og den var null punktet. Noe skjedde etter den kampen og vi avsluttet strålende. Selv med mye skader på gode spillere
AJ har imponert synes jeg. Et trener talent _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 02.12.2024 05:51 Post subject: |
|
|
Ronster wrote: | Alle som kritiserte Johansson før sesongen og første halvdel av sesongen:
Er det noe du ikke har greie på, som f eks fotball, la være å si noe.
Fantastisk sesong av RBK! Medalje og fortsatt utvikling neste år så, tar vi gullet i 26! |
Hjelpes. det var all grunn til å kritisere det som ble prestert i starten, å hevde at de som med god grunn kritiserte ikke har greie på fotball blir for dumt.
Dog vitterlig fantastisk den utviklingen laget har hatt, så får man håpe det fortsetter slik. _________________ "- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller." |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.12.2024 09:51 Post subject: |
|
|
Tipper han ikke sikter til de som var litt kritisk på manglende prestasjoner i enkelte kamper, men heller de som snakket om "juniortrener" og de greiene der, rett og slett stilte spørsmål om Alfred som fagmann. Det var noen av dem også. Det var ganske tydelig ganske tidlig at han hadde en plan, og de fleste skjønner jo at det tar litt tid å snu det betongskipet Rekdal hadde sjøsatt. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7152 Location: South-west coast exile
|
Posted: 02.12.2024 09:59 Post subject: |
|
|
Mini, Bart1 etc. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 02.12.2024 10:49 Post subject: |
|
|
Skal man latterliggjøre alle som "tar feil" på et fotballforum, får man sannelig nok å gjøre . Da får man raskt noe (fortjent) tilbake i fleisen også. Selv har jeg avventet hva jeg skal tro om AJ, men har syntes utviklingen har vært spennende og positiv. Så får vi håpe det fortsetter.
Tommel opp for en god trener, og en godt gjennomført jobb av klubben. Er lenge siden entusiasmen og trua har vært der den er nå. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 02.12.2024 11:04 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Tipper han ikke sikter til de som var litt kritisk på manglende prestasjoner i enkelte kamper, men heller de som snakket om "juniortrener" og de greiene der, rett og slett stilte spørsmål om Alfred som fagmann. Det var noen av dem også. Det var ganske tydelig ganske tidlig at han hadde en plan, og de fleste skjønner jo at det tar litt tid å snu det betongskipet Rekdal hadde sjøsatt. |
Jeg oppfatter det litt som en proksi-diskusjon mellom de som har et romantisk syn på spillestil og de som er mere pragmatiske og synes at spillestil er litt oppskrytt og at det heller er ting som "pondus", erfaring og autoritet som avgjør om man er en god trener eller ikke.
Da man kastet alt av Rosenborg-verdier på dynga og ansatte Rekdal fikk pragmatikerne sin kandidat. Derfor ble de voldsomt negative da vi gikk og ansatte en trener uten hverken pondus eller erfaring, hvor spillestil var det viktigste parameteret. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.12.2024 11:17 Post subject: |
|
|
Fosningen wrote: | Skal man latterliggjøre alle som "tar feil" på et fotballforum, får man sannelig nok å gjøre . |
Handler jo litt om måten man tar feil på, også. Det er vel ingen her som ikke tar feil i minst 25% av alle innleggene sine, men når man gjør feilene sine til kjepphester og rir dem i øst og vest - så skulle det jo bare mangle at man får et lite takk for sist. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 02.12.2024 12:34 Post subject: |
|
|
Er helt for å henge ut de som tar feil. Eneste problemet jeg ser med det er at det ikke er så veldig mange her inne man kan gni det inn til i dette tilfellet. Om Hedon hadde vært anti Alfred skulle jeg ikke latt han få fred om det de neste 10 årene  |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.12.2024 14:55 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 02.12.2024 16:15 Post subject: |
|
|
Tipper Alfred kåres til årets trener i eliteserien i år! |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 02.12.2024 16:49 Post subject: |
|
|
Det blir ihvertfall ikke Erling Moe _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
Posted: 02.12.2024 16:52 Post subject: |
|
|
Moe(sgaard) fortjener nok den tittelen, med Alfred ikke så alt for langt bak. |
|
Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 02.12.2024 20:11 Post subject: |
|
|
Jeg mener den største og viktigste investeringen Rbk bør få på plass nå er en forlengelse av kontrakten til Alfred med en ganske solid lønnsøkning.
Mange tenker at det "ikke er noe stress" for at han fremdeles har 2 år igjen av kontrakten. Men skulle Rbk vinne medalje neste år (meget sannsynlig) og samtidig gjøre det bra i europa (ikke usannsynlig) så kommer han til å være på blokka til de fleste klubber ute i europa. Om han ikke allerede er det. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 02.12.2024 23:02 Post subject: |
|
|
Absolutt! Johanson avla en sterk mastergrad i FCK og tar nå doktorgraden i Trondheim. Snart er han en purung post doc. og aktuell for rekruttering til fakultetene på kontinentet. Vi mister ham nok etter hvert uansett, men vi bør i alle fall sikre oss god avkastning (som vi også bør med spillere som Broholm og Nypan!) |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 03.12.2024 01:05 Post subject: |
|
|
Uansett hvor lang kontrakt Alfred eventuelt skriver under på vil han mest sannsynlig ha en klausul om at han får gå for en avtalt sum til et lag i en topp 5-6-liga! Lite penger å hente på å miste treneren sin dessverre  |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 03.12.2024 08:38 Post subject: |
|
|
Fikk ikke Molde noe sånt som 70-80 mill da Solskjær gikk til Manu, eller husker jeg helt feil?
Forøvrig er vel utkjøpsklausuler forbudt i norge både for spillere og trenere. |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 03.12.2024 09:05 Post subject: |
|
|
Jo det stemmer, men det var et helt spesielt tilfelle med Solskjær.
https://www.nettavisen.no...3423606437
Angående forbud mot utkjøpsklausul er dette absolutt ingen hindring, bare se hva Rekdal hadde i sinm kontrakt med HamKm i 2022: https://www.vg.no/sport/i...ar-stoerre _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
|